Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Bol.com levert niet voor de overeengekomen prijs

Geplaatst door: don45 op: 11-04-2012 12:54
onlangs heb ik bij Bol.com de blu-ray van Flikken Maastricht seizoen 6 besteld voor 9,99 euro. een tijd later krijg ik van bol.com een mail dat het artikel niet leverbaar is. probleem: het artikel is wel leverbaar maar niet voor 9.99 euro maar dit zecht bol.com niet. het artikel staat nu voor 22.99 aangeprijst en is dus wel leverbaar. wie moet voor deze fout opdraaien, het niet aannemelijk dat het een fout was en dus verlang ik dit artikel van Bol.com voor de overeengekomen prijs maar dit weigeren ze. net AH waar bol.com nu eigendom van is. voor die prijs wacht ik wel tot hij in de winkel ligt dan is hij zeker goedkoper bij de Mediamarkt of bij Blokker. Bol.com stelt mij diep teleur als vaste klant.
Reactie door eva369 op 11-04-2012 13:46
als de normale prijs 2 keer zo hoog is, dan lijkt het mij dat er wel degelijk een fout in de prijs zat. raar de bol dit niet verteld, maar ze hoeven niet te leveren.
Reactie door cococat op 11-04-2012 18:15
Misschien was het een tijdelijke aktie en is 'ie nu weer een normale prijs?
Reactie door cococat op 11-04-2012 18:21
Even melden; Ik heb het trouwens zelf een keer meegemaakt met een dvd box van Law & Order Criminal Intent. Ik verzamel die serie en er zou een nieuw seizoen uitkomen. Ik had er vast een gereserveerd bij bol.com voor 39,99. Later toen de dvd box uitkwam had 'ie op de site echter een prijs van 29,99 en op mijn rekening stond 39,99. Ik heb conctact opgenomen met de klantenservice en zij vertelden mij dat ik 29,90 mocht betalen.
Reactie door valerius-2 op 11-04-2012 19:16
Fouiten worden gemaakt dan heeft iedereen het recht om hem te herstellen., maar meld dan eerlijk dat het een fout op de site is en gebruik geen smoesjes.
Reactie door reneheeren op 11-04-2012 19:48
Ik heb het bij bol.com ook gehad met een foto toestel dat ze niet wilde leveren voor de prijs die op de cite stond
Reactie door dirck op 11-04-2012 23:34
5 dagen geleden (6 april) stond er nog dit: adviesprijs: € 24,99 bol.com prijs: € 22,99 je bespaart: 8% En nu (11 april) staat er dit: adviesprijs: € 26,99 bol.com prijs: € 24,99 je bespaart: 7% Nog even en hij kost straks meer dan 30 euro.
Reactie door 1margaretha op 12-04-2012 13:04
Ik had het laatst bij Bol.com met de DVD van de t.v. serie De Hoofdprijs. Volgens Bol niet meer leverbaar. Na een half jaar wachten heb ik mijn al betaalde bedrag teruggevorderd en gekregen. Zonder uitleg. Misschien heeft iemand kopie voor mij?
Reactie door linksquest op 12-04-2012 13:12
Ik heb zelf ooit een internet winkel gehad en kan hier een mening over geven, je krijgt als het goed is altijd een bestel bevestiging. Dat wil zeggen dat jullie op dat moment voor die prijs overeen gekomen zijn, of dit nu een fout is of niet. (Met uitzondering van Pre Orders, daar moet je even de voorwaarden van de winkel lezen) Dat wil dus zeggen dat bol.com eigenlijk verplicht is om het voor die prijs te leveren. Is namelijk ook zo als je bij een gewone winkel gaat en op de stikker staat een prijs van 15 euro en de kassa zegt 25 euro, als het serie nummer overeen komt met de product en alleen de prijs fout is, moeten ze het je voor die andere prijs verkopen.
Reactie door godsvlinder op 12-04-2012 13:21
Bol.com doet een heleboel fouten zoals aanmaningen sturen omtrent het niet hebben betaald voor producten, benadeel mensen door hen te melden als slechte betalers, terwijl de rekening wel betaald is en je krijgt ze nooit te pakken om een degelijke reactie. Bah.. Ik was allang klaar met Bol.com het is een arrogant bedrijf met slechte service..
Reactie door beginlink op 12-04-2012 14:17
Bol is een hopeloos bedrijf geworden, vandaag bestellen morgen ontvangen is er nog zo'n eentje. Ik heb vervolgens 4 maanden op de DVD zitten wachten. Volgens bol was deze niet voorraad maar op de site bleef wel staan "vandaag bestellen, morgen geleverd" En over betalingen dan maar te zwijgen. Betalen binnen 14 dagen, heel redelijk maar na 10 dagen wel een aanmaning krijgen. Ze hebben daar veel dingen niet "meer" op orde en na elke overname van Bol is het weer wat erger
Reactie door audb op 12-04-2012 15:17
Helaas staat er wel ergens te lezen bij een type fout.... Daar komt bij dat u kan weten dat deze Bluray niet voor deze prijs geleverd zou kunnen worden dus helaas geen Bluray. Maar dat Bol zo goedkoop zou zijn is zeker niet waar ik vond namelijk deze : http://www.cdhal.nl/?id=toon&item=DVD11529 (€20,90 incl verzendkosten)
Reactie door don45 op 12-04-2012 16:30
van de prijzen van dvd's kun je niks opaan. kan in de een winkel 19.99 kosten en de andere stunt ermee voor 9.99. deze fout is niet aannemelijk. als ze niet leveren betreur ik dit dan zijn er nog andere winkels genoeg waar ik hem kan kopen. waar ik me aan stoor is de reden die ze opgeven. (niet leverbaar) ze willen niet leveren voor de overeengekomen prijs zoals ze hebbben bevestigd. doen ze dit dan zijn ze eerlijk, nu niet.
Reactie door pe1ruv op 28-07-2014 00:24
Klopt ... Bol.com maakt fouten die ze niet in het voordeel van de klanten laten beslissen... Ik heb een set boeken gekocht en er stond een harddisk voor een goede prijs te koop die dan ook besteld heb . De boeken worden afgeleverd en de harddisk was niet op voorraad en krijg bericht dat het betreffende artikel (nummer) later geleverd word !! Tot zover geen probleem... maar wat schets mijn verbazing ik krijg geen harddisk geleverd als backorder maar een USB stick van 8Gb. Dus gelijk gemaild dat er iets fout gegaan is met de vraag wat te doen. In eerste instantie krijg ik een mail dat ik het verkeerde artikel moet retourneren en aan moet geven dat het vervangen moet worden door het originele artikel dit alles bij het invullen van de retour aanvraag maar hier gaat het fout ! Ik kan niet kiezen voor alsnog leveren van het originele bestelde artikel kan alleen kiezen voor retour artikel /geld. Ik moet het artikel maar opnieuw bestellen en het bestelde word geannuleerd. Waarschijnlijk is er een fout opgetreden in het artikel bestand en is het , door mij bestelde artikel fout geprijsd en willen ze hun fout niet erkennen zodat ik niet kan kiezen voor vervanging maar alleen voor retour geld of vervallen bestelling !!!!! Heb diverse mail gepleegd maar er word afwijkend gereageerd op mijn mails het artikel is plotseling niet meer leverbaar dus moet ik maar kiezen voor retour geld of annulering bestelling...... Ik word hier echt schijtziek van dat grote leveranciers geen verantwoording nemen en fouten afreageren op klanten. Ik ben web designer en denk er over om een website op te zetten speciaal voor dit soort BOL.COM exercities en ga een site bouwen waarbij een ieder die ook maar iets zoekt op bol.com op mijn site terecht komt ..... kost een kleine 1000 euro maar dat heb ik er wel voor over !!!! ben het zat dat grote jongens als BOL.COM met dit soort acties klanten belazeren en zich voordoen als een heel betrouwbare partner !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Heb nog 6 weken vakantie dus ga maar iets leuk bouwen voor onze onbetrouwbare BOL.COM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Reactie door tijger1 op 28-07-2014 00:37
@pe1ruv Uw uitroepteken blijft hangen. Als iets niet meer leverbaar is, dan is het niet meer leverbaar. Is dat zo moeilijk?
Reactie door diumenge op 28-07-2014 18:32
@pe1ruv, wat was de prijs van die harddisk en wat waren de specificaties? Succes met de website overigens.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor