Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Binqy

Geplaatst door: joloah op: 24-08-2012 21:31
Ik heb samen met veel anderen een klacht over binqy.com. Ik moet zeggen dat ik vorig jaar geen problemen had met dit bedrijf, mooi boek gemaakt en snel geleverd gekregen. ik ging er dit jaar daarom ook vanuit dat met ik net zoveel tevredenheid wederom een boek ging realiseren. Nou het boek is mooi geworden...op de computer! Het is doorgestuurd, betaald en toen was het stil. Geen bevestiging, geen korting (waar ik wel een vouchercode voor had ingevuld) en vanaf dat moment is er niks meer gebeurd vanuit Binqy.com. Als je een mail stuurt krijg je een algemeen mailtje terug, dat het behandeld gaat worden. Ik had na heel wat zoekwerk een telefoonnummer achterhaald, ook daar neemt niemand op en na inspreken voice-mail ook geen reactie. Toen ik verder ging zoeken bleek er wel heel veel mis te zijn daar. Er zijn dus heel veel mensen aan het wachten op hun bestelling en dat geeft weinig hoop. waarom kan dit gewoon doorgaan? er staat niks op hun stite dat er technische problemen zouden zijn of iets dergelijks en dat je langer zou moeten wachten. Kan dit zomaar? wordt het geen tijd voor actie?
Reactie door valerius-2 op 25-08-2012 00:17
Hoelang loop dit nu?
Reactie door joloah op 25-08-2012 12:02
Van mij persoonlijk vanaf begin augustus, lijkt nog mee te vallen. (normaal garanderen ze levering binnen 7 werkdagen) maar er zijn klanten die al vele maanden wachten en ik moet zeggen dat ik daar niet op wil wachten. Het gaat me vooral om de totale niet-communicatie en dan in combinatie met al die klachten, zorgt er bij mij voor dat ik iets wil doen, ik snap gewoon niet dat dit zo kan en nu al zo lang diuurt.
Reactie door cortenbach op 29-08-2012 09:14
Heb precies dezelfde klacht als joloah, ook ik zit reeds weken te wachten zonder een teken van leven. Weliswaar klopte bij mij de betaling wel, ik heb dus het juiste bedrag betaald. Op mijn account staan de fotoboeken als "in productie" . Maar mijn mails aan de klantenservice worden afgedaan met een standaardantwoord, mijn telefoontjes worden niet opgenomen, de heer jan-peter , tel. 0610685427 "kan uw oproep niet beantwoorden" en mijn ingesproken boodschap wordt niet beantwoord.
Reactie door cortenbach op 03-09-2012 12:53
Ik heb diverse malen geprobeerd contact te krijgen, ook mijn klachten achtergelaten op twitter ( https://twitter.com/MichelvdBergh) bij michel van de bergh en op facebook (http://www.facebook.com/mvandenbergh?sk=wall&v=wall) . Gisteren ontving ik tot mijn grote verassing mijn fotoboek in de bus, hoewel mijn account nog steeds "in productie" vermeldt. Overigens heb ik nog een tel.nr. kunnen achterhalen via het weekblad Libelle, waarmee Binqy ooit een actie had , dit is +31 (0) 6 106 8542 7 Verder ben ik er achter gekomen, dat het bedrijf zetelt in Amsterdam Cornelis Schuytstraat 74. Nog een telefoonnummer ergens gevonden 020-5787799. Deze nummers heb ik niet gebeld, omdat het voor mij niet meer relevant is.
Reactie door joloah op 03-09-2012 13:30
Bedankt voor jullie reactie, Ook ik heb nu ineens het boekje binnen net als cortenbach. Ik begreep dat dit best wel uitzonderlijk is , want er zitten toch nog veel mensen te wachten. Ik ben nog niet klaar met Binqy jammergenoeg, aangezien ik nu wederom geen contact krijg ivm met kortingstegoed. In eerste instantie kreeg ik een mailtje van de administratie dat er iets niet helemaal goed was gegaan met de porti, maar dat is uiteindelijk niet gebeurd, toen ik meteen reageerde op dit "echte" mailtje met de vraag of er nog iets met die korting gedaan werd, stuurde ze me toch weer door naar de klantenservice en dan begint het weer gewoon opnieuw, geen reactie!! wordt vervolgd...
Reactie door marjodewit op 12-09-2012 08:24
Via Groupon had ik ook een voucher voor een foto-album bij Binqy besteld. Ik had wel, alvorens deze te bestellen, even snel op internet gekeken of er bijzondere dingen aan de hand waren (het is me toen niet opgevallen dat er veel negatieve ervaringen waren) en hoe gebruiksvriendelijk de software was. Maar gezien de diverse discussies die ik in de afgelopen week heb gezien op internet besloot ik toch om niet al te lang te wachten op mijn album (bestelling is nu 8 werkdagen geleden). Gister heb ik contact gehad met Jan-Peter van Binqy. Hij verklaarde dat de server een tijdje geleden is gehackt en dat ze er alles aan doen om dit weer goed te krijgen. Hierdoor komen ook de e-mails naar het klantenservice-adres niet goed aan. Hij heeft mij een ander e-mailadres gegeven (patricia@binqy.com) en van haar heb ik snel een e-mail terug gekregen dat ze de productie opdracht heeft gegeven ons album deze week te verzenden. Even afwachten nog, maar hopelijk klopt het verhaal en ontvang ik het boek spoedig.
Reactie door jjkuster op 14-09-2012 19:12
ik heb ook een foto album besteldmaar totaal geen problemen gehad keurig op tijd de bestelling ontvangen' ben dik tevreden
Reactie door joloah op 14-09-2012 19:24
Ik heb door de tips van marjodewit gemaild met patricia. Nu kreeg ik vrij snel reactie. na oveleg met JP bieden ze me nu 50% korting op een volgende bestelling geldig tot het eind van dit jaar. Eerlijk gezegd vind ik dat normaal gesproken zo'n suffe compensatie, want nu ben ik "verplicht" om weer bij Binqy te bestellen. Ik hoop dat ze dan wel leveren. Ik heb besloten om het verder te laten gaan en niet verder te proberen om op het al bestelde boek korting te krijgen. zonde van m'n tijd en ik vind het wel goed zo.
Reactie door esthertek op 30-03-2013 12:41
Ik heb inmiddels 2x een fotoalbum besteld bij binqy. Het zijn mooie albums en ik had een kortingsbon van Groupon, dus was het me waard om er te bestellen. De eerste bestelling ging goed. Bij mijn tweede bestelling is echter de cover verkeerd afgedrukt. Na veel heen en weer mailen (met Patricia, die hierboven ook genoemd wordt), scans en foto's op sturen als bewijsmateriaal, hoorde ik niets meer. Tot op de dag van vandaag (nu 4mnd geleden) heb ik geen nieuw fotoalbum gekregen. Slechte klantenservice dus, wat is nou de moeite om even een nieuw boekje te printen? Ik bestel er in ieder geval nooit meer.
Reactie door binqy op 29-05-2013 09:49
Quote: esthertek schreef op zaterdag 30 mrt 2013, 12:41: Ik heb inmiddels 2x een fotoalbum besteld bij binqy. Het zijn mooie albums en ik had een kortingsbon van Groupon, dus was het me waard om er te bestellen. De eerste bestelling ging goed. Bij mijn tweede bestelling is echter de cover verkeerd afgedrukt. Na veel heen en weer mailen (met Patricia, die hierboven ook genoemd wordt), scans en foto's op sturen als bewijsmateriaal, hoorde ik niets meer. Tot op de dag van vandaag (nu 4mnd geleden) heb ik geen nieuw fotoalbum gekregen. Slechte klantenservice dus, wat is nou de moeite om even een nieuw boekje te printen? Ik bestel er in ieder geval nooit meer. einde Quote Beste Esther, Wat vervelend dat het mis is gegaan met je bestelling en dat je vervolgens niet netjes te woord bent gestaan, mijn excuus hiervoor. Graag verneem ik of je ondertussen wel naar tevredenheid bent geholpen of dat ik nog iets voor je kan betekenen. Vriendelijke groeten, Laura Binqy

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!