Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Bewuzt eigen risico via incasso bureau

Geplaatst door: pimvanleeuwen op: 01-07-2014 16:13
Hoi, ik ben vorig jaar verzekerd geweest bij Bewuzt. Omdat ik niet echt heel tevreden was ben ik dit jaar overgestapt naar een nieuwe zorgverzekering. Natuurlijk krijg je aan het einde van je verzekeringsjaar dan een rekening voor de eventuele eigen risico die je moet betalen. Maar, die reminder schijn ik wel gehad te hebben, echter alleen digitaal. Dwz, een notificatie via de mail dat er een bericht in je postvak in staat. Ik heb dit bericht 1 keer gezien maar door drukte (eigen fout) vergeten te betalen. Verder heb ik een bericht als dit nooit meer voorbij zien komen (Spam?). Wel heb ik, per post, meerdere berichten gekregen dat mijn verzekering was opgezegd en een ander schrijven meldde mij weer dat ik een maand teveel had betaald en deze dus teruggestort zou krijgen. Nu kreeg ik begin juni een nogal dreigend bericht van een incasso bureau, natuurlijk inclusief +/- €65,- incasso kosten. Dit bedrag heb ik, door drukte en na telefonisch te hebben vermeld (aan Bewuzt en het incassobureau) dat ik het er niet mee eens ben, betaald om verdere kosten te vermijden. Eigenlijk wil ik er nu wel achteraan gaan om die incasso kosten van Bewuzt terug te krijgen. Het versturen van een briefje is toch niet zo lastig, alvorens een incassobureau in te schakelen? Zij zeggen dat het in de voorwaarden van de verzekering staat dat alle communicatie per mail gaat, prima. Maar als ik van hen meerdere schrijven per post krijg vind ik dat ik ook wel een betalingsherinnering per post kan ontvangen, toch? Zijn er meer mensen die hier nare ervaringen mee hebben? Enkele tips?
Reactie door zoekster op 01-07-2014 16:48
Geen tips. U heeft betaald en daarmee is de kous af. Betalingsherinneringen hoeven niet per brief. U bent zelf slordig met uw betalingsverplichtingen geweest, nu ziet u wat daar van komt.
Reactie door tijger1 op 01-07-2014 17:46
U had een goedkope verzekering omdat alles per internet gaat, maat dat betekent niet dat u uw nota's niet zou hoeven te betalen als ze in uw spam box verdwijnen. Eigen verantwoording. U wist toch zelf ook wel dat u kosten hebt gemaakt die onder het eigen risico vielen? En let op, nota's kunnen nog jaren later volgen, dus let op uw spam box.
Reactie door valerius-2 op 01-07-2014 18:52
Voortaan beter op de berichten kijken wat er betaalt moet worden en dat dan ook gelijk doen dat is de enige tip die resultaat kan hebben
Reactie door pimvanleeuwen op 01-07-2014 18:57
Dank voor de reacties. Zoals ik inderdaad ook al in mijn bericht zeg is het mijn fout dat het zover is gekomen, maar dat is naar mijn idee de discussie nu niet. Het gaat erom dat zij zeggen dat ze alles per mail doen, alleen andere berichten (die behoorlijk verwant zijn aan dit onderwerp) komen wel per post.
Reactie door tijger1 op 01-07-2014 19:35
Maar u schrijft zelf dat die reminder in de mail is gekomen. Die andere zaken gingen natuurlijk over heel iets anders.
Reactie door webcare vgz op 02-07-2014 10:02
Beste Pim, graag ontvangen wij je klacht o.v.v je klantnummer via webcare@vgz.nl. We helpen je graag. Met vriendelijke groet, Madeleine
Reactie door pimvanleeuwen op 02-07-2014 11:30
Quote: webcare vgz schreef op woensdag 2 jul 2014, 10:02: Beste Pim, graag ontvangen wij je klacht o.v.v je klantnummer via webcare@vgz.nl. We helpen je graag. Met vriendelijke groet, Madeleine einde Quote Prima, dat zal ik doen!
Reactie door miss.coco op 11-01-2015 14:54
Beste Pim, Mijn vader heeft ook hetzelfde meegemaakt. Hij had niet in de gaten dat er een factuur online open staat totdat hij gisteren post ontving van een incasso bureau. Ik heb inmiddels contact opgenomen et VGZ webcare. Hebben zij je nog geholpen en de kosten in mindering gebracht? Alvast dank voor je reactie!
Reactie door pimvanleeuwen op 11-01-2015 19:35
Quote: miss.coco schreef op zondag 11 jan 2015, 14:54: Beste Pim, Mijn vader heeft ook hetzelfde meegemaakt. Hij had niet in de gaten dat er een factuur online open staat totdat hij gisteren post ontving van een incasso bureau. Ik heb inmiddels contact opgenomen et VGZ webcare. Hebben zij je nog geholpen en de kosten in mindering gebracht? Alvast dank voor je reactie!einde Quote Nee! Helemaal niets, ben erg makkelijk afgewimpeld!! Erg jammer, zit er ook niet meer. Mocht jullie meer lukken, laat mij aub weten!
Reactie door tijger1 op 11-01-2015 21:28
Als men een verzekering afsluit die helemasl via het internet loopt, moet men dat internet ook wel in de gaten houden en niet haan zitten afwachten.
Reactie door pimvanleeuwen op 11-01-2015 22:38
Quote: tijger1 schreef op zondag 11 jan 2015, 21:28: Als men een verzekering afsluit die helemasl via het internet loopt, moet men dat internet ook wel in de gaten houden en niet haan zitten afwachten.einde Quote Klopt tijger1, maar als er tussendoor per post wordt bekend gemaakt dat de verzekering is beeindigd en er geen rekeningen meer openstaan wordt het wel behoorlijk onoverzichtelijk. Stuur óf niets per post óf niets per 'digitale polismap'. Of, na het volgens hen versturen van meerdere reminders per mail, nadenken en ook een briefje per post sturen!
Reactie door tijger1 op 11-01-2015 23:13
Men wil een goedkope verzekering, maar met de service van een dure. Dat werkt niet zo.
Reactie door pimvanleeuwen op 12-01-2015 00:31
Quote: tijger1 schreef op zondag 11 jan 2015, 23:13: Men wil een goedkope verzekering, maar met de service van een dure. Dat werkt niet zo.einde Quote Heb je überhaupt mijn antwoord hierboven wel gelezen?
Reactie door 1953 op 12-01-2015 03:02
Quote: miss.coco schreef op zondag 11 jan 2015, 14:54: Beste Pim, Mijn vader heeft ook hetzelfde meegemaakt. Hij had niet in de gaten dat er een factuur online open staat totdat hij gisteren post ontving van een incasso bureau. Ik heb inmiddels contact opgenomen et VGZ webcare. Hebben zij je nog geholpen en de kosten in mindering gebracht? Alvast dank voor je reactie!einde Quote Een ouwe koe uit de sloot na een half jaar opgevist met een persoonlijk probleem. Als u een eigen probleem heeft, dan is het niet toegestaan om in een bestaande topic te antwoorden, moet u een eigen topic starten ansicht. Mag hopen dat probleem van ts een half jaar terug is opgelost.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor