beterbed is slechterbed
Geplaatst door: julezz87 op: 27-09-2010 15:52
Beste forumleden,
In maart 2010 heb ik bij Beterbed in Leiderdorp twee Challenger boxsprings [70 x 200 cm} met een Pocketline 300 [140x 200 cm: aangeschaft.Dit was voor mij als student een zeer grote aankoop ( 765 euro) en verheugde me zeer op de levering van mijn aangeschafte " beterbed". In de winkel had ik het matras met de boxsprings zorgvuldig uitgeporbeerd en het lag heerlijk vandaar dus de aankoop.
Na een maand wachten kreeg ik het bed geleverd. Omdat ik nooit een bed had gekocht en zo bliij was met de levering heb ik het bij levering niet zorgvuldig gecontroleerd.
Na een dag slapen en wakker te worden met rugpiijn constateerde ik dat de boxsprings 2 cm in hoogte verschilden. Na gebeld te hebben met Beterbed zeiden ze het z.s.m. op te lossen en een servicemonteur langs te sturen. Gld terug krijgen was geen optie
Na een maand kwam de eerste servicemonteur die aangaf dat het hoogte verschil door me vloer komt. Totale bullshit natuurlijk, want met een waterpas kan ik aantonen dat me grond recht is. Waarop hi jzei jaa dan is je waterpas niet goed. Schandalige service dus. Gelukkig zat er een bobbel in een van de boxsprings zodat hij die wel moest vervangen.
Na een maand wachten met rug en nekklachten kreeg ik een nieuwe boxspring. Toen ik de monteur die deze langsbracht wees op het hoogteverschil zei hij gewoon: jaa dan moet je maar duurdere boxsprings kopen. Ik wist werkelijk niet wat ik hoorde, hoe kan je anno 2010 nog zo behandeld worden, ik voelde me echt opgelicht.
Hoogte verschil was nog steeds 2 cm en de nieuwe boxspring was 1 week ook opgebold.
Na een mailtje gestuurd te hebben met dreiging naar de geschillencomissie te stappen werd me klacht wel serieus genomen.Weer kwam een servicemonteur langs en deze bevestigde het hoogteverschil en de opbolling.
Vanwege de al zo bekende levertijd kreeg ik pas na een maand de tweede vervangen boxspring.
Ni waren de boxsprings eindelijk zoals in de winkel , gelijke hoogte dus na 4 maanden hebben ze me eindelijk het product gegeven waarvoor ik betaald heb.
4 dagen werd ik wakker zonder nek en rugklachten dat was ik niet meer gewend sinds de aanschaf van mijn bed bij Beterbed. Daarna kwamen deze klachten weer terug en merkte dat mijm matras door het eerdere hoogteverschil van de boxsprings schuin afhelt met een enorme bobbel in het midden. Omdraaien , keren alles hielp niet een rug en nekklachten werden steeds erger.
Nu komt donderdag 30-09 een servicemonteur langs voor het matras, maar ik betwijfel of ze het zullen vervangen.
Staat maar weinig concreets in de wet over de eisen waaraan een matras moet voldoen.
Heb al meerdere malen contact gehad met juridisch loket en Consuwijze, maar het blijkt lastig om je gelijk te krijgen. Via Geschillencomissie zal ik nog min. 4 maanden moeten wachten dus dan ben ik genoodzaakt ander bed elders te kopen anders vrees ik het ergste; loop nu al bij fysio door de klachten ontstaan door mijn "beterbed"en de klachten worden ondanks de behandeling steeds erger hoelanger ik op dat bed slaap.
Dus bij deze wil ik iedereen behoeden voor een aankoop van een bed bij Beterbed!! Koop je toch een bed controleer het tot op de puntjes bij de levering en vraag je geld terug zodra het ook maar op het kleinste punt afwijkt. Als je niet tekent krijg je zo je geld terug daarna is het wachten tot zij je klachten serieus nemen.
Reactie door read op 27-09-2010 19:10
Gebruikersnaam: julezz87
Het beste principe is, bij een koop/bestelling nooit een aanbetaling doen en pas betalen als je het bestelde uitvoerig hebt geïnspecteerd.
Met vriendelijke groet, ReadAC.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!