Betaling CreditCard ING
Geplaatst door: evemarkar op: 29-05-2013 15:26
Allereerst ben ik al ruim 30 jaar lid bij de ING ( voorheen Postbank)
Na maanden van storingen bij www.ing.nl waarbij betalingen soms dagen op zich lieten wachten zag ik eind april per toeval dat je aan de ING moet melden als je buiten Europa op vakantie gaat. Een organisatie die zich wereldbank noemt en miljoenen in allerlei internationale evenementen stopt moet weten als je buiten Europa gaat omdat ze dan wat extra beveiligingen moeten doorvoeren. Eind april zijn wij met ons gezin naar Orlando gegaan. Wij dachten 2 weken heerlijk te kunnen genieten van zon, winkels en natuurlijk Disney en andere pretparken. Vanaf de eerste dag weigerde mijn creditcard van de ING bepaalde betalingen. Dat gebeurde willekeurig en bij grote zaken als Starbucks, Macy’s, Abercrombie, Michael Kors en andere zaken. Toppunt was een restaurant waar wij ’s avonds hadden gegeten en waar de kaart wederom niet werkte zodat ik mijn vrouw en dochters moest laten zitten en zelf ergens in de buurt geld moest gaan halen om te kunnen betalen. Iets wat je niet wil als e lekker ontspannen op vakantie gaat. Na een aantal dagen gebeld met d eservicedesk van de ING maar die verwezen mij naar de technische afdeling. Zij wisten mij te vertellen dat ze grote problemen hadden met de beveiliging en daarom diverse nummers geblokkeerd hadden. Op mijn vraag wat nu te doen vroegen ze mij een mailtje te sturen naar hun service desk. Nog diezelfde avond gedaan maar tot op heden niets gehoord. Nu moest ik noodgedwongen iedere dag $ 400,- pinnen. Dat is het maximale en niet op iedere hoek van de straat kun je met een buitenlandse pas pinnen in Amerika. Dagelijks een ritje van een kleine 20 km te rijden naar de dichtstbijzijnde automaat.
Daarnaast is met een gezin van 4 waarbij je dagelijks 3 keer moet eten $ 400,- niks dus met een beetje oppassen helden we $ 100,- per dag over om vrij te besteden. Een kaartje pretpark kost $75,- p.p.p.d. dus daar is niets van gekomen. Je was dus de hele dag bezig geld te verzamelen en voorzichtig uit te geven.
Conclusie: door ING heb ben wij de vakantie niet kunnen vieren die wij wilden en zijn wij genoodzaakt nog een keertje terug te gaan. Een reis van € 6.000,- is door ING verspest.
Bij terugkomst direct naar het filiaal van de ING gegaan en verteld wat er was gebeurd. Heel begripvol en zij hebben direct een mailtje gestuurd. Na 2 weken nog geen enkele reactie te hebben gehad nog maar een keertje langsgegaan en nogmaals een mailtje gestuurd. Vanaf mijn eerste mailtje op 6 mei jl nog niets vernomen.
Reactie door valerius-2 op 29-05-2013 19:23
DAn is waarschijnlijk de organisatie waar u wil betalen niet aangesloten bij de btreffende bank.
Reactie door evemarkar op 29-05-2013 22:26
Beste Valerius,
De namen die ik in het stukje schrijf zijn bedrijven van naam. Die accepteren echt wel eurocard/MasterCard
Reactie door ingwebcare op 30-05-2013 08:44
Beste Evemarkar,
Allereerst excuses voor de bijzonder vervelende situatie waar jij en je gezin in bent terechtgekomen en zo niet de vakantie hebt kunnen vieren die je graag wilde. Graag ga ik hier kort op in.
Het 'aan-' en 'uitzetten' van het gebruik van je Betaalpas buiten Europa is een veiligheidsmaatregel die sinds eind april inderdaad actief is. In de periode daaraan voorafgaand hebben we dit op verschillende manieren aangekondigd. De creditcard staat hier los van.
Ik begrijp dat de situatie met de geblokkeerde creditcard - op z'n minst - erg onhandig was. Ik lees in je post hierboven dat je tevens op een ING kantoor en per e-mail hiervan melding hebt gemaakt en een klacht ingediend. Daar heb je nog geen reactie van ons op ontvangen. Dat kan niet de bedoeling zijn.
Graag wil ik je hierbij helpen. Echter kan ik via deze website geen persoonsgegevens van je ontvangen. Als het mogelijk is om via facebook, of twitter contact met ons op te nemen dan help ik of mijn collega je daar verder.
Vriendelijke groet,
Roy
ING Webcare team
[url=http://www.ing.nl/webcare: http://www.ing.nl/webcare[/url: facebooktwitter
Reactie door miepje58 op 30-05-2013 11:52
Even kijken... Evemarkar, dat is nu exact de reden dat mijn man en ik twéé verschillende credit cards hebben bij twéé banken. Ben je niet zo afhankelijk. Treurig dat je vakantie in het water viel; ik denk echter dat ING voor het 'terug moeten' niet zo gevoelig is...
ING: dit vind ik nu weer stuitend! Evemarkar heeft gebeld en mail gezonden. En nu kan hij plotseling alleen via Facebook of Twitter contact opnemen? Wat nou voor mensen die geen Faceboek en Twitter hebben en dat ook beslist niet willen? Mogen en kunnen die dan voortaan geen contact meer opnemen met hun bank? Dit is discriminatie!
Reactie door ingwebcare op 30-05-2013 12:09
Quote: miepje58 schreef op donderdag 30 mei 2013, 11:52:
...
ING: dit vind ik nu weer stuitend! Evemarkar heeft gebeld en mail gezonden. En nu kan hij plotseling alleen via Facebook of Twitter contact opnemen? Wat nou voor mensen die geen Faceboek en Twitter hebben en dat ook beslist niet willen? Mogen en kunnen die dan voortaan geen contact meer opnemen met hun bank? Dit is discriminatie! einde Quote
Hoi miepje58,
Uiteraard kun je contact met ING opnemen zoals jij dat zelf wilt. Dus ook gewoon bellen, mailen en langsgaan op een ING kantoor (zie [url=http://www.ing.nl/contact: http://www.ing.nl/contact[/url: ). Namens webcare kan ik niet op deze website persoonsgegevens opvragen. Dat kan wel op facebook en twitter. Om te kijken wat er mis is gegaan en dit op te kunnen lossen hebben we deze gegevens nodig.
Vriendelijke groet,
Roy
ING Webcare team
[url=http://www.ing.nl/webcare: http://www.ing.nl/webcare[/url:
Reactie door miepje58 op 30-05-2013 12:17
Misschien wordt het dan tijd dat ING dat dan ook schrijft? Dat vermaledijde FC en Twitter wordt je overal al door de strot gewrongen...
Reactie door evemarkar op 30-05-2013 16:34
Beste Roy van ING en Miepje58,
Bedankt voor jullie reacties.Zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik al gebeld en gemaild en ben al langs het kantoor gegaan. Geholpen ben ik echter nog niet. Via Facebook dan maar net een berichtje gestuurd naar Roy. Hopelijk belt of mailt hij mij. Daarmee is mijn ellende nog niet opgelost. Als banken in de problemen komen moeten wij helpen. Nu zijn klanten in de problemen gekomen. Zou wel netjes zijn. Kan aantonen hoe het gegaan is.
Wat betreft de mededelingen in april over de werelddekking. Ik neem toch een dienst af en betaal voor een werelddekking. Als je alles onder controle hebt hoef je toch niet te weten waar jouw klanten hun geld willen besteden en of je er uberhaupt aankan. Onze vakantie is er dus danig door verpest. Dubbele creditcard is een uitkomst maar toch te gek voor woorden. Ik neem ook geen 2 koffers met kleren mee omdat ik dan denk dat er een misschien niet meegaat.
Reactie door festinger op 31-05-2013 03:17
Beste Evemarker,
Behalve als je je een echte vip bent gebeurt zoiets wat je schetst nooit. En het maakt eigenlijk helemaal niets uit bij welke bank je bent als hun procedures falen. De uitleg is simpel. Verkopen van producten is 1. De ondersteuning en hulp bij fouten is wegbezuinigd en in handen gegeven van derden met een eigen belang . En als slachtoffer win je nooit tenzij je het lef hebt via de rechter gelijk te halen. Want vlak voor de uitspraak komt men over de brug met een schikking.
Heb maar 1 advies. Niet hier zoeken maar rechtshulp inschakelen. Duurt ff maar de rechter heeft met de wet te maken en moet je altijd gelijk geven. De tegenpartij moet aantonen niet de consument.
Reactie door evemarkar op 31-05-2013 08:46
Quote: festinger schreef op vrijdag 31 mei 2013, 03:17: Beste Evemarker,
Behalve als je je een echte vip bent gebeurt zoiets wat je schetst nooit. En het maakt eigenlijk helemaal niets uit bij welke bank je bent als hun procedures falen. De uitleg is simpel. Verkopen van producten is 1. De ondersteuning en hulp bij fouten is wegbezuinigd en in handen gegeven van derden met een eigen belang . En als slachtoffer win je nooit tenzij je het lef hebt via de rechter gelijk te halen. Want vlak voor de uitspraak komt men over de brug met een schikking.
Heb maar 1 advies. Niet hier zoeken maar rechtshulp inschakelen. Duurt ff maar de rechter heeft met de wet te maken en moet je altijd gelijk geven. De tegenpartij moet aantonen niet de consument.einde Quote
Reactie door evemarkar op 31-05-2013 08:51
Beste Festinger,
Bedankt voor de tip. Gaat ook gebeuren maar wil ING eerst een kans geven.
Reactie door evemarkar op 31-05-2013 09:22
Even ter info aan iedereen.
ING reageert en vraagt mij via Facebook mijn persoonlijke gegevens op te sturen.
Ik reageer dat ik dat wel wil doen maar niet via een Facebook account. Iedreen kan daar achter zitten. Vraag dus vriendelijk mij op mijn zakelijk mailadres te benaderen en zo de zaak op te lossen. Toch krijg ik steeds van dit soort antwoorden:
ING Nederland 8:13am May 31
Hoi Marc,
Ik begrijp dat je voorzichtig bent met je privegegevens. Op de website van ING is terug te vinden dat dit onze officiele Facebookpagina is: http://www.facebook.com/l/sAQFhZ4JmAQGcfcjM2a0ilQ3CM6_Qo2WvzSa7cbvxLXr86A/www.ing.nl/particulier/klantenservice/de-ing-op-social-media/webcare/index.aspx
Mocht je toch liever niet je gegevens hier doorgeven, dan adviseer ik je om ons jouw vraag met controlegegevens te mailen (ing@ing.nl). Je kunt ook telefonisch contact met ons opnemen of langsgaan op een ING-kantoor. Op http://www.facebook.com/l/5AQEcCFi5AQG4iWN0w3AmN7_gfVhCaEnc3derP6ubz4zYwA/www.ing.nl/particulier/klantenservice/contact/index.aspx vind je een volledig en uitgebreid overzicht van onze bereikbaarheid via de verschillende kanalen.
Groet,
Ellanoor
ING Facebook team
Toch raar dat ze via officiele wegen niet reageren en wel via een of ander Facebook account.
Ik houd jullie op de hoogte.
Heb zelf een internetbedrijf dus ga maar eens aan de slag of ING nog meer boze klanten heeft.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!