Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Betalen Ideal bij Wehkamp: niet doen!

Geplaatst door: renee90 op: 19-02-2011 11:32
Als klant bij Wehkamp had ik nooit te klagen over de dienstverlening van dit bedrijf. Natuurlijk ging er wel eens iets mis, maar dit werd netjes opgelost. Hoewel Wehkamp op haar internet site vermeld dat betalen via IDeal veilig en naar enkele seconden op u rekening overzicht verwerkt wordt is niet altijd juist. Soms kunnen er dagen of week(en) over heen gaan. Wat Ik jammer vind: Is dat ik als klant veel moeite moet doen om de fouten bij Wehkamp hersteld te krijgen. U moet hierbij denken aan, dat u moet aantonen dat er betaald is. een overzicht van telebankieren is voor Wehkamp niet rechts geldig. U zoe een getekende en gestempelde bankverklaring moeten halen bij u bank. In mijn geval heeft Wehkamp 1.320,10 euro zoek laten raken. Wehkamp heeft nu excusses gemaakt over het door Wehkamp veroorzaakte ongemak. Ook het feit dat Money@Home zegt dat zij als bedrijf los staat van Wehkamp is niet juist. Naar de houding van Wehkamp over de Ideal betaling heb ik het nog openstaande bedrag ook bij Money@Home betaald. En heb Money@ Home per email verzocht, mijn BKR registratie aan te passen. Money@ home heeft dit vervolgens per e-mail op geantwoord dat zij hier voor zorg zouden dragen. Mijn vraag is dan ook: Hoe verklaar ik dat medewerkers van de klantenservice van Wehkamp inzage hebben in mail verkeer naar en/of van Money@Home. Deze vraag heb ik voorgelegd aan Wehkamp en Money@Home. Alleen is hier nog steeds niet op geantwoord. Wel heb ik mogen vernemen dat mijn bestedingslimiet van een paar duizend euro nu op 0 in gesteld. Dit is dus de manier hoe Wehkamp met goede en trouwe klanten omgaat. Mijn klantnummer is *********. om aan te geven dat dit verhaal juist is. U kunt ook een kijkje nemen op de klachten site over Wehkamp. Mijn stelling is: Bestellen en Betalen bij Wehkamp WEET WAT JE DOET! ik doe het niet meer. Tevens heb ik nu een klacht ingediend bij de AFM!
Reactie door Wehkamp_Webcare op 21-02-2011 14:09
Op de eerste plaats wil ik namens wehkamp.nl excuses aanbieden voor de deze gang van zaken. Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: fritspieters@wehkamp.nl
Reactie door renee90 op 21-02-2011 17:52
Geachte heer Frits Pieters. De bemiddeling die u nog kan maken is de 3,38 af te boeken van mijn rekening m.b.t. salarisgarantie van een product dat nooit geleverd is door wehkamp, maar wehkamp hier toch graag geld voor wild ontvangen. Persoonlijk roept dit bij mij een poging tot oplichting op. Het gaat mij niet om de 3,38 euro maar op de manier waarop dit al gerekend wordt door wehkamp. Indien u contact op neemt met mevrouw Ellen Boone dan zou zij haar zijn kunnen vertelen wie ik ben en welke klantnummer ik heb. Er zijn tussen de 60 a 70 email berichten aan vooraf gegaan. Verder zou u kunnen bemiddelen in de opheffing en uitschrijving van mijn klantenrekening. Verder wil en hoef ik niets meer van Wehkamp!!! Met vriendelijke groet.
Reactie door phillip2751 op 08-03-2011 10:39
Ook ik heb zeer slechte ervaringen met wehkamp. Jarenlang lid, ben door hun aangemeld in Tiel, en deurwaarder over de vloer vanwege een meningsverschil van 10 euro. Zeer slechte service voor een klant die altijd netjes op tijd betaalde, 20 jaar lang.
Reactie door renee90 op 08-03-2011 23:14
Misschien moeten wij een stichting in het leven roepen, onder de naam Stichting Wehkamp Leed of postorderleed. Waarin gemaakte te uren vergoed moeten worden door wehkamp. Onze rechtstaat is gelukkig nog zo ingericht. Dat wie fouten maakt, of nadelig handeld, waardoor een ander schade leid dit vergoed moet worden. In de praktijk moet je een extern bedrijf of stichting dan wel advocaat moeten inhuren om hun uren en kosten vergoed te krijgen. Stel voor je richt een eigen stichting op bv. wehkamp leed. dan zullen alle kosten om gemaakte fouten door wehkamp hersteld te krijgen vergoed moeten worden door wehkamp. En elke kantonrechter zou je in gelijk stellen. Dus wie doet er mee. Indien gewenst heb ik vandaag nog Wehkamp leed opgericht, en zou tevens ingeschreven zijn bij de K.v.K. en zelfs met BTW nummer zodat wij ook nog 19% extra van deze oplichters kunnen vragen.
Reactie door renee90 op 08-03-2011 23:28
helaas is er niets van terechtgekomen van uw bemiddeling.Quote: fritspieters schreef op maandag 21 feb 2011, 14:09: Op de eerste plaats wil ik namens wehkamp.nl excuses aanbieden voor de deze gang van zaken. Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: fritspieters@wehkamp.nleinde Quote
Reactie door renee90 op 08-03-2011 23:49
En dit moet u ook nog weten. Mevrouw Ellen Boone Medewerker Klanten Service. is een naam die wehkamp misbruikt. Mevrouw Boone bestaat niet als persoon van de klantenservice van Wehkamp. Misschien is dit ook de oorzaak van vele problemen. Want als je een klacht indiend naar een persoon die niet bestaat. hou moet zij antwoord geven. misschien heb je aan JImmie de sprekende computer van wehkamp nog meer aan. Want zeg nou zelf, heeft u de ervaring, dat u een goed antwoord krijgt van mevrouw Boone. Het zijn computer antwoorden die je krijgt. waar je eigenlijk nooit iets mee kan doen. met vriendelijke groet.
Reactie door read op 09-03-2011 10:51
renee90 Er zijn op de verschillende consumentensites zeer veel klachten over het bedrijf Wehkamp. Dat duidt erop, dat het bedrijfsmatig gewoon slecht gaat. Het zal me niet verbazen, dat er in navolging van It's, binnenkort een faillissementbericht komt. Pedro.
Reactie door Wehkamp_Webcare op 09-03-2011 14:36
Geachte heer "renee90" Om voor u te kunnen bemiddelen is het toch echt noodzakelijk om aan mij uw gegevens door te mailen. (dus niet op de site zetten in verband met uw privacy, maar persoonlijk aan mij e-mailen) Met vriendelijke groeten, fritspieters@wehkamp.nl
Reactie door read op 09-03-2011 18:14
fritspieters Je bent zo natuurlijk wel aan het dweilen met de kraan open. Beter is het om problemen en klachten te voorkomen. Pedr.
Reactie door read op 09-03-2011 18:16
@@@ Pedr. moet zijn: Pedro. Pedro.
Reactie door kim83 op 07-07-2011 19:57
wehkamp klantenservice, nou ik heb ook mijn buik er vol van! ze helpen je zo goed als niet omdat ze foute info verstrekken! Bijv, er werd beweerd dat na de 2e dag niet thuis zijn, ook de 3e dag nog een poging gedaan zou worden. Dit is niet waar! het wordt terug gestuurd! Ook wordt er de eerste dag geen briefje in de brievenbus gedaan, dus kan je al gauw de 2e keer niet thuis zijn. Ook kan de klantenservice niet goed nakijken of het artikel er is, volgens hen uitverkocht. Terwijl ik het net weer heb besteld; das gek! En ze kunnen ook niet annuleren, want er stond nog 1 artikel als besteld, terwijl ik had verzocht alles te annuleren. Tevens zijn het erg norse medewerkers... wie weet een postordebedrijf die wel goed werkt?
Reactie door druifje01 op 08-07-2011 11:23
Wat Wehkamp bijvoorbeeld aan mode verkoopt is vreselijk om te zien en heeft een zeer inferieure kwaliteit. Deze zaak is een beetje stijlloos en het lijkt mij met de vele soorten mensen die er werken niet onwaarschijlijk dat er in de facturering en dergelijke soms wat fout gaat. Het zal meestal wel niet slecht bedoeld zijn, maar toch slipt er teveel onnauwkeurigheid doorheen. Wehkamp lijkt zonder strak beleid en zonder betrokken beleidsmedewerkers en zo heeft zich een soort wildgroei van fouten ontwikkeld. Dat gebeurt als de omzet maar moet groeien en groeien en men zich daar teveel op toespitst. Het trekt mij allang niet meer om daar iets te kopen, alleen al om het feit dat de artikelen niet door goede smaak gekenmerkt worden. Het zou mij niet verbazen als daar chronisch sprake is van een ad-hoc beleid. En, inderdaad als er iets fout gaat ben je er als klant wel een paar weken zoet mee om dat te herstellen.
Reactie door Wehkamp_Webcare op 12-07-2011 14:06
Zoals al eerder gemeld op deze pagina, wil ik graag voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: fritspieters@wehkamp.nl
Reactie door websiteeigenaar op 12-07-2011 17:26
http://www.trustpilot.nl/review/www.wehkamp.nl Tip: lees beoordelingen voordat je ergens koopt. Het is de grootste webwinkel nog steeds, ze zijn groter als bol.com.
Reactie door tdehond op 12-07-2011 19:00
Quote: websiteeigenaar schreef op dinsdag 12 jul 2011, 17:26: http://www.trustpilot.nl/review/www.wehkamp.nl Tip: lees beoordelingen voordat je ergens koopt. einde Quote Persoonlijk type ik liever in bij Google: Wehkamp + klachten, omdat ik graag wil weten hoe een webshop klachten op lost. [url=http://www.klacht.nl/wehkamp/: Zie o.a. hier[/url:
Reactie door websiteeigenaar op 12-07-2011 20:11
Nee dat werkt niet, want dan krijg je alleen de klachten, klagende mensen en die zijn nooit positief. Als je mijn bedrijf naam intoetst met klachten komen ook minder leuke ervaringen op wel van jaren geleden. Om een goed beeld te krijgen moet je naar de gemiddelde klant kijken. Wel zegt een klachten afhandeling veel over een bedrijf. Maar als je klacht goed is opgelost ga je zelden nog op internet een klacht posten.
Reactie door ruiterwr op 12-02-2013 20:12
Wehkamp blijft gebruik maken van een misleidende formulering van "de garantie-termijn". Het "Webcare-team" probeert de indruk te wekken je serieus te nemen, maar negeert je uiteindelijk volledig, om van de reguliere klantenservice (te stom om voor de duvel te dansen) maar niet te spreken.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!