Kassa

Bestelling wel verzonden maar niet ontvangen

Geplaatst door: conimus op: 16-04-2012 09:44
Op 28 maart 2012 heb ik een bestelling geplaatst bij Drogistenapotheek.nl. Deze bestelling is op 29 maart 2012 verzonden en volgens de tracktrace pagina van PostNL is deze op 30 maart 2012 bij mij bezorgd. Het probleem is nu dat ik op deze datum niet eens thuis was waardoor ik deze bestelling dus niet in ontvangst heb kunnen nemen. Ik heb ook al navraag gedaan bij de buren en overburen of zij misschien iets in ontvangst hebben genomen namens mij, en dit was niet het geval. Ik heb dit kenbaar gemaakt bij de betreffende webshop en deze blijft bij de bewering dat ik het pakketje heb ontvangen en dat daarmee de kous af is. Ik kan aantonen dat ik niet aanwezig was ten tijde van de bezorging omdat ik op dat moment in het ziekenhuis opgenomen was. De wet Koop op afstand zegt wel dat de verkoper verantwoordelijk blijft voor een juiste bezorging totdat de koper het pakketje in ontvangst heeft genomen. Wat in dit geval te doen nu de verkoper zich achter PostNL blijft verschuilen en blijft beweren dat de bestelling wel degelijk is bezorgd?
Reactie door zwemmer op 16-04-2012 15:45
Het regent van zulke klachten over Post.nl. Als je geen briefje van Post.nl in de brievenbus hebt gevonden blijft de waarheid in het midden en dat betekent dat een en ander onder de verantwoordelijkheid van de verkoper valt volgens Post.nl
Reactie door zwemmer op 16-04-2012 15:47
Heb je met drogistenpotheek.nl hierover gecommuniceerd?
Reactie door tot15karakters op 16-04-2012 15:55
Als de Post niet betrouwbaar is, U heeft niets gehad dus niets betalen en het was niet met ontvangstbevestiging. Als zij bij de post niet jou buren weten te noemen moeten zij betalen. Verder bestaat ook de kans dat ze in verkeerde straat bezorgen want ik kreeg ook mijn huisnummer maar de naam en straatnaam waren fout! Dit gebeurde wel vaker zij hij omdat in diverse gemeentes de straten zo rommelig in elkaar overlopen.
Reactie door postnl webcare op 16-04-2012 16:45
Geachte Conimus, Spijtig om te vernemen dat je je zending niet hebt ontvangen. Heb je hiervan ook een melding bij ons gedaan ? Afhankelijk van hoe de zending is verzonden door de afzender kunnen wij bepaalde dingen nagaan maar te allen tijde kunnen wij in ieder geval informeren bij de betrokken bezorger over wat deze nog weet met betrekking tot aflevering van de door jou verwachte zending. Echter.....zonder de zending details te weten kan ik je hier alleen in het algemeen melden dat wanneer wij een melding via onze klantenservice van jou ontvangen en wij deze onverhoopt niet positief kunnen afhandelen, wij inderdaad terug verwijzen naar onze opdrachtgever de afzender. Zij kunnen als opdrachtgever van de verzending reclameren bij PostNL over eventuele vermissingen. Meeste zakelijke afzenders hebben hiervoor zelfs een speciaal serviceteam toegewezen gekregen. Ik hoop dat dat je wat met onze reactie kan. Met vriendelijke groet, Frouktje PostNL Webcare
Reactie door diumenge op 16-04-2012 22:32
Misschien zou PostNL wat meer geld moet investeren in z'n postbezorgers i.p.v. webcare medewerkers mooie verhalen laten ophangen.
Reactie door conimus op 17-04-2012 04:48
Quote: postnl webcare schreef op maandag 16 apr 2012, 16:45: Geachte Conimus, Spijtig om te vernemen dat je je zending niet hebt ontvangen. Heb je hiervan ook een melding bij ons gedaan ? Afhankelijk van hoe de zending is verzonden door de afzender kunnen wij bepaalde dingen nagaan maar te allen tijde kunnen wij in ieder geval informeren bij de betrokken bezorger over wat deze nog weet met betrekking tot aflevering van de door jou verwachte zending... einde Quote Beste Froukje, Ik heb gisteren via jullie website een klacht hierover ingediend en aldaar ook de verzendcode doorgegeven zodat e.e.a. kan worden achterhaald. Groet, Danny
Reactie door conimus op 17-04-2012 04:52
Quote: zwemmer schreef op maandag 16 apr 2012, 15:47: Heb je met drogistenpotheek.nl hierover gecommuniceerd? einde Quote Jazeker! Ik heb diverse keren emailcontact met ze gehad en zij blijven zich verschuilen achter de resultaten die de tracktrace pagina van PostNL weergeeft. Ik heb ze tevens gewezen op de wet Koop op afstand en ook dan blijven ze zich verschuilen. Gisteren heb ik ze via email en de reguliere post vriendelijk doch dringend het verzoek gedaan om alsnog op zeer korte termijn opnieuw tot verzenden over te gaan of het door mij betaalde geld weer terug te storten. Maar daar heb ik tot op heden nog geen enkele reactie op mogen ontvangen.
Reactie door valerius-2 op 17-04-2012 17:59
U zult bewijzen moet kunnen overleggen dat u dus niets heeft ontvangen, als dat niet zo is ja dan staat u machteloos en is er geen verhaal te halen. U moet dus de beweringen van de verzender en de kpn kunnen weerleggen.
Reactie door diumenge op 17-04-2012 19:54
Quote: valerius-2 schreef op dinsdag 17 apr 2012, 17:59: U zult bewijzen moet kunnen overleggen dat u dus niets heeft ontvangen, als dat niet zo is ja dan staat u machteloos en is er geen verhaal te halen. U moet dus de beweringen van de verzender en de kpn kunnen weerleggen.einde Quote Hoe wil je bewijzen dat je niets hebt ontvangen?
Reactie door c.kramer67 op 14-06-2012 14:00
Beste conimus, Als je niets hebt ontvangen heb je dus ook niet getekend voor ontvangst. Dan gaat de aloude regel weer op: Wie eist bewijst!! of zoals sommige mailers misschien zouden schrijven, (het taalgebruik op deze site is om van te griezelen) Wie ijst bewijsd.
Reactie door tdehond op 14-06-2012 14:09
Not very nice Getuigt m.i. niet van respect naar deelnemers op deze site toe. Quote: c.kramer67 schreef op donderdag 14 jun 2012, 14:00: Beste conimus, of zoals sommige mailers misschien zouden schrijven, (het taalgebruik op deze site is om van te griezelen) Wie ijst bewijsd.einde Quote
Reactie door tdehond op 14-06-2012 14:16
Inmiddels is de levertermijn van uiterlijk 30 dagen verstreken en kunt u schriftelijk aangetekend uw aankoopbedrag + verzendkosten terugvorderen omdat niet binnen de wettelijke levertermijn conform de Wet Koop op Afstand geleverd is. Consuwijzer voorbeeldbrief ontbinden overeenkomst wegens niet leveren product: klik M.i. hoort de webwinkel Post NL te laten uitzoeken waar het product gebleven is. Post NL heeft de opdracht van webwinkel gekregen en niet naar behoren uitgevoerd. klik
Reactie door harmen67 op 15-06-2012 09:52
Dit is gewoon een geval waarbij de afzender de uiteindelijke verantwoordelijke is (PostNL raakt de pakjes kwijt en is natuurlijk de schuldige, maar de winkel is eindverantwoordelijk). Winkel moet dus een nieuw pakketje sturen en of aankoopbedrag vergoeden.
Reactie door raymonddehaan op 10-04-2013 12:50
dit pakje is gewoon nooit verzonden denk ik ik wacht al 3 weken op mijn spullen krijg niks en word ook niet op mails gereageerd
Reactie door pino123 op 10-04-2013 12:52
Quote: raymonddehaan schreef op woensdag 10 apr 2013, 12:50: dit pakje is gewoon nooit verzonden denk ik ik wacht al 3 weken op mijn spullen krijg niks en word ook niet op mails gereageerdeinde Quote Erg onduidelijk, wat is niet verstuurd, bij wie? door wie wordt er niet gereageerd?
Reactie door raymonddehaan op 10-04-2013 12:53
sorry dit speelde zich af vorig jaar zag ik later maar wij hebben nu dus ook problemen met de website
Reactie door jpm op 10-04-2013 16:58
Wie eist, bewijst gaat hier niet op. Immers, de klant eist alsnog het bestelde en kan nooit bewijzen iets niet te hebben ontvangen. Hooguit dat deze het bestelde heeft betaald. Nu is dus de verzender van de bestelling aan de beurt om te bewijzen dat hij het pakket heeft verstuurd, kan hij dat niet dan betaalt hij het bedrag terug of stuurt opnieuw het bestelde. Kan hij het wel bewijzen, dan is PostNL aan de beurt. PostNL behoort vervolgens contact te nemen met de bezorger van het pakket. Indien deze kan aangeven waar het pakket is afgeleverd en daar het bewijs van levert (handtekening voor ontvangst), dan kan de klant hier informeren om het te bekomen. Indien op dit adres wordt ontkend dat het is afgeleverd dan is de zaak waarschijnlijk onoplosbaar, tenzij kan worden aangetoond dat de bezorger het pakketje in zijn bezit heeft genomen (we noemen dit 'diefstal', een woord dat we allen kennen.
Reactie door godsvlinder op 11-04-2013 13:10
Ik heb onlangs wederom/nogmaals een klacht ingediend omdat mijn post voor de zoveelste keer wéér eerder geopend was geweest. Bij het openmaken van mijn post merk ik dat het al door iemand geopend en gelezen is blijkbaar. Na mijn klacht kreeg ik een telefoon en vanmorgen iemand van (Kuiper) van postNl aan de deur die mij beloofde mijn post vanaf nu te gaan nachecken voordat het wordt bezorgd. Ttegenwoordig wordt de post vaak door je naaste buur in eigen straat bezorgd en dat is m.i vragen om zulke problemen.Post die niet worden bezorgt of voor geopend wantPost.nl weet niet wie die mensen in feite zijn en hoe de relatie met hun buren waar zij post van in handen krijgen dagelijks loopt. Ik vind dat dit niet moet en helemaal niet kan en gestopt moet worden> Zij moeten mensen niet in hun eigen wijk de post laten bezorgen maar in ander wijk dan de eigen wijk!Juist omdat Postnl niet weet hoe de verhoudingen in de straat/wijk zijn!I Óóit was de PTT een gerenommeerd en hoog in aanziend bedrijf als het ging om kwaliteit en levering van poststukken, nu is het een waardenloos bedrijf dat maar aansjoemeld met daarbij een hele slechte klachtenbehandeling!!! De regering moet gewoon ingrijpen en Post bezorging weer naar oude proporties brengen. TNT loopt enorm te kloten, weet amper wat er op de bedrijfsvloer speelt en probeert over de ruggen van steeds slechter betaald personeel te groeien en de klanten maar de dupe! Vroeger wast postbode en beroep. Ze hadden zelfs een uniform en de postbezorging was betrouwbaar. Nu wordt er een soort van bijbaantje van gemaakt. Dat is aan alles te merken. Sommige dingen moet je nooit privatiseren. Gas, water, licht en post bv. Bedank de neo liberale vvd en het netrum rechtse cda maar voor dit soort privatisering. De vaste postbezorgers moesten er uit, en hun plaats werd ingenomen door studenten en huisvrouwen en buurvrouwen, die voor een schijntje de post mogen rondbrengen. Leve de marktwerking. "De beloofde klantvriendelijkheid, snelheid, verbeterde service en kostenbesparing voor de 'client' is ver te zoeken!!." Ik ga door totdat degene die mijn post bezorgt naar een andere wijk oprot! Ik wil bescherming en privacy van mijn post!!!!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!