Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

bestellen via internet

Geplaatst door: moeiiimaker op: 12-09-2014 20:57
Ik wil een discussie starten over het gebruik van ,veelal , grotere bedrijven van een callcenter. Ik bestel zo af en toe wat via internet en krijg mijn spulletjes dan via de post toegestuurd. Zolang alles goed gaat en het betalingsverkeer gewoon loopt zoals het zou moeten , is er geen vuiltje aan de lucht. Laatst via Replace Direkt een acculader gekocht en ontvangen. Op de website van Replace Direkt kan je meerdere betalingskeuze's maken, ik had gekozen voor een acceptgiro en die verwacht ik dan ook met de post toegestuurd te krijgen. Na 2 weken gewacht te hebben en geen acceptgiro ontvangen, toch maar eens gebeld met Replace Direkt. Ik had namelijk via een ander bedrijf wel een betalingsoverzicht ontvangen , maar nog geen acceptgiro. Dit heb ik uitgelegd aan de jongen aan de telefoon en hij vertelde me dat het bedrijf dat de betalingen voor hun verricht hun acceptgiro's alleen digitaal verzenden. Na deze uitleg van deze jongen,beloofde hij een aantekening achter te laten bij dat bedrijf(Afterpay) en ik zou er dan wel meer over gaan horen. Groot is/was mijn verbazing ook dat ik via de mail van Afterpay geen bericht ontvang over wat ik met de jongen van Replace Direkt heb afgesproken maar wel doodleuk een betalingsherrinering/ aanmaning om maar snel te gaan betalen. Ook had ik administratiekosten van 8,50 euro aan mijn broek hangen. Weer gebeld en nu kreeg ik een meisje aan de telefoon die bij Replace Direkt werkte, terwijl ik het telefoonnummer draaide wat op een aanmaning van Afterpay staat. Na een discussie van 5 minuten heeft ze besloten dat ik maandag dan maar zelf Afterpay moest bellen, omdat zij me niet verder kon helpen. Dus aanstaande maandag moet IK gaan bellen omdat mijn inziens ZIJ de fouten hebben gemaakt die IK dan moet oplossen. Ik bestel dingen via internet ,omdat ik +/- 80 uur in de week werk en dus weinig tijd heb. Ik moet echter een bedrijf bellen dat dus wel via internet (24 uur per dag,) geld ontvangt maar daar dus niet 24 uur per dag voor bereikbaar is. Hele brave kantooruurtjes ,nar ik begrepen heb van 9.00 u tot 17.30 u. discussie is = 1. van t kastje naar de muur 2. via een callcenter ontlopen veel bedrijven hun verantwoordelijkheid, want de verantwoordelijken krijg je niette spreken, mensen met beslissingsrecht. 3.Veel nodeloze fouten; wel een aanmaning van bijv. Afterpay maar daarop het telefoonnummer van Replace Direkt.
Reactie door alfatrion op 13-09-2014 00:37
Bij de acceptgiro staat duidelijk aangegeven dat het hier gaat om een digitale acceptgiro. Heeft de verkoper u gewezen op herroepingsrecht op een duidelijke en begrijpelijke wijze? Heeft u van de verkoper een modelformulier verzonden waarmee u kunt opzeggen? Heeft de verkoper u gewezen op de gedragsregels van de Thuiswinkel waarborg organisatie? Indien u een van deze vragen met nee beantwoord, dan is een optie om u te beroepen op de bedenktermijn van 12 maanden. Heeft u tien dagen na ontvangst nog een aanmaning, waarbij u de kans kreeg om binnen 14 dagen te betalen, ging de termijn in de dag na ontvangst, en bent u gewezen op de administratiekosten van 8,50 indien u niet binnen deze termijn betaalde? Zo nee, dan hoeft u deze kosten niet te voldoen.
Reactie door 1953 op 14-09-2014 19:18
Waarom moeilijk doen als het gemakkelijker kan: direct betalen zonder de (digitale) acceptgiro! Wel zo handig en niet omslachtig!
Reactie door moeiiimaker op 14-09-2014 20:10
Quote: alfatrion schreef op zaterdag 13 sep 2014, 00:37: Bij de acceptgiro staat duidelijk aangegeven dat het hier gaat om een digitale acceptgiro. Heeft de verkoper u gewezen op herroepingsrecht op een duidelijke en begrijpelijke wijze? Heeft u van de verkoper een modelformulier verzonden waarmee u kunt opzeggen? Heeft de verkoper u gewezen op de gedragsregels van de Thuiswinkel waarborg organisatie? Indien u een van deze vragen met nee beantwoord, dan is een optie om u te beroepen op de bedenktermijn van 12 maanden. Heeft u tien dagen na ontvangst nog een aanmaning, waarbij u de kans kreeg om binnen 14 dagen te betalen, ging de termijn in de dag na ontvangst, en bent u gewezen op de administratiekosten van 8,50 indien u niet binnen deze termijn betaalde? Zo nee, dan hoeft u deze kosten niet te voldoen.einde Quote
Reactie door zoekster op 15-09-2014 17:21
Ik vermoed dat afterpay u geen betalingsherinnering heeft gestuurd met een termijn van 14 dagen om te betalen en anders krijgt u 8,50 incassokosten, dat zijn in feite de administratiekosten. Dat is wettelijk verplicht. Dus die 8,50 vervallen. U hoeft dan alleen de gewone hoofdsom te betalen. Betaal dus gewoon de rekening en verder niets. Als het afterpay niet zint, dan gaan ze maar naar de rechter.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor