Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Bemiddelingskosten verzekeringen Rabobank

Geplaatst door: jan24 op: 06-05-2015 17:45
De jaarlijkse afrekening ontvangen van de Rabobank inzake onze verzekeringen die wij hebben lopen bij Interpolis. Daarbij staat, zoals dat nu hoort, apart de bemiddelingskosten. Maar wat doet de Rabo daarvoor? Ik regel rechstreeks al mijn verzekeringsaangelegenheden met Interpolis diregt, zoals ik dat voorheen gewend was met Sterpolis. Sterpolis is opgegaan in Interpolis voor de duidelijkheid. En later werd ongevraagd de Rabobank voor ons de tussenpersoon. Ook toen altijd rechtstreeks met Interpolis mijn verzekeringszaken afgehandeld. Vanuit Interpolis is nimmer gesteld, dat ik mij tot mijn tussenpersoon, Rabobank, zou moeten wenden. Die ene keer dat we daadwerkelijk aan de balie kwamen voor een verzekeringskwestie werd ons gezegd, dat we beter zelf contact op konden nemen met Interpolis. Als de Rabobank daadwerkelijk voor ons bemiddelt, dan wil ik daar ook voor betalen. Maar de Rabobank doet niets, hoeft niets te doen en ik mag wel bemiddelingskosten betalen. Uiteraard heb ik de Rabobank om een gespecificeerde rekening gevraagd m.b.t. de voor mij gemaakte bemiddelingskosten. In een eerste reactie kreeg ik een algemeen verhaaltje, wat zij allemaal doen. Op mijn 2e verzoek een meer persoonlijk gericht antwoord. Maar een gespecificeerd overzicht kon ik niet krijgen. Wel een toelichting op wat zij allemaal doen voor je, gevraagd en ongevraagd advies, up to date houden van je verzekeringspakket. Maar heel veel meer miet. Ik begrijp, dat er betaald moet worden, dat is ook niet mijn punt. Maar als ik een jaar lang geen gebruik maak van mijn tussenpersoon, dan is het toch vreemd, dat ik deze wel moet betalen? Kosten zouden per geleverde dienst berekend moeten worden. Dat lijkt in mijn opnie reeler.
Reactie door tijger1 op 06-05-2015 23:41
In principe zou u niet meer premie moeten betalen nu de kosten gesplitst zijn in provisie voor de Rabo bank en premie voor Interpolis. Lees hier Maar u kunt alleen een verzekering afsluiten bij Interpolis via de Rabo bank. Verder doet de Rabo niets voor U. Dus kijk eens op vergelijkingssites of u niet beter terecht kunt,hier
Reactie door jank op 07-05-2015 18:28
Quote: tijger1 schreef op woensdag 6 mei 2015, 23:41: Maar u kunt alleen een verzekering afsluiten bij Interpolis via de Rabo bank. Verder doet de Rabo niets voor U. Dus kijk eens op vergelijkingssites of u niet beter terecht kunt,einde Quote Dat is ook een beetje het punt, ik heb nimmer via de Rabobank een verzekering afgesloten bij interpolis. Dat heb ik zelf gedaan bij Sterpolis, achteraf een dochter van Interpolis. Sterpolis is opgegaan in Interpolis en deze zijn later een samenwerkingsverband aangegaan met de Rabobank. Dus zelfs het regelen van een verzekering hebben zij niet eens gedaan. Mijn ervaringen met Interpolis zijn verder goed, ik hoef niet weg bij Interpolis, dat voor de duidelijkheid. Ik regel mijn verzekeringskwesties altijd rechtstreeks met Interpolis, daar komt de Rabobank niet eens aan te pas. Maar zij innen wel bemiddelingskosten. Dat kan ik niet snappen.
Reactie door tijger1 op 07-05-2015 18:56
Maar nadat de Rabo bemiddelingskosten is gaan rekenen, mag het totaal bedrag wat u moet betalen, niet gestegen zijn. Afgezien natuurlijk van indexeringen.
Reactie door jank op 07-05-2015 20:39
Zo ver ik weet zijn de kosten ook niet gestegen. Maar nu deze bemiddelingskosten apart vermeld moeten worden valt het des te meer op. Ik wil ook best betalen voor bemiddeling, maar dan moet dat ook hebben plaatsgevonden, lijkt mij. En dat gebeurt m.i. niet door de Rabobank.
Reactie door tijger1 op 07-05-2015 20:54
Het zijn geen bemiddelingskosten, maar de Rabo "beheert" uw verzekeringsportefeuille, zou u regelmatig moeten adviseren en ga maar door. Dus je reinste poppenkast, ze incasseren alleen maar.
Reactie door tijger1 op 07-05-2015 21:21
Hebt u dit weleens gelezen? Klik hierhier
Reactie door jank op 10-05-2015 07:58
Niet gelezen, dank voor het attenderen hierop. De slogan Laat de bonnetjes maar thuis is een farce. Is tot op heden de enige mispeer, die we hebben gehad met Interpolis. Verder is de inhoud m.b.t. de Rabobank uit mijn ervaring een erg zonnige kant van het verhaal. Ondertussen heeft de Rabobank niet meer gereageerd op mijn laatste mail. Ik denk, dat ze zelf het correcte antwoord ook niet weten.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor