beloon mensen mensen die trouw zijn aan een bedrijf en probeer niet nieuwe klanten te lokken met voordeel
Geplaatst door: olijfje3 op: 08-08-2013 16:01
nu is het zo dat je lekker gemaakt wordt met korting, zodat je geneigd bent over te stappen, een bekend principe van verleiding.
ik zou het graag anders zien. beloon je vaste klanten met voordeel, ze zijn je bedrijf trouw, en hebben misschien ook storingingen of iets dergelijks moeten accepteren.
Je bouwt dan aan een vaste klantenkring die minder snel wegloopt. nieuwe klanten moet je goede service bieden en die weten dat ze na een jaar ofzo korting zullen krijgen.
vermoedelijk hoef je ook minder reclame te maken graag reacties
Reactie door valerius-2 op 08-08-2013 19:11
Zo simpel is dat als het lijkt. Met de koring bent u meestal een jaarcontract verplicht kan de rest van het jaar de actie weer de winst opbrengenen.Dat is ook met de kortingprijzen voor de eerste maanden, maar u zit er wel een jaar aan vast, en daar komt dan sw winst uit.
Reactie door ekiem op 13-08-2013 22:25
Ben ik helemaal mee eens. Al dat ge jojo van het switchen, het vergelijken kost je vaak een dag taak. Daarbij wordt het vergelijken van providers e.d er niet makkelijker op. Al die kleine lettertjes en mogelijke toestanden die een overstap met zich mee brengt, je wordt er al moe van als je er aan denkt. Daarbij kun je je nog zo goed voorbereiden om eventuele problemen voor te zijn, persoonlijk heb ik toch nog de nodige horror ervaringen achter de rug.
Uiteindenlijk wordt het probleem opgelost maar ik vind het de stress niet waard. Ik denk maar zo, als je
Ergens zit waar je het goed naar je zin hebt en tevreden bent, waarom dan veranderen. Het is toch meestal maar een centen kwestie.
Gr. Ekiem
Reactie door festinger op 14-08-2013 02:37
Volgens mij is Ziggo je discussievraag. Ben je klant krijg je niets gratis anders dan zinloze kortingen. Ben je nog niet bij de club dan is het feest met oe en aah -aanbiedingen. Aanspreken is zinloos. En opzeggen kan maar dan mag je niet terugkeren binnen zoveel tijd en uitgesloten van aanbieding. Ben Ziggo-abonnee en zie dit leed voortduren. Voorspel dat het niet zolang meer duurt dat Ziggo de kosten verhoogt voor de vaste klanten met een flutbrief. En het alternatief doet exact hetzelfde.
Hoezo vrije markteconomie. Ik mag niet voor 12 euro per maand heel erg veel alles in 1 afnemen in het buitenland. Deze economie is alles behalve vrij. Krijg ik de brief ben ik weg.
Reactie door de eelco op 14-08-2013 09:30
Quote: festinger schreef op woensdag 14 aug 2013, 02:37: Volgens mij is Ziggo je discussievraag. Ben je klant krijg je niets gratis anders dan zinloze kortingen. Ben je nog niet bij de club dan is het feest met oe en aah -aanbiedingen. Aanspreken is zinloos. En opzeggen kan maar dan mag je niet terugkeren binnen zoveel tijd en uitgesloten van aanbieding. Ben Ziggo-abonnee en zie dit leed voortduren. Voorspel dat het niet zolang meer duurt dat Ziggo de kosten verhoogt voor de vaste klanten met een flutbrief. En het alternatief doet exact hetzelfde.
Hoezo vrije markteconomie. Ik mag niet voor 12 euro per maand heel erg veel alles in 1 afnemen in het buitenland. Deze economie is alles behalve vrij. Krijg ik de brief ben ik weg.
einde Quote
waar leest u dat het gaat om ziggo???....
Reactie door van leyden op 14-08-2013 16:41
Zo werkt het toch.
Komt door de kartelvorming, vrije concurentie is onzin, ze kijken allemaal naar elkaar en gaan dan met de prijs op hetzelfde nivo zitten.
Daardoor is er weinig animo voor een klant om over te stappen, zeker als hij tevreden is met de dienstlevering.
Die hoef je dus niet meer extra te belonen, ze blijven toch wel, al is het alleen maar dat niemand nog de bomen door het (tarieven)bos ziet.
Nieuwe klanten werven, groei, omzet, daar gaat het om.
Overstappers worden dus zeldzamer , de markt raakt ookverzadigd, heb je een klant dan blijft hij toch wel. (vaak)
Daarom heeft een overstapper altijd gelijk, hij betaalt het minst, totdat hij ook vaste klant wordt.
Of de pech heeft klant van een heel slecht bedrijf te worden, dat kan net zo makkelijk
Reactie door xilefsim op 14-08-2013 19:17
De een wil het zus en de ander wil het zo.
Reactie door jpm op 15-08-2013 10:23
Het is inderdaad een veelbeproefde formule. Vaste klanten heb je en het is vaak moeilijker om nieuwe klanten te krijgen dan vaste klanten te behouden. Dat is dan ook de reden dat deze maatschappijen alles heel uitgebreid onoverzichtelijk aanbieden. Mensen die over willen stappen zien door de bomen het bos niet meer bij de vergeliijkingssites en denken: ach, laat maar.
Toch is het de moeite waard om te zien of je bij een aanbieder bent die veel klanten zien weglopen. Ik heb wel eens vernomen, ook hier in de discussies, dat het de moeite waard is om bij je eigen aanbieder te vragen wat het loont om te blijven (dus te verlengen). Dat heeft wel eens wat opgeleverd.
Jammer dat hierin ineens de gezamenlijkheid die we nastreven in Europa weg is. Dan kan je niet naar een Duitse of Franse, danwel Belgische aanbieder om goedkoper uit te zijn. Dat zou moeten veranderen, want dan ben ik ervan overtuigd dat het ineens een stuk goedkoper kan. Zo, naar het voorbeeld van mobiele telefonie in internationaal verband, zo bedoel ik dat.
Reactie door xilefsim op 15-08-2013 11:18
Deze vraag is al vele malen gesteld op dezelfde toon, dus waarschijnlijk geschreven door dezelfde persoon.
Begrijp het probleem niet zo goed. Als je niet tevreden bent dan ga je weg of je belt de klantenservice.
Reactie door jpm op 15-08-2013 12:28
Quote: xilefsim schreef op donderdag 15 aug 2013, 11:18: Deze vraag is al vele malen gesteld op dezelfde toon, dus waarschijnlijk geschreven door dezelfde persoon.
Begrijp het probleem niet zo goed. Als je niet tevreden bent dan ga je weg of je belt de klantenservice. einde Quote
@xilefsim, ik zou haast zeggen 'misfelix'. Je zit er een beetje naast. Dit is een poging om een discussie aan te zwengelen, het gaat helemaal niet om een vraag. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat je het probleem niet begrijpt, want het is ook helemaal geen probleem. Over ontevredenheid is ook niet gesproken, je kan uitermate ontevreden zijn maar de prijs van het geleverde te hoog vinden. Derhalve is het bellen van de klachtenservice een slecht advies, omdat dit niet helpt om prijzen naar beneden te krijgen.
Reactie door jpm op 15-08-2013 12:32
'ontevreden' moet zijn: 'tevreden'.
Reactie door olijfje3 op 15-08-2013 13:41
ha jpm
dank voor je eerlijke reactie
ken je dat gevoel niet dat je als vaste klant eigenlijk minder goed behandeld wordt dan een nieuwkomer, iedere consument kent het en het zou makkelijk anders kunnnen en prettiger zonder dat de economie geweld wordt aangedaan alles ok verder hoor
olijfje3
Reactie door tot15karakters op 15-08-2013 14:57
Ziggo of Varagids?
Ja, Ziggo heeft een regel dat oude weggelopen klanten niet meer korting krijgen maar wel de aansluitkosten.
Daar is een oplossing voor, ze weten niet of je verhuisde dus van Man naar Vrouw overschrijven en je kreeg doorlopend op de huidige een nieuw contract voor je Alles in 1 pakket, alleen je mail adres verlies je dan...
Maar de Vara Gids, volgend jaar Tros Kompas of Micro gids en dan weer terug mag wel en gebeurde ook vaker....
Maar je partner onder haar naam misbruiken mag.
Dat je van Meneer A naar Mevrouw B gaat, ze zien niet dat het echtgenoten zijn als zij een bankrekening op haar meisjesnaam zou houden!
Maar ook Energie leveranciers gelden welkomst aanbiedingen nooit voor bestaande dus ook daar kun je via je partners naam wisselen en toch bij dezelfde blijven!
Helaas hebben vele bedrijven niet door dat ze nu veel dure reclame maken om mensen heen en weer te slepen tussen de diverse bedrijven en dat de meeste overstappers volgend jaar weer weg gaan als de aanbieding afgelopen is.
Dus zowel Reclame, In als Uit schrijf kosten en dus extra administratie naast de lagere prijzen of welkomst cadeau maakt de nieuwe klanten meestal verliesgevend!
Het zou beter zijn zoals enkele Telefoon aanbieders van mobile providers doen dat bij tijdig opzeggen je een aanbieding kreeg van blijf bij ons....
Dus 2 tot 3 maanden voor einde opzeggen en je kreeg een leuke blijf bij ons aanbieding.
dit topic had beter kunnen heten:
Wegens de Marketing wetten worden wij gedwongen jaarlijks over te stappen!
Dat had hier dus beter boven kunnen staan, want we verspillen zo dure reclame en administratie kosten.....
Reactie door xilefsim op 15-08-2013 16:50
Quote: jpm schreef op donderdag 15 aug 2013, 10:23:
Toch is het de moeite waard om te zien of je bij een aanbieder bent die veel klanten zien weglopen. Ik heb wel eens vernomen, ook hier in de discussies, dat het de moeite waard is om bij je eigen aanbieder te vragen wat het loont om te blijven (dus te verlengen). Dat heeft wel eens wat opgeleverd.
einde Quote
Quote: jpm schreef op donderdag 15 aug 2013, 12:28: Derhalve is het bellen van de klachtenservice een slecht advies, omdat dit niet helpt om prijzen naar beneden te krijgen.einde Quote
Nu zeg je iets tegenstrijdigs.
Gebruik je zowel Olijfje als JPM als nickname gezien je antwoord van 12:28?
Reactie door olijfje3 op 15-08-2013 18:51
ik voer deze discussie voor het eerst op een forum in ieder geval. er zijn vast mensen die steeds onder een andere naam zelfde discussie beginnen, ik ben geen zieker maar uit de losse pols en een grapje hoort er wel bij, mag ziggo dat zomaar doen met vroegere klanten, oplossing wel grappig.
upc gaf mij korting in de opzeggingsbrief credits heet dat dan maak je jej klanten toch boos?
DE ENIGE ECHTE OLIJFJE#
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!