Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

BELNU slechte service late reactie lange wachttijden

Geplaatst door: marianne69 op: 05-10-2010 11:30
Wie heeft er nog meer problemen met de slechte service van Belnu? Ze beweren een wachttijd te hebben met reparaties van 2 tot 3 weken en in werkelijkheid duurt het meer dan 1 maand.. Bij ontvangst na reparatie blijkt deze ook niet goed uitgevoerd.. installatie van programma's niet meer mogelijk( ook niet de standaard programma's voor betreffend merk) en binnen 5 dagen doet de telefoon zelfs helemaal niets meer!! Wederom opgestuurd met vraag om spoedige reparatie .. Weer aan het wachten.. telefoon nog niet terug en we zijn al weer 1 maand aan het wachten.. Totaal is het toestel nu al 3 maanden niet te gebruiken en de rekening van het abonnement tikt maar door! Extra kosten moeten maken i.v.m. vakantie in buitenland ..Ook reactie van service-mail adres duurt erg lang.. nog geen bevestigingsmail van ontvangst vraag o.d. . Ze laten je gewoon 3 tot 4 dagen wachten ,voor ze reageren op je mail! Onvoorstelbaar.. Bij de verkoop van het mobiel waren ze snel, maar verder heb ik er geen mooi woord voor over!! Wie heeft ook dezelfde ervaring ???
Reactie door grootvader op 05-10-2010 15:27
't Zal mij benieuwen welke reaktie Belnu geeft na mijn e-mailtje aan hun gericht. L 'oiseau libre
Reactie door mohilda op 05-10-2010 18:40
Heel toevallig ben ik ook aan het zoeken naar een oplossing voor mijn probleem. Van belnu een HTC HD2 ontvangen, na 10 dagen een mail gestuurd dat ik 2 x per dag mijn batterij moet opladen. Ik heb het toestel op moeten sturen en vandaag ontving ik bericht dan ik ongeveer 2 a 3 weken zal moeten wachten. Mijn probleem is dat ik vind dat ik een toestel dat nog maar zo kort in mijn bezit is zonder problemen zou moeten kunnen omruilen. Uiteraard beroept Belnu.nl zich op de algemene voorwaarden die ik heb aangevinkt toen ik mijn bestelling deed. Zojuist die voorwaarden nog eens doorgelezen, ik vraag me nu af of ik aanspraak kan maken op punt 9, " De opdrachtgever heeft de verplichting bij levering van de zaken onmiddellijk na"ontvangst te onderzoeken of deze aan de overeenkomst beantwoorden. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde goederen, dienen door de opdrachtgever terstond aan Equito schriftelijk en gemotiveerd, direct na ontdekking, per email, fax dan wel schriftelijk te worden medegedeeld. Indien de opdrachtgever binnen de bovengenoemde termijn aantoont dat de zaken niet aan de overeenkomst beantwoorden, heeft Equito de keuze deze zaken tegen retournering daarvan te vervangen door nieuwe zaken dan wel de factuurwaarde daarvan binnen dertig werkdagen te restitueren. Is er iemand die mij kan vertellen of ik deze voorwaarden kan gebruiken om af te dwingen een ander toestel aan mij te sturen, of het contract te ontbinden ?
Reactie door jamievanm op 05-10-2010 20:58
Quote: mohilda schreef op dinsdag 5 okt 2010, 18:40: Heel toevallig ben ik ook aan het zoeken naar een oplossing voor mijn probleem. Van belnu een HTC HD2 ontvangen, na 10 dagen een mail gestuurd dat ik 2 x per dag mijn batterij moet opladen. Ik heb het toestel op moeten sturen en vandaag ontving ik bericht dan ik ongeveer 2 a 3 weken zal moeten wachten. Mijn probleem is dat ik vind dat ik een toestel dat nog maar zo kort in mijn bezit is zonder problemen zou moeten kunnen omruilen. Uiteraard beroept Belnu.nl zich op de algemene voorwaarden die ik heb aangevinkt toen ik mijn bestelling deed. Zojuist die voorwaarden nog eens doorgelezen, ik vraag me nu af of ik aanspraak kan maken op punt 9, " De opdrachtgever heeft de verplichting bij levering van de zaken onmiddellijk na"ontvangst te onderzoeken of deze aan de overeenkomst beantwoorden. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde goederen, dienen door de opdrachtgever terstond aan Equito schriftelijk en gemotiveerd, direct na ontdekking, per email, fax dan wel schriftelijk te worden medegedeeld. Indien de opdrachtgever binnen de bovengenoemde termijn aantoont dat de zaken niet aan de overeenkomst beantwoorden, heeft Equito de keuze deze zaken tegen retournering daarvan te vervangen door nieuwe zaken dan wel de factuurwaarde daarvan binnen dertig werkdagen te restitueren. Is er iemand die mij kan vertellen of ik deze voorwaarden kan gebruiken om af te dwingen een ander toestel aan mij te sturen, of het contract te ontbinden ? einde Quote Wat is punt 9? ik geloof dat de retourtermijn 7 dagen is. De termijn van 30 dagen is voor wanneer er sprake is van retournering. Betekend dat ze 30 dagen hebben om terug te betalen. Nu geloof ik 3 maal toestel stuk en gerepareerd voor 3e x en nog defect een nieuw toestel.
Reactie door grootvader op 06-10-2010 00:12
Maar wat doet Equito in deze zaak? De VV
Reactie door marianne69 op 06-10-2010 11:52
Equito B.V. is schijnbaar " overkoepelend "bedrijf.. Post gaat via Equito B.V. met daaronder vermeld belnu.nl en dan geadresseerd aan postbusnummer

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor