Belcompany service na "annulering order"
Geplaatst door: cacheburner op: 01-12-2010 11:53
Geachte consumenten,de volgende casus,afgelopen maart 2010 heb ik via de webshop van Belcompany een abbonnement aangevraagd op t-mobile icm een gsm toestel. Besloten de bestelling te annuleren binnen de wettelijke termijn. De spullen (gsm toestel en abb sim kaart e.d.) kon ik afhalen in de Belcompany winkel. Echter zijn deze spullen direct bij arriveren door de medewerker retour gestuurd. De annulering zou doorgegeven worden aan t-mobile. Ik heb deze spullen dus nooit ontvangen ,nog ervoor getekend. Hierna niks meer vernomen totdat ik een aantal maanden later moest gaan betalen voor het gsm abbonnement.Ik dus bellen met t-mobile..Nee meneer wij weten van niets hier, u moet echt Belcompany hiervoor bellen, wij kunnen alleen annuleren indien er van hun bericht komt! Na ja, weer bellen met Belcompany! Meneer we zijn er mee bezig, volgende week is het geannuleerd. We hebben het doorgegeven. Daarna niks meer gehoord. Nu is het zo dat ik wegens scheiding rekening nummers heb gewijzigd en daardoor de facturen niet konden worden afgeschreven van t-mobile. Ik begon dus aanmaningen te ontvangen. Ik heb toen weer de situatie aan t-mobile uitgelegd.. geeft niks meneer ik zet er wel even een uitsel op van een aantal weken, het zou immers toch geannuleerd worden het abbonnement. Tevens weer Belcompany gebeld, meneer het is in behandeling, het is doorgegeven aan t-mobile(we zijn een paar weken verder weer inmiddels!). Ik heb tevens per mail een bevestiging ontvangen dat idd het bij t-mobile gannuleerd was. Weer zou ik de week erop terug gebeld worden. Weer een tweetal weken later, nog steeds niet terug gebeld. Weer opstapeling van rekeningen van t-mobile, aanmaning en abbonnements kosten die gewoon blijven doorlopen. Wederom gebeld met t-mobile, weer uitstel van betaling want het zou nu echt binnen een week geregeld zijn door Belcompany! Gebeld met Belcompanyy wederom, meneer het is bij die en die persoon in blijven liggen want die is met zwangerschapsverlof, we begrijpen het het is alleen om de een of andere reden blijven liggen ,het is wel doorgegeven al aan t-mobile, u hoort van ons, ik bel u volgende week maandag. Ja ja, nu begon het wel erg onegloofwaardig te worden maar ja ,wat er allemaal achter de schermen gebeurd.... je weet het niet he. Ik heb gemerkt dat veel afdelingen langs elkaar af werken. Inmiddels weer een paar weken voorbij. Ik heb gebeld met t-mobile om nu eens even zaken door te geven en ik werd dan ook netjes en begripvol te woord gestaan, of ik de mails en dergelijke die ik had van Belcompany met de bevestiging dat het aangevraagde abbonnement van destijds geannuleerd was, wilde faxen. De medewerkster van t-mobile zou het dan even allemaal gaan navragen. Nou , wow dat was fijn eindelijk even wat moeite. Ikke me in alle bochten wringen om in Tilburg ergens een fax te vinden, kosten gemaakt om die fax dezelfde ochtend nog bij deze medewerkster te krijgen. Word ik terug gebeld niet veel later; Meneer sorry er is helemaal niets bekend bij t-mobile van een annulering. HUH! Gebeld met Belcompany waarom ik niets hoor en dat ik dus inmiddels sommering heb ontvangen van t-mobile met laatste kans.... BKR notering, aanmelding bij preventel.... etc....Ik heb nu van Belcompany te horen gekregen dat er dus niets is gebeurt al die tijd. Ik kreeg ook te horen hierna dat inmiddels niet meer kon worden geannuleerd. Of ik de afkoop kosten even wilde voorschieten!!! Zijn er meer zulke ervaringen en wat vinden jullie hiervan, SCHANDALIG toch?
Reactie door grootvader op 01-12-2010 12:14
Maak een copie van uw bericht en stuur dan een aangetekende brief met bericht van ontvangst naar Belcompany waarin u hen in gebreke stelt en alle kosten door hun fout door u gemaakt op hen verhaalt.
Stuur een copie van deze brief ook naar T-Mobile en schrijf daarin ook dat T-Mobile hun kosten maar op dat Belcompany moet verhalen omdat u door die annulering op tijd géén overeenkomst heeft met T-Mobile.
Dit alles alleen als u kunt aantonen alles volgens de regels (schriftelijk) te hebben opgezegd en ook geen gebruik heeft gemaakt van het T-Mobile netwerk.
De Vrije Vogel
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!