Belangrijk bericht,uw abonnement is niet volledig
Geplaatst door: hwhardiek op: 01-12-2010 12:43
In een brief van de postcode loterij die ik(en heel Nederland) heeft ontvangen.
Met opschrift belangrijk bericht, uw abonnement is niet volledig.
Ik vind dit een uiterst intimiderend bericht en de mensen (bijna)verplichten emotioneel om hier aan mee te doen.
Ik vind dit een zeer agressieve benadering om loten te kopen.
Bovendien is het zo mogelijk om elke keer war anders te verzinnen om aan geld te komen.
Ik ben ook al gebeld door de loterij dit is nog erger daar tuinen nog meer mensen in die het misschien helemaal niet kunnen betalen.
Op internet idem dito een verkeerde toets indrukken en hup weer een lot erbij.
Graag zou ik hier een discussie over willen.
Ook over de uitzending op TV, dat ze dat geld wat zo'n extra uitzending kost maar aan de goede doelen geven.
En niet in de zakken verdwijnt o.a van de Lieve Linda.
Groetjes Henk Hardiek
Reactie door vladja op 01-12-2010 13:01
Ik vind dit een zeer agressieve benadering om loten te kopen.
Lees de hele brief eens. Je hebt zelf de keuze om gratis te bellen. Het loopt niet via internet, dus geen kans om per ongeluk een verkeerde knop te kiezen. En er staat vet gedrukt dat je er geen extra loten voor hoeft te kopen.
Een cursus Nederlands lezen volgen!
Als je je ge-intimideerd voelt en agressief benaderd, dan zeg je toch die hele handel op?
Of zwicht je ook voor de hebzucht-chantage? (Niet meedoen en dan als jouw postcode wint, zichtbaar naast de pot pissen).
Vladja
Reactie door pino123 op 01-12-2010 14:43
Zeg op, zou ik zeggen, snap niet dat je er nog geld aan uitgeeft, of wil je stiekem toch niet graag wat winnen....
Reactie door hwhardiek op 01-12-2010 14:51
Vladja en Pino,
Jullie moeten leren lezen want het slaat niet op mijzelf.
Meer kijken naar je eigen uitzending Pino daar leer je wat van!
Reactie door vladja op 01-12-2010 15:25
hwhardiek
In een brief van de postcode loterij die ik(en heel Nederland) heeft ontvangen.
Met opschrift belangrijk bericht, uw abonnement is niet volledig.
Ik vind dit een uiterst intimiderend bericht en de mensen (bijna)verplichten emotioneel om hier aan mee te doen.
Jullie moeten leren lezen want het slaat niet op mijzelf. Hoezo slaat dit niet op jezelf?
Vladja
Reactie door read op 01-12-2010 22:25
hwhardiek
Bewuste consumenten zullen natuurlijk niet toehappen en de centen in eigen zak houden.
Pedro.
Reactie door hwhardiek op 01-12-2010 22:51
wat zijn jullie toch naïef kijk verder dat je neus lang is!!!
Reactie door birdies op 01-12-2010 23:29
......Ik ben ook al gebeld door de loterij dit is nog erger daar tuinen nog meer mensen in die het misschien helemaal niet kunnen betalen......
Mensen die het niet kunnen betalen, zouden beter helemaal geen loten kunnen kopen. Dat kan iedereen wel bedenken, lijkt mij.
Reactie door henri_b op 02-12-2010 13:39
Het is weer de bekende [edit-red.: die Postcodeloterij heet!
Wanneer je de brief 3x leest en op de website naar antwoorden zoekt kom je er achter dat je inderdaad geen nieuwe loten hoeft te kopen, maar dat er weer een keer extra van je rekening wordt afgeschreven!
Er zijn nl. 2 trekkingen in december en zodoende mogen ze 2x afschrijven in december wanneer je de 14e trekking activeert.
Zo is de Postcodeloterij inmiddels van 12 trekkingen per jaar ongemerkt op 14 trekkingen per jaar gaan zitten en schrijven ze 14x per jaar af indien je meedoet aan hun zogenoemde "activering".
Je koopt inderdaad géén extra loten maar wordt er tóch armer van!
Ik vind dit [edit-red.: in zijn meest slinkse vorm en dat alles met goedkeuring van onze overheid.
Nederland wordt steeds meer een bananenrepubliek.......
Overigens is ook de prijs stilzwijgend met € 0,25 verhoogd.
Waarom e.e.a. niet duidelijk uitleggen in die brief? Waarom geen e-mail adres voor vragen op de site maar alleen betaalde telefoonnummers?
Alleen lid worden en extra activeren hebben een gratis telefoonnummer!
Lid worden met een muisklik en afmelden met brieven.
Alles wordt bewust en opzettelijk even lastig en ondoorzichtig gemaakt!
Ik heb mijn afzegging inmiddels op de post gedaan.......
Reactie door luukie01 op 12-12-2010 15:39
Beste mensen,
De Postcodeloterij zal m.i.z. nimmer brieven rondsturen zonder dat ze er zelf beter van worden en (mag het hopen) ook de goede doelen. Als men naar de homepage gaat van de Postcodeloterij zie je bij "Contact" een hyperlink staan naar "Heeft u vragen" indien je hierop klikt krijg je een aantal genummerde hyperlinks waaronder bij nummer 8 "Vragen over de 14e trekking (extra trekking) Klik hier op en er verschijnt een nieuwe keuze lijst en kies hier 1 !!
Onderstaande tekst is dan te lezen
"
De Extra Trekkingen zijn een onderdeel van deelname aan de Postcode Loterij. Er zijn 12 maandelijkse trekkingen en twee jaarlijkse Extra Trekkingen. In totaal zijn er dus 14 trekkingen per jaar.
De eerste Extra Trekking van 2010 was in augustus, de tweede is in december. De inleg wordt enkele weken voor de trekking afgeschreven.
Wilt u zeker weten dat ook úw lotnummers meespelen voor de Extra Trekkingen? Belt u dan met onze Ledenservice: 0900 - 300 1500 (20 cpm, maandag tm vrijdag, van 9-21 uur).
P.S. Met ingang van de trekking van december 2010 is, met goedkeuring van de Minister van Justitie, de lotprijs aangepast naar 10,50 euro voor een lot met StraatprijsVerdubbelaar en voor een lot zonder StraatprijsVerdubbelaar naar 9,50 euro. Het grootste deel (85%) komt direct ten goede aan de goede doelen en de prijzenpot. Opzeggen kan op ieder moment en dient schriftelijk te gebeuren. "
Ook ik ben van mening dat wanneer hier aan kosten zitten dit heel duidelijk in de brief moet staan.
Na vele jaren van deelname gaan wij de laatse vet gedrukte regel "Opzeggen ...etc" toepassen
Reactie door johno op 12-12-2010 18:12
De grote prijzen vallen in deze 7e en 14e trekking. Het handigste is dus om je abbo op te zeggen en losse loten te kopen slechts voor deze trekkingen. Hebje wel niet zoveel punten en groot aandeel in de prijs maar je hebt dus ook een stuk minder kosten. Opzeggen dus als je slechts voor het grote geld mee doet. Indien iedereen dit doet zal de postcodeloterij zijn opzet moeten wijzigen omdat er dan minder omzet wordt gehaald. Wordt het mogelijk betaalbaar voor iedereen.
De mamagers van tegenwoordig denken dat zij de prijsmoeten verhogen omdat de voor dat jaar bedachte winstdoelstelling niet gehaald is. En waarop is die dan gestoeld? Op hoeveel bonus wil ik aan het eind van het jaar.
Reactie door commonsence op 30-12-2010 13:41
Ik heb wegens mijn 2de huis in het buitenland geen zicht op de ontwikkelingen van de postcode loterij expansie drift. Thuis in Nederland zie ik dat zij inderdaad 2 extra bedragen van 52 euro in dit jaar van mijn rekening ZONDER mijn medeweten noch toestemming geplunderd hebben. Zijn die beleidsmakers misschien dol geslagen idioten, die van alles bedenken om het volk te plunderen?
Ik heb onmiddellijk een nette brief in november gestuurd waarin ik mijn deelname opzei. Daar wordt in het geheel niet op gereageerd. Het is de standaard brief die je op het internet voor het opzeggen bij de postcode loterij kunt downloaden. Zij hebben ijskoud vorige week nogmaals een greep van mijn bankrekening gedaan nu echter met een opgezegde machtiging! Die had ik in november per direct opgezegd. Welk een slecht volk zit daar achter de knoppen en spreekt ons toe als wolven in schaapskleren? Waarom besteden Kassa en Radar geen aandacht aan deze pure [edit-red.: en dieven
praktijken? Is Nederland dan werkelijk zover weggezakt in ethisch opzicht dat dit geen aandacht meer verdiend? Wat is er toch aan de hand met dit land? Ik ben als geboren Nederlander een vreemde geworden in mijn eigen vaderland!
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!