Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Bel kosten

Geplaatst door: piraterij op: 04-01-2012 17:37
Betalen om een probleem op te lossen, wij zijn het allang gewend maar wat vinden jullie er eigenlijk van dat als je een bedrijf belt eerst een heel menu door moet lopen, wat veel geld kost en vervolgens naar een muziekje luistert zodat ze je nog even extra lang aan de tel laten hangen om tot slot de medewerker te spreken die jou nog even doorverbind om een probleem op te lossen. En in veel gevallen is het bedrijf wat je belt voor de oplossing tegelijkertijd het probleem is gewoon een algemene vraag?
Reactie door pauls0 op 04-01-2012 19:30
Het is gewoon schandalig hoe zulke bedrijven met haar klanten omgaan. Men wil ook overal aan te verdienen, dus ook voor de oplossingen die zij ook veroorzaken. U moet altijd deze klacht melden als u belt met zo'n bedrijf. Er is een startpagina voor veel bedrijven met 0900 nummers, die geeft een alternatieve (lokale) telefoonnummer. Of wat ik meestal probeer is, via een website op e-mail adres contact met zo'n bedrijf te zoeken. Veelal de klantenservice of contact ons werkt voor ruim 80% ook wel.
Reactie door valerius-2 op 04-01-2012 21:28
Tenslotte zijn er kosten aan verbonden en zolang als het 10 cent per minuut is, denk de persoon aan de andere kant van de lijn moet toch ook betaalt worden. Heb zelf dus daar geen bezwaar tgen. Maar gratis nummers worden vaak ten onrechte gebelt en grof toe gesproken door bepaalt soort mensen. Met andere woorden misbruikt.
Reactie door raydep op 05-01-2012 10:55
Het gaat bedrijven zo goed dat ze service niet meer nodig vinden. Concurrentie is de oplossing maar die is er door kartelvorming en "blinde" toezichthouders niet meer.
Reactie door gemalist op 05-01-2012 11:02
Dat er eventueel betaald moet worden als men bepaalde inlichtingen wil van het bedrijf, dat vind ik geen punt. Maar om een storing te melden die door hen zelf is veroorzaakt ( meestal door hun, laten we dit maar aannemen ) dat vind ik dan van de gekke. Mocht er een monteur nodig zijn en de storing is eigen schuld, dan kan dat toch gewoon in rekening gebracht worden?
Reactie door honza23 op 05-01-2012 11:04
ECI is een 'goed' voorbeeld: 20 cent per minuut en dan begint men eerst uit te leggen hoe geweldig ECI is, wat voor kortingen je allemaal wel niet kan krijgen; kortom, je wordt bezig gehouden met allerlei commerciële nonsens, pas daarna komt het eigenlijke menu (en sinds men blijkbaar op 't personeel heeft bezuinigd sta je vervolgens erg lang in de wacht.....) Vergelijk dat met vroeger, toen had ECI een normaal nummer, en had je binnen 20 seconden iemand aan de lijn die je snel hielp.....
Reactie door joe op 05-01-2012 11:06
Ter aanvulling: http://keuzemenu.info/ Ook te volgen via Twitter
Reactie door rondol op 05-01-2012 11:09
In Duitsland beginnen de kosten pas te lopen, zodra je een medewerker te spreken krijgt. Die x aantal minuten wachten worden daar niet in rekening gebracht! Moesten ze hier ook doen!
Reactie door hipppo op 05-01-2012 11:14
De manier waarop veel commerciële bedrijven omgaan met klanten die telefonisch informatie willen krijgen of een klacht willen deponeren is bedroevend. Erger nog is, dat ook allerlei overheidsinstellingen zich aan dezelfde praktijken bezondigen. Ik zou die callcenters die veelal bevolkt worden door onopgevoede nitwits dan ook een moderne plaag willen noemen. Gelukkig zijn er ook uitzonderingen. Het Gemeentearchief van Rotterdam. Snel, beleefd en adequaat werd ik geholpen, ik wist niet wat ik meemaakte.
Reactie door hansprins op 05-01-2012 11:21
Als ik de Alarmnummer belt kunnen ze gelijk zien wie aan de Andere kant van de Lijn zit,maar waarom niet bij KPN,daar moet je een hele Menu door Wandelen voor je uit eindelijk bij de Verkeerde persoon zit,en weer alles opnieuw in moet drukken. Ik ben nooit tevreden geweest over de KPN over hun Service en denk dat ik dit jaar maar overstap naar een BETERE AANBIEDER Bv UPC,ik betaal liever iets meer dan ik voordurend aan de Telefoon moet hangen op uitleg te krijgen over een storing waar ik niets wijzer van wordt.Nu blijkt ook weer dat KPN de prijzen omhoog schroeft en heel langzaam je strot dicht knijpt.Ik hoop dat vele Webforumleden zelfde gevoel van onbehagen heb als ik en KPN de rug toe keert!!!!!!!!!!!en nu een VETTE PUNT erachter.
Reactie door raster op 05-01-2012 11:35
Er is een alternatief voor deze dure 0900-nummers gevonden Namelijk het originele telefoonnummer van het bedrijf. U belt gewoon het alternatief nummer dat geplaatst is achter het dure 0900 nummer en u heeft meteen contact met het bedrijf of de instelling. Ieder 0900-nummer is gekoppeld aan een gewoon vast nummer. Als u dat vaste nummer belt dan komt u bij het zelfde callcenter terecht. Punt is dat u wel moet weten naar welk nummer een 0900-nummer dan verwijst. Naam / 0900-nummer / Alternatief nummer 1. 12move 0900 040498 / 030 -2483500 2. 1800 nummerinformatie Vodafone / 1800 3. 1888 nummerinformatie KPN / 1888 1820 4. Abel Telecom 0900 2352235 / 0513 -68 21 09 5. ABN Amro 0900 0024 / 010 -241 1720 6. ABN-AMRO Creditcardsaldo 0900 8016 / 010 -2411720 7. Abonnementenland 0900 22 65 263 / 0251 -257924 8. ABP 9. Abvakabo FNV 0900 22 82 522 / 079 -3536161 10. Acantus 0900 8400 / 0598 -664487 11. Achmea Taxi Zeevang 0900 8294224 / 0299 -469479 12. ADSLwinkel.nl 0900 237 54636 / 030 -280 2867 13. AEGON 088 344 0344 /030 -6074411 14. AEP (Atag/Etna/Pelgrim) 0900 5550003 / 026 -8821400 15. Aevitae 0900 369 33 33 / 045 -573 96 00 16. Aflevertijd.nl 0900 267 56 44 / 030 -2416601 17. Agentschap Telecom 0900 8991151 / 050 -5877555 18. Agis klantenservice 0900 8685 19. Agis Wachtlijstbemiddeling 0900 266 94 63 /033 -3304090 20. Ahoy Rotterdam 0900 2352469 / 010 -2933528 21. Airmiles Klantenservice 0900 8877 / 023 -5699700 22. Aldi Supermarkten 23. Alice (via BBNed) 0900 1560 / 023 -565 9999 24. Anderzorg 0900 1616160 / 050 -5234951 25. Apple Support 0900 7777 703 / 001 800 275 2273 26. Area Reiniging 0900 2345555 / 0591- 571080 27. Arke 0900 8847 / 053- 4880870 28. Arriva 0900 202 202 2 / 0513- 655855 29. Astma Fonds 0900 2272596 / 033- 4341295 30. Austrian Airlines 0900 265 8920 / 0032- 2- 642 25 70 31. Aveant 0900 2 111 222 / 030- 2632500 32. Avero Achmea 0900 9590 / 058- 2979797 33. Avro 0900 9009030 / 035- 672 68 50 34. Bart Smit 0900 0599 / 0299- 399 599 35. BCC 0900 0555 / 020- 6584437 36. Beekse Bergen 0900 233 5732 / 013 5491200 37. Belcompany 0900 8081 /0318- 569 852 38. BenQ 0900 2021 021 / 0032 2 645 3284 39. BenQ 0900 2367 669 / 0032 2 645 3252 40. Bijenkorf 0900 0919 / 020 6600 788 41. BKR 0900 2578435 / 0344 616041 42. Bol.com BV 0900-2025438 / 030 6008872 43. BookIt 0900 8079 / 020- 4564052 44. Bosch 0900 430 1234 / 020- 430 3434 45. Breman Service 0900 82 12 174 / 0320-285800 46. Brussels Airlines 0900 04 00 810 / 0032- 2- 723 23 23 47. Brussels Airlines 0902 51 600 / 02- 723 23 23 48. Budget Keukenwinkel 0900 44 66 888 / 055- 5 401 411 49. Budgetbeheer Limburg B.V. 0900 11 555 11 /043- 3210190 50. Bungalows.nl 0900 8079 / 020- 4564052 51. Canal Digitaal 0900 9325 / 035- 6555666 52. Canal Digitaal 0900 9323 / 035- 6555666 53. Canon 0900 20 22 915 / 023- 5681682 54. Caplare 0900 2275273 / 070- 3002170 55. Cardelmar.com 0900 22 444 66 / 0049- 40- 55403 192 56. Caribbean.nl 0900 9747 / 070- 3129595 57. Carre (Koninklijk Theater Carre) 0900 25 25 255 / 020- 5249 494 58. Casema 0900 8896 / 070- 7783000 59. Caz! 0909 8020 / 020- 4194904 60. Caz! 0909 8020 / 020- 4194904 61. CBR 0900 227 0 227 / 070- 3720500 62. CCC hosting 0900 2224678 / 010- 7851552 63. CDDG (Dokters Dienst Groningen) 18 Center Parcs 0900 660 660 / 0800- 0311 64. CheapTickets.nl 0900 4564560 / 0162- 485070 65. Chippieland 0900 2447743 / 0348- 500374 66. Circulus Apeldoorn 0900 9552 / 055- 5999 777 67. CityTripper.nl 0900 8079 / 020- 4564052 68. Comfort Card 0900 22 55 422 / 030- 6388100 69. Complus.nl 0900 2667587 / 053- 4 800 500 70. Compuserve 0900 2025425 / 0800- 0221911 71. Computer Associates 0900 202 1383 / 001- 63- 1342 4683 72. Connexxion 0900 2666 399 / 035- 6251600 73. Conrad Electronics 0900 0996 / 053- 4285490 74. Continuon 0900 2632630 / 026- 8442445 75. Credit Europe Bank 0900 4711 000 / 020- 3576363 76. CZ Zorgverzekeringen 0900 0949 / 013- 5949949 77. D-Reizen 0900 1811 / 010- 3001113 78. Dagblad van het Noorden (DVHN) 0900 8183 / 050- 584 44 44 79. De Gezondheidsdienst voor Dieren (GD) 0900 1770 / 0570- 633391 80. De Scheg (Sport- en Recreatiecentrum) 0900 6597777 / 0570- 659790 81. De Stromen 0900 2060660 / 010- 20 77 888 82. De Telefoongids 0900-0500 / 020-4086400 83. De Waterschap Vallei Eem 84. Debitel 0900 3324835 / 023- 5545545 85. Declaratie Direct 0900 0645 / 030- 751 8300 86. Dell 0900 0400242 / 020- 674 5969 87. Delta Lloyd 0900 8072 / 020- 594 9111 88. Deurwaarderskantoor Harten en Partners 0900 4444400 / 070- 3117533 89. deWinkel.nl 0900 33946535 / 0522- 245711 90. Dexia Bank 0900 339 4222 / 020- 3485000 91. DigitaalTVkijken.nl 0900 8854 / 030- 2802867 92. Digitenne 0900 0576 / 035- 677 00 70 93. Directbank Hypotheken 0900 3473589 / 020- 5970707 94. Dokterswacht 0900 112 7 112 / 0513- 656770 95. Dong Energy 0900 0655 / 073- 616 0200 96. DSB Bank 0900 0575 / 0229- 57 60 70 97. Duitse Lotto 0900 3876568 /0251- 212933 98. DynaFix 0900 3962349 / 045- 5245778 99. E-Netbeheer 0900 1426 / 010- 892 3193 100. E-PC 0900 2255411 / 0512330022 101. Easy Computing B.V. 0900 202 18 38 / 023- 55 11 3 11 102. EasyJet 0900 265 8021 / 0044- 1582- 525001 103. Elmar Reizen 0900 7747747 / 0346- 584000 104. Eneco 0900 0201 / 010- 8909605 105. Energieirect 0900 3347328 / 0499- 334300 106. Eon 0900 0601 / 010- 2895711 107. Eon 0900 0601 / 010- 2895711 108. Eon Benelux 0900 0601 / 010- 2895711 109. Epson 0900 5050808 / 020- 3145000 110. Essent 0900 655 55 55 / 038- 85 18 510 111. EuroTicket 0900 36 36 966 / 0548- 363696 112. Eye Center Europe 0900 323 0000 / 020 -316 26 26 113. Fa-Med 0900 0882 / 033 -43 45 200 114. FBTO 0900 2352277 / 058 -234 59 05 115. Feenstra CV Onderhoud 0900 8455 / 0478 -58 26 26 116. Fiberworld 0900 202 5410 / 0513 -681817 117. FinnAir 0900 3466247 118. Fit For Free 0900 34 83 67 37 33 / 070- 3066910 119. Flexi Front (via Netdirect) 0900 4564564 / 030 -2426156 120. Florius 0900 1828 / 033- 750 4000 121. FNV Bondgenoten 0900 9690 / 030 -26 37 140 122. Fontys Hogescholen 0877 877 877 / 040 -7877877 123. Fortis Bank 0900 1872 / 020 -5881881 124. Fortis Saldoinformatie 0900 8171 / 020 -588 1881 125. Friese Wouden, de 0900 8801 / 0512- 581888 126. Frisia Financieringen 0900 0229 / 0229 -57 61 61 127. Fujitsu Siemens 0900 3724357 / 0346- 59 81 11 128. Garant-o-Matic 0900 2021356 / 0161- 459955 129. Gemeente Alphen aan den Rijn 0900 48 11 11 1 / 0172- 465 231 130. Gemeente Neerijnen / 0418 -656565 131. Gemeente Zaanstad 0900 235 235 2 / 075- 655 9111 132. GfK PanelServices Benelux 133. GGD-ZHW Vaccinatielijn 0900 2500500 / 079- 343 0888 134. Girofoon 0900 0533 / 020- 5611619 135. GoBest/Sunrise 0900 1915 / 020- 6837216 136. Gogo Tours 0900 0291 / 010 -280 21 00 137. GoRed 0900 1234455 050 5797282 138. GoRed 0900 1234455 050 5797282 139. Green Card Visa 0900 1980 /073 646 25 99 140. KRO 0900 1304 /035 6713911 141. Kruidvat 0900 900 11 55 / 0318 579 888 142. Kwantum 0900 2355926 /013 4626626 143. Landal Greenparks 0900 8842 /070 300 35 06 144. Laser Cards 0900 600 70 60 /073 646 25 99 145. Libema Vakantieparken 0900 0200 /073 5282200 146. Live Shop 0900 1740 /036 5358358 147. Lococensus 0900 0676 038 8515900 148. Lotto Consumentenservice 0900 0202 /070 3216 621 149. LowCall (Debitel) 0900 5692255 /023 5 545 545 150. Maevita 0900 8088 /070 3795050 151. Makro 0900 2025300 /020 3980200 152. Mastercard (via ICS) 0900 0232 /020 4261133 153. Maxx-XS 0900 2356299 /010 5140672 154. Medicas /076 5205292 155. Medion 0900 633 633 0 /0032 2 200 61 98 156. Medion Multimedia Helpdesk 0900 633 466 0 / 0032 2 200 61 98 157. Medion Servicecenter 0900 2352534 /0032 2 200 61 98 158. Menzis 0900 040 05 17 /053 4853100 159. Metro Cash & Carry BV 0900 2025300 /020 3980200 160. Miele Nederland 0900 2020153 /0347 378 911 161. Mio-Tech 0900 9933666 /0047 2350 0063 162. Motozoom.nl 0900 2941199 /030 2965797 163. Multikabel 0900 685 84 52 /072 5143200 164. Museumkaart 0900 4040910 /0800 0203388 165. Nachtjeweg.nl 0900 8079 /020 4564052 166. Nationale Postcodeloterij 0900 300 1500 /020 6732446 167. Nationale Theaterkassa 0900 9203 /010 591 9000 168. Naturpost 0900 202 10 61 /0046 11 161500 169. Navishop.nl 0900 4562257 /070 3175056 170. Neckermann Reizen 0900 555 0555 /023 513 5555 171. Nederlandse Boeken Club 172. Nederlandse Energie Maatschappij 0900 7307307 /010 2406120 173. Nederlandse Spoorwegen 0900 20 21 163 /030 235 4000 174. Nederlandse Staatsloterij 0900 777 0 777 / 070 3021500 175. Nintendo Helpdesk 0909-0490444 /030-6097166 176. Nokia Nederland 0900 202 60 55 /070 3071717 177. NS Internationaal / NS Hi-speed 0900 9692 /030 295 08 50 178. NS Klantenservice 0900 8306 /030 295 0888 179. NS Travel 0900 67 87 28 35 /030 2977291 180. NUON 0900 0808 /026 845 02 71 181. Omniversum 0900 666 48 37 /070 3545454 182. Online Ticket Shop 0900 665 4638 /050 201 1520 183. Onlineticketshop.nl 0900 6654638 /050 201 1520 /050 201 1525 184. OPD (Online Pakket Dienst) van Reviva 0900 7386873 /073 624 90 90 185. Orange 0900 9515 /020 5355555 186. Orion Direct 0900 8077 /076 5025050 187. OV-Reisinformatie (9292ov) 0900 9292 188. OV-Taxi 0900 8878 /038 339 47 45 189. OV-Taxi Noord Holland 0900 8654 .038 339 47 45 190. Oxxio 0900 55 66 777 /035 6265800 191. Oxxio 0900 2746254 /035 6265800 192. P+O Ferries 070 70 77 71 /0031 20 201 3333 193. Packard Bell 0900 202 51 17 / 024 6489945 194. Paradigit Computers 0900 0502 /040 2594900 195. Park Line 0900 1464 /070 361 4091 196. Patientline 0900 8820 /020 7940806 197. PayPal 0900 265 89 50 / 001 402 935 2019 198. Peter Hahn 0900 738 37 42 199. Peter Langhout Reizen 0900 0789 /0172 431941 200. Philips 0900 0400 063 /053 482 9806 201. Philips Klantenservice 0900 8407 /040 2786378 202. Phone House 0900 424 0900 /0800 84 84 840 203. Pilmo (via BBNed) 0900 2022450 /023 565 9999 204. PinLinq 0900 7465467 /020 3122020 205. Pioneer Nederland 0900 7466337 /036 5387777 206. Pixmania 0900 2658520 207. Planet Internet 0900 1905 /0800 2626254 208. Plasma Discounter 0900 3331133 /035 6954290 209. Plasma Discounter 0900 51961 /0031 35 6954290 210. Plus Magazine 0900 2040718 /035 6925210 211. Polis Direct 0900 0234 /0800 0707 212. Politie 0900 8844 /0343 57 8844 213. Postbank 0900 0533 /020 561 1619 214. Postbank Helpdesk en SMS Diensten 0900 1958 /020 5611 619 215. Postbank Hypotheken 0900 1900 /020 561 1619 216. Postbank Klantenservice 0900 0933 020 561 1619 217. Postbank Zakelijk 0900 0664 /020 5655010 218. Postkantoren BV 0900 76 78 526 /030 290 45 45 219. Pretium Telecom 0900 1637000 /023 5339797 220. Primeline 0900 600 8060 /073 6459920 221. Proteq 0900 0776 /072 5180280 222. PZN Reserveerlijn 0900 5495490 /013 5499999 223. Qick Nummerinformatie 118 /020 7129051 224. Qioz 0900 0204 /079 316 83 44 225. Qtek-HTC 0900 67662453 /0032 11230447 226. Rabo Beleggingslijn 0900 0705 /030 2 313 131 227. Rabo mobiel klantenservice 0900 0907 /06 18 007 300 228. Rabobank Helpdesk Internetbankieren en Mobielbankieren 0900 0905 /0495 584 221 229. Rabofoon 0900 0909 /0499 499 199 230. Radio 538 0909 3000 538 /035 538 5 538 231. RAI Theater 0900 0192 /020 549 1212 232. RDW Veendam 0900 0739 /0598 39 33 30 233. Reaal Koerslijn 0900 5637737 /030 2997423 234. Recreatief.nl 0900 3844514 /0316 581910 235. Redcoon Benelux BV 0900 7332666 /013 4647300 236. Rederij Doeksen 0900 3635736 /0562 442002 237. Regionale Huisartsenpost Meppel 0900 1120112 /0522 466608 238. Regiotaxi Eemland-Heuvelrug 0900 11 22 44 5 /024 3743625 239. Regiotaxi Noord- en Midden-Limburg 0900 0699 /013 5499991 240. Regiotaxi Oosterschelde 0900-8272005 /0111 416000 241. RegioTaxi Vechtdal 0900 8412 /0592 378735 242. RegioTaxi Zuid-West Drenthe 0900 1436 /0524 298030 243. Rialto Verzekeringen 0900 2742586 244. Rijdende rechter, de 0900 1310 /020 3143112 245. Ritmo BV 0900 7486628 /040 2623194 246. Ritmo BV 0900 7486628 /040 2623194 247. Roompot Vakanties / RP Holidays 0900 8810 /0113 374000 248. RWE Energy Nederland N.V. 0900 2 793 793 /0800 486 27 24 249. Ryanair 0900 20 22 184 /00353 1 249 77 48 250. S2B computers 0900 9991997 /070 3371700 251. Salland Automatisering 0900 7255263 /0572 364813 252. Samsung 0900 20 20 088 /015 2196100 253. Sanoma Uitgevers 0900 5423553 /023 556 67 70 254. Scarlet 0900 235 1650 255. Schuuring Installatiebedrijf 0900 6633366 /0314 437100 256. Secure Logistics BV 0900 4642323 /010 4637777 257. Selexyz Kooyker 088 7353800 /071 5160500 258. Siemens 0900-3333100 /0035 2 4066615640 259. Simone FM 0900 275 275 0 /0591 648421 260. Simyo 0900-5113056 /020-2003007 261. SkyEurope 0900 70 009 /00421 2 4850 4850 262. SkyEurope 0900 040 0031 /00421 2 4850 4850 263. SkyTours 0900 75986877 /020 57 33 222 264. SNS Direct 0900 1850 /030 299 7481 265. SNS Helpdesk Internet Diensten 0900 7674357 /030 299 7383 266. SNS Regio Bank Helpdesk 0900 235 28 26 / 030 299 7383 267. SNS Saldo 0900 1880 /030 299 7421 268. Solcon 0900 2025700 /0321 385600 269. Sony Ericson 0900 899 8318 /0032 27451611 270. SOS Telefonische Hulpdienst 0900 1262626 /073 6140048 271. Speedlinq 0900 7733354 /070 3816981 272. Sportvisserij Nederland 0900 2025358 /030 6058400 273. Stedentrips.nl 0900 2028800 /0172 782000 274. Stichting De Ombudsman 0900 6 722 777 /035 6 722 777 275. Stichting Reprorecht 0900 2022829 /020 347 04 14 276. Stichting Thuiszorg Noord Oost Brabant 0900 8803 /0413 333 777 277. Sunweb Vakanties 0900 0290 /010 280 2130 278. Supersaver Travel B.V. 0900 112 23 33 /020 2014142 279. T-Mobile 0900 0236 /0800 7111 280. Tandalarm 0900 622 33 68 /040 2435024 281. Tele2 Compleet Lite 0900 241 1602 282. Tele2 Helpdesk 0900 0440440 /0800 0029 283. Telefuture 0900 400 43 43 /010 -4286790 284. TeleTicketService 0900 45 000 45 /0032- 34 00 00 34 285. Telfort 06 2600 1200 /0800 1707 286. TelSell 0900 9293 /036- 5358358 287. Theater aan de Parade 0900 33 72 72 33 /073 -6809800 288. Thebe 0900 8806 /013 -5947100 289. Thermen Holiday 0900 9355 290. Thuiszorg Noordwest Twente 0900 0678 /0546- 546300 291. TicketOnline 0900 3006000 292. TicketPoint.nl 0900 9000 8000 /0418- 577070 293. TicketService 0900 3001250 /070- 4169333 294. Tinteling 0900 2474786 /073 690 40 50 295. Tiscali / Telfort Internet 0900 999 0900 /030- 2483500 296. TNT Post 0900 0570 /058 -2 33 33 33 297. Toegankelijk.com 0900 040 14 10 /026- 3706161 298. TopTicketLine 0900 300 5000 /020 -2061084 299. Toshiba Technische Helpdesk 0900 1000 1000 300. Total Powerpoints 0900 0400448 /070-3180405 301. Trans-IX Support 0900 233 233 0 / 075 -6705897 302. Transavia 0900 0737 /020- 406 0406 303. Transmoto Express 0900 3213215 /010-286 06 40 304. Transvision 0900 9630 /0183 -890111 305. Treintaxi 0900 873468294 0900 873468294 306. Trias Zorgverzekeraar 0800 022 59 57 307. Tros Abonnementen 0900 9770 /035- 6715715 308. TSC/ITSw 0900 8724357 /0597- 422722 309. TT Circuit Assen 0900 3882488 /0592- 355000 310. Tuc Tuc 0900 9933399 /070- 3248811 311. TV Krant 0900 9707 312. TweakDSL 0900 8932543 /036- 5460085 313. Ujala Radio 0900 4 090807 /020 -4090807 314. Unet 0900 8638 /036 -8454545 315. Unive 0900 1815 /0511 -480250 316. Unive Zuid 0900 22 55 555 /043 -6090299 317. Unu Zorg en Mobiliteit 09004 68 66 24 35 /0321 -38 70 70 318. UPC Center Amsterdam Ceintuurbaan 0900-1580 /020- 7755000 319. UPC Klantenservice Amsterdam 0900 1580 320. UWV 0900 9294 /0113 750 350 321. VacanSoleil 0900 9899 /040 8447748 322. VakantieDiscounter.nl 0900 7 747 400 / 0346 584 038 323. Vakantiekaart.nl 0900 1238585 /0348 482334 324. Valys 0900 9630 /038 3394952 325. VARA 0900 0123 /035 6711911 326. VGZ Zorgverzekeraar 0900 8490 /024 -329 76 40 327. Villeroy & Boch 0900 235 8 36 2 /030 -2473400 328. Visa (via ICS) 0900 0232 /020- 4261133 329. Vitens 0900 0650 /030- 2487565 330. Vliegwinkel.nl 0900 7767 767 /020 7942183 331. Vogelbescherming 332. Vrijuit Reizen 0900 8745848 /023- 5696969 333. Vroom en Dreesman 0900 2358363 /020 -5959111 334. VVV Den Haag 0900 340 35 05 / 070- 338 58 00 335. VVV Leiden 0900 2222333 /071 -5161211 336. VVV Utrecht 0900 1288732 /030 -2333 036 337. Waternet 0900 9394 /020- 6086885 338. Woonpunt Parkstad Heerlen 0900 9691 / 045-5615215 339. Weekend Company 0900 9335 /020 -5315920 340. Weekendjeweg.nl 0900 8079 /020- 4564052 341. Welzorg 0900 0400 097 /0800 022 49 00 342. Wereld Natuur Fonds 0900 1962 /030 693 73 33 343. Westerscheldetunnel 0900 2358866 /0113 232844 344. Wireless Circle 0900 22678765 /020 2004415 345. Woningcorporatie Domijn 0900 3350335 /053 4886644 346. World Ticket Center 0900 1502 /020 626 10 11 347. WVG-Vervoer 0900 20 22 701 /050 31 333 11 348. Yarden 088 9273140 /0800 8192 349. Yellowbrick 0900 2354335 /088 754 66 37 350. Yiggers 0900 2351630 /078 6390848 351. Zilveren Kruis Achmea 0900 9674 /071 3670911 352. Zilveren Kruis Achmea 0900 8435 /071 3670911 353. Zorgvervoerscentrale Nederland 0900 22122231 /010 2808182 354. Zwaluwhoeve 0900 3844514 /0341 451993 Bij de Opta is via het gratis nummer 0800-0223122 na te vragen welk bedrijf er schuilgaat achter een 0900-nummer. Gr., Raster
Reactie door ratatosker op 05-01-2012 11:39
Beste Honza23, Het lidmaatschap van de ECI biedt nauwelijks voordeel. Als "VIP" krijg je weliswaar korting, maar verreken je die korting met de verzendkosten, dan ben je vaak nog duurder uit. Wanneer je een boek koopt bij (bv) Cosmox, dan betaal je geen verzendkosten. Bovendien heb je dan ook geen afnameverplichting.
Reactie door venmans op 05-01-2012 11:40
Service is tegenwoordig een vies woord. Dat de klant Koning is, daar hoort men tegenwoordig niets meer over. Men doet alles om de klant binnen te halen, en daarna is het afgelopen met het fatsoen. Ik heb voor een andere bank (ASN met een gratis nummer) gekozen, omdat mijn oude bank ABNAMRO onbeschoft was, de medewerkers van niets wisten, zij talloze fouten maakten en ik via een duur nummer de zaak kon oplossen. Voordat ik tegenwoordig met een bedrijf in zee ga, wil ik eerst weten hoe ik met hen in contact kan komen als er problemen komen, maar dan nog kom je voor onaangename verrassingen te staan. Je hebt zelfs bedrijven, waarbij je toch voor heel veel geld besteed hebt en als je hen problemen mailt, zij je gewoon laten stikken. De mail wel lezen ( want je krijgt bericht terug dat ze het gelezen hebben) en er vervolgens niet op wensen te reageren. terwijl het dingen zijn die zij niet goed gedaan hebben. Hoe krijgen we het fatsoen weer terug in Nederland?????
Reactie door donna op 05-01-2012 11:40
Ik betaal maar zelden het hoge tarief voor een helpdesk o.i.d. Met een beetje zoeken vind je vaak een e-mailadres of alternatief telefoonnummer. Het is inderdaad enorm irritant dat je voor het melden van een storing die je niet zelf hebt veroorzaakt zoveel aan telefoonkosten moet betalen. Vaak zit er dan een of andere onbenul (sorry, ik weet er geen ander woord voor) aan de andere kant van de lijn die alleen standaardzinnetjes kan oplezen, maar die het probleem niet kan verhelpen. Als ze er niet uitkomen gooien ze dan ook nog op en kun je weer opnieuw beginnen. Ik heb het bij UPC gehad toen ik een radiostoring had, daar kan ik zelf toch echt niets aan doen, maar het kostte me veel geld om het door te geven. Dan zeggen ze dat je dit en dat en dat en dit moet proberen, maar dat werkt allemaal niet, omdat de storing op de lijn zit en niet in de apparatuur. Na twee dagen doet hij het dan gewoon weer, intussen hebben ze heel veel verdiend aan iedereen die telefonisch de storing doorgaf en aan het lijntje gehouden werd. Er zijn gelukkig ook bedrijven die op een normaal nummer bereikbaar zijn en die hebben meestal ook nog een betere service.
Reactie door jokeromy op 05-01-2012 11:42
voor een alternatief nummer gewoon even bij http://www.vraagalex.nl kijken
Reactie door manwijf op 05-01-2012 11:43
Erger me ook kapot aan die vreselijke menu's. Zeker als je daarna alsnog een onbenul aan de lijn krijgt. Dienstverlening is een vies woord geworden. Het mag dus ook niets meer kosten. Heb zelf jaren in een helpdesk van KPN gewerkt in de tijd dat je nog opgeleid werd voor dit werk. Maar ja, KPN moest verzelfstandigen en meegaan in de vaart der volkeren. En wat zijn we er mee opgeschoten? Niets! Alles is toch verkwanseld? Dit is slechts een klein voorbeeld. Oh ja: we werden inderdaad wel eens voor niets gebeld op die gratis nummers door zgn grapjassen. Het was slechts een fractie en een ervaren telefoniste heeft daar echt geen probleem mee.
Reactie door musicfreak op 05-01-2012 11:52
Bij Ziggo is het beter geregeld. Als je telefonie van hun hebt bel je gratis klantenservice met nummer 1200. Goed geregeld.
Reactie door rots92 op 05-01-2012 11:59
Klopt, in het bezit van een servicecontract, kon met de vaste telefoon niet meer bellen en het via de mobiele telefoon vragen om een monteur heeft mij bijna € 20 gekost.
Reactie door donna op 05-01-2012 12:38
Naar xs4all bel je ook gratis als je klant bent. En anderen bellen een gewoon vast nummer, dus niet extra betalen.
Reactie door musicfreak op 05-01-2012 12:43
Quote: rots92 schreef op donderdag 5 jan 2012, 11:59: Klopt, in het bezit van een servicecontract, kon met de vaste telefoon niet meer bellen en het via de mobiele telefoon vragen om een monteur heeft mij bijna € 20 gekost.einde Quote Ja dan wil het niet om 1200 te bellen. Kon je niet bij buren of fam. die Ziggo hebben bellen? Kun je niet de kosten declareren bij Ziggo? Wij hebben alles in 1 van hun en dan is 1200 bellen wel handig als je bijv. Tv of internet storing hebt. Wat je ook zal kunnen doen voor de volgende keer bij tel. Storing om via hun website je 06 in te vullen en hun jou te laten bellen.
Reactie door denotto op 05-01-2012 12:57
Bij de Rabo kan ik gewoon naar een lokaal nummer bellen. zo kan het dus ook groet
Reactie door nuvervara op 05-01-2012 13:27
rasterdonderdag 5 jan 2012, 11:35 aanvulling: KPN 0900-0244 0800-0429
Reactie door henkvanstots op 05-01-2012 13:33
@raster, De lijst bij uw bericht (donderdag 5 jan 2012, 11:35), bevat een paar Belgische nummers (0032). Deze zijn misschien duurder dan 0900 enz. ;-)
Reactie door tenormin op 05-01-2012 13:42
moet wel zeggen dat raster heel erg zijn/haar best heeft gedaan, waarvoor dank!
Reactie door musicfreak op 05-01-2012 13:55
Quote: tenormin schreef op donderdag 5 jan 2012, 13:42: moet wel zeggen dat raster heel erg zijn/haar best heeft gedaan, waarvoor dank!einde Quote Niet zo moeilijk hoor gewoon van een website gekopieerd. Er zijn genoeg van deze sites te vinden.
Reactie door woskam op 05-01-2012 14:16
Wanneer gaan we nu eens eindelijk betalen als we echt iemand aan de telefoon krijgen en niet eerst allerlei reclame en menu's aan moeten horen, voordat we geholpen worde. De klantvriendelijkheid is vaak ver te zoeken.
Reactie door adbrown op 05-01-2012 14:42
Met dank voor de opgave van alternatief voor deze dure 0900-nummers. Helaas weten dat soort bedrijven daar hebben door ervaringen wel raad mee en verbinden ze je direct door met het duren 0900 nummer. Dan betaal je voor twee maal opnemen. Zoeken naar het email adres van het bedrijf levert doorgaans meer op. Een reachte is schriftelijk en ook juridisch bruikbaar voor het claimen van kosten.
Reactie door musicfreak op 05-01-2012 15:18
Quote: adbrown schreef op donderdag 5 jan 2012, 14:42: Met dank voor de opgave van alternatief voor deze dure 0900-nummers. Helaas weten dat soort bedrijven daar hebben door ervaringen wel raad mee en verbinden ze je direct door met het duren 0900 nummer. Dan betaal je voor twee maal opnemen. Zoeken naar het email adres van het bedrijf levert doorgaans meer op. Een reachte is schriftelijk en ook juridisch bruikbaar voor het claimen van kosten.einde Quote Dat heb ik nog nooit meegemaakt dat je moet betalen voor het dure nummer als ze je doorverbinden naar een 0900 nummer. Volgens mij betaal je gewoon voor het nummer wat jij belt.
Reactie door ankhor op 05-01-2012 15:34
Ik heb wel eens gedacht om een flut produkt in de markt te zetten dat wel fout moest gaan en dan een 0900 nummer geven waar de klant tegen betaling in de rij moet staan om hulp te krijgen, die geen hulp is want ze moeten weer terug bellen daarna, of ze eindeloze menukeuzes geven die ze uiteindelijk nergens brengen. En maar vangen voor het slechte produkt. Tevens voor mobiele bellers is het dubbel duur omdat de providers die 0900 nummers als melkkoetjes zien. En zo wordt oplichters en Co, VOC bv rijk. Maar ze waren toch bezig dat je slechts hoefde te betalen als je iemand kreeg en niet voor het wachten? dat zou al een enorme vooruitgang zijn.
Reactie door klm1948 op 05-01-2012 16:39
alleen de regering door een wet te maken die dat verbieb is dat probleem te verhelpen andere acties hebben geen zin
Reactie door donna op 05-01-2012 16:46
Als wij steeds meer betalen maakt het bedrijf steeds meer winst en betaalt daarover belasting. Van de regering kunnen we niet veel verwachten.
Reactie door johros op 05-01-2012 18:09
dat er een lijst is met alternatieve nummers is mij al jaren bekend maar alle nummers werken er niet meer van wat ik ergste vind is sommige instanties vragen 70 cent per minut en je moet ze belen voor infuusmaterialen medicijnen etc . KPN verdiend er aan maar ook het bedrijf die het nummer heeft verdient er ruimschoots aan . zorgkantoor voor je pgb is ook 15 cent hier is de gemeente al over gestapt op een 0900 nummer gemiddeld ben ik per maand 13 euro kwijt an die onzinnige nummers maar ja je moet ze bellen anders geen pgb of geen medicijnen die je per infuus krijgt normale medicijnen kosten me toch ook geen geld ?
Reactie door tot15karakters op 05-01-2012 18:22
Naast bellen kun je ook vaak gratis mailen. In een duidelijk mail met alle gegevens dus ook je klant nummer en duidelijk geschreven krijg je ook binnen 2 dagen bij de meeste bericht. Ook heb je gelijk bewijs van wat U zelf vertelde en zij antwoorden en dat ontbreekt bij een duur 0900 nu mmer tenzij je een opname maakte. Daarom, iets vaker mailen want die worden in rustige tijden behandeld en met minder fouten want in rustige uren als er niemand 0900 belde zal Uw klacht meestal beter en foutlozer worden afgehandeld dan als het druk is.
Reactie door toon59 op 06-01-2012 08:59
KPN spant de kroon met hun 0900-0244. Nergens is een alternatief nummer te vinden en antwoorden op brieven doen ze niet, per mail zijn ze ook niet te bereiken. Maar ze sturen wel nota's per mail met dreigende taal, waarop je weer NIET kunt antwoorden.
Reactie door donna op 06-01-2012 11:14
@toon59: dat is inderdaad ook erg irritant, die no-reply mails. ING doet dat ook, als je wilt antwoorden moet dat via de website, waarop je opnieuw al je gegevens moet invullen, die vaak helemaal niet nodig zijn. Ze doen dat allemaal om maar zo min mogelijk klachten te krijgen, maar dat je ook bij een simpele vraag alles moet invullen is onbegrijpelijk en waarschijnlijk zelfs niet toegestaan. In de wet staat dat alleen relevante gegevens gevraagd mogen worden, maar ze trekken er zich niets van aan. En als het alternatief is bellen naar een duur 0900 nummer, dan vul je het toch maar weer keer op keer in.
Reactie door pino123 op 06-01-2012 11:19
Het alternatief = email. Met UPC prima overleg gehad via de email, kosteloos en klantvriendelijk..
Reactie door wilna en leo op 06-01-2012 13:13
Via xmsnet.nl, waar wij bij zitten kun je een compleet pakket afsluiten voor internet, telefoon radio (echte aansluiting) en TV! Betaal je 10.00 Euro meer, dan kun je vrij bellen naar álle standaard nummers! Wij bellen dan ook niet een 0900-nummer als er een normaal lokaal nummer voorhanden is! Een goede manier om te besparen dús! Worden we in de wacht gezet..., dan levert het, het desbetreffende bedrijf dús ook niets op! Zet je telefoon op geheim nummer en zij kúnnen níet zien, óf je al dan niet standaard, -óf mobiel belt! Voorheen hadden wij altijd last van storingen bij, KPN, UPC -en Tele 2! Sedert wij bij xmsnet zitten, niet te verwarren met XS4ALL, hebben we nog nooit met enige storing te maken gehad!
Reactie door wilna en leo op 06-01-2012 13:30
Vast nummer van KPN zit in Den Haag! 070 - 343 43 43
Reactie door tienvliet op 06-01-2012 16:53
Quote: musicfreak schreef op donderdag 5 jan 2012, 15:18: Quote: adbrown schreef op donderdag 5 jan 2012, 14:42: Met dank voor de opgave van alternatief voor deze dure 0900-nummers. Helaas weten dat soort bedrijven daar hebben door ervaringen wel raad mee en verbinden ze je direct door met het duren 0900 nummer. Dan betaal je voor twee maal opnemen. Zoeken naar het email adres van het bedrijf levert doorgaans meer op. Een reachte is schriftelijk en ook juridisch bruikbaar voor het claimen van kosten.einde Quote Dat heb ik nog nooit meegemaakt dat je moet betalen voor het dure nummer als ze je doorverbinden naar een 0900 nummer. Volgens mij betaal je gewoon voor het nummer wat jij belt.einde Quote "Ja hoor wel degelijk", musicfreak heeft merendeel gelijk. Deze lijst kreeg ik jaren terug al in handen, heb toen (omdat ik bij KPN gratis vaste lijnen kan bellen) eens een aantal van deze nummers uitgeprobeerd. Nou geen kans hoor, zodra ik contact kreeg werd mij medegedeeld dat ik naar een ander nummer werd geschakeld wat lekker weer betalen zou worden. Meteen de hoorn op de haak en een volgende, heeft wel een aantal duppies gekost (starttarief) doch meteen duidelijk dat de linke jongens niet alleen aan de consument kant zaten. Zelfs mijn bank waar ik het filiaalnummer hier ter plaatse van heb, sluist mij regelrecht de 0900 in.
Reactie door tienvliet op 06-01-2012 16:57
Sorry mensen, ik haal de namen door elkaar. Ik bedoelde met het gelijk hebben adbrown.
Reactie door donna op 06-01-2012 16:58
@tienvliet: Dat kan ik me toch moeilijk voorstellen. Het zou in dat geval voor iedereen heel gemakkelijk zijn om veel geld te verdienen, je zet gewoon een 0900 nummer achter je normale nummer en iedereen die jou belt moet daar veel meer voor betalen.
Reactie door tienvliet op 06-01-2012 20:06
@donna: neem van mij aan dat ik uit ervaring spreek op alle punten. Daarnaast is het zeer wel mogelijk om het eigen telefoonnummer door te schakelen hoor. Dat kan door iedereen gedaan worden, zelf schakel ik regelmatig de vaste lijn door naar de mobiel. De persoon welke mij belt betaald dan enkel de koste vaste lijn, de rest is voor mijn eigen kosten. Echter dit is enkel aan de orde als men GEEN betaalnummer bezit. Voor een 0900 nummer dient men wel een dergelijk nummer aan te vragen en dat kost ook weer muntjes en dat is voor een particulier natuurlijk geen haalbare kaart.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!