Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

BCC klacht webshop: levert niet en betaalt ook niet terug

Geplaatst door: wilg54 op: 04-07-2015 12:33
Wie heeft er nog meer negatieve ervaringen met de BCC webshop? Ik heb het idee nl. dat dat er nogal wat meer zijn dan ik alleen. Misschien kunnen we de krachten dan bundelen en misschien, als het inderdaad de spuigaten uitloopt kan het door Kassa opgepikt worden? Of kunnen we BCC nog op een andere manier aanspreken? Ik ben zelf al in totaal bijna 4 weken bezig om iets bezorgd te krijgen, vv heb ik maar geannulleerd en wacht nu al weer n tijdje op restitute van mijn betaling. Aangezien BCC telefonisch onmogelijk te bereiken is (via n betaald 0900 nummer natuurlijk) en ook niet antwoordt op vragen via hun webformulier heb ik de zaak via Facebook aangekaart. Na eerst wat dooddoeners als antwoord te krijgen ("er waren helaas technische problemen") heb ik n serieus antwoord gekregen en gevraagd te annuleren en te restitueren (d.d. 25/6). Daarna niks meer gehoord. BCC heeft kennelijk wel geld heeft om geregeld tv-commercials te betalen maar het lukt ze niet om hun organisatie op orde te krijgen en gewoon te doen wat ze moeten doen (en wat de normaalste zaak is voor een winkel tenslotte) nl. leveren en je boekhouding bijhouden. Ik vind dit bijna crimineel te noemen gedrag. Je besteelt je eigen klanten tenslotte. En aan de voorkant de mooie meneer uithangen! Wie is ook gedupeerd door BCC? En wie heeft andere suggesties om dit aan te pakken?
Reactie door zoekster op 04-07-2015 12:48
Zet uw klacht op klachtenkompas.nl klacht.nl Er schijnen overigens echt problemen met een logistiek probleem te maken te hebben, maar wat heeft u ermee te maken. Ze moeten gewoon leveren of geld terugbetalen.
Reactie door valerius-2 op 04-07-2015 13:27
Zij vergeten gewoon dat mond op mond reclame niets kost en TV reclame geld kost en op de pof doen.
Reactie door edrick3 op 04-07-2015 15:08
Hallo wilg54, Hebt u al een brief geschreven? Maar krijgt u uw geld niet terug? Kijk dan of u naar de Geschillencommissie kunt of schakel uw rechtsbijstandverzekering in. U kunt naar de Geschillencommissie als de verkoper is aangesloten bij Thuiswinkel.org of bij de Stichting Webshop Keurmerk. Wilt u meer informatie over de procedure en voorwaarden bij de Geschillencommissie? Kijk dan op de website van De Geschillencommissie. [url=https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/krijg-product-maar-niet-thuisbezorgd: (Bron)[/url: Met vr.gr.
Reactie door wilg54 op 04-07-2015 17:22
Bedankt Edrick3, dat zijn goeie tips. Zal maar n brief proberen dan. Wel te gek hoeveel energie en tijd je erin moet steken. Eigenlijk zou je dat ook moeten kunnen claimen.
Reactie door rising_sun op 05-07-2015 01:01
Hallo wilg54, de hele Facebook pagina van BCC staat vol met mensen die klagen (helaas pas ontdekt, nadat ik bestelt had).. en ook ik wacht al 14 dagen op m'n pakje, wat ik natuurlijk wel meteen moest betalen. Net als iedereen de "Klantenservice" geprobeerd te bellen.. meerdere keren ruim 30 min. in de wacht gestaan en dan maar gefrustreerd opgegeven. Een keer 40 min.volgehouden en zowaar een dame aan de telefoon gehad, die betreurde de gang van zaken en beloofde dat ik meteen een mail met een nieuwe tracking code zou krijgen en dat de telefoon de andere dag geleverd zou worden.. u raad het al.. niets.. vervolgens e-mails via het contactformulier ook geen enkele reactie.. diverse berichtjes op facebook. Op de laatste kreeg ik als antwoord dat m'n telefoon geleverd was.. nou niet aan mij! Ik vraag me af of het nut heeft om een brief te sturen, of het moet dan al weer aangetekend, dus nog meer kosten, naast al de telefoontjes en de tijd.
Reactie door hopetobehelping op 05-07-2015 11:35
Beste wilg54, hoop dat u alsnog snel uw geld weer terug heeft. Ik zou als ik u was uw klacht sowieso melden bij de ACM, klik hier. Wat er ook aan de hand is bij BCC maakt niet. Men dient zich aan de wet te houden en dat betekent dat als u de koop ontbind men u binnen 14 dagen uw geld terug moet geven.hier
Reactie door costnix op 10-07-2015 15:40
Ik bestel wel vaker wat bij BCC, maar ik laat het bezorgen bij de BCC vestiging in mijn woonplaats. Ik betaal pas in de winkel. Zo kan je het probleem van niet leveren vermijden.
Reactie door wilg54 op 10-07-2015 17:49
Merci, hopetobehelping. Ik heb het nu bij ACM gemeld, want ik heb nog steeds mijn geld niet terug. Ik krijg n beetje het idee dat BCC mij nu aan het treiteren is omdat ik dit aan de grote klok gehangen heeft. Als dat zo is, is dit des te sprekender voor BBC. Merci voor de tip, costnix, ik heb die optie niet gezien maar misschien te snel de bestelling gedaan. Ik ging er ook vanuit dat n firma als BBC zondermeer te goedertrouw zou zijn...
Reactie door edrick3 op 10-07-2015 18:06
Dit gezien? en dit: Momenteel hebben wij te kampen met een hardnekkige technische storing. Deze zorgt voor problemen met het verwerken van een deel van de bestellingen, waardoor deze later worden bezorgd dan u van ons gewend bent. Daarnaast is door deze storing ook BCC Customer Service op dit moment minder goed bereikbaar. Natuurlijk doen wij er alles aan om de storing zo spoedig mogelijk te verhelpen en de gevolgen voor onze klanten tot een minimum te beperken. Onze excuses voor de overlast. Het is voor ons hierdoor helaas op dit moment niet mogelijk klachten via externe kanalen zoals klachtenkompas op te pakken en wij verwijzen u naar onze site voor de contact mogelijkheden: http://www.bcc.nl/klantenservice/contact-en-serviceDit
Reactie door wilg54 op 10-07-2015 18:59
Ja, bericht staat er al een tjdje, maar nu nog nog uitgebreider. Echt vervelend voor ze, maar ik vind 4 weken nog steeds veel te lang "vanwege een storing" of wat dan ook dat "het wat langer duurt". Onderhand had dat al lang opgelost moeten zijn en als ze dat niet lukt , dan moeten ze de zaak stoppen en eerst alles afhandelen wat alsmaar staat te wachten. Maar ze blijven maar door verkopen gezien de comercials die ze eruit gooien. Ik vind dat niet zo netjes eigenlijk en vooral niet dat dat je je klanten zo lang in het ongewisse laat. Pech of tegenslag of zelfs fouten kunnen gebeuren, maar laat iets weten! De genoemde contactmogelijkheden die ze hier noemen werken dus ook al niet zo best: e-mail contactformulieren 2 maal gestuurd, nooit een antwoord, Facebook, 1x heeft BCC gereageerd, daarna niet meer, telefoon is de wachttijd veel te lang, zeker als ze ook nog een betaald 0900 nummer hebben. Zelf heb ik nimmer een bericht gehad van BCC na mijn bestelling. BCC vindt het dus duidelijk niet de moeite klanten persoonlijk te benaderen. In tegendeel, ze geven nu ook te kennen dat ze zelfs voor externe klachtenkanalen niet aan te spreken zijn. Wat n minachting spreekt uit de manier waarop ze met mensen omgaan ! Nou, morgen maar eens chatten als ik even tijd heb ....
Reactie door tot15karakters op 12-07-2015 13:35
Vraag eens in de winkel... Als dit erg lang duurde gaat niemand meer online iets bestellen en dit soort berichten blijven vaak jarenlang hangen en kosten veel omzet. Ze hadden beter de webshop kunnen sluiten dan zo door knoeien. Ik mag geen vergelijk met Neckermann maken maar ook daar kreeg je wel eens zulke berichten en na doorstart en niet oplossen oude problemen en doen alsof er niets aan de hand is... Ik denk dat BCC wel eens in de problemen zou kunnen zitten, dit soort signalen helaas eerder gezien en Neckermann, hebben ze niets mee te maken maar begon ook zo met niet oplossen van klachten.... Neem de link naar dit artikel mee en vraag of zij, van de plaatselijke BCC vestiging eens willen reageren.... want dat is vaak iets wat helpt. Zij hebben er geen belang bij dat hier berichten staan die ze liever niet hebben en hun omzet kosten! Ik weet van De Block dat die naast Online niet oplossen ook de winkels gelijk terug liepen want als er iets mis is, hoe loopt het dan straks met mijn garantie... En wat dacht je van Megapool, ook mega problemen! Dus ze moeten hier dan wel netjes excuus aanbieden en naast financieel uw privé adres vragen voor het bekende niet goedkope boeketje!
Reactie door wilg54 op 13-07-2015 09:16
Je zou best wel ns gelijk kunnen hebben, Jijmetde vele karakters, maar ik hoop voor BBC niet dat ze in elkaar aaan het storten zijn. Wel valt me op dat meer grote bedrijven die ook met de tijd mee willen en online gaan verkopen er duidelijk geen kaas van gegeten hebben en er een puinhoop van maken. En ook de oude postorder bedrijven zoals Wehkamp dus. Zelf heb ik ook iets dergelijks met Otto gahad, die liet ook niets weten over n bezorging en antwoorden zelf nauwelijk, maar kon je telefonisch tenminste nog bereiken. Maar daar hebben ze dus ook n helpdesk die van niks weet. Dat is bij bcc ook zo, die hebben duidelijk de opdracht wat standaard zinnetjes te zeggen, maar mogen en kunnen zelf eigenlijk niks doen en als de rest vh bedrijf niet meewerkt kom je gewoon niet verder dan tot deze muur. Dat is het grote nadeel van grote bedrijven, die niet goed georganiseerd zijn, je komt er niet doorheen en de voorkant weet niet wat de achterkant uitvoert. Om bij de winkel langs te gaan is nog n idee, maar zie ik wel tegenop om ook daar weer in te investeren qua tijd en gedoe. Maar ja , ik wil wel mijn 60 euro terug, het loopt tegen eind vd maand en ik kan het best gebruiken nu...
Reactie door renette op 13-07-2015 13:32
en ook ik wacht al 14 dagen op mijn bbq .bellen en mailen heeft geen zien .zaterdag eindelijk een mail gekregen dat het vandaag zal worden bezorgt vanmorgen om 7.15 smsje dat het niet in voor raad was.als je al die reaties leest op facebook wordt je er niet vrolijk van .en dan maar zeggen we hebben problemen .waarom stoppen ze dan niet even met het online bestellen .
Reactie door carola.83 op 13-07-2015 14:08
......Om bij de winkel langs te gaan is nog n idee, maar zie ik wel tegenop om ook daar weer in te investeren qua tijd en gedoe...... Bij de winkel langs gaan heeft geen enkele zin, je hebt besteld bij de webshop.
Reactie door leo-verweij op 09-09-2015 09:44
Beste wilg54, is dit al opgelost? Ik maak nu iets vergelijkbaars mee; na 3 mislukte pogingen om een wasmachine te bestellen heb ik geannuleerd, maar de betaalde 300 euro heb ik na 3 weken nog niet terug. Ik heb opnieuw gemaild, krijg een standaard excuusmail terug dat het annuleren niet goed is gegaan, dat ze het nu alsnog annuleren en dat ik binnen 2 weken mijn geld terug ontvang.. Ik begin me toch zorgen te maken..
Reactie door 1953 op 11-09-2015 11:32
Koop sowieso niet via een webshop en sowieso ook niet bij BCC in de winkel.
Reactie door wilg54 op 11-09-2015 13:58
BCC heeft ca 6 weken na dato gevraagd (via Kassa !) contact op te nemen. Of ik wilde uitleggen wat het probleem was. Nogmaals uitvoerige e-mail gestuurd. Hij kon vervolgens de bestelling inderdaad zien en ja, ja, vervelend allemaal en ging het haarfijn uitzoeken ....of ik nog even geduld had. Ik heb - met zoveel woorden - geantwoord: nee, uitzoeken doe je nu maar in je eigen tijd. Na ong. een week had ik eindelijk mijn geld terug. Kreeg nog een onduidelijke verklaring dat het kwam omdat er daar iets met de bank was misgegaan. Dat kan zijn, maar nog steeds geen goede reden om geen contact met je klant op te willen nemen, in tegendeel juist zou ik denken? Ik vond het daarna niet nodig om te reageren.
Reactie door leo-verweij op 20-09-2015 22:23
Ik was er niet gerust op, maar heb gelukkig mijn geld inmiddels ook terug. Ik ben na deze ervaring wel voorgoed klant af bij BCC. Ook in de winkel kom ik niet meer, want onderscheid maak ik niet. Minder kopen via internet zal ik zeker niet doen, want er zijn gelukkig ook veel goede internetbedrijven. En we hebben natuurlijk ook nog Mediamarkt..

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!