Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

BCC Ervaringen....GEEN Every Day High Service !!

Geplaatst door: jialin op: 21-07-2011 16:42
bcc.nl is een zeer slechte partij om zaken mee te doen, bestellen online via de webshop en daar staat duidelijk op voorraad (20 stuks WD HD). Bestellen dan ook de item's 20 stuks en betalen direct, krijgen een bevestiging dat de bestelling is verwerkt en voldaan. De bevestigde afleverdatum is 20 juli met TNT pakketdienst. 20e echter niets ontvangen...klimmen in de email maar ontvangen geen enkele response, ook niet na meerdere malen email verzenden dan op 21 juli nog maar eens een aantal emails eruit (ook geen reaktie) dan s'middags maar de telefoon gepakt en navraag gedaan....een hoop bla, bla, (van de heer Erik van L******** van BCC) maar end of story komt het er op neer dat het nog wel twee weken kan gaan duren voor men gaat leveren....was een foutje in de webshop! Volgens BCC was het maar het beste om te cancelen hij zou een opdracht geven om te annuleren en het betaalde terug te betalen, op de vraag hoelang de retour betaling zou gaan duren: Hier wist hij geen antwoord op? Op de forums heb ik inmiddels opgemaakt dat dit wel eens weken kan gaan duren....was ook niet zo zijn probleem! Tja wat zou je je als BCC nu druk maken ...centjes binnen niets geleverd en verder geen response op verzonden emails van de afgelopen twee dagen. Het blijkt BCC geen hout te interesseren: BCC Zeker geen: Every Day High Service !! Geen zaken mee doen en Google eerst eens op deze toko (ervaringen)...je zal vanzelf merken om daar NIET mee in zee te gaan. (ik heb dit helaas niet op voorhand gedaan en daar betaal ik nu mijn leergeld voor, ik had dit ook niet verwacht van BCC)
Reactie door tdehond op 21-07-2011 17:17
Volgens de wet koop op afstand moet deze webshop binnen uiterlijk 30 dagen uw geld retourneren. [url=http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Kopen_op_afstand: consuwijzer + wet koop op afstand: klik[/url: Mocht binnen deze termijn niet terug betaald zijn, voorbeeldbrief van consuwijzer webwinkel betaalt geld niet terug: klik klik
Reactie door jialin op 21-07-2011 18:07
Dank je wel, zal ik zeker gebruik van maken......
Reactie door lexdura op 22-07-2011 06:56
Ik zie dat er 20 items tegelijk besteld werden. Dat roept de vraag op of hier wel sprake is van een consumentenkoop. In welke hoedanigheid zijn die 20 WD HD's gekocht?
Reactie door jialin op 22-07-2011 07:32
Quote: lexdura schreef op vrijdag 22 jul 2011, 06:56: Ik zie dat er 20 items tegelijk besteld werden. Dat roept de vraag op of hier wel sprake is van een consumentenkoop. In welke hoedanigheid zijn die 20 WD HD's gekocht? einde Quote Je kunt het zien als een zeer speciale backup machine waarin deze 20 HD's nodig zijn. Dan nog is het ronduit belachelijk dat men aangeeft in voorraad en deze ook gewoon als zodanig zijn te bestellen en zijn betaald. Dat er een datum levering is bevestigd en dat er vervolgens niets wordt geleverd en men ook niets laat weten en geen enkele reaktie geeft op emails.
Reactie door rjw op 22-07-2011 09:02
Quote: jialin schreef op vrijdag 22 jul 2011, 07:32: Quote: lexdura schreef op vrijdag 22 jul 2011, 06:56: Ik zie dat er 20 items tegelijk besteld werden. Dat roept de vraag op of hier wel sprake is van een consumentenkoop. In welke hoedanigheid zijn die 20 WD HD's gekocht? einde Quote Je kunt het zien als een zeer speciale backup machine waarin deze 20 HD's nodig zijn. Dan nog is het ronduit belachelijk dat men aangeeft in voorraad en deze ook gewoon als zodanig zijn te bestellen en zijn betaald. Dat er een datum levering is bevestigd en dat er vervolgens niets wordt geleverd en men ook niets laat weten en geen enkele reaktie geeft op emails.einde Quote Ik denk dat lexdura zich afvraagt of deze bestelling als consument of als bedrijf/organisatie is gedaan. In het laatste geval is het consumentenrecht niet van toepassing.
Reactie door ikbenik op 22-07-2011 09:02
Quote: tdehond schreef op donderdag 21 jul 2011, 17:17: Volgens de wet koop op afstand moet deze webshop binnen uiterlijk 30 dagen uw geld retourneren. [url=http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Kopen_op_afstand: consuwijzer + wet koop op afstand: klik[/url: einde Quote Met alle respect, maar hier liegt Consuwijzer weer: [quote: Wanneer gaat uw bedenktijd in? Uw bedenktijd begint één dag nadat u het product hebt gekregen.einde Quote Echt een verzinsel van ze. Klopt niet. De bedenktijd gaat in gelijk na ontvangst. [url=http://www.wetboek-online.nl/wet/Burgerlijk%20Wetboek%20Boek%207/46d.html: Artikel 46d van wetboek 7:[/url: [quote: Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden.einde Quote
Reactie door ikbenik op 22-07-2011 09:09
Quote: jialin schreef op donderdag 21 jul 2011, 16:42: Volgens BCC was het maar het beste om te cancelen hij zou een opdracht geven om te annuleren en het betaalde terug te betalen, op de vraag hoelang de retour betaling zou gaan duren: Hier wist hij geen antwoord op? einde Quote BCC heeft daar 30 dagen de tijd voor [url=http://www.wetboek-online.nl/wet/Burgerlijk%20Wetboek%20Boek%207/46d.html: (artikel 46d, lid 3 van wetboek 7)[/url:
Reactie door jialin op 22-07-2011 09:14
Ik snap het punt over particulier of als bedrijf. Het gaat mij echter meer om het punt hoe BCC tracht te moeten handelen, op dit moment lijkt het er meer op dat het BCC geen zier blijkt te interesseren hoe je er over denkt! Hoe dan ook liegen ze alles aan elkaar vast, levering vindt niet plaats en over terug betalen hoor je al helemaal niets? Gelukkig met CC betaald dus we zien het wel maar daar gaat het niet om, hoe was hun lijfspreuk ook al weer: Every Day High Service !! En dat bestaat niet eens bij BCC! En de heer Erik van L******** van BCC (B2B) geeft zelf door de telefoon aan dat men hier echt niet wakker van ligt........(blijkt ook als je eens in Google op ervaringen gaat zoeken)
Reactie door ... op 23-07-2011 19:48
Bedrijf of privé? Mijn huwelijk; 74 x hetzelfde gegeven. Scouting; voor cursus 17 USB sticks gekocht. Linux: 12 Harde schijven in 1x gekocht is beter als per stuk installeren. Ik maakte dus copy van de eerste... Bedrijf; Als webwinkel koop ik vaak per stuk in ter voorkoming rente verlies en onverkoopbare winkel dochters. Dus het aantal is niet meer bepalend, de wiskunde leraar bestelde ook rekenmachines en geo driehoeken in voorraad dus is hij nu ook handelaar? Ik vermoed dat ze geen eigen maar de importeurs voorraad vermelden en dan ga je de fout in. Steeds meer gaan vanaf Importeur verkopen die steeds meer in voorraad moet houden en info moet geven hoeveel er nog zijn! Daarom kan ik dezelfde voorraad hebben als een grote winkel, maar door lagere kosten het ze wel moeilijker maken.
Reactie door nbw op 24-07-2011 03:22
Begrijp het niet. Consumenten die elke keer maar weer in het zelfde valletje trappen. Het riedeltje van BCC doodgedraaid op media. Mediamarkt doet hetzelfde. Heb dan altijd zoiets van dat klopt niet. Men betaald zich dood aan advertenties en tegelijkertijd ben je de goedkoopste met volledige garantie. En dan kom je bij BCC/Mediamarkt zie je kostbare panden en heel veel medewerkers die je willen helpen toch maar te kopen. BCC moet ze allemaal salaris betalen! Nogmaals dat kan niet kloppen. Zou voor de helderheid en eerlijkheid wel eens de inkoopprijzen willen zien van deze bedrijven. De onwetende consument zou zich heeel kwaad en opgelicht maken en voelen. BV Heb een broer die in Hongarije woont.Arm land met haast geen bestedende consumenten. Hij koopt daar exact dezelfde apparatuur als hier voor 1/5 van de aanbiedingsprijs hier. En je bent heel strafbaar als je daar inkoopt en hier deze marge gaat benutten. Dat mag echt niet en de controle is 100% dicht.
Reactie door ... op 24-07-2011 12:39
@nbw, Ik ga niet verraden uit wel ex Oostblok land ik mijn verkochte producten soms stuurde als webwinkel. TNT is duurder en als ik het van daar, dus naast inkoop ook goedkoper verzenden. Bij buitenlandse pakketten is het iets trager maar wel aangetekend voor minder als TNT prijs, en dan krijgen ze daar 50% en TNT de andere helft. Dus harder werken voor minder geld omdat TNT ondanks de korting die ik als vaste klant kan krijgen toch nog flink duurder is. Alleen moet ik met gebruiksaanwijzingen rekening houden dus kan helaas niet alles vanuit dit soort landen sturen. Ook is er vaak een vastgestelde minimale prijs voor diverse merken producten. Zo verkoop ik een bekend Nederlands merk scheerapparaat met gratis pantoffels in jou maat omdat goedkoper verboden was. Particulieren mogen in het buitenland kopen, krijgen gewoon de Nederlandse service en garantie, maar ik mag ze doorverwijzen voor nog lagere prijs naar mijn collega in een ander land. Alleen pakketten uit de USA krijgen vaak een import of BTW heffing, maar via Euro landen is dat niet mogelijk dus ik gebruik de nieuwe Euro landen. Dus goedkoper en beter dan die grote dure reclame makers is niet zo moeilijk. En dat Hongaarse verhaal, diverse producten zijn hier goedkoper dus het is maar net welk product je wilt. Daarom doe ik zaken in geheel Europa en via andere landen mag je wel uit Hongarije producten in Euro's legaal leveren. Dus soms met vreemde omweg en dure pantoffels verkopen met gratis Scheerapparaat mag wel, andersom vaak niet! Naast pantoffels heb ik ook andere flut producten die ik extreem duur verkoop, zoals laatst een stoffer en blik (plastic dus foute naam) met gratis LED TV! Voor een gratis TV geen verwijderingsbijdrage en stoffer en blik zijn vrij in te voeren ongeacht de prijs die je er ooit voor betaalde. Daarom geef ik ook geen laagste prijs garantie op mijn officieel verkochte producten, want vele willen liever het gratis Cadeau ontvangen! Een geniale gek die misbruik maakt van de grote gaten in het Europese recht.
Reactie door websiteeigenaar op 28-07-2011 00:24
Lees zelf :) http://www.trustpilot.nl/review/www.bcc.nl
Reactie door ladylucky13 op 13-09-2011 19:13
Zo dan is kijke of jullie hier wat menselijker zijn als in hilversum ik heb een HP pavalion DV6 gekocht voor amper 2 jaar geleden ik heb meerdere malen problemen gehad met de laptop al sinds ik m gekocht heb . en tig keer weg gebracht om te laten maken ik ben intusse hem meer kwijt als rijk heb er bijna 700 euro voor betaalt ik ben door alle crashes me trouwfotos kwijt en geboorte fotos van me kinderen die dus niet meer terug te halen zijn nou bijna 2 jaar verder ... is ie WEER voor zoveelste keer weg gebracht een medewerker zei hij staat meer bij ons als bij jou he en nou blijkt dat door een fout van bcc vorige keer weg gebracht te zijn er enorme schade is tot aan de 600 euro ze geven mij de schuld en komen aan met of maken voor 600 of ongerepareerd terug brengen het is toch belachelijk dat ik zon bedrag moet betalen voor een laptop en uit eindelijk niets er aan heb maar wel een leven aan fotos kwijt ben en nog is 600 moet betalen om me pc terug te hebben HEEL waarom krijg ik geen normale oplossing waarom word ik van kast naar muur gestuurt en krijg ik de schuld van alles waneer krijg ik toch is DE oplossing en waar voor wat ik betaalt heb

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!