Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

BCC 7 weken reparatie, geen service

Geplaatst door: fvhemert op: 01-12-2014 13:16
Het hele verhaal staat hier: http://tweakers.net/shopreview/permalink/128736/ Het komt hier op neer: Na 3 weken belt BCC, ik mag mijn kapotte telefoon ophalen. Deze blijkt gesimlocked. Ik moet een dag later weer naar de winkel fietsen. Nu na weer 4 weken is hij weer gemaakt en moet ik weer 45 heen er weer fietsen. 7 weken heb ik niets gehad aan mijn internet abo, 4 keer ben ik heen en weer gefietst in mij pauze, ik kreeg geen leen telefoon, niet eens een sim kaart adapter voor mijn oude telefoon. De telefoon blijkt volgens Motorola ook uit Engeland te komen, daarom duurt het zo lang en heb ik geen Nederlands keyboard woordenboek beschikbaar wat ook vervelend is. Ik vind dit niet bij de slogan "high service, low pricing passen".
Reactie door fvhemert op 01-12-2014 13:30
45 "minuten" fietsen bedoel ik. Helaas kan je je post niet wijzigen geloof ik?
Reactie door tijger1 op 01-12-2014 17:36
Zo'n adapter voor uw simkaart kost een euro of wat. Had u dus even kunnen kopen. En zij kunnen het ook niet helpen dat u zo ver weg een telefoon koopt.
Reactie door fvhemert op 01-12-2014 18:02
Die adapter kost bij BCC 10 euro. Maar ja, ik heb hem op miniinthebox gekocht voor 91 cent, duurde wel 3 weken voor hij er was. En ik heb de telefoon online besteld, dichterbij kan dus niet. Toen er voor het eerst problemen waren kwam ik er pas achter dan er 1 bij mijn werk "ïn de buurt" zat. Waar ik woon zit niet eens een BCC. Hoe kunnen ze je na een internet bestelling dwingen naar een fysieke winkel te gaan? Daarbij hebben ze me tussendoor ook nog eens laten komen om me een niet werkend exemplaar te geven en hoppa, de volgende dag mocht ik weer dat hele eind fietsen. En vind jij het normaal dat ze je gewoon 7 weken zonder telefoon laten zitten? Zonder leen telefoon? Als je je auto laat maken krijg je altijd een leen auto mee, toen mijn netbook kapot was haalde 4Launch hem op op mijn werk en bracht hem gerepareerd terug. Dat is High Service. Mijn oude telefoon heeft niet eens de internet, dus aan mijn abonnement heb ik ook niets, al bijna 2 maanden.
Reactie door fvhemert op 01-12-2014 18:10
Ik weet eigenlijk niet eens of je hem wel moet brengen, daar zeggen ze niets over op twitter maar ze wekken in ieder geval wel de suggesties dat ze hem niet komen ophalen in al hun communicatie.
Reactie door tijger1 op 01-12-2014 18:18
Uiteraard komen ze hem niet halen, u had hem ook op kunnen sturen. En u had tussendoor ook in de winkel kunnen constateren of het toestel werkte.
Reactie door fvhemert op 01-12-2014 18:41
Hoe bedoel je "uiteraard komen ze hem niet halen"? 4Launch haalde mijn netbook wel gewoon. En zo hoort het, zij verkopen iets wat kapot is, moet ik dan heel veel moeite doen om het op te lossen? En die tweede was niet kapot, het was een gesimlockt toestel waar ik thuis achter kwam toen ik mijn sim er in deed, in de winkel werkte alles waar geen sim voor nodig is. En als ik hem moet verzenden moet ik naar het postkantoor, maar inderdaad, dat had ik liever gedaan als het me 3 keer (nog langer) fietsen had bespaard. Ik vraag me ten zeerste of of ze die kosten dan zouden hebben vergoed overigens. Goed, U vind 7weken reparatie zonder compensatie (in de vorm van wat extra service bijvoorbeeld) normaal? Dan zijn wij in ieder geval uitgesproken bij dezen.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor