Bauknecht keukenapparatuur
Geplaatst door: irene_brinkman op: 24-04-2013 22:46
3 jaar geleden een splinternieuwe keuken gekocht met ingebouwd apparatuur van Bauknecht. Vaatwasser, 5-pits kookplaat, espressomachine, combi-oven, koelkast en vriezer. Zo'n 4 maanden geleden begint de ellende. We hebben op het apparatuur 5 jaar garantie, wat ook echt nodig is.
De kookplaat is het eerste wat defect raakt, tegelijk met de vaatwasser. Voor de kookplaat willen ze langskomen, echter worden voorrijkosten berekend à € 54,00. Dat is akkoord, tot ze vertellen niet te willen komen voor de vaatwasser. Die moeten we eerst een onderhoudsbeurt geven. Als de vaatwasser dan nog niet werkt komen ze nogmaals langs. Jawel, voor € 54,00 alweer.
Dan blijkt dat de motor in de vaatwasser defect is en het niet aan het onderhoud ligt. Deze vervangen.
Inmiddels € 108,00 armer... Dan geeft het espresso apparaat kuren en wordt de koffie niet warm. Ze raden ons aan het espresso apparaat goed schoon te maken, algemeen alarm betekend vaak slecht onderhoud. Na 1,5 week komt er eindelijk een monteur en vervangt de boiler want deze is defect.
De monteur bevestigd dat wij zeer zuinig met de apparaten omgaan, ze zien er zo goed onderhouden uit, dat ziet hij niet vaak. Wel weer € 54,00 armer. Inmiddels in totaal € 162,00.
Dan knapt de vering in de vaatwasser (23-04-2013) en sluit de vaatwasser niet meer. Lichtelijk bezwaard bellen we weer Bauknecht op. Het is immers nog geen 3 weken geleden dat de monteur langs is geweest voor het espresso apparaat. We zijn het niet eens met de voorrijkosten en geven dit aan. Mevrouw van de klantenservice is hier niet van gediend en schiet in de verdediging. Als wij de voorrijkosten niet gaan betalen, dan zoeken we het zelf maar uit met het apparatuur, aldus de mevrouw letterlijk. Ze wil op ons verzoek haar naam niet noemen en ook in contact komen met een ander verantwoordelijke is niet mogelijk.
Na een ellenlange discussie zonder resultaat, kunnen we een afspraak krijgen voor 13 mei, maar alleen als wij kunnen beloven dat we de voorrijkosten zullen betalen.
Dit betekend dus € 216,00 armer in 4 maanden tijd met een klantvriendelijkheid die ver te zoeken is bij Bauknecht.
Voor ons bij een volgende aankoop zeker geen Bauknecht meer! Want los van de slechte service en de kosten die wij steeds krijgen, is er blijkbaar een hoop mis met de kwaliteit van het apparatuur!
Reactie door trojan op 16-09-2013 21:44
waarschijnlijk hebt u de 5 jaar onderdelen garantie erbij gekocht of verkregen bij aanschaf.
dat houdt in dat alleen de onderdelen niet betaald hoeven worden
alle overige kosten zoals voorrijden en arbeid dienen dan je wel te voldoen.
Ik ben ruim 12 jaar witgoedmonteur en ik weet uit ervaring dat er menig bedrijven zijn die trachten door onwetendheid bij klanten hun slag slaan. En dat geld zeker ook voor de grotere bedrijven.
Legio voorbeelden. Mijn tip in het algemeen is vergelijk eerst de prijzen met witgoed reparateurs in uw omgeving de meeste zullen een minder aan voorrijdkosten vragen zodat u vraag dan of zij een licentie hebben om voor uw betreffende merk te mogen repareren. En omdat zij declareren aan de fabrikant loopt u minder risico.
Reactie door olijfje3 op 18-09-2013 13:16
Je mag toch in redelijkheid verwachten dat opparatuur langer meegaat dan 3 jaar. Ik zou het consumentenrecht er maar op naslaan en evt juridische stappen ondenemen olijfje3
Reactie door joentje1978 op 18-09-2013 23:49
Tja, consumentenrecht.
In je recht staan en je recht krijgen zijn 2 verschillende dingen.
De meeste winkeliers zijn meestal niet zo makkelijk als ze moeten betalen.
De marges op apparatuur zijn al zo laag en als je dan ook nog eens een rekening van € 216,00 moet betalen omdat de door jouw 3 jaar geleden verkochte apparatuur stuk gaat dan is er helemaal geen lol meer aan.
Indien de winkelier niets meer voor je wilt doen vraag ik me ook af of het wel zinvol is om voor die € 216,00 bijvoorbeeld een rechtzaak aan te spannen.
De kosten daarvan zijn veel hoger dan die € 216,00, duurt allemaal heel erg lang en ondertussen loop je jezelf op te vreten.
En dat weten de winkeliers ook.
Reactie door olijfje3 op 19-09-2013 12:56
net of TS meedeleiden moet hebben met de keukenbranche, je hebt gewoon rechten als consument.
Een keuken is een enorme uitgave, de electronica gaat over het algemeen in kwaliteit achteruit.
olijfje3
Reactie door tot15karakters op 20-09-2013 17:15
Vooraf goed de voorwaarden rustig doorlezen......
Dan zie je dat ze zo werken en de verkoper zal er niet blij mee zijn.
Die wil dat je even snel tekende en als iedereen zo gaat treuzelen moeten ze het wel aanpassen omdat het anders onverkoopbaar word.
Dus volgende keer goed lezen en neem vooral de tijd.
Als zij duidelijker voorwaarden aanbieden zonder deze kosten zou U gelijk tekenen maar ze doen het dus zelf.
Verder, was het Bauknecht of de Winkel die de garantie aanbood?
Als het eerste een ander merk en in 2e geval een andere winkel.
Na tekenen en rekenen willen ze verdienen en bij dubieuze moeilijk leesbare voorwaarden en als ik ergens voorrij kosten zie.....
Dan vraag ik of ze een ander merk hebben of betere verzekeraar of loop ik weg!
Dus lees eerst voor je iets koopt en naast het product zelf ook de meer dan de wettelijke 2 jaren zeker de kleine lettertjes of het volledige of beperkte garantie is....
Reactie door wendy-claire op 21-09-2013 02:41
Quote: olijfje3 schreef op donderdag 19 sep 2013, 12:56: net of TS meedeleiden moet hebben met de keukenbranche, je hebt gewoon rechten als consument.
Een keuken is een enorme uitgave, de electronica gaat over het algemeen in kwaliteit achteruit.
olijfje3einde Quote
Medelijden met diegene die een maandagmorgenapparaat thuis krijgt geplaatst.
Reactie door wendy-claire op 22-09-2013 23:17
Een monteur van Bauknecht kost € 107,80 inclusief voorrijden en ongeacht de arbeidstijd doch exlusief materiaalkosten.
U kunt online de monteur regelen.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!