Bart Smit en geld terug (telekids tablet kapot)na 3 keer gebruiken!
Geplaatst door: thunderstorm25 op: 11-12-2013 22:43
Ik heb een Telekids tablet voor mijn kind de verjaardag gekocht. En deze tablet heb ik in de winkel zelfs met cadeau papier laten inpakken. De Telekids tablet was uitgepakt op 23 november op mijn kind de verjaardag.
Ik heb deze tablet maximaal 3 keer gebruikt eerste keer om instellen en de andere twee dagen heb ik spelletjes er op gespeeld voor ongeveer 1 uur beide keer.
Op vrijdag 29 november heb ik in de avond de tablet tot 100% opgeladen en volledig uitgezet en in de kast opgeruimd. Op de zaterdag 30 november probeerde ik tablet aan te doen en het ging niet aan, vervolgens heb ik de tablet weer bij de oplader aangesloten en na 20 minuten kreeg ik nog steeds geen enkele teken dat de tablet aan het opladen was, met andere woorden de tablet ging niet aan.
In de doos opgeruimd om naar de winkel te brengen ging ik op zondagavond 1 december de tablet nog een keer proberen aan te doen en opeens ging de tablet aan. Ik vond het heel raar en hierna had ik geen vertrouwen meer in dit product waardoor ik toch besloten heb om de tablet in de doos te zetten en naar de winkel terug te brengen.
Op vrijdag ochtend 6 december rond 10:00 uur bracht ik de tablet naar de winkel. Heb ik het verhaal aan de manager uitgelegd hij heeft de tablet uitgepakt verder zei hij dat ik geen anderen tablet kon krijgen omdat ik de doos open gemaakt had. Ik vroeg aan hem hoe kon ik weten dat de tablet kapot was zonder dat de doos open gemaakt werd hij had geen antwoord hierop en verder zei hij dat ik anders contact op moest nemen met de hoofd kantoor hier over.
Hoofdkantoor gebeld en met een meneer gesproken van klantenservice, verhaal uitgelegd toen zei hij dat ik naar de winkel mocht gaan om mijn tablet te ruilen of een andere tablet kiezen en bij betalen als het een duurder merk was. Hij zei dat binnen 30 dagen is dat wel nog mogelijk. Dus dat was geregeld.
Ondertussen heb ik van andere mensen het advies gekregen om mijn geld terug te vragen omdat veel mensen een slechte ervaring hebben met de tablet van Bart Smit.
Op de zelfde dag naar de winkel met de tablet dan heeft de manager gezegd dat hij hierover gebeld werd door de hoofdkantoor en dat ik inderdaad een andere tablet mocht kiezen. Toen zei ik tegen de meneer dat ik liever mijn geld terug wou, hij zei onmiddellijk dat het niet mogelijk was omdat de doos open was geweest. Ondertussen belde hij de hoofdkantoor, kreeg hij de meneer van klanten service niet te pakken toen heeft de manager gezegd dat hij de tablet daarheen zou opsturen en dat zij moesten beslissen. Vervolgens zei hij dat ik mijn bon in de doos moet zetten toen vroeg ik aan hem of hij een kopie voor mij kon maken, hij zei dat ik dan zelf ergens anders een kopie zou moeten maken als ik een kopie wou. Toen heb ik besloten om met mijn telefoon zelf foto's van de bon te maken. Verder zei de manager dat hij de tablet op dinsdag ochtend 10 december naar het hoofd kantoor zou sturen en dat ik op de woensdag door hen gebeld zou worden.
11 december werd ik niet gebeld. Dus ik heb besloten om met Bart Smit manager te bellen en toen verteld hij dat de tablet nog niet weg was en dat het pas op de vrijdag 13 december verzonden zou worden. En dat vind ik dus niet normaal omdat hij eerst heel wat anders zei. Ik heb de hoofdkantoor weer gebeld en mijn geld gevraagd en ze zeggen dat ik moet wachten want ze willen eerst gaan onderzoeken wat met de tablet aan de hand is. En dan pas kunnen ze beslissen of ik mijn geld terug mag of niet.
Reactie door zoekster op 11-12-2013 23:21
Ja én?
Bart Smit heeft gelijk, in principe mogen ze een kapotte tablet ruilen of repareren. Dus ophouden met dat gejammer.
Reactie door testcase op 11-12-2013 23:46
Lang verhaal kort antwoord.
Recht op teruggaaf geld bestaat hier (nog), want basisregel is immers koop is koop.
Bart Smit moet in de gelegenheid gesteld worden een ondeugdelijk product te repareren.
Aanbod om toch om te ruilen naar hetzelfde of ander product is niet verplicht, maar gewoon prima service.
Reactie door testcase op 11-12-2013 23:57
Ik bedoelde: Recht op teruggaaf geld bestaat hier (nog) NIET.
maar dat had u vast al begrepen
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!