Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Banding(strepen) in beeld Samsung UE50F6740 Led tv

Geplaatst door: hos87 op: 09-09-2013 21:54
hallo, op 28-6-2013 heb ik besloten om een nieuwe Samsung LED tv te kopen. ik heb gekozen voor de Samsung UE50F6740, voor 1300 euro en heb deze gekocht bij Graus in Maastricht. De tv kreeg ik snel geleverd, eenmaal thuis alles aangesloten te hebben vond ik het beeld er maar een beetje vreemd uitzien, maar dat zal wel aan de instellingen liggen. alleen na een aantal dagen met instellingen proberen bleef het "rare" beeld aanwezig. Na wat op internet gezocht te hebben vond ik een vergelijkbaar iets, Vertical Banding hete het probleem, en schijnt te kunnen voorkomen bij Led tv's. dit zijn verticale strepen die vooral bij egale beelden/kleuren te zien zijn. dit is erg vervelend tv kijken omdat ze altijd aanwezig zijn. Ik ben terug naar Graus gegaan, en ze vertelden me daar dat Selectro homeservice van samsung bij me thuis langs zou komen. Volgens selectro is het inderdaad Vertical banding, maar zeiden ze dit kan een eigenschap van het scherm zijn en dus konden ze daar niks aan doen, ze wilden het scherm wel vervangen omdat er 1 lijn heel erg duidelijk zichtbaar was. maar voor de rest van de lijnen konden ze niks doen, en dat het na het vervangen van het scherm het zelfde was, of misschien nog erger, of net minder. ik heb hiermee ingestemd om te kijken wat eruit zou komen. Na het vervangen van het scherm is er nog steeds erg duidelijke vertical banding te zien. Dus terug naar Graus in Maastricht, hier wouden ze me helpen door mijn tv in te ruilen op een andere tv naar keuze. Alleen kreeg ik 100 euro minder ervoor terug als ik hem inruilde, ik vondt dit natuurlijk niet normaal om al 100 euro kwijt te zijn voor een tv met slecht beeld vanaf het begin. dus zouden ze nog met samsung contact hebben, daaruit kwam dat ik zelf maar met samsung contact moet hebben om het probleem op te lossen. Samsung verteld mij aan te telefoon dat Selectro nu verantwoordelijk is voor de garantie omdat zij het scherm al vervangen hebben. Samsung wil wel een monteur sturen maar dan moet ik zelf de rekening maar bij selectro gaan indienen. ik ben hier natuurlijk niet mee akkoord gegaan en heb selectro gebeld. hier zeiden ze me dat ze er niks aandoen omdat Vertical banding binnen de normen van samsung valt. ik vindt dit er vreemd, dat samsung tv's verkoopt met strepen in het beeld, daar geef ik toch geen 1300 voor uit?? dus ben ik maar weer terug naar graus gegaan, en ook graus vertelde dat ze verder niks kunnen en gaan doen omdat dit " normaal" is volgens samsung. de enigste optie die Graus mij geeft is dat ze me 1199 terug geven voor de tv ipv 1299. Ik wordt nu dus door 3 partijen niet geholpen en doorverwezen naar de ander. Wat zijn nu mijn rechten? ik ben het er niet mee eens dat ik niet mijn volledige bedrag terug krijg. ik wil gewoon een tv zonder vertical banding. Ook vraag ik mij af waarom samsung dit " normaal" vindt? en dit gewoon verkoopt? ik koop een tv en dan verwacht ik toch niet dat ik een beeld met strepen krijg? ik had graag gezien dat Samsung mij een fatsoenlijke oplossing biedt.
Reactie door diumenge op 10-09-2013 06:54
Hoewel ik het helemaal met je eens ben, zou ik nu toch kiezen voor geld terug/nieuwe TV. Dan ben je in ieder geval van de ergernis af en kan je normaal van je TV genieten. Daarna alsnog proberen de 100 euro terug te krijgen, maar de kans is niet zo groot dat dat lukt. Graus lost het toch redelijk netjes op naar mijn mening, maar nog niet helemaal. Is de Vertical Banding ook zichtbaar bij andere samsung tv's in de winkel? Inderdaad redelijk absurd dat Samsung dat verkoopt. Ik weet wel dat toen ik a/h shoppen was voor een LCD tv (jaar of drie geleden), mij werd verteld dat samsung LCD-LED TV alleen led's aan de buitenkant hadden en daardoor niet als echte LED TV's aangemerkt konden worden. Wellicht is dat inmiddels veranderd, maar ik heb een Philips LCD-TV gekocht (geen LED), daar is zoiets ook zichtbaar op egale vlakken, komt volgens mij door de TL-buisjes die ze gebruiken ipv ledjes. Dus wellicht is deze TV van Samsung ook niet 100% LED? Lijkt mij sterk voor die prijs, maar toch...
Reactie door bospoeper op 11-09-2013 02:52
Waarom niet bij vraag en beantwoord gezet dit probleem?
Reactie door hos87 op 11-09-2013 06:32
Klopt, ga ik doen! Bedankt

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!