Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

autoverkopers

Geplaatst door: vl298120 op: 11-03-2012 09:47
Hallo kassa, In November 2011 heb iik bij Bos en Slegers garage te Eindhoven een Mercedes c-klasse bj 2009 gekocht. Ik ging van een diesel auto terug naar een benzine auto omdat ik dacht dat ik hier beter mee af was. De verkoop liep goed(een hoop geslijm achteraf). Nu 4 maanden later kom ik tot de conclusie dat het toch geen goede zet is geweest om over te stappen naar een diesel auto. Ik heb contact op genomen met de garage Bos en Slegers in Eindhoven en gevraagt of hun iets voor mij konden betekenen in de vorm van een nieuwe auto. Het antwoord wat ik kreeg verbaasde mij,ze konden niets voor mij betekenen wat ze wilde mijn auto niet terug. ook heb ik gevraagt om mijn oude mercedes terug te nemen met wat geld van de garage Bos en Slegers erbij maar hier hadden ze ook al geen oren naar. Al met al wil ik even aangeven dat Garage Bos en Slegers een zeer klan ontvriendelijk bedrijf is als je daar eenmaal een auto hebt aangeschaft en .
Reactie door pino123 op 11-03-2012 10:26
Wat een onzin zeg..... Jij beslist om een bepaalde auto te kopen, jij beslist dat dit een diesel wordt. Nu krabbel jij terug en is het bedrijf klantonvriendelijk is. . Sorry ik ben het helemaal eens met Bos en Slegers, u bent een heel vervelende klant! Alles is zoals ik het lees prima afgewikkeld door dit bedrijf.
Reactie door mahadma op 11-03-2012 10:47
"Het antwoord wat ik kreeg verbaasde mij,ze konden niets voor mij betekenen wat ze wilde mijn auto niet terug." Een bedrijf kan zelf er voor kiezen om een bepaald merk, type of (voor mijn part) kleur niet in te ruilen, lees in te kopen. Het is dus geen moeten. Als u persé van uw huidige auto af wilt, kan ik mijzelf maar één ding bedenken: misschien zijn er nog wel andere autohandelaren in uw omgeving .................... Of is Bos en Segers de enige?
Reactie door de eelco op 11-03-2012 10:51
ben het helemaal eens met pino123...u koopt zelf een auto en dan neem ik aan dat u er eerst goed over nagedacht heeft alsvorens u veranderde van brandstof...de garage staat in zijn recht als die zegd een koop is een koop en de oude auto van u is beter te verkopen...ik zal zeggen eigen schuld dikke bult...volgende keer dus goed u laten informeren en dan pas kopen/ruilen.....mischien wel een beetje lullig voor u maar het is niet anders.....
Reactie door stacey op 11-03-2012 10:51
Wordt ook steeds gekker.............ik neem een domme beslissing en als een ander mijn stommiteit niet hersteld zijn zij de schuldige..........GHEE
Reactie door renate07 op 11-03-2012 11:06
Ik heb mijn auto in onderhoud gehad bij garage Bos en Slegers in Acht (bij Eindhoven), maar ik vind ze zeer klantvriendelijk en ben altijd zeer keurig door hun geholpen . Ik ben uiteindelijk overgestapt naar een ander garagebedrijf omdat ik hun te duur vond in onderhoud , maar zeer zeker niet omdat ik niet niet goed behandeld zou zijn. En ik werk niet bij dit bedrijf en heb er verder ook geen contacten . Dit meld ik er maar bij omdat ze hier anders misschien gaan denken dat ik iets met het bedrijf heb. Ik snap volkomen dat ze je auto niet meer terugnemen. grt. Renate
Reactie door hutch op 11-03-2012 11:54
Quote: vl298120 schreef op zondag 11 mrt 2012, 09:47: Ik ging van een diesel auto terug naar een benzine auto . . . . omdat ik dacht dat ik hier beter mee af was. Nu 4 maanden later kom ik tot de conclusie dat het toch geen goede zet is geweest om over te stappen naar een diesel auto. Al met al wil ik even aangeven dat Garage Bos en Slegers een zeer klan ontvriendelijk bedrijf is als je daar eenmaal een auto hebt aangeschaft en .einde Quote 1: U heeft die beslissing ZELF genomen. 2: U bent, naar ik aanneem, niet onder curatele gesteld. 3: Kunt u ons hier dan aangeven, waarom dit bedrijf klant onvriendelijk is? Toch niet alleen, omdat zij moeten opdraaien voor uw verkeerde keuze, hoop ik? En wat dat 'slijmen' betreft, daar moet u langs heen kijken/luisteren. Dat is vaak verkooppraat, dat hoort er nu eenmaal bij. Als u tegen een verkoper zegt, dat u een bepaalde auto mooi vindt, zal hij nooit zeggen, dat hij dat waarschijnlijk een afgrijselijk model auto vindt. Maar u probeert een auto weer (terug) in te ruilen na 4 maanden. Is het niet zo, dat dit garagebedrijf die auto (mogelijk) best terug wil, maar dat u er teveel op moet neerleggen (wat uiteraard logisch is na 4 maanden) en dat u dat niet aanstaat? Dus dat zij die auto niet terug willen hebben voor het bedrag, wat u in gedachten heeft? Probeer uw huidige auto particulier te verkopen, of ga naar een ander garagebedrijf, om te kijken of u nog een redelijke inruilprijs krijgt. Zie het maar als leergeld. Gr. Hutch
Reactie door ultraglide1998 op 11-03-2012 15:46
Het is altijd de ander die iets verkeerd doet. Wat zijn er toch veel trieste mensen op de aardkloot en vl298120 , u bent 1 van hen.
Reactie door rapil op 11-03-2012 17:18
Trieste mensen U drukt zich op een te nette manier uit ten opzichte van deze zielepoten. Nu ben ik ook nog te netjes. Bah wat een kwallen.
Reactie door valerius-2 op 11-03-2012 22:09
Het zou beter zijn om eerst is goed na tedenken voordat u een bsluit neemt. Dan hoeft u ook de schuld niet bij anderen neer te leggen. Ik hoop voor u dat dit lesje voor u een goede zaak is geweest om aan het gezegde, bezint voor dat u begint, voortaan in acht te nemen..
Reactie door mahadma op 11-03-2012 22:42
TS, Klik eens HIER.Klik eens HIER
Reactie door festinger op 12-03-2012 02:48
Quote: vl298120 schreef op zondag 11 mrt 2012, 09:47: Hallo kassa, In November 2011 heb iik bij Bos en Slegers garage te Eindhoven een Mercedes c-klasse bj 2009 gekocht. Ik ging van een diesel auto terug naar een benzine auto omdat ik dacht dat ik hier beter mee af was. De verkoop liep goed(een hoop geslijm achteraf). Nu 4 maanden later kom ik tot de conclusie dat het toch geen goede zet is geweest om over te stappen naar een diesel auto. Ik heb contact op genomen met de garage Bos en Slegers in Eindhoven en gevraagt of hun iets voor mij konden betekenen in de vorm van een nieuwe auto. Het antwoord wat ik kreeg verbaasde mij,ze konden niets voor mij betekenen wat ze wilde mijn auto niet terug. ook heb ik gevraagt om mijn oude mercedes terug te nemen met wat geld van de garage Bos en Slegers erbij maar hier hadden ze ook al geen oren naar. Al met al wil ik even aangeven dat Garage Bos en Slegers een zeer klan ontvriendelijk bedrijf is als je daar eenmaal een auto hebt aangeschaft en . einde Quote Zoals hier al eerder is gezegd is het je eigen vrije keus geweest en kun je je niet achteraf beroepen op de garage's onkunde en hun verkopers. Maar je hebt wel 1 punt. Want er zijn in ons land duizenden garages die ondanks de slechte tijden allemaal overleven. Dat kan enkel maar betekenen dat verkopers veel marge halen uit de deals die ze maken en de werkplaats meedoe t.Anders is het niet te verklaren.
Reactie door de eelco op 12-03-2012 09:14
Maar je hebt wel 1 punt. Want er zijn in ons land duizenden garages die ondanks de slechte tijden allemaal overleven. Dat kan enkel maar betekenen dat verkopers veel marge halen uit de deals die ze maken en de werkplaats meedoe t.Anders is het niet te verklaren. ja festinger dat heet ondernemen....dit soort bedrijfen moeten natuurlijk wel winst maken net als elke andere ondernemer of zijn dat ook allemaal oplichters???????....
Reactie door mahadma op 12-03-2012 10:30
Festinger zou je voor niets (= geen winstopslag) werken?
Reactie door mastag op 12-03-2012 12:27
Mis ik iets???? Ik ging van een diesel auto terug naar een benzine auto Nu 4 maanden later kom ik tot de conclusie dat het toch geen goede zet is geweest om over te stappen naar een diesel auto. Maar je had toch een benzine auto gekocht??? Mastag
Reactie door gerardslegers op 12-03-2012 18:39
Het is een genot om te zien wat de reactie is van de andere mensen. Het spreekt voor zichzelf waar deze klant mee bezig is. We vinden het altijd jammer dat mensen verkeerde beslissingen nemen en proberen dit altijd op te lossen. Helaas kan deze klant het maar van zijn kant alleen zien ,en dit probleem wil hij dus niet oplossen als het geld kost. Wij wensen deze klant ook heel veel geluk met het vinden van een andere auto. Groetjes Gerard Slegers
Reactie door mahadma op 12-03-2012 19:11
Een geleerde chinees heeft mij ooit geleerd: een vel papier heeft twee kanten, je moet ze alle twee lezen en niet één kant.
Reactie door de motormuis op 13-03-2012 08:44
Hoe kunnen de reparatiekosten nu te hoog zijn daar. Ze werken alleen maar met 2e hands onderdelen. Die moeten dikwijls nog via internet gezocht en bestelt worden.Dan duurt het ooit weken voordat ze die hebben en als je pech hebt is dit onderdeel naderhand ook vrij snel kapot omdat het al een oud gebruikt onderdeel is.Mijn zoon heeft ook een keer de fout gemaakt daar een auto te kopen maar geen tweede keer meer.En de chefverkoper heeft zelf tijdens een discussie met mij toegegeven dat ze zo werken.Want als hun wat goedkopere auto's verkopen als de concurrent kunnen ze ook geen dure nieuwe onderdelen gaan plaatsen als er iets stuk gaat.Want anders moeten de verkoopprijzen omhoog en dat willen ze niet.Dus pas op met het daar kopen van een auto.
Reactie door harry_couverts op 12-07-2012 07:07
Jammer meneer Slegers, maar uw reputatie is ook in mijn geval naar het 0 punt gezakt. Een nieuwe koppeling plaatsen en dan als blijkt dat die verkeerd gemonteerd is niet thuis geven. Al binnen het jaar begaf het ding het. " U heeft helemaal gelijk maar, zie je recht maar te krijgen. Ik doe er niets aan." Dat waren uw eigen woorden. Niks staan voor je naam en gewoon een fout erkennen en oplossen. U bent het archetype van de autoverkoper. Garantie tot over de brug.... Succes met uw business, niet met mij. Harry
Reactie door 1.korenwolf op 12-07-2012 10:03
Quote: vl298120 schreef op zondag 11 mrt 2012, 09:47: Hallo kassa, In November 2011 heb iik bij Bos en Slegers garage te Eindhoven een Mercedes c-klasse bj 2009 gekocht. Ik ging van een diesel auto terug naar een benzine auto omdat ik dacht dat ik hier beter mee af was. De verkoop liep goed(een hoop geslijm achteraf). Nu 4 maanden later kom ik tot de conclusie dat het toch geen goede zet is geweest om over te stappen naar een diesel auto. Ik heb contact op genomen met de garage Bos en Slegers in Eindhoven en gevraagt of hun iets voor mij konden betekenen in de vorm van een nieuwe auto. Het antwoord wat ik kreeg verbaasde mij,ze konden niets voor mij betekenen wat ze wilde mijn auto niet terug. ook heb ik gevraagt om mijn oude mercedes terug te nemen met wat geld van de garage Bos en Slegers erbij maar hier hadden ze ook al geen oren naar. Al met al wil ik even aangeven dat Garage Bos en Slegers een zeer klan ontvriendelijk bedrijf is als je daar eenmaal een auto hebt aangeschaft en . einde Quote Een onsamenhangend verhaal: - van diesel naar benzine; - na 4 maanden geen goede zet is geweest naar 'diesel'! U bent een wispelturige klant die niet exact weet wat het wil(de). Als autoverkoper zou ik deze klant liever kwijt dan rijk zijn. Maar dat wordt niet gevraagd.
Reactie door traporgel op 12-07-2012 16:19
vl298120 heeft 25 jaar geleden een partner aangeschaft. Nu bevalt de partner niet meer. Peugeot verrekt het nu een nieuwe Partner te leveren. Tja, het leven kan zwaar zijn.
Reactie door tot15karakters op 12-07-2012 17:01
Als ik Gerard Slegers reactie lees... Hij wil dus oude auto terug maar niet de kosten vergoeden. Een grote beurt, auto poetsen en dat 2x want je ruilt je huidige in voor een die ooit eerder van jou was, of het dezelfde of andere is maakt niets uit. Dus deze klant wil blijkbaar niets of tekort hiervoor betalen en is dus erg dom.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!