Asus eee pc
Geplaatst door: hlingng75 op: 29-01-2010 11:10
Ik heb op 3 Juli 2009 een mini laptop van het merk Asus gekocht bij Paradigit Enschede. Na ongeveer 6 weken ging het scherm kapot. Ik ben gelijk met de laptop terug gegaan naar de winkel. De verkoper adviseerd me om het telefoonnr op het factuur te bellen want het is sneller als ik zelf contact opneem met Asus. Ik heb dat gedaan. Laptop werd netje opgehaald en na een week terug gekregen. Maar gelijk weer mankement. De batterij laadt niet op + tijdens het reparatie zijn er diepe krassen ontstaan op het kapje. 2de keer gebeld. Laptop weer opgehaald. Na ongeveer 2 weken kreeg ik die weer terug. Alleen het probleem met de batterij was niet opgelost + 2 nieuwe krassen op de nieuwe kapje. 3de keer gebeld. Weer opgehaald. Na ongeveer 4 weken kreeg ik die weer terug. Nu binnen 6 maanden is het webcam + SD kaartslot kapot. Ik heb geen vertouwen meer in het product en ik ben met de laptop teruggegaan naar de winkel . Ik heb aangegeven in de winkel dat ik geen vertouwen meer in de laptop heb en zei dat ik graag een andere wil hebben. Toen werd ik van het kastje naar de muur gestuurd. Uiteindelijk ben ik het zat en ben ik weer naar de winkel gegaan. Toen zei de verkoper dat ik hem de kans moet geven om de laptop als nog proberen in de winkel te maken en dat hij dat niet zou opsturen en als hem dat niet lukt, dan zullen we naar een oplossing zoekn. Na 2 dagen kreeg ik een telefoon van hem dat het is hem niet gelukt en dat hij de laptop alsnog ter reparatie zou opsturen naar Asus. Daar ben ik niet mee akkoord gegaan. Want ik heb gewoon geen vertouwen meer in de laptop. Hij biedt verder geen andere oplossing dan opsturen ter reparatie. Dit zou toch niet kunnen.
Reactie door tdehond op 29-01-2010 11:31
10.2 Paradigit verschaft geen eigen (additionele) garantie op door haar geleverde producten, maar zal – ook in het geval dat een fabrieksgarantie als bedoeld in artikel 10.1 geldt – de op haar als verkoper rustende wettelijke verplichtingen in het kader van conformiteit van verkochte producten als bedoeld in artikel 7:17 en 7:18 lid 2 B.W. onverkort nakomen tegenover de Klant. Paradigit staat er in geval van non-conformiteit voor in dat zij binnen een redelijke termijn zorg draagt voor herstel of vervanging van het betreffende product, overeenkomstig het daaromtrent in de artikelen 7:21 en 7:22 B.W. bepaalde en mits de Klant heeft voldaan aan zijn klachtplicht als opgenomen in artikel 7:23 B.W. Indien herstel of vervanging in geval van non-conformiteit onmogelijk is, dan wel in redelijkheid niet van Paradigit kan worden gevergd, dan wel indien Paradigit niet binnen een redelijke termijn en/of zonder ernstige overlast voor de Klant voor herstel of vervanging kan zorg dragen, dan heeft de Klant de bevoegdheid de Overeenkomst al dan niet gedeeltelijk te ontbinden, zulks met inachtneming van het omtrent dat ontbindingsrecht bepaalde in artikel 7: 22 lid 1 sub a B.W. bepaalde. Indien de reparatietermijn de grenzen van wat in redelijkheid nog van de Klant verwacht mag worden dreigt te benaderen, stelt Paradigit op verzoek van de Klant een leenexemplaar ter beschikking.
Aldus de AV van Paradigit.
Zie hier
Leest u er de gehele AV op na. Er staan meer artikelen rond reparatie en verdiept u zich in een mogelijke geschillen procedure mocht u er niet uitkomen met de verkoper.hier
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!