ARKEFLY prijs willekeur
Geplaatst door: sch.uw op: 23-04-2012 21:42
Arkefly vliegt m.i.v. juni a.s. naar de USA westkust.... hoera dacht ik, ik
ga elk jaar naar L.A. en wilde hun Premium Comfort Class eens proberen.
Geboekt op de 14 de maart voor de 26 ste juni a.s. en was €1224,- kwijt, wel
veel geld maar ik wilde mezelf eens verwennen. Vier weken later echter kwam
ik er achter dat zij hun prijzen hadden verlaagd en kost "mijn" vlucht nu
€ 825,- en verschil van €399,- of wel 32 % van de oorspronkelijke prijs.
Direct een e-mail gestuurd maar het antwoord van ene Sara A. van het call
center was dat ze e.e.a. kon begrijpen maar dat Arkefly nooit geld terug gaf
en ze wenste me een goede vlucht. Terug gemaild dat een verschil van €399,-
absurd hoog was en daardoor onacceptabel en Sara kwam met een nonsens
verhaal over ingekochte stoelen e.d... Ik heb on-line bij hen geboekt en
niet bij een reisbureau of zo... e.e.a. lag buiten haar bereik zei ze....
Kennelijk was het niet de hersens van deze troela doorgedrongen dat je dan
deze zaak ook kon doorschuiven naar een hogere afdeling met meer
bevoegdheden die er
wel wat aan kan doen,maar.... ze wenste me een prettig weekend....
In mijn antwoord heb ik haar uitgenodigd deze zaak toch maar eens aan haar
superieuren voor te leggen....tsja, of ze dat doet...
Arkefly zal ongetwijfeld juridisch in hun recht staan maar begrippen als
klantvriendelijkheid, coulance en vooral KLANTENBINDING zijn niet aan hen
besteed..... van een klein verschil... daar lig ik niet wakker van maar
€399, - is echter toch wel erg veel!!!
Ik moet helaas nog met ze mee in juni a.s. maar als ze niet over de brug
komen, dan is het
ARKEFLY??????? NEVER, NEVER AGAIN....
Reactie door naitsoezn op 23-04-2012 21:53
Als je had geboekt voor 800 euro, en drie maanden later was de prijs 1200 euro, had je dan ook vrijwillig en zonder mokken die 400 euro bijbetaald? Ik kan het antwoord wel raden.....
Als je nu een jas koopt in de winkel, en volgende maand is die in de aanbieding, dan kun je ook die korting niet terug eisen. Zo werkt het nu eenmaal als je er vroeg bij wilt zijn: soms ben je voordelig uit omdat de prijs later omhoog gaat, soms ben je onvoordelig uit omdat de prijs later omlaag gaat. Vind het erg triest dat je hier nu zo op de vliegmaatschappij afgeeft.
Reactie door sch.uw op 23-04-2012 23:13
Ik denk dat je niet best bent met raden want wat je stelt is natuurlijk onzin. Ik ga bijna jaarlijks naar L.A,(Martinair (vroeger), KLM, Amerikanen) en al die keren heb ik nog nooit meegemaakt dat een eenmaal geboekte en betaalde ticket met zo'n absurd bedrag omhoog is gegaan.... gebeurt alleen maar bij een verhoogde brandstoftoeslag en dan gaat het maar om een paar tientjes. Bovendien kan je als de prijs inderdaad met 32% omhoog zou gaan de vlucht zonder verdere kosten annuleren... maar omgekeerd kan dat niet. En wat die jas betreft... ach, kijk eens om je heen....
Reactie door suuskipje op 25-04-2012 14:05
ik ga mee met naitsoezn.
Jij hebt toen gekozen om die prijs ervoor te betalen en ik denk dat de jasvergelijking wel opgaat.
Als jij je jas aan het begin van het siezoen koopt en een aantal weken later is hij goedkoper dan ga je toch ook niet met je bonnetje staan zwaaien bij de kassa daar?
Reactie door sch.uw op 26-04-2012 10:56
de vergelijking is nogal scheef, maar voor een jas o.i.d. zou ik de moeite niet nemen tenzij het om een heel heel dure jas gaat en die heb ik niet. Maar als je 1 of 2 weken later dezelfde jas in dezelfde winkel ziet voor aanmerkelijk minder dan zou je best kunnen reclameren, ik doe dat niet maar er zijn genoeg mensen die dat wel doen, met succes. Ze hoeven het niet doen, gekocht is gekocht, veel mensen denken dat ruilen of geld terug een recht is maar dat is het niet.... het valt onder coulance met klantenbinding als achterliggende gedachte bij de winkelier .. en zoiets verwachtte ik ook van Arkefly.
Reactie door joostm op 23-05-2012 15:15
Het is voor de TS inderdaad heel lullig, maar Arkefly staat inderdaad in hun recht.
Airlines hebben een zogeheten 'yield management' afdeling. En de mensen (maar vooral computers) op deze afdeling doen de hele dag niets anders dan prijzen aanpassen ten opzichte van de concurrent of op basis lege stoelen in het vliegtuig.
Het enige wat je kan doen is hopen dat je het beste tarief gekozen hebt. Maar op de [url=http://clk.tradedoubler.com/click?p=1284&a=2026497&g=19322762" target="_blank: site van de KLM[/url: zal het niet heel veel anders zijn.
Dan de advocaat van de duivel spelen: hoe had je gereageerd als je ticket duurder was geworden.....? :)
Arkefly
Reactie door jorisw op 23-05-2012 16:13
Het mag toch onderhand bekend zijn dat vliegtuigtickets bijna dagprijzen zijn. Als blijkt dat een vliegtuig niet vol genoeg lijkt te raken worden de prijzen verlaagd (iedere euro die een ticket opbrengt is nog altijd beter dan een lege stoel). En andersom kan ook voorkomen.
Het hele idee van goedkope last-minute tickets is hier op gebaseerd.
Reactie door zoekster op 23-05-2012 16:49
Quote: joostm schreef op woensdag 23 mei 2012, 15:15:
Dan de advocaat van de duivel spelen: hoe had je gereageerd als je ticket duurder was geworden.....? :)
einde Quote
Dat trucje wordt hier wel vaker uitgehaald, hoe had je gereageerd als je geluk ipv pech had gehad? Ik wil deze vraag wel namens al de pechvogels beantwoorden. Indien het andersom was geweest was TS heel blij geweest en had hier niet gepost. Moet je soms ook al klagen over dingen die je prettig vindt? Daar zie ik de logica niet van in.
Mag je daarom niet klagen als het geluk niet aan je zijde is? Ja, natuurlijk wel. Soms is de klacht terecht, wordt iemand ten onrechte benadeeld. Dan kun je er met bepaalde procedures vaak nog wat aan doen.
In dit geval: mag de Arkefly zo handelen? Ja, dat mag. Niets aan te doen. Soms is het pech en blijft het pech.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!