Apple iPhone mute knop/schakelaar defect
Geplaatst door: darron op: 22-09-2014 20:29
Hallo lezers,
De mute knop/schakelaar van mijn Apple iPhone 5s (nog geen jaar oud, binnen garantie dus) is afgebroken. Deze vond ik terug in mijn broekzak.
Gebeld met Apple vanwege garantie, medewerker gesproken, deze geeft aan dat ik met de provider moet bellen voor reparatie (Vodafone in dit geval).
Gebeld met Vodafone, deze vertelden dat ik met Dynafix Care moest bellen, netjes gedaan. Afspraak gemaakt om telefoon op te laten halen.
Telefoon opgehaald en reparatie in behandeling genomen.
- Bevestiging van je afspraak - 28 augustus
- In behandeling genomen - 3 september
- Prijsopgave reparatie ontvangen - 4 september
Korte toelichting prijsopgave: benodigde reparatie valt niet binnen de dekking van de garantievoorwaarden. Ik had vervolgens de volgende 2 mogelijkheden: nieuw toestel: €585,95 of ongerepareerd retour €36,30 aan onderzoekskosten.
*Ik heb vervolgens gebeld met Apple om te vragen of dit binnen garantievoorwaarden valt. Deze gaven aan dat dit binnen garantie valt. Ook gaven ze aan dat ik de reparatie procedure gewoon via hun had kunnen laten uitvoeren (echter werd mij eerst anders verteld).
Apple gaf mij de mogelijkheid om het toestel door hun in behandeling te laten nemen mits ik de afgebroken knop nog had, dus moest ik deze nog even ongerepareerd retour laten sturen door Dynafix Care.
Enkele dagen later Apple Case laten aanmaken, iPhone 5s op laten halen (INCLUSIEF afgebroken knop).
- Reparatie verzoek ingediend - 10 september
- Telefoon opgehaald - 11 september
- Aangekomen bij Apple -15 september
- In behandeling genomen – 16 september
Korte toelichting reparatiestatus: 3 mogelijkheden (reageren voor 23 september): nieuw toestel: €505,04 of ongerepareerd retour of opties bespreken met Apple.
* Gebeld met Apple voor een nadere toelichting van de reparatiestatus. Antwoord van Apple: Telefoon valt buiten economische waarde.
Medewerker geeft aan dat het betekend dat zij het defecte onderdeel niet kunnen vervangen, OOK geeft de medewerker aan dat zij deze losse onderdelen hebben liggen.
Volgens mij is dat stukje economische waarde hier dan niet van toepassing.
- Gevraagd om een nadere escalatie bij Engineering afdeling – 16 september
- Mail ontvangen met de vraag: Heeft u toevallig ook foto’s van het knopje genomen die uitgevallen is? Of bijgestopt bij de verpakking? – 19 september
*Vind ik een rare vraag, had ik misschien ook een foto moeten van de koerier?
*Zelfde dag nog gereageerd met dat ik hier (natuurlijk) geen foto’s van heb gemaakt.
Drie dagen later (vandaag) een email ontvangen met als antwoord: Heb het bericht gekregen van Engineering dat het toch niet wordt geaccepteerd. Ze vragen om bewijs, en als dat er niet is dan blijft het niet te service. - 22 september
* Onmiddellijk gebeld met Apple, nu is het verhaal dat mijn defecte knop er niet bijgeleverd is dus zij dit niet kunnen behandelen.
* Ik heb zo het idee dat ze mijn knop/schakelaar kwijt zijn geraakt.
Apple wilt mijn iPhone 5s ongerepareerd terugsturen (ZONDER knop/schakelaar).
Hoe hiermee verder om te gaan?
Ik zie jullie reacties graag tegemoet.
Groet,
Darron
Reactie door zoekster op 23-09-2014 00:20
Hoe kan het dat dat knopje eraf is gegaan, bent u niet zorgvuldig met uw iPhone omgegaan?
Reactie door darron op 23-09-2014 00:25
Quote: zoekster schreef op dinsdag 23 sep 2014, 00:20: Hoe kan het dat dat knopje eraf is gegaan, bent u niet zorgvuldig met uw iPhone omgegaan?
einde Quote
Neem aan dat het een fabricage fout is.. ik ga met al mijn spullen zorgvuldig om.
Het is geen waterschade of val schade.
Reactie door zoekster op 23-09-2014 00:43
Als het knopje een fabricagefout heeft, dan heeft u met een non-comform product te maken en dan heeft u recht op kosteloos herstel of vervanging van de iPhone door de VERKOPER. Dit noemt men ook wel wettelijke garantie. Iets heel anders dan de gewone garantie, waarin bepaalde dingen kunnen worden uitgesloten.
Dus niet door Apple. Is dat niet mogelijk dan heeft u recht op ontbinding van de overeenkomst.
Er wordt nergens aangegeven dat het kapot gaan van het knopje uw schuld is, begrijp ik uit uw verhaal.
Lees dit klik HIER
Ik zeg dit misschien wat grof, maar u wordt gena*id. Door Vodafone ten eerste, want die hadden dit moeten aangeven, tenzij zij aangaven dat door uw gebruik het knopje kapot was gegaan.
Maar u bent niet de enige hoor, dat hele garantiegedoe is een slangenkuil. Je moet altijd maar hopen dat het goed gaat.HIER
Reactie door 1953 op 24-09-2014 04:36
LET OP! Dit is de rubriek DISCUSSIES.
Wilt u een VRAAG STELLEN over bijvoorbeeld een product of firma? Ga dan hier naar onze andere rubriek VRAAG & BEANTWOORD!
In Discussies kunt uw consumentendebat starten! Om het debat beschaafd te laten verlopen heeft de redactie enkele spelregels opgesteld. Ons verzoek aan iedereen is om deze in acht te nemen.
Reactie door darron op 30-09-2014 23:29
Quote: zoekster schreef op dinsdag 23 sep 2014, 00:43: Als het knopje een fabricagefout heeft, dan heeft u met een non-comform product te maken en dan heeft u recht op kosteloos herstel of vervanging van de iPhone door de VERKOPER. Dit noemt men ook wel wettelijke garantie. Iets heel anders dan de gewone garantie, waarin bepaalde dingen kunnen worden uitgesloten.
Dus niet door Apple. Is dat niet mogelijk dan heeft u recht op ontbinding van de overeenkomst.
Er wordt nergens aangegeven dat het kapot gaan van het knopje uw schuld is, begrijp ik uit uw verhaal.
Lees dit klik HIER
Ik zeg dit misschien wat grof, maar u wordt gena*id. Door Vodafone ten eerste, want die hadden dit moeten aangeven, tenzij zij aangaven dat door uw gebruik het knopje kapot was gegaan.
Maar u bent niet de enige hoor, dat hele garantiegedoe is een slangenkuil. Je moet altijd maar hopen dat het goed gaat.einde Quote
-------------------------
Sorry voor mijn late reactie,
Ik ben inmiddels afgelopen zaterdag naar de Apple Store in Amsterdam geweest.
Na een wachttijd van 40 minuten...aan de beurt.
Ik liet het probleem zien, medewerker heeft geen A noch B gezegd behalve ik loop even naar achter met het toestel, een klein moment.
Binnen 5 minuten stond ik buiten met een nieuwe iPhone 5s.
(zonder enige kosten)
EIND GOED AL GOED!
Reactie door tijger1 op 30-09-2014 23:59
Mooi !!!!!!!
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!