AppieHappie schrapt kassabon!
Geplaatst door: read op: 16-04-2010 21:02
@@@
Een bericht uit de laatste Nieuwsbrief:
Kassabon verdwijnt bij AH
Datum: do 15 april 2010, 11:59
Bij 500 Albert Heijn supermarkten worden vanaf volgende week alleen nog kassabonnen uitgeprint, als de klanten hierom vragen. Daar ben ik het dus niet mee eens. Uit onderzoek blijkt dat bij 1 op de 10 kassabonnen een fout gemaakt wordt en dat altijd in het nadeel van de klant. Zo wordt AH dus slapende rijk. Over een paar jaar krijgen we weer wél de bon, maar mogen we de boodschappen niet meer mee nemen. Wat is hierover uw mening?
Pedro.
Reactie door spooky01 op 16-04-2010 21:15
prima idee, veel mensen gooien hun bon op straat. Bij de pinautomaat moet je ook aangeven of je wel of niet de bon wil.
Reactie door mhofman op 16-04-2010 21:15
Hoe vaak vraagt men bij de kassa wil u de bon meer dan de helft niet dus.Kost minder papier vind dit prima.En dat de klant hier de dupe van word vind ik onzin.Bij heel veel suppers is dit al lang het geval met de kassabon. Als je hem vraagt krijg je hem dus wat is het probleem alleen maar goed volgens mij.
Reactie door richard83 op 16-04-2010 21:28
Ben het daar ook mee eens. Voor een ding hoef ik geen kassa bon hoor. Als het meer dan 5 producten zijn dan wel.
Reactie door sonjaatje op 16-04-2010 22:14
Goede zaak.
Hier bij de c1000 is dat al lang zo.
Reactie door frau_antje op 17-04-2010 00:01
Bij AH worden mijn boodschappen door mijzelf gescand. Zet na de aankopen de scanner in de houder, houdt daarna de bonuspas voor de scan, de betalingskeuze wordt weergegeven: chippen of pinnen. Na de betaling rolt de kassabon uit (met barcode). Bij de servicedsk kan ik alsnog de zegeltjes kopen en om de Eftelingzegeltjes vragen. Middels het scannen van de barcode op de kassabon wordt het poortje geopend.
SPAR geeft ook geen kassabon, vragen wel: 'wilt u een kassabon?'
Milieu gezien is dit wel een item. Hoe vaak verdwijnt de kassabon direct in de afvalbak of komt op de grond terecht.
Als je geld (p)int bij de geldautomaat: vaak vraagt men om de bon en loopt men weg zonder de bon te meenemen, die bon blijft dan hangen in de uitvoer.
Hoeveel bomen redt je daarmee?
Bij Staples Officecenter vraagt men: 'wilt u de factuur op papier of naar uw e-mailadres?' Dat laatste verdient bij mij de voorkeur.
Reactie door chantalbruna op 27-04-2010 17:16
Ik vind het een goed idee om alleen een kassabon te verstrekken als de persoon aangeeft dit graag te willen.
Ik zie zoveel mensen de bon weggooien zonder er maar een blik op te werpen.
Misschien ben je een dief van eigen portomonnee maar als je nooit op de bon kijkt dan weet je zowiezo ook niet of er een fout gemaakt is door de super...toch?.
Beter voor het milieu deze oplossing.
Reactie door tdehond op 27-04-2010 17:31
Ik zal bij AH vragen om een kassabon omdat ik graag op mijn gemak controleer of de afrekening klopt.
Reactie door tdehond op 27-04-2010 17:34
Quote: sonjaatje schreef op vrijdag 16 apr 2010, 22:14: Goede zaak.
Hier bij de c1000 is dat al lang zo.einde Quote
Bij de C1000 waar ik aankopen doe zijn zelfscankassa's.
De barcode op de kassabon is nodig om door het poortje te gaan om de winkel hierna te kunnen verlaten. Bij deze kassa's worden dus altijd een bon verstrekt. Ook bij de centrale kassa achter de zelfscankassa's.
Reactie door vladja op 27-04-2010 18:24
Begrijp het probleem niet. Al je wil, kan je toch een bon krijgen?
Wie dat niet wil, krijgt geen bon tegen wil en dank, en spaart het milieu.
Uitstekend idee, past bij een bewuste consument om zelf te kiezen. Beter dan die stomme logo's "Bewuste keuze" en "Ik Kies Bewust" op een pot mayo.
Vladja
Reactie door grindweg op 27-04-2010 22:21
hallo read daarom ook mijn disc even terug
Reactie door testcase op 28-04-2010 01:09
Ik snap de toon van dit topic niet zo. Hoezo "hier ben ik het niet mee eens". Mag AH zijn beleid aub zelf bepalen daar hebben ze jou niet voor nodig Pedro. Ik vind dat nogal aanmatigend standpunt.
Je bedoeld waarschijnlijk dat het geen goede maatregel vind. Dat is je goed recht, maar formuleer het de volgende keer wat vriendelijker. Of wil je echt een kassabonpolitie gaan invoeren tegen kruideniers die op de kleintjes letten.
Verder vind ik het een uitstekende maatregel en ben je een kassabonn**ker dan kan je er gewoon om vragen.
Overigens heb ik ook een zelfscanner bij AH. Eén woord: geweldig. Ga zo door AH.
Reactie door gerland op 28-04-2010 01:47
"Ik snap de toon van dit topic niet zo. Hoezo "hier ben ik het niet mee eens". Mag AH zijn beleid aub zelf bepalen daar hebben ze jou niet voor nodig Pedro. Ik vind dat nogal aanmatigend standpunt."
Volledig eens bovenstaande tekst van testcase.
Het punt zal wel zijn dat topicstarter bang is dat hij vergeet om om de bon te vragen. Daar komt hij dan waarschijnlijk thuis pas achter. Voor dat "wereldprobleem" wil hij dan kennelijk AH verantwoordelijk stellen.
't zal er wel mee te maken hebben dat "eigen verantwoordelijkheid" voor topicstarter een onbekend begrip is.
Reactie door birdies op 28-04-2010 05:21
Snap het probleem ook niet. Degene die een kassabon wil om te kunnen uit spitten of er 5 cent te veel is aangeslagen, kan er 1 krijgen.
Aangezien 80% toch nooit hun kassabon na kijken, vind ik dit een prima initiatief.
Reactie door dirk2 op 28-04-2010 07:54
AH verlaagt dus steeds verder het serviceniveau, als je in het buitenland komt pakken ze soms zelfs de boodschappen voor je in. Hier duwt de cassiere als je niet uitkijkt je koek kapot bij de kassa en nu moet je ook nog om je bon vragen.
Als klant moet je steeds meer doen, zelf scannen, zelf je kleine broodjes pakken, snel je boodschappen inpakken en nu ook nog om een bon vragen.
Zou AH ook de loonstrookjes afschaffen?
Reactie door dirk2 op 28-04-2010 08:41
Als een produkt niet goed is ( bedorven of beschimmeld bijv.) dan heb je de bon nodig om het te retourneren. Daarom dus ook de kassabon meenemen.
Reactie door birdies op 28-04-2010 09:05
Quote: dirk2 schreef op woensdag 28 apr 2010, 08:41: Als een produkt niet goed is ( bedorven of beschimmeld bijv.) dan heb je de bon nodig om het te retourneren. Daarom dus ook de kassabon meenemen.einde Quote
En hoe vaak heb je dat meegemaakt? Ik nog nooit in ieder geval.
En Dirk, als jij vind dat de service steeds verder achteruit gaat bij AH: niemand verplicht jou bij AH naar binnen te stappen.
P.S. Blijkbaar mag je er geen andere mening dan de topicstarter er op na houden, gezien de rode duimen. Waarschijnlijk begrijpt de rodeduimendrukker niet dat je bij een discussie verschillende meningen er op na mag houden.
Reactie door read op 28-04-2010 09:34
dirk2
Mijn ervaring is, dat bij het retourneren van een artikel omdat het niet goed is, bij AppieHappie nooit gevraagd wordt naar de kassabon. Wij krijgen dan via de klantenservice altijd zonder gedoe en zonder verdere vragen een vervangend produkt. Om een voorbeeld te geven: in week 14 waren de handsinasappelen in de reklame voor 1.99 euro (2 kilo). De sinasappelen waren op één na, allemaal volledig uitgedroogd. Bij de servicebalie geen enkel probleem, ook zonder de sinasappelen retour te brengen, kregen we of geld terug of 2 kilo nieuwe sinasappelen. We mochten zelf kiezen. En ook bij de Jumbo hebben ze datzelfde beleid. De Lidl en C1000 doen wél moeilijk (er).
Pedro.
Reactie door erik008 op 29-04-2010 13:29
Ja, zo'n supermarkt moet toch wat doen als al die milieu organisaties hun in de nek hijgen.
Ik zie het probleem niet echt; als ze straks geld gaan vragen voor de bon, is het een andere zaak.
Reactie door sonjaatje op 29-04-2010 13:49
Als een produkt niet goed is ( bedorven of beschimmeld bijv.) dan heb je de bon nodig om het te retourneren. Daarom dus ook de kassabon meenemen.
BIj onze appie niet hoor, die ruilen gewoon om zonder bon.
Reactie door knoop4x9 op 29-04-2010 15:48
Boodschappen tot €10 hoefd het van mij ook niet daarboven wil ik ze wel hebben.
Mvrgrt Nico
Reactie door dirk2 op 29-04-2010 22:42
Ik vind het handig, al is het maar om te weten waar het blijft. Bij AH verkopen ze veel huismerken, misschien is het daarom makkelijk om daar iets te retourneren.
Bij de supermarkt waar ik kom vragen ze meestal de bon, en mocht je nog naar een andere winkel willen dan kan je laten zien dat je betaald hebt.
Reactie door dirk2 op 30-04-2010 09:01
Wederom bedankt voor de rode duim! Chapeau!!
Reactie door pa0wgk op 30-04-2010 13:42
Het volgende is over een jaar,als je een kassa bon wilt hebben kost je dat 25 euro cent extra.
En als je wat wij vaak hebben bij Appie Happie dat de korting (bonus) er niet af is ,of wel de kassa slaat niet het zelfde aan, als het geprijsde artiekel.
Zolang ze het nog vragen is er niets aan de hand,en kunnen we nog reageren met de bon.
Reactie door mhofman op 30-04-2010 15:00
Moeilijk he vragen om een bon als je die wilt.Groet mhofman
Reactie door tdehond op 30-04-2010 17:35
Quote: sonjaatje schreef op donderdag 29 apr 2010, 13:49: Als een produkt niet goed is ( bedorven of beschimmeld bijv.) dan heb je de bon nodig om het te retourneren. Daarom dus ook de kassabon meenemen.
BIj onze appie niet hoor, die ruilen gewoon om zonder bon.einde Quote
Als er geen bonnen verstrekt worden, lijkt het mij niet meer als normaal dat er geen bon vereist is als u er een bedorven product koopt en komt ruilen.
Reactie door sonjaatje op 30-04-2010 17:58
Bij ons krijg je nog gewoon een bon.
Heb al zo vaak iets geruild of teruggebracht zonder bon, nooit een probleem.
Reactie door stacey op 30-04-2010 20:05
Wat een onzin discussie, je kunt gewoon (nog) een bon krijgen als je die Wel wilt.
What`s the problem ?!!!!!!!!!!!!
Reactie door birdies op 30-04-2010 22:44
.........What`s the problem ?!!!!!!!!!!!!........... No idea!
Ik was gister trouwen bij AH en mij werd netjes gevraagd of ik een bon wilde.
Reactie door testcase op 01-05-2010 00:44
Deze discussie bewijst voor mij weer dat we het iets te goed met elkaar hebben en het perspectief op ECHTE problemen volledig kwijt zijn.
Reactie door tdehond op 01-05-2010 12:42
Quote: birdies schreef op vrijdag 30 apr 2010, 22:44: .........What`s the problem ?!!!!!!!!!!!!........... No idea!
Ik was gister trouwen bij AH en mij werd netjes gevraagd of ik een bon wilde. einde Quote
De AH waar ik deze week boodschappen deed, verstrekte nog ongevraagd een bon. :)
Reactie door vladja op 01-05-2010 13:47
Quote: stacey schreef op vrijdag 30 apr 2010, 20:05: Wat een onzin discussie, je kunt gewoon (nog) een bon krijgen als je die Wel wilt.
What`s the problem ?!!!!!!!!!!!!einde Quote
Misschien dat ze niets beters te doen hebben, zoals ik nu ;-)
Vladja
Reactie door edrick3 op 01-05-2010 18:12
Ik wil gewoon een bon ter controle. Té vaak is er iets - per ongeluk - niet goed aangeslagen. Komt vooral voor bij de aanbiedingen die dan niet voor de goedkopere prijs worden aangeslagen.
Met vr.gr.
Reactie door vladja op 01-05-2010 18:45
edrick3 ,
Worden in jouw supermarkt de boodschappen nog aangeslagen op de kassa?
Geintje.
Vladja
Reactie door birdies op 01-05-2010 18:57
............Ik wil gewoon een bon ter controle..........
Nou dat kan toch? Nergens staat dat de kassabon wordt afgeschaft.
Reactie door edrick3 op 01-05-2010 20:30
@vladja,
Ach ja, macht der gewoonte. Natuurlijk SCANNEN ze tegenwoordig de barcodes
(PS Die rode duim is NIET van mij!)
@@@
maar ... dan moeten ook de prijzen in de computer wél aangepast zijn en dat gebeurt niet altijd. Kijk maar eens bij deze discussie.
Met vr.gr.deze discussie
Reactie door madelieverd op 02-05-2010 16:55
Geen probleem mee....als ik weinig boodschappen heb, kijk ik mee op het scherm of het goed gaat en hoef ik de kassabon niet mee.
De meeste klanten bij AH en natuurlijk bij alle supermarkten/winkels nemen de kassabon niet mee, die gaat regelrecht de prullebak in, wat dus een verspilling is van papier en elektra...
Reactie door van leyden op 03-05-2010 11:13
Ooit stond er in de appie een mannetje van de beveiliging voor de deur om via de kassabon steekproefgewijs klanten te controleren of er wel betaald was voor de boodschappen.
Klanten die geen kassabon konden tonen moesten wachten totdat bij de caissiere navraag was gedaan, wat vaak minuten lang duurde,
Mijn ervaring is dat je altijd een kassabon moet vragen om problemen te voorkomen,
Reactie door vladja op 03-05-2010 12:01
Quote: van leyden schreef op maandag 3 mei 2010, 11:13: Ooit stond er in de appie een mannetje van de beveiliging voor de deur om via de kassabon steekproefgewijs klanten te controleren of er wel betaald was voor de boodschappen.
Klanten die geen kassabon konden tonen moesten wachten totdat bij de caissiere navraag was gedaan, wat vaak minuten lang duurde,
Mijn ervaring is dat je altijd een kassabon moet vragen om problemen te voorkomen,einde Quote
Ben nog nooit zo'n mannetje tegengekomen. Hoe lang geleden was dat?
Wel bij de Makro, waar het aantal boodschappen nageteld wordt en vergeleken wordt met het aantal afgerekende producten.
Vladja
Reactie door inekel1953 op 03-05-2010 13:47
Geachte meneer Pedro,
Voor mij heeft u volkomen gelijk, met heeft gewoon "ongevraagd" recht op een kassabon.
Gaat u maar eens om 8 uur boodschappen doen, let dan vooral op de artikelen die op die dag in de aanbieding zijn, op dát tijdstip zijn de kassa’s nog niet aangepast.
U denkt dan prijsbewust te zijn, toch bent u dan duurder uit, terwijl u dat overzicht helemaal kwijt als u de winkel verlaten heeft.
Als de klant zelf geen bon wenst, om wat voor reden dan ook, dan kan die klant dat zelf wel persoonlijk bij de kassa aangeven.
Met vriendelijke groet,
Ineke L
Reactie door ah kenner op 09-05-2010 20:18
Eindelijk gaan we eens over op dit systeem. De helft van de consumenten willen geen bon en gooien hem toch weg na het printen. Wanneer je geen bon wil en je komt er later achter dat er toch iets misgegaan moet zijn dan kan je je bij een Albert Heijn altijd melden bij de supermarktmanager. Deze kan de bon alsnog uitdraaien op zijn of haar computer.
Reactie door xmalinx op 10-05-2010 11:51
Ik vind het belachelijk dat je niet meer standaard een bon krijgt.
Ik heb regelmatig dat de acties etc niet op de bon verwerkt worden.
Je moet ook erg alert zijn met het vragen van de bon.
Vorige week had ik een erg snelle caissiere, zij was al aan de volgende klant bezig terwijl ik nog mijn bon vroeg.
Ik kon bij de infobalie mijn bon alsnog krijgen. Een goede service naturlijk , alleen een beetje belachelijk dat ik daar ruim 15 minuten op moest wachten.
Achteraf maar goed , want weer klopte de bon niet en kreeg ik uiteindelijk 2 euro terug.
Vind het te gek voor woorden!!
Reactie door tenormin op 24-05-2011 22:42
Ik wil mijn kassabon wel hebben, hoor. Al was het maar om, thuisgekomen, te constateren dat iets niet okay is met voedsel. Mijn PLUS moet de kassabon zien, zodoende. Anders krijg ik echt geen ander product of geld terug. En dan nog iets. De scanner in mijn supermarkt waar ik 6 pack Sinas Zero en 4 pack Hero Cassis koop die sloeg op beide pakjes maar 1 blikje per pak aan. Natuurlijk is dat KASSA voor mij (hoe toepasselijk). Als ik geen bon had was ik daar niet achter gekomen. Natuurlijk heb ik het gemeld, met kassabon en ik moet zeggen: ik werd hartelijk bedankt.
Reactie door chef54 op 25-05-2011 00:10
ik koop bij ah 2 doosjes met gloeilampen.helaas de verkeerde vitting.
ik vraag aan een cassiere of je die kan ruilen,daar ik geen kassabon had.
dat is geen probleem zei ze.met vlees of iets dergelijks is het een andere zaak.
een dag later liep ik goed gemutst zoals ik altijd ben naar de a-h en bij de service bali vroeg ik of ik de twee doosjes mocht omruilen.nee zei hessa van de ah zonder bon kan dat niet.ik vertelde dat ze nog niet over de datum waren en dat een collega van haar vertelde dat het wel kon.maar er werd voet bij stuk gehouden.
en nog steeds goed gemutst keilde ik allebij de doosjes achter in de winkel in.
en zo liep ik als tevreden klant de winkel uit.pedro bij een zakelijke overeenkomst heb je ten alle tijden recht op de kassabon.en boodschappen afrekenen is nu eenmaal een zakelijke overeenkomst
Reactie door nbw op 25-05-2011 03:13
Mooi Read,
En niet alleen de AH.Ook andere supermarkten vergeten nog wel eens prijzen juist af te rekenen bij de kassa. Behalve bij de prijsvechters Lidl/Aldi. Hun bonnen kloppen bij mij altijd. Bij mij in de buurt is een C1000/Golff/Jumbo/AH/Super de Boer aanwezig en veel te vaak bij diverse winkels klopt de bon niet en altijd in nadeel. Ik let erop een klaag en krijg uiteraard altijd geld terug met een excuus.
Frappante is echter dat ik meteen geld terug krijg en niet eens de kassabon hoef te overleggen.!!!!!!!!!!!!!!!!????????????????. Dus of ik ben een superklant die kritisch is of men weet zelf wel dat kassabonnen niet kloppen en bij die paar idoten die klagen meteen betalen de boodschap is.
Bij 30.000 klanten per week een euro meer pakken als men niet klaagt. Ook in de supermarktbranches zijn er bonussen voor bedrijfsleiders en assistenten te verdienen .Is niet veel maar genoeg af en toe een aanbieding niet in te voeren in het kassasysteem, want 60 % koopt maar zonder bon en nadenken.
Reactie door pa0wgk op 25-05-2011 12:22
Het gaat volgens mij helemaal niet om de kassabon.
Puur tijd geen ,bon uitprinten scheelt tijd op een hele dag ,en dat plus alle kassa's
Ik erger me tegenwoordig al dood,dat de vorige klant nog staat in te pakken ,terwijl mijn boodschappen er gewoon bij geschoven worden.
En dan zou je nog je bonnetje na moeten kijken of het wel goed is?
Dan zijn er al heel wat klanten die staan te duwen.
Mensen het moet nog veel vlugger aan de kassa, dan kan er nog meer omzet gedraaid worden.
Reactie door rjw op 25-05-2011 20:05
Quote: pa0wgk schreef op woensdag 25 mei 2011, 12:22: Het gaat volgens mij helemaal niet om de kassabon.
Puur tijd geen ,bon uitprinten scheelt tijd op een hele dag ,en dat plus alle kassa's
Ik erger me tegenwoordig al dood,dat de vorige klant nog staat in te pakken ,terwijl mijn boodschappen er gewoon bij geschoven worden.
En dan zou je nog je bonnetje na moeten kijken of het wel goed is?
Dan zijn er al heel wat klanten die staan te duwen.
Mensen het moet nog veel vlugger aan de kassa, dan kan er nog meer omzet gedraaid worden.
einde Quote
Het kan mij niet snel genoeg gaan bij de kassa. Het leven is te kort om in de rij voor de kassa te staan!
Kassa
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!