Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

ANWB verliest een trouwe klant

Geplaatst door: h.spijkerman op: 10-04-2013 12:39
Vandaag is de ANWB een trouwe klant verloren. Context: ANWB verandert rekeningnummer. Betaal vanuit telebankieren te goede trouw met opgeslagen ANWB profiel. Hoor niets, totdat tot mijn grote verbazing een aanmaning van incassobureau TKB op de deurmat valt. ANWB gebeld. Om lang verhaal kort te maken. "Ja, u bent zelf verantwoordelijk voor het juist invullen van het rekeningnummer", "Incassoprocedure kunnen we niet omdraaien, het is al uit handen gegeven". Te goede trouw is geen zakelijk argument, maar basishouding ANWB leidt bij mij tot grote irritate en ledenverlies. ANWB zal er geen traan om laten. Ik ook niet. Veel succes.
Reactie door pino123 op 10-04-2013 12:49
Je hebt geen herinnering gehad? Geld is wel aangekomen? Of weer teruggestort op je rekening. Waar is het gestorte geld dan gebleven?
Reactie door jpm op 10-04-2013 17:04
Tjonge, dit valt me tegen van de ANWB. Ik heb veel leuke contacten met de ANWB gehad, alsook met de Wegenwacht (dit natuurlijk vaak ook tot mijn leedwezen). Dat oude rekeningnummer, dat moet toch een poos gewoon nog beschikbaar blijven? Is het nergens aangekondigd? Ook ik heb niets hiervan gehoord en vraag me af of ik de laatste keer niet ook op dezelfde manier op de verkeerde rekening mijn contributie heb betaald. Ik hoorde (nog) niets van ANWB, laat staan van een incassobureau. Dat laatste zou ik ook heel erg vinden.
Reactie door valerius-2 op 10-04-2013 19:35
Ja toch heeft het ANWB gelijk u bent er zelf verantwoordelijk voor. Op de nota staat meestal het banknummer voor dat u de betaling doet eerst controleren of het nummer wat u gebruikt het zelfde is als op de nota. Ik doe dit altijd.Rn dat heeft mij al 2 x gered.
Reactie door ids pultrum op 11-04-2013 09:16
De ANWB heeft wel gelijk dat je er zelf verantwoordelijk voor bent, maar je verwacht op zijn minst een herinnering. Hopelijk beantwoord h.spijkerman de vragen van pino123. Dat geeft een beter beeld van de zaak.
Reactie door tot15karakters op 11-04-2013 17:25
De ANWB had voor ze de bank rekening gingen opheffen eerst U moeten waarschuwen. Dus U heeft wel betaald maar op verkeerde rekening nummer? Waarom niet Automatische incasso afgegeven? Het zelf betalen is een risico voor U, dus als je deze niet veel gebruikte doet krijg je dit soort problemen. Dus beide zitten eigenlijk fout en kreeg je dan geen geld terug van foute betaling????
Reactie door valerius-2 op 11-04-2013 19:14
Dus beide zitten eigenlijk fout en kreeg je dan geen geld terug van foute betaling????[/ Daar zal u geen antwoord op krijgen. Waarschijnlijk wel gehad maar niet gekeken. wat het was.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor