anwb opzeggen
Geplaatst door: pieter gijbels op: 05-03-2011 17:37
ik vind waarom moet ik een maand van te voren op zeggen en hoeft de anwb ons niet een maand van te voren te melden dat ons abonement met een jaar word verlengd
dan is het een eerlijke zaak dan had ik de mogelijkheid gehad om het dan op te zeggen ik voel me nu echt bedrogen
ik heb in begin december 2010 aan gegeven aan de anwb dat ik een nieuwe toyota auris 1,8 full hibrid dynamic heeft gekocht en dat ik daar bij dus met een paket aan verzekering en daar bij voor drie jaar pech hulp bij kreeg dus ik dan de anwb dus wou opzeggen maar dat kon dus niet meer en nu gaan ze dreigen met een deur waarder
Reactie door tdehond op 05-03-2011 17:48
Let op: Een opzegging voor het lidmaatschap of Wegenwachtservice moet vóór 15 november van het lopende lidmaatschapsjaar bij de ANWB bekend zijn. ...
Heeft u wel schriftelijke bevestiging einde lidmaatschap per einde 2011 ontvangen? Zo niet, dan hier achteraan gaan.
Het heeft m.i. geen zin om te discussiëren over de opzegtermijn bij ANWB.
Reactie door pieter gijbels op 05-03-2011 18:05
Quote: tdehond schreef op zaterdag 5 mrt 2011, 17:48: Let op: Een opzegging voor het lidmaatschap of Wegenwachtservice moet vóór 15 november van het lopende lidmaatschapsjaar bij de ANWB bekend zijn. ...
Heeft u wel schriftelijke bevestiging einde lidmaatschap per einde 2011 ontvangen? Zo niet, dan hier achteraan gaan.
Het heeft m.i. geen zin om te discussiëren over de opzegtermijn bij ANWB. einde Quote
echt wel als je alles maar neemt dan word het steeds erger da zit je voor je het weet weer aan vast voor een jaar ik ben het er niet mee eens dat het zo maar kan
Reactie door mahadma op 05-03-2011 18:38
"ik vind waarom moet ik een maand van te voren op zeggen en hoeft de anwb ons niet een maand van te voren te melden dat ons abonement met een jaar word verlengd", nee, dat hoeft de anwb niet te doen. Je moet zelf de voorwaarden lezen en gewoon zelf op tijd en op de juiste manier opzeggen.
"dan is het een eerlijke zaak dan had ik de mogelijkheid gehad om het dan op te zeggen ik voel me nu echt bedrogen", het is geen enkele abonnementverkoper kwalijk te nemen dat hij aanneemt, dat de cliënt ook cliënt wil blijven.
"ik heb in begin december 2010 aan gegeven aan de anwb dat ik een nieuwe toyota auris 1,8 full hibrid dynamic heeft gekocht en dat ik daar bij dus met een paket aan verzekering en daar bij voor drie jaar pech hulp bij kreeg dus ik dan de anwb dus wou opzeggen", zoals tdehond als schrijft, vóór 15 november had u op moeten zeggen, dat heeft u niet gedaan, dus bent u lid tot eind 2011 (als u tenminste op tijd opzegt).
"nu gaan ze dreigen met een deur waarder", terecht, u weigert de door u accoord gegeven voorwaarden te erkennen/lezen en weigert kennelijk te betalen, dus gaat de incassoprocedure in aktie, met alle kosten van dien.
"ik ben het er niet mee eens dat het zo maar kan". U kunt het er niet mee eens zijn, maar jammer, helaas pindakaas voor u kan dit, conform de algemene voorwaarden.
Mijn advies? Betaal direct en zeg meteen op.
Reactie door vladja op 05-03-2011 18:39
Zo gaat dat bij abonnementen. Als je niet op tijd opzegt, zit je er weer een periode aan vast. Dat is al jaren zo, helemaal niets nieuws.
Als je begin december (na de opzegtermijn) een auto aanschaft, waardoor je de ANWB niet meer nodig hebt, dan heb je pech. Dat is een eigen keuze geweest van jou geweest. Dat kan je de ANWB niet verwijten.
Misschien nu al je abonnementen en lidmaatschappen eens doornemen en kijken welke opgezegd kunnen/moeten worden. Dan gelijk doen. Opzeggen kan altijd.
Vladja
Reactie door read op 05-03-2011 19:03
pieter gijbels
Dat wat jij wilt, gaat pas op (ten dele) 1-1-2012 in.
ReadAC.
Reactie door börgemeister op 06-03-2011 01:57
Quote: pieter gijbels schreef op zaterdag 5 mrt 2011, 17:37: ik vind waarom moet ik een maand van te voren op zeggen en hoeft de anwb ons niet een maand van te voren te melden dat ons abonement met een jaar word verlengd
dan is het een eerlijke zaak dan had ik de mogelijkheid gehad om het dan op te zeggen ik voel me nu echt bedrogen
ik heb in begin december 2010 aan gegeven aan de anwb dat ik een nieuwe toyota auris 1,8 full hibrid dynamic heeft gekocht en dat ik daar bij dus met een paket aan verzekering en daar bij voor drie jaar pech hulp bij kreeg dus ik dan de anwb dus wou opzeggen maar dat kon dus niet meer en nu gaan ze dreigen met een deur waardereinde Quote
De ANWB is net als vele anderen een niet-natuurlijke 'privaatrechtelijke' rechtspersoon.
De ANWB hanteert al jaar en dag de algemene voorwaarden waarbij een artikel in staat dat beëindiging van het lidmaatschap (en het (de) aanverwante abonnement(en)) vóór 15 november van het lopend jaar moet worden opgezegd. Niks mis mee! Als je nu opzegt (met het (de) aanverwante abonnement(en)), dan is het op 1 januari 2012 het lidmaatschap (en het (de) aanverwante abonnement(en)) van de ANWB beëindigd.
Reactie door f.weele op 06-03-2011 14:36
Het merendeel van de dienstverlening door de anwb bestaat uit de wegenwacht-
service. Reeds jaren is bekend dat automerken een pech- en hulpservice verlenen aan klanten (meestal drie jaar lang) die een nieuwe automobiel hebben gekocht. Vaak wordt hierbij ook nog door de dealer/importeur in bepaalde omstandigheden de WW van de anwb ingeschakeld. De anwb zou de voorwaarden voor het lidmaatschap kunnen aanpassen door een clausule op te nemen die mensen in staat stelt het lidmaatschap op ieder moment te beeindigen zodra men een nieuwe automobiel heeft aangeschaft waarbij een pech- en hulpservice wordt verstrekt.
m.vr.gr.
Reactie door börgemeister op 07-03-2011 02:25
Quote: f.weele schreef op zondag 6 mrt 2011, 14:36: Het merendeel van de dienstverlening door de anwb bestaat uit de wegenwacht-
service. Reeds jaren is bekend dat automerken een pech- en hulpservice verlenen aan klanten (meestal drie jaar lang) die een nieuwe automobiel hebben gekocht. Vaak wordt hierbij ook nog door de dealer/importeur in bepaalde omstandigheden de WW van de anwb ingeschakeld. De anwb zou de voorwaarden voor het lidmaatschap kunnen aanpassen door een clausule op te nemen die mensen in staat stelt het lidmaatschap op ieder moment te beeindigen zodra men een nieuwe automobiel heeft aangeschaft waarbij een pech- en hulpservice wordt verstrekt.
m.vr.gr. einde Quote
De doelstelling was destijds bij de oprichting van de ANWB, dat de 'W' voor 'Wielrijders' is. in het verloop der tijd is het accent van de ANWB op andere
terreinen gekomen, o.a. de auto, en is 'de vereniging' om juridsche redenen naar 'N.V.' gegroeid - dat doen velen uit de kluiten gegroeiden verenigingen (o.a. HCC als B.V.) Een vereniging is dan in die situatie te kwetsbaar geworden voor de 'bestuurlijke aansprakelijkheid' e.d.
Ik verwacht niet dat de ANWB haar voorwaarden gaat aanpassen om dit, daar snijdt de vereniging zich in de - inkomsten - vingers.
Reactie door benno155 op 08-03-2011 13:51
Ik vind dit soort stellingen altijd wel vermakelijk. Dit omdat u vind dat de A.N.W.B. een maand tevoren moet waarschuwen. Daar zou u weinig aan hebben, want de opzegtermijn is 6 weken.
Ieder jaar weer staat er in de prolongatie dat u voor 15 november dient op te zeggen, en nu ineens is dat niet goed omdat u in december een andere auto hebt aangeschaft.
Zeg toch gewoon op per 1-1-2012 maar wel op tijd :)
Zelf heb ik vorig jaar een nieuwe auto gekocht waarbij ook 3 jaar pech-hulp is inbegrepen en verder zolang de auto bij de dealer in onderhoud is. Toch heb ik mijn A.N.W.B. lidmaatschap gewoon door laten lopen. Waarom? Omdat ik meer vertrouwen heb in de A.N.W.B. dan in de Europahulp van de dealer en zo duur is het nu ook weer niet.
Reactie door koekeloer op 08-03-2011 16:49
Quote: pieter gijbels schreef op zaterdag 5 mrt 2011, 17:37:
ik heb in begin december 2010 aan gegeven aan de anwb dat ik een nieuwe toyota auris 1,8 full hibrid dynamic heeft gekocht en dat ik daar bij dus met een paket aan verzekering en daar bij voor drie jaar pech hulp bij kreeg dus ik dan de anwb dus wou opzeggen maar dat kon dus niet meer en nu gaan ze dreigen met een deur waardereinde Quote
de ANWB is er niet alleen voor de wegenwacht. Ook andere zaken zijn goedkoper in de winkels als je lid bent.
Waarom voel je bedrogen? Laat ons dan eens weten wat het bedrog dan is wat jij van de ANWB hebt ondervonden. hebben ze je verzekert dat je kan opzeggen als je wilt zodra je een nieuwe auto koopt?
Reactie door katelijntje op 08-03-2011 18:02
Het is,zoals sommigen al eerder aangegeven, bekend en staat aangegeven dat je voor 15 november opgezegd moet hebben.
Ik ben ook lid van de ANWB. Ik heb onlangs een nieuwe auto (peugeot) gekocht en kan peugeot bellen als ik motorisch pec heb. En niet als ik o.a. een lege accu of een lekke band heb. Dan is het handig als je (toch) lid bent van de ANWB, want de wegenwacht komt wel voor bovengenoemde pech
Reactie door monique13 op 08-03-2011 19:48
Hallo pieter,
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Nieuwe auto gekocht met een service pakket. maar lidmaatschap van anwb was al afgeschreven.Ik heb een klacht geschreven naar de anwb. Heb van hun een brief terug gehad waarin stond dat ik een kopie van het service pakket(contract) moest opsturen.Dat heb ik gedaan en daarna hebben ze netjes het lidmaatschap stop gezet en een deel van het geld keurig terug gestort. Het kan dus wel. Gewoon even een brief schrijven. Succes ermee.
Reactie door smeenk54 op 08-03-2011 22:52
Nou ik heb er 5 jaar over moeten doen om het anwb lidmaatschap op te zeggen eerst voor dez, van het jaar het volgende jaar had ik voor in nov,moeten opzeggen het volgende jaar moest het aangetekent en lukte het weer niet om op te zeggen we zijn toen verhuist in maart dus een brief met verhuis gegevens en tevens opzegging en meteen werdt de kampioen op het nieuwe adres bezorgt en je raad het al de opzegging was niet op tijd aangekomen volgens de anwb dus toen werd ik echt boos op deze [organisatie: ? en heb ik het geld terug gevorderd alles bij elkaar een heel gedoe zeker nu ik al meer als 10 jaar de ANWB niet mis.
Reactie door j.a.de witte op 09-03-2011 00:31
Zelf ben ik al 60 jaar bij de ANWB en ik heb er tot op de dag van heden geen enkele seconde spijt van,ik ben er eerder TROTS op ! !
Waarvan ACTE ! !
Reactie door börgemeister op 09-03-2011 03:37
Quote: j.a.de witte schreef op woensdag 9 mrt 2011, 00:31: Zelf ben ik al 60 jaar bij de ANWB en ik heb er tot op de dag van heden geen enkele seconde spijt van,ik ben er eerder TROTS op ! !
Waarvan ACTE ! !einde Quote
@J.A. de Witte
Bent u ook door de ANWB al gehuldigd dat u 60 (zestig) jaar lid bent? De vereniging denkt dan zijn jubilerende leden.
Reactie door read op 09-03-2011 10:53
börgemeister
Dat wordt dus koffie met gebak en een borreltje na.
Pedro.
Reactie door j.a.de witte op 09-03-2011 17:01
interssant, ben niet gehuldigd oid.
Maar dat hoeft van mij niet.
Reactie door börgemeister op 09-03-2011 18:32
Quote: j.a.de witte schreef op woensdag 9 mrt 2011, 17:01: interssant, ben niet gehuldigd oid.
Maar dat hoeft van mij niet.einde Quote
Dat bedoelde ik nou, een "vereniging" die geen "vereniging" meer is en daarom "leden" die "60 jaar lid" zijn dus gewoonweg in de kou laten staan zonder enige aandacht hiervoor: "jubularissen"!
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!