Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

ANWB lidmaatschap blijkt onmogelijk op te zeggen

Geplaatst door: wenlaat op: 31-12-2010 13:50
Ik heb op 25 oktober een brief gestuurd naar ANWB Contact Center, Postbus 93200, 2509 BA, Den Haag, met daarin het verzoek om mijn lidmaatschap per 31 december 2010 op te zeggen. Ik heb namelijk een nieuwe Renault aangeschaft en hier zit 3 jaar gratis pechhulp bij. Hierdoor is mijn ANWB lidmaatschap uiteraard niet meer nodig. In de laatste alinea heb ik vermeld dat als ik geen reactie zou ontvangen van de ANWB, ik mijn opzegging als definitief zou beschouwen. Tot mijn verbazing zag ik vandaag dat het lidmaatschapsgeld ad 126,- gewoon van mijn rekening is afgeschreven! Ik heb uiteraard meteen de ANWB gebeld, maar werd totaal niet verder geholpen. Volgens mevrouw [edit redactie: was de brief niet aangekomen en zat ik er nu aan vast. Dikke pech voor mij dus. Verzoeken van mij om haar manager te spreken werden niet gehonoreerd, want die "komen niet aan de telefoon". Ook heb ik voorgesteld dat ik de brief per e-mail zou nasturen, maar dat bleek niet mogelijk. Ik werd behandeld als een crimineel, want de mevrouw beweerde zelfs dat ik die brief niet zou hebben gestuurd, omdat deze niet in het systeem was gescand. Wellicht mankeert er iets aan dat systeem, want ik zie ontzettend veel klachten van consumenten over dit proces bij de ANWB: brieven die zogenaamd niet aankomen en waardoor wij als klant nog een jaar vastzitten aan een lidmaatschap. Waarom moet de klant hier van de dupe worden? Ik heb netjes mijn plicht gedaan en ik verwacht ook dat de ANWB dat doet. Ik weiger te betalen voor iets wat ik ruim op tijd heb opgezegd en zal hierdoor in de toekomst ook nooit meer lid worden van de ANWB.
Reactie door stacey op 31-12-2010 13:57
---Ik weiger te betalen voor iets wat ik ruim op tijd heb opgezegd en zal hierdoor in de toekomst ook nooit meer lid worden van de ANWB-- Helaas, als jij Niet kunt bewijzen een opzegging te hebben verstuurd (had je dus aangetekend moeten doen voor bewijs) dan ben je nog lid en zul je gewoon moeten betalen, doe je dat niet dan betaal je straks meer door bijkomende incasso kosten. --vermeld dat als ik geen reactie zou ontvangen van de ANWB, ik mijn opzegging als definitief zou beschouwen.-- Dit is natuurlijk onzin, mochten ze nooit iets ontvangen kunnen ze ook nooit reageren.............maar daarmee is jouw abo niet opgezegd. Je moet een schriftelijke Bevestiging vragen ( als bewijs dat het dus ontvangen en geregeld is)
Reactie door birdies op 31-12-2010 14:25
Jammer dat je niet hebt opgezegd via online mogelijkheid. Om te voorkomen dat je er straks weer een jaar aan vast zit (2012 dus) klik hier voor online opzeggen Je hoort hiervan een bevestiging te krijgen, houdt dat goed in de gaten en uitprinten en goed bewaren.klik hier voor online opzeggen
Reactie door wenlaat op 31-12-2010 14:33
Dus als het bedrijf geen bevestiging stuurt, dan ben IK daar de dupe van? Lijkt me niet. Moet je voor de grap eens googlen op dit onderwerp en zie dan van hoeveel mensen er zogenaamd een brief is niet aangekomen. Als ik elke opzegging van een abonnement/dienst aangetekend moet versturen, wat gaat dat me dat dan op jaarbasis wel niet kosten? Het feit dat ik als klant nu aangeef GEEN lidmaatschap meer te willen, zou al voldoende moeten het zijn. Ik heb het gewoon op tijd verstuurd. Het feit dat er bij de ANWB iets mis gaat, zou niet mijn probleem moeten zijn.
Reactie door birdies op 31-12-2010 14:40
.......Als ik elke opzegging van een abonnement/dienst aangetekend moet versturen........ Nee, dat moet natuurlijk niet, doe ik zelf ook niet. Maar als ik binnen 10 werkdagen nog niets heb vernomen, ga ik wel checken of de opzegging is ontvangen. En niet ontvangen, betekent overigens niet dat de brief niet is aangekomen. Veelal betekent het dat de brief niet op de juiste afdeling terecht is gekomen en dus zoek geraakt is. Vervelende is nu natuurlijk wel, dat je geen enkel bewijs hebt, dus 'geen poot om op te staan.'
Reactie door stacey op 31-12-2010 14:41
Quote: wenlaat schreef op vrijdag 31 dec 2010, 14:33: Dus als het bedrijf geen bevestiging stuurt, dan ben IK daar de dupe van? Lijkt me niet. . einde Quote Dat zou je niet zijn als je bewijs van verzending van je opzegging had.................. Maar hoe je het ook went of keert Jij hebt geen bewijs dus zit je er aan vast. En als je vroeg al opzegd en bevestiging vraagt kun je als je daar geen reactie op krijgt altijd nog overgaan tot aangetekende verzending om het voor de opzegdatum geregeld te krijgen.
Reactie door wenlaat op 31-12-2010 14:55
Ik geef eerlijk toe dat ik er niet aan heb gedacht om even te gaan checken of het wel is aangekomen bij de ANWB. Ik heb, zoals veel mensen, een druk leven en mijn leven draait niet om de ANWB en/of het achter de vodden aanzitten van organisaties. Op het moment dat je confronteert wordt met een feit, in dit geval dus dat het geld is afgeschreven, dan ga je verhaal halen. Het is gewoon zo zuur dat je, zelfs al geef je aan dat je het gewoonweg niet nodig hebt, je er nog niet vanaf kunt komen. Voortaan gaan al mijn opzeggingen per email, ben er klaar mee. En de ANWB heeft in de toekomst een lid minder.
Reactie door vladja op 31-12-2010 15:58
Het hoeft niet eens aan de ANWB te liggen. Het kan ook fout zijn gegaan bij de post zelf. Daar is het af en toe ook een puinhoop. Vinden ze weer ergens een postzak met onbestelde post. Wie weet waar er nog meer gedumpt zijn, die (nog) niet boven water komen. Vladja
Reactie door read op 31-12-2010 20:28
wenlaat In het huidige bedrijfsleven in dit kikkerland komen niet aangetekende opzeggingsbrieven standaard niet aan. De enige manier om zelf een bewijs van opzegging te krijgen, is de opzegging tijdig aangetekend en met bewijs van ontvangst te versturen. Een fax kan natuurlijk ook (is nog goedkoper ook). Opzeggen per e-mail blijft link. De ene rechter accepteert het wel als bewijs, maar de andere niet en daar schiet je dus geen meter mee op. Pedro.
Reactie door vladja op 31-12-2010 20:41
Ha, de rode duim piraat is weer actief.
Reactie door invalide op 01-01-2011 10:26
Birdies heeft het beste antwoord gegeven met de link, geen aanteken kosten en wel een bewijs ontvangen dus prima, en meerdere bedrijven zouden dit verplicht moeten doen. Read schreef al, gewoon normale post negeren want dan heb je ze weer een jaar extra.... Als dit wettelijk verplicht zou worden besparen we veel ellende dus online met ontvangst bevestiging zouden we via Den Haag moeten spelen en als we massaal dit eisen zal de 2e kamer dit wel invoeren dus... Maar zo wil ik geen lid worden van de ANWB, en de gratis pech hulp bij vele merken is meestal enkele jaren gratis en daarna bij onderhoud door dealer en die hoef je dus niet op te zeggen.
Reactie door kimsalabim op 01-01-2011 20:32
wat ik altijd doe als ik iets op moet zeggen is de brief opslaan op mijn computer en dan in mijn agenda 14 dagen laten zetten, in dit geval, brief anwb. Als ik dan nog niets gehoord heb, dan stuur ik de brief opnieuw op, zet ik het weer in mijn agenda en dan ga ik als ik nog niets gehoord heb bellen. Meestal is het niet nodig om uiteindelijk te bellen, en ivm met de opzegtermijn kun je meestal het best vroeg beginnen met opzeggen. Hopelijk heb je er wat aan!
Reactie door mahadma op 02-01-2011 09:51
Los van alles m.b.t. de anwb, je aanmelden kan via de telefoon (met voice lock), per post (komt altijd aan, al is het kleinste port betaald kaartje), het gaat bijna nooit fout. En binnen een paar dagen heb je de welkomstbrief en de verdere zaken binnen. Ook de machtiging op de bankrekening is in één keer goed geregeld. Dan opzeggen, dat moet in eens beslist schriftelijk, vooral op tijd (te laat = te laat, dus weer een jaar inkomsten) ze hebben dan plotseling wèl een handtekening nodig (aanmelden kan heel veel eenvoudiger ........ "ja" zeggen is genoeg), die brieven raken in verhouding heel erg veel zoek (TNT krijgt dan de schuld.......), gaan naar de verkeerde afdeling en je moet aangetekende kosten maken met bericht van ontvangst (en zelfs met dàt in je bezit zeggen ze nog wel eens met droge ogen: we hebben niets ontvangen). Het is niet te bewijzen maar je gaat soms sterk aan het begrip onwil denken of er zijn grote grijze komo archieven voor dit soort post. Uitzonderingen daargelaten, maar bovenstaande is voor veel bedrijven van toepassing.
Reactie door birdies op 02-01-2011 09:59
.......Dan opzeggen, dat moet in eens beslist schriftelijk...... Da's helemaal niet zo, opzeggen is ook mogelijk via online formulier.
Reactie door mahadma op 02-01-2011 10:11
Birdies, die mogelijkheid is tegenwoordig wel vaker mogelijk, maar zeker niet overal. Probeer een een willekeurig telefoomprovider.
Reactie door birdies op 02-01-2011 11:46
Quote: mahadma schreef op zondag 2 jan 2011, 10:11: Birdies, die mogelijkheid is tegenwoordig wel vaker mogelijk, maar zeker niet overal. Probeer een een willekeurig telefoomprovider.einde Quote Oh, dacht dat we het over de ANWB hadden, maar lees nu 'los van ANWB'. Wel als het goed is, doet het ook niet lang meer voordat in de wet wordt opgenomen dat indien aanmelden kan via internet, ook afmelden moet kunnen op dezelfde wijze.
Reactie door rjw op 04-01-2011 09:56
Quote: read schreef op vrijdag 31 dec 2010, 20:28: wenlaat In het huidige bedrijfsleven in dit kikkerland komen niet aangetekende opzeggingsbrieven standaard niet aan. De enige manier om zelf een bewijs van opzegging te krijgen, is de opzegging tijdig aangetekend en met bewijs van ontvangst te versturen. Pedro.einde Quote Onzin, en borreltafelpraat. Ik heb de afgelopem periode diverse lidmaatschappen en abonnementen via gewone brief, email en websites opgezegd en alles is netjes afgesloten. Het zal best wel een keer ergens fout gaan (overal worden fouten gemaakt, ook bij u op het werk), maar zo'n opmerking als je hier maakt slaat nergens op.
Reactie door mahadma op 04-01-2011 10:49
rjw, je hebt kennelijk geluk gehad. Bij vele instanties/bedrijven worden opzeggingen per e-mail (nog) niet geaccepteert. Opvallend feit is wel, dat aanmeldingen per post altijd aankomen en opzeggingen per post heel vaak niet aankomen (volgens het bedrijf waarnaar de opzegging verstuurd is). Niet aangetekend met ontvangst heb je geen bewijs, met aangetekend met ontvangstbewijs wel. En als het om dure abonnementen gaat, ga dan voor zekerheid, want anders is de kans dat je een extra termijn moet "blijven" groot.
Reactie door mikkola op 11-02-2011 17:13
En als je gewoon langs een dorpskantoor van de ANWB bij je in de buurt nu je beklag doet/afmeld ?
Reactie door diumenge op 11-02-2011 18:17
Gewoon zo'n opzeggingsbrief in 2- of 3-voud versturen, op verschillende dagen. Kost iets meer, maar nog altijd minder dan aangetekend, de kans dat beide of alle drie de brieven niet aankomen lijkt me zéér onwaarschijnlijk.
Reactie door tp op 11-02-2011 21:08
Quote: mikkola schreef op vrijdag 11 feb 2011, 17:13: En als je gewoon langs een dorpskantoor van de ANWB bij je in de buurt nu je beklag doet/afmeld ?einde Quote Tuurlijk.....
Reactie door grindweg op 11-02-2011 21:28
als wij iets dergelijks hebben dan per email en daarin vermelden dat het ook nog per post komt. laat ze dan maar bbewijzen dat ze het niet ontvangen hebben
Reactie door rjw op 12-02-2011 22:26
Quote: mahadma schreef op dinsdag 4 jan 2011, 10:49: rjw, je hebt kennelijk geluk gehad. Bij vele instanties/bedrijven worden opzeggingen per e-mail (nog) niet geaccepteert. Opvallend feit is wel, dat aanmeldingen per post altijd aankomen en opzeggingen per post heel vaak niet aankomen (volgens het bedrijf waarnaar de opzegging verstuurd is). Niet aangetekend met ontvangst heb je geen bewijs, met aangetekend met ontvangstbewijs wel. En als het om dure abonnementen gaat, ga dan voor zekerheid, want anders is de kans dat je een extra termijn moet "blijven" groot.einde Quote Als dat een feit is zoals je zegt dan neem ik aan dat je betrouwbare cijfers hebt om dat feit te onderbouwen.
Reactie door mahadma op 13-02-2011 12:03
rjw, ik heb geen cijfers, maar lees alle (historische) vragen/antwoorden in deze rubriek. Zodra je je opgeeft als lid/deelnemer gaat alles goed. Zodra je opzegt blijkt dat er en ik quote mezelf: heel vaak de post niet aankomt. Dat zelfde geld voor klachten, terugbetalingsverzoeken, in gebreke stellingen, ontbindingen enz. Bovendien is een gewone brief (niet aangetekend dus) geen bewijs bij een eventuele rechtszaak. En ook staat vaak in de algemene voorwaarden dat er aangetekend moet worden opgezegd. Het komt wel vaker voor dat er via email kan worden opgezegd, maar dat is nog geen gemeengoed. Groet, MG.
Reactie door birdies op 13-02-2011 12:53
........opzeggingen per post heel vaak niet aankomen......... Nog nooit mee gemaakt. Zelfde telt voor opzegging via mail. Baseren op wat je hier leest, zou ik niet doen. De helft van de mensen stuurt de opzegging naar het verkeerde adres en/of stuurt incomplete info. Wat ook veel voor komt: men zegt op en denkt: het zal wel goed zijn en kijkt er verder niet naar om. Als ik schriftelijk op zeg, doe ik dat 1) royaal op tijd en 2) mocht ik na 2-3 weken nog geen bevestiging binnen hebben, bel ik er achter heen.
Reactie door mahadma op 13-02-2011 13:03
Birdies, als iedereen zoals jij je zaken opzegd, was er geen probleem. Maar hoe vaak ik zelf al meegemaakt heb, dat ik zeker weet dat ik meerdere emails naar het juiste adres heb verstuurd en er met droge ogen wordt gezegd dat ze niets ontvangen hebben, is niet leuk meer. Groet, MG.
Reactie door grindweg op 13-02-2011 14:49
bij ons ging aanmelden op wat voor manier ook goed maar bij afmelden zijn de regels wel een stuk strenger
Reactie door empyria op 13-02-2011 16:57
Even off topic, maar het is toch eigenlijk krankzinnig opvallend hoeveel opzegbrieven er bij alle bedrijven en instanties in Nederland óf verkeerd óf vooral NIET aankomen? Je zou bijna gaan denken dat er met TNT onder één hoedje wordt gespeeld. :-/
Reactie door mahadma op 13-02-2011 17:02
empyria, je weet toch wel dat er bij tnt scanners bestaan die brieven ongeopend scannen en als het een klacht of een opzegging is, dat deze onmiddelijk naar de versnipperaar gaat? Grapje natuurlijk, maar ik heb zelf de nodige zogenaamde niet ontvangen post en op deze site (ook in de historie) gezien en ervaren, dat het begrip "onwil bij bedrijven/instanties" bij mij boven komt drijven. Groet, MG.
Reactie door tdehond op 14-02-2011 09:05
Ik vermoed ook dat bij een aantal bedrijven de papierversnipperaar een belangrijke plaats inneemt op de postkamer. Bij niet aangetekende brieven kan de verzender niet bewijzen dat deze is aangekomen. Sommige bedrijven maken hier misbruik van. Als ik geen schriftelijke bevestiging krijg van een bedrijf, dan stuur ik uiterlijk 14 dagen later een aangetekende brief met ontvangstbevestiging. Meestal doe ik dat meteen omdat ik de irritatie rond het probleem papierversnipperaar wil vermijden.
Reactie door pieter gijbels op 05-03-2011 18:47
als de anwb nou gewoon in de nieuwsbrief een berichtje mee stuurt dan kan je op tijd op zeggen dat is toch te veel gevraagt als klant.
Reactie door mahadma op 05-03-2011 18:59
pieter gijbels, die nieuwsbrief is "DE KAMPIOEN", wordt maandelijks in miljoenen oplage verstuurd. Lees je die niet, heb je pech. Maar het wordt gepubliceerd. Je had gewoon zelf op moeten letten op je opzegtermijn.
Reactie door vladja op 05-03-2011 19:32
Quote: pieter gijbels schreef op zaterdag 5 mrt 2011, 18:47: als de anwb nou gewoon in de nieuwsbrief een berichtje mee stuurt dan kan je op tijd op zeggen dat is toch te veel gevraagt als klant.einde Quote Jij zegt niet op tijd op, dat is dus duidelijk houw probleem. Ga dat niet aan de ANWB verwijten. Als jij begin december een nieuwe auto aanschaft, waardoor je de ANWB niet meer nodig hebt, is dat jouw keuze en slechte planning. Dus houd op met alle items over de ANWB te vervuilen met jouw stommiteit. Vladja
Reactie door börgemeister op 06-03-2011 01:31
Quote: wenlaat schreef op vrijdag 31 dec 2010, 13:50: Ik heb op 25 oktober een brief gestuurd naar ANWB Contact Center, Postbus 93200, 2509 BA, Den Haag, met daarin het verzoek om mijn lidmaatschap per 31 december 2010 op te zeggen. Ik heb namelijk een nieuwe Renault aangeschaft en hier zit 3 jaar gratis pechhulp bij. Hierdoor is mijn ANWB lidmaatschap uiteraard niet meer nodig. In de laatste alinea heb ik vermeld dat als ik geen reactie zou ontvangen van de ANWB, ik mijn opzegging als definitief zou beschouwen. Tot mijn verbazing zag ik vandaag dat het lidmaatschapsgeld ad 126,- gewoon van mijn rekening is afgeschreven! Ik heb uiteraard meteen de ANWB gebeld, maar werd totaal niet verder geholpen. Volgens mevrouw [edit redactie: was de brief niet aangekomen en zat ik er nu aan vast. Dikke pech voor mij dus. Verzoeken van mij om haar manager te spreken werden niet gehonoreerd, want die "komen niet aan de telefoon". Ook heb ik voorgesteld dat ik de brief per e-mail zou nasturen, maar dat bleek niet mogelijk. Ik werd behandeld als een crimineel, want de mevrouw beweerde zelfs dat ik die brief niet zou hebben gestuurd, omdat deze niet in het systeem was gescand. Wellicht mankeert er iets aan dat systeem, want ik zie ontzettend veel klachten van consumenten over dit proces bij de ANWB: brieven die zogenaamd niet aankomen en waardoor wij als klant nog een jaar vastzitten aan een lidmaatschap. Waarom moet de klant hier van de dupe worden? Ik heb netjes mijn plicht gedaan en ik verwacht ook dat de ANWB dat doet. Ik weiger te betalen voor iets wat ik ruim op tijd heb opgezegd en zal hierdoor in de toekomst ook nooit meer lid worden van de ANWB.einde Quote De ANWB is net als vele anderen een niet-natuurlijke 'privaatrechtelijke' rechtspersoon. De ANWB hanteert al jaar en dag de algemene voorwaarden waarbij een artikel in staat dat beëindiging van het lidmaatschap (en het (de) aanverwante abonnement(en)) vóór 15 november van het lopend jaar moet worden opgezegd. Niks mis mee! Als je nu opzegt (met het (de) aanverwante abonnement(en)), dan is het op 1 januari 2012 het lidmaatschap (en het (de) aanverwante abonnement(en)) van de ANWB beëindigd.
Reactie door raapsteel op 07-03-2011 16:38
De ANWB is gewoon een criminele organisatie. Ze krijgen de brieven heus wel maar ze doen net alsof ze de brieven niet ontvangen hebben. Wellicht was het sturen van een aangetekende brief beter geweest maar ik vind dat een gewone brief ook genoeg moet zijn. Van wat jij/u schrijft blijkt dat de klantenservice nogal hufterig is, iets wat vaak in Nederland voorkomt helaas. Managers krijg je inderdaad ook nooit aan de telefoon; dat zegt ook al veel. Maar waarschijnlijk zijn zij net zo incpabel als de telefonisten (en dus nog erger). Tip: Probeer de directie een (aangetekende) brief te sturen en licht daarin je ongenoegen toe. Eeen beetje bedrijf zal wellicht een coulante oplossing aandragen. Misschien krijg je dan alsnog gratie ;-) Succes!
Reactie door tp op 07-03-2011 17:25
@raapsteel: je uit nogal wat beschuldigingen en beledigingen naar de ANWB. Vooropgesteld dat ik geen link heb met dat bedrijf, neem ik aan dat je je conclusies kunt aantonen dmv onweerlegbaar bewijs? Zoniet, dan verkoop je een hoop onzin.
Reactie door mahadma op 07-03-2011 17:29
@raapsteel, een beetje advokaat klaagt je aan en brengt je voor de rechter met je eerste uitlating!
Reactie door tdehond op 07-03-2011 17:47
Quote: grindweg schreef op vrijdag 11 feb 2011, 21:28: als wij iets dergelijks hebben dan per email en daarin vermelden dat het ook nog per post komt. laat ze dan maar bbewijzen dat ze het niet ontvangen hebbeneinde Quote Als het een rechtszaak wordt moet u als verzender bewijzen dat uw brief tijdig is aangekomen. Dit rechtsgeldig bewijs is de handtekening retourkaart die ondertekend is door een medewerker van in dit geval de ANWB. Dit in combinatie met een copie van uw brief + verzendbewijs van de aangetekende brief, maakt dat u in het gelijk gesteld wordt. U kunt wel ruim op tijd niet aangetekend opzeggen. Als u dan niet binnen 10 werkdagen een schriftelijke bevestiging ontvangt, dan kunt u er van uitgaan dat uw brief niet aangekomen of niet verwerkt is door in dit geval de ANWB. Dan kan u alsnog extra kosten maken d.m.v. een aangetekende brief met ontvangstbevestiging.
Reactie door read op 07-03-2011 18:07
tdehond Je schrijft: Dit rechtsgeldig bewijs is de handtekening retourkaart die ondertekend is door een medewerker van in dit geval de ANWB. Zo gaat dat vanaf 1-1-2011 niet meer. Je krijgt een electronische handtekening. Zie de website van TNT. ReadAC.
Reactie door tdehond op 07-03-2011 18:14
Quote: read schreef op maandag 7 mrt 2011, 18:07: tdehond Je schrijft: Dit rechtsgeldig bewijs is de handtekening retourkaart die ondertekend is door een medewerker van in dit geval de ANWB. Zo gaat dat vanaf 1-1-2011 niet meer. Je krijgt een electronische handtekening. Zie de website van TNT. ReadAC.einde Quote Ik lees dat voor alle aangetekende stukken getekend moet worden voor ontvangst. Dan is dus het verzendbewijs bewijs dat uw brief verstuurd is. Des te beter, omdat ik in blijde afwachting ben van de terugkomst van een handtekening retourkaart die door TNT zoek gemaakt is. Ik had geluk dat het bedrijf mijn opzegging netjes afgehandeld heeft. Digitale handtekening opvragen zal lastig worden voor de ouderen onder ons die geen internet hebben.
Reactie door godefrieda op 05-11-2011 18:04
Probeerde vanmiddag ook de wegenwachtservices op te zeggen. Eerst via „Mijn ANWB” een inlog aanmaken en aangemaakt. om vervolgens tot de conclusie te komen dat via „Mijn ANWB” het opzeggen niet mogelijk is, ja verwijzing naar een telefoonnummer „088 2692222”! Je raadt het al overbelast! Opzeggen is waarschijnlijk op andere wijze onmogelijk, dan telefonisch, want een adres is nergens te bekennen. Opzegging vóór 15 november 2011 !!
Reactie door jolijn nr.2 op 05-11-2011 19:06
@godefrida, je kunt toch gewoon via de site contact opnemen? ? Via het contactformulier?
Reactie door godefrieda op 05-11-2011 20:18
Quote: jolijn nr.2 schreef op zaterdag 5 nov 2011, 19:06: @godefrida, je kunt toch gewoon via de site contact opnemen? ? Via het contactformulier? einde Quote Heb ik gedaan via het contactformulier. Kreeg ook een 'bevestiging' van het verzonden bericht. Doch het stoort mij dat niet via een gewoon e-mailadres een opzeggeing, met bezorg en leesbevestiging, kan worden verzonden.
Reactie door vladja op 05-11-2011 20:19
Jolijn nr.2 De datum van de vraag is: vrijdag 31 dec 2010, 13:50, Oude koe. Vladja
Reactie door jolijn nr.2 op 05-11-2011 21:08
Quote: vladja schreef op zaterdag 5 nov 2011, 20:19: Jolijn nr.2 De datum van de vraag is: vrijdag 31 dec 2010, 13:50, Oude koe. Vladja einde Quote Het laatste bericht in dit topic is van vandaag. Daar heb ik op gereageerd. godefrieda zaterdag 5 nov 2011, 18:04
Reactie door godefrieda op 05-11-2011 21:36
Quote: vladja schreef op zaterdag 5 nov 2011, 20:19: Jolijn nr.2 De datum van de vraag is: vrijdag 31 dec 2010, 13:50, Oude koe. Vladja einde Quote Wilde geen nieuwe topic starten, daar er een voorhanden is, ook al is het verleden jaar, het wordt eventueel weer actueel: want opzeggen bij de ANWB moet nou éénmaal vóór dinsdag 15 november 2011 zijn gebeurd. Te laat = te laat!
Reactie door marlymarleentje op 25-11-2011 09:43
Ik heb in mei ook een nieuwe auto gekocht met een wegenwachtservice van dat merk. Ik ben toen meteen naar de winkel gegaan om mijn lidmaatschap voor 2012 op te zeggen. Daar kreeg ik als reactie dit kan pas in november mevrouw. Dus ik heb van de week gebeld om het op te zeggen en wat blijkt... moet het voor 15 november en ik moet voor 2012 betalen. Inmiddels telefonisch en per mail contact gehad. Reactie ANWB: we betreuren het dat u onjuiste informatie heeft gehad maar we gaan gewoon met u door. Dat denk ik dus niet... door de schuld van een van hun medewerkers, moet ik nu betalen en heb ik 2 wegenwachten? Wat adviseren jullie mij?
Reactie door tdehond op 25-11-2011 10:06
Quote: marlymarleentje schreef op vrijdag 25 nov 2011, 09:43: Ik heb in mei ook een nieuwe auto gekocht met een wegenwachtservice van dat merk. Ik ben toen meteen naar de winkel gegaan om mijn lidmaatschap voor 2012 op te zeggen. Daar kreeg ik als reactie dit kan pas in november mevrouw. Dus ik heb van de week gebeld om het op te zeggen en wat blijkt... moet het voor 15 november en ik moet voor 2012 betalen. Inmiddels telefonisch en per mail contact gehad. Reactie ANWB: we betreuren het dat u onjuiste informatie heeft gehad maar we gaan gewoon met u door. Dat denk ik dus niet... door de schuld van een van hun medewerkers, moet ik nu betalen en heb ik 2 wegenwachten? Wat adviseren jullie mij?einde Quote Uteraard had u al in mei kunnen opzeggen ( schriftelijk aangetekend). Als u kunt aantonen dat u verkeerd geïnformeerd bent door medewerker ANWB dan kunt u bezwaar maken.
Reactie door marlymarleentje op 25-11-2011 10:35
Quote: tdehond schreef op vrijdag 25 nov 2011, 10:06: Quote: marlymarleentje schreef op vrijdag 25 nov 2011, 09:43: Ik heb in mei ook een nieuwe auto gekocht met een wegenwachtservice van dat merk. Ik ben toen meteen naar de winkel gegaan om mijn lidmaatschap voor 2012 op te zeggen. Daar kreeg ik als reactie dit kan pas in november mevrouw. Dus ik heb van de week gebeld om het op te zeggen en wat blijkt... moet het voor 15 november en ik moet voor 2012 betalen. Inmiddels telefonisch en per mail contact gehad. Reactie ANWB: we betreuren het dat u onjuiste informatie heeft gehad maar we gaan gewoon met u door. Dat denk ik dus niet... door de schuld van een van hun medewerkers, moet ik nu betalen en heb ik 2 wegenwachten? Wat adviseren jullie mij?einde Quote Uteraard had u al in mei kunnen opzeggen ( schriftelijk aangetekend). Als u kunt aantonen dat u verkeerd geïnformeerd bent door medewerker ANWB dan kunt u bezwaar maken. einde Quote Helaas heb ik hier geen bewijs van. Daarom ga ik morgen maar weer terug naar de winkel van de ANWB om te vragen of ze iets voor me kunnen doen :(
Reactie door valerius-2 op 25-11-2011 12:46
Als u in het blad kampioen van ANWB kijkt staat dat dus bij de gegevens voor dit soort zaken. Daar heb ik het ook vandaan gehaald.
Reactie door godefrieda op 25-11-2011 21:45
Quote: marlymarleentje schreef op vrijdag 25 nov 2011, 10:35: Quote: tdehond schreef op vrijdag 25 nov 2011, 10:06: Quote: marlymarleentje schreef op vrijdag 25 nov 2011, 09:43: Ik heb in mei ook een nieuwe auto gekocht met een wegenwachtservice van dat merk. Ik ben toen meteen naar de winkel gegaan om mijn lidmaatschap voor 2012 op te zeggen. Daar kreeg ik als reactie dit kan pas in november mevrouw. Dus ik heb van de week gebeld om het op te zeggen en wat blijkt... moet het voor 15 november en ik moet voor 2012 betalen. Inmiddels telefonisch en per mail contact gehad. Reactie ANWB: we betreuren het dat u onjuiste informatie heeft gehad maar we gaan gewoon met u door. Dat denk ik dus niet... door de schuld van een van hun medewerkers, moet ik nu betalen en heb ik 2 wegenwachten? Wat adviseren jullie mij?einde Quote Uteraard had u al in mei kunnen opzeggen ( schriftelijk aangetekend). Als u kunt aantonen dat u verkeerd geïnformeerd bent door medewerker ANWB dan kunt u bezwaar maken. einde Quote Helaas heb ik hier geen bewijs van. Daarom ga ik morgen maar weer terug naar de winkel van de ANWB om te vragen of ze iets voor me kunnen doen :(einde Quote Zinloos! Je had al mei 2011 kunnen opzeggen: schriftlijk! Als dan binnen 14 dagen geen schriftelijke bevestiging zou zijn gevolgd, dan was het aangetekend schriftelijk opzeggen een volgende optie. Helaas zit je tot 2013 aan de ANWB vast. Je kunt ook de ANWB basislidmaatschap (€ 17,00) behouden voor aantrekkelijke kortingen: ledenvoordeel! Zelf ook de wegenwachtservices van de ANWB op 7 november jl. schriftelijk en aangetekend opgezegd. Inmiddels is de opzegging hiervan bevestigd.
Reactie door godefrieda op 25-11-2011 21:49
Telefonisch opzeggen van het lidmaatschap of alleen de aanverwante abonnementen is een ramp op zich: „al onze medewerkers zijn in gesprek, de wachttijd bedraagt momenteel meer dan ... minuten”! Dan is de schriftelijke aangetekende brief een goedkoper alternatief.
Reactie door marlymarleentje op 28-11-2011 19:19
Quote: godefrieda schreef op vrijdag 25 nov 2011, 21:45: Quote: marlymarleentje schreef op vrijdag 25 nov 2011, 10:35: Quote: tdehond schreef op vrijdag 25 nov 2011, 10:06: Quote: marlymarleentje schreef op vrijdag 25 nov 2011, 09:43: Ik heb in mei ook een nieuwe auto gekocht met een wegenwachtservice van dat merk. Ik ben toen meteen naar de winkel gegaan om mijn lidmaatschap voor 2012 op te zeggen. Daar kreeg ik als reactie dit kan pas in november mevrouw. Dus ik heb van de week gebeld om het op te zeggen en wat blijkt... moet het voor 15 november en ik moet voor 2012 betalen. Inmiddels telefonisch en per mail contact gehad. Reactie ANWB: we betreuren het dat u onjuiste informatie heeft gehad maar we gaan gewoon met u door. Dat denk ik dus niet... door de schuld van een van hun medewerkers, moet ik nu betalen en heb ik 2 wegenwachten? Wat adviseren jullie mij?einde Quote Uteraard had u al in mei kunnen opzeggen ( schriftelijk aangetekend). Als u kunt aantonen dat u verkeerd geïnformeerd bent door medewerker ANWB dan kunt u bezwaar maken. einde Quote Helaas heb ik hier geen bewijs van. Daarom ga ik morgen maar weer terug naar de winkel van de ANWB om te vragen of ze iets voor me kunnen doen :(einde Quote Zinloos! Je had al mei 2011 kunnen opzeggen: schriftlijk! Als dan binnen 14 dagen geen schriftelijke bevestiging zou zijn gevolgd, dan was het aangetekend schriftelijk opzeggen een volgende optie. Helaas zit je tot 2013 aan de ANWB vast. Je kunt ook de ANWB basislidmaatschap (€ 17,00) behouden voor aantrekkelijke kortingen: ledenvoordeel! Zelf ook de wegenwachtservices van de ANWB op 7 november jl. schriftelijk en aangetekend opgezegd. Inmiddels is de opzegging hiervan bevestigd. einde Quote Ze hebben tegen mij gezegd dat het in mei nog niet kon en dat ik in november pas op kon zeggen. Aangezien het vorige week nog gewoon november was, heb ik vorige week gebeld om het op te zeggen. En dan krijg ik te horen u bent te laat. Dan hadden ze in de winkel duidelijk moeten zeggen VOOR 15 nov. Inmiddels een klacht ingediend en naar de winkel geweest en gebeld naar de klantenservice maar helaas word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Ofwel slechte service en kan ik niets anders doen dan afwachten tot ze weer op mijn mail reageren (de vorige stond vol spelfouten dus dat was sowieso al slecht).
Reactie door godefrieda op 29-11-2011 02:25
Quote: marlymarleentje schreef op maandag 28 nov 2011, 19:19: Quote: godefrieda schreef op vrijdag 25 nov 2011, 21:45: Quote: marlymarleentje schreef op vrijdag 25 nov 2011, 10:35: Quote: tdehond schreef op vrijdag 25 nov 2011, 10:06: Quote: marlymarleentje schreef op vrijdag 25 nov 2011, 09:43: Ik heb in mei ook een nieuwe auto gekocht met een wegenwachtservice van dat merk. Ik ben toen meteen naar de winkel gegaan om mijn lidmaatschap voor 2012 op te zeggen. Daar kreeg ik als reactie dit kan pas in november mevrouw. Dus ik heb van de week gebeld om het op te zeggen en wat blijkt... moet het voor 15 november en ik moet voor 2012 betalen. Inmiddels telefonisch en per mail contact gehad. Reactie ANWB: we betreuren het dat u onjuiste informatie heeft gehad maar we gaan gewoon met u door. Dat denk ik dus niet... door de schuld van een van hun medewerkers, moet ik nu betalen en heb ik 2 wegenwachten? Wat adviseren jullie mij?einde Quote Uteraard had u al in mei kunnen opzeggen ( schriftelijk aangetekend). Als u kunt aantonen dat u verkeerd geïnformeerd bent door medewerker ANWB dan kunt u bezwaar maken. einde Quote Helaas heb ik hier geen bewijs van. Daarom ga ik morgen maar weer terug naar de winkel van de ANWB om te vragen of ze iets voor me kunnen doen :(einde Quote Zinloos! Je had al mei 2011 kunnen opzeggen: schriftlijk! Als dan binnen 14 dagen geen schriftelijke bevestiging zou zijn gevolgd, dan was het aangetekend schriftelijk opzeggen een volgende optie. Helaas zit je tot 2013 aan de ANWB vast. Je kunt ook de ANWB basislidmaatschap (€ 17,00) behouden voor aantrekkelijke kortingen: ledenvoordeel! Zelf ook de wegenwachtservices van de ANWB op 7 november jl. schriftelijk en aangetekend opgezegd. Inmiddels is de opzegging hiervan bevestigd. einde Quote Ze hebben tegen mij gezegd dat het in mei nog niet kon en dat ik in november pas op kon zeggen. Aangezien het vorige week nog gewoon november was, heb ik vorige week gebeld om het op te zeggen. En dan krijg ik te horen u bent te laat. Dan hadden ze in de winkel duidelijk moeten zeggen VOOR 15 nov. Inmiddels een klacht ingediend en naar de winkel geweest en gebeld naar de klantenservice maar helaas word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Ofwel slechte service en kan ik niets anders doen dan afwachten tot ze weer op mijn mail reageren (de vorige stond vol spelfouten dus dat was sowieso al slecht). einde Quote Klagen zal wel weinig opleveren, mogelijk dat men zegt dat u in mei wel had kunnen opzeggen in de ANWB-winkel. Als je bezwaarschrift bij een overheidsorgaan ook een 1 minuut te laat hebt ingediend: niet-ontvankelijk! Verschonende omstandigheden?!
Reactie door flwrong op 01-12-2014 13:09
De ANWB is net een soort trol, ze laten je niet gaan. Nu al voor het tweede jaar in maart totaal opgezegd en ze hebben een brief geschreven als dat ik alleen de Fietsservice heb opgezegd terwijl ik alles heb opgezegd. Ik hang nu al een half uur aan de telefoon om dat recht te breien (als dat lukt) Ik had de brief van maart beter moeten lezen maar het is ook personeel wat goed dient te luisteren, dat mag je toch verwachten van zo`n organisatie als de ANWB.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor