Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

antwoordnummer pakket kwijt, niemand aansprakelijk

Geplaatst door: dsquared200 op: 12-11-2013 19:22
via 4launch webshop heb ik een pakketje via antwoordnummer terug gestuurd voor garantie, een laptop. de laptop heb ik afgegeven bij het postkantoor en hij heeft het distributiecentrum nooit bereikt. nu is de laptop weg en niemand is aansprakelijk. hij is niet verzekerd opgestuurd maar ik heb wel het verzendbewijs met een barcode. als je deze code indrukt bij track & trace staat er dat het pakketje niet in ontvangst is genomen door post nl. wie is hiervoor aansprakelijk en hoe krijg ik mijn laptop/ een vergoeding terug? dit kan toch niet! in de mail die 4launch stuurde stond:Let op: Vergeet bij verzending niet om een verzendbewijs te vragen bij het postkantoor, dit bevordert eventueel het traceren van het pakket als dit zoek raakt. Via het antwoordnummer zal het pakket onverzekerd aangeboden worden. Wenst u het pakket verzekerd te versturen dan dient u hiervoor zelf zorg te dragen. Deze kosten zullen echter niet vergoed worden door 4Launch. De risico’s van de verzending liggen bij de vervoerder tot het pakket daadwerkelijk afgeleverd is bij 4Launch. en post nl zegt dat hun niet verantwoordelijk zijn omdat de antwoordnummerhouder aansprakelijk is.
Reactie door zoekster op 12-11-2013 22:30
Is het pakketje niet in ontvangst genomen door post.nl? Je hebt het er toch afgeleverd, dan is het op dat moment toch wel in ontvangst genomen door post.nl?
Reactie door dsquared200 op 12-11-2013 23:15
Ja klopt, verzendbewijs gekregen en toch staat er niet in ontvangst genomen
Reactie door zoekster op 12-11-2013 23:27
Dan verstaan ze daar zeker onder dat hij nooit in het distributiesysteen is aangekomen. Ja, daarvoor moet je bij post.nl zijn, die is verantwoordelijk. Maar omdat je de laptop niet hebt verzekerd, zul je daar dan alleen maar een basisbedrag voor terugkrijgen. En zoals het er nu naar uitzien wil post.nl helemaal niet meewerken, dus zelfs geen basisbedrag. Wat me niets verbaast, want die toko is sowieso niet te vertrouwen als het op verantwoordelijkheid nemen aankomt.
Reactie door dsquared200 op 12-11-2013 23:39
Ja dat dacht ik dus ook, ga ze morgen schriftelijk aansprakelijk stellen. Wat is dat basis bedrag dan? Bedankt voor je reactie!
Reactie door zoekster op 13-11-2013 00:01
Ik had dat eens gelezen hier op het forum en ik heb dat aangenomen voor waar. Maar nu ik op de site van post.nl kijk zie ik alleen maar een vergoeding bij verzekerde pakketten. Dus dan vrees ik dat dat toch niet zo is, kan het tenminste niet terugvinden op de site. Maar wat ik wel zie is dat op de klachtenkompas.nl van de consumentenbond veel klachten over post.nl door een webcare worden afgehandeld. Daar zou ik het eens proberen als ik jou was.
Reactie door dsquared200 op 13-11-2013 00:15
Is goed Dankje , doe ik dat ! Je geeft post nl een pakket om het te verzenden, dan is het toch belachelijk dat je het pakket daarbij nog moet verzekeren? Dus men gaat er als het ware al vanuit dat post nl niet in staat is om hun beloofde dienst te voltooien. Dit zei een medewerker van het juridisch loket ook al. Daarom ga ik ze eerst schriftelijk aansprakelijk stellen en anders juridische stappen ondernemen. Dit lijkt me de beste optie om iets te bereiken toch ? Mvg

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor