Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

ALTERNATE - Alterdom SLECHTE WINKEL

Geplaatst door: ssienn op: 08-07-2012 10:51
De bejegening door Alternate In de winkel heeft Alternate een tweetal schermen aanstaan. Op het scherm was, die bewuste dag, een tenniswedstrijd tussen Rafael Nadal en zijn tegenstander te bewonderen. Het bewonderen werd voornamelijk gedaan door de medewerkers bij de afhaalbalie, tijdens gesprekken met klanten. Ik heb nog aan een van de medewerkers gevraagd wat de tussenstand was en wie aan de winnende hand was. ``Om maar even de hint te droppen``. Blijkbaar kwam ik geïnteresseerd over bij de medewerker, want tot mijn verbazing kreeg ik een vrij concrete samenvatting van de wedstrijd. Kunt u zich nog voorstellen dat de medewerker nog actief informatie verstrekt over garanties? Logisch, want de ogen gingen meer naar het scherm en niet naar de klant. Er was geen sprake van een gesprek. Mijn klacht De laptop mocht ik niet openen voordat ik had betaald en direct na betalen mocht ik de koopovereenkomst niet meer ontbinden. Op dezelfde dag! Ik voelde me echt belazerd. Ik heb net afgerekend ik zie een aantal defecten aan de laptop en er wordt gezegd we kunnen hem ter reparatie aanbieden. Klacht laptop: 1. Rode pixel 2. Usbpoort werkt niet 3. Toetsenbord reageert niet altijd goed 4. Een van de sneltoetsen reageert niet Ik heb bij Alternate deze laptop aangeschaft en die dag al gauw 1500 euro betaald. Ik mocht de laptop niet controleren voor aanschaf vanwege de zegel op het doos. Ik vond dat nog wel begrijpelijk. Na betaling heb ik de zegel wél verwijderd en de inhoud gelijk gecontroleerd aan de afhaalbalie. Toen heb ik de klachten van de laptop gelijk aangegeven en verzocht om een ruiling. Alternate vertelt mij dat 1 dode pixel niet als een defect word gezien. Dat de usb-poort wel werkt etc. Geen recht op een andere dus. Toen wilde ik het even niet meer begrijpen. Mijn gevoel zei al dat de medewerker niet voor het eerst voor deze scenario stond. Hij had de laptop niet eens bekeken en er kwam al een reactie. Hij zei: “ik kan gelijk duidelijk zijn meneer..(vul de rest maar in). Afsluiting: wie is aan zet? Ik geloof nu wel dat dit bedrijf niet blij is met de verplichte koop op afstand garantie. Klanten kunnen namelijk binnen 7 dagen het product zonder opgave van reden retourneren. Let op: als de klant het product komt afhalen in de winkel bestaat deze garantie niet. Een slimme vestigingsmanager of chef instrueert zijn medewerkers op regelmatige basis om klanten zo min mogelijk via de webshop te laten bestellen. Waarom zou u iets in de winkel aanschaffen? Mijn advies: Ga naar de vestiging om informatie te halen en het product te bekijken. Ga dan naar huis, bestel het achter uw computer en laat het ze bezorgen. Als er dan iets mee mis is, heeft u 7 dagen om uw geld terug te eisen. U hoeft niet eens een reden op te geven. Het bedrijf moeten het accepteren. Het mag volgens onze “geweldige” wetgeving. Ik wilde namelijk een bestelling van webshop Alternate.nl thuis laten bezorgen. Tijdens het bestellen belde ik ze op. Ik kon het product niet thuis laten bezorgen. Vreemd? Ik moest het afhalen in de winkel. Ik had namelijk een laptop gezien. Heel mooi, alleen hij was het net niet. Bepaalde onderdelen wilde ik uitbreiden. De telefonische medewerker stuurde mij naar de winkel. Er werd mij per e-mail een afhaal bon verzonden. Daarmee moest ik naar de winkel. Nou, ik ben er ingetrapt.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!