Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Alice: DOE DAT NIET!

Geplaatst door: matusso op: 21-04-2009 14:40
De lage prijzen van Alice lijken aanlokkelijk, maar bedenk dat je daar een tot op het bot uitgeklede dienst voor terugkrijgt! Als je een probleem hebt, dan heb je bij Alice ook echt een probleem. Denk maar niet dat Alice het probleem gaat oplossen! Mijn ervaringen: Bijna elke dag en vaak meerdere keren per dag valt de internetverbinding weg, soms uren lang. De afgelopen 2 weken is de verbinding gelukkig stabiel (stilte voor de volgende storm?) -De snelheid is in mijn geval 'slechts' 9Mbps, wat wel erg ver van de door de Alice snelheidschecker geschatte 16Mbps af ligt. -De telefoon gaat regelmatig 1 keer over, zonder dat er een gesprek achter zit. -Telefoongesprekken worden soms plots verbroken (voorheen bij KPN nooit gebeurd) -Het lukt niet om mijn telefoonnummer vermeld te krijgen bij nummerinformatie en in de telefoongids. Volgens Alice is dit 'op dit moment technisch niet mogelijk'. Complete lariekoek natuurlijk!! - De telefonische klantenservice noteert alleen je klacht/probleem en zegt dan dat je teruggebeld wordt, maar dat doen ze bijna nooit. Als je vervolgens klaagt dat je niet bent teruggebeld, dan zeggen ze doodleuk dat ze het wel geprobeerd hebben, wat aantoonbaar gelogen is, mijn telefoon geeft immers aan of ik gesprekken gemist heb. Dan wordt snel een andere smoes bedacht. Vervolgens wordt mij wederom verteld dat ik teruggebeld ga worden, wat natuurlijk niet gebeurt. -Eénmaal ben ik wel teruggebeld: een meisje van de helpdesk vroeg namens de technische dienst of ik kon vertellen welke lampjes er op mijn modem brandden. Dat is dus het niveau van de technische dienst van Alice. -Brieven naar de afdeling klachtenafhandeling worden na een week beantwoord met een e-mail (?) waarin staat "In verband met uw telefonisch contact [?!: met de klantenservice [?!!: hebben wij u geprobeerd telefonisch te bereiken." en, u raadt het al, "Dit is helaas niet gelukt.". - Toen ik mij in december via de website Alice.nl aanmeldde voor Alice internet, liep er tot/met 31 december de actie dat je een Philips mini-LivingColorslamp cadeau kreeg. Ik heb netjes de formulieren die Alice mij heeft toegestuurd ingevuld en teruggestuurd, maar na 2 maanden heb ik nog altijd geen lamp ontvangen. Nu beweren ze bij Alice dat die actie helemaal niet heeft bestaan !!! Ze zijn daar echt gek! Gelukkig is Alice maandelijks opzegbaar. Dit wordt voor mij de kortste periode bij een provider ooit! Kortom: Alice: DOE DAT NIET!
Reactie door onbekende gebruiker op 05-05-2009 16:23
leuk he die alice,wij hadden het zelfde probleem.en het leukste is dat je hun wel kan bellen en dat kost je ook nog eens geld.dus mensen geen alice
Reactie door matusso op 11-05-2009 16:47
Alice heeft nog steeds niet het welkomstcadeau geleverd (winkelwaarde toch een goede E109). Nu de termijn is verstreken die ik Alice had gegeven om alsnog over de brug te komen met het cadeau, heb ik mijn geschil bij de Geschillencommissie ingediend. Afwachten dus of dat iets zal opleveren.Ondertussen heb ik gelukkig geen grote internet-onderbrekingen meer meegemaakt.p.s. Als iemand een goede ADSL-aanbieder zonder jaarcontract kent, laat het me even weten...
Reactie door lapto op 11-05-2009 16:56
Ik heb voorheen ook heel erg veel problemen gehad en ook ik wou naar de geschillen commissie ( waar ze volgens hun bij aangesloten waren.
Echter na een telefoontje met de geschillencommissie kwam ik er achter dat ze daar niet bij aangesloten waren en hebben hier een melding van gemaakt.
Ik weet niet of ze wel aangesloten zijn nu maar toen niet in iedergeval.
Heel het alles geintje heeft me 340 euro gekost voor 3 dagen internet dat steeds weg viel en een telefoon die het vrijwel niet deed.
Greets Lapto en heel veel succes
Dan zijn ze sinds kort wel aangesloten daarbij.
Toen ik met een jurist aan het praten ben geweest hebben hun ook goed gezocht en niets gevonden.
Daar dat toen in de algemene voorwaarden ook vermeld was dat ze aangesloten waren maar dat was toen niet zo.
Toen ik met de geschillencommissie in contact ben geweest hebben ze toen een melding gedaan en hebben hun ook naar alice een bericht gestuurt en geloof het of niet maar de algemene voorwaarden werd een paar dagen later aangepast.
Waarschijnlijk zijn ze dan nu wel geregistreerd.
Greets Lapto
Ik zit jaren bij XS4ALL en heb weer mijn contract verlengd. Gewoon omdat ik zeer tevreden ben. De helpdesk bestaat uit deskundige mensen met een naam en is tegen lokaal tarief te bereiken. Jammer eigenlijk want je hebt ze bijna nooit nodig. XS4ALL is wel duurder, maar voor dat geld wel veel beter dan wat ik hier lees. Succes met je keuze.
Ik ehb al een tijd Alice, en het werkt helemaal geweldig, snel en geen storing gehad.. Laatst de klantenservice gebeld over een draadloos modem, binnen 20sec iemand aan de lijn. Alleen schijnt dat we soms anoniem bellen.. Maar goed als dat alles is, wel 3 x goedkoper als kpn die ook een helpdesk heeft van niks. Heb wel eens 2 uur aan de tel gehangen met KPN en als de leek het dan zat is word je doorverbonden met de 2e lijn, die er wel verstand van heeft, haha.
Je kan overal tegen de lamp lopen.
Ik heb nu een jaar Alice. Alleen de eerste 2 weken heb ik een probleem gehad met mijn telefonische verbinding maar daarna tot op heden heb ik geen enkel probleem met Alice. Ik zat daarvoor bij Planet, dat was ook goed maar 3x zo duur voor veel mindere downloadsnelheid. Het nadeel van Alice is dat ik maar 1 mailadres heb. Het voordeel is dat het stukken goedkoper is dan Ziggo, Xs4all, KPN enz. Op elke provider valt natuurlijk wat aan te merken. Alles heeft voor en nadelen. Geen enkele provider is perfect. Zolang het goed werkt en tegen een redelijke prijs ben ik tevreden.Bij Alice ging het mij niet om de prijs maar de downloadsnelheid. Een advies geven over wat nu de beste provider is,denk ik, is onmogelijk. Het gaat altijd over geld. En providers vergelijken met elkaar is alleen mogelijk als ze precies hetzelfde aanbieden. Maar de meeste Nederlanders willen voor zo goedkoop mogelijk op de eerste rang zitten, kijk maar naar het aantal mensen die met een illegaal OS werken. Ik zou ze niet allemaal een cent willen geven want dan ben ik straatarm.
Al lang heb ik tele2 en heb nog NOOIT 1 storing gehad. echt een aanrader als je ongestoord wilt bellen en internetten. Dus doe hier je voordeel mee zou ik zeggen
Succes met je zoektocht!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor