Alice
Geplaatst door: dineve op: 14-06-2011 18:29
Mijn ouders hebben al 2 weken geen internet en geen telefoon. In totaal hebben ze nu bijna 60 euro aan beltegoed op moeten maken om de klantenservice te bereiken.
2 Deskundigen (niet werkzaam bij Alice) hebben beoordeeld dat de modem stuk was.
Alice wilde eerst geen enkele service verlenen. Na een paar telefoontjes beloofden ze binnen 5 werkdagen een monteur aan het werk te zetten.
Na 6 werkdag nog niks gehoord, dus weer gebeld... inmiddels bij mij thuis, op onze kosten dus... zeggen ze: de monteur heeft beoordeeld dat uw modem stuk is. Er is gisteren een nieuw modem via de TNT naar u gestuurd."
5 dagen later nog steeds helemaal niks ontvangen. Dus weer gebeld naar het 0900 nummer (0,15 ct p.m.) 3 kwartier aan de lijn gehangen om te moeten horen dat: "de modem is al bij u aangekomen!" en toen: "Oh, nee, hij ligt nog bij de TNT in het magazijn!"
"Nee, we hebben geen track and trace nummer, die krijgen we pas als het pakketje in het BUSJE ligt"
Mijn moeder is heel lang aan het lijntje gehouden en mag nu maar weer afwachten of de modem morgen komt...
Het is in en in triest hoe Alice met hun klanten omgaat. Ik heb om ze te helpen ook een hele discussie met Alice via de mail gestart, welke ik heel graag met jullie wil delen, echter die is te lang voor deze discussie.
Wil iemand deze mail desondanks ook lezen, stuur mij dan je mailadres, dan stuur ik hem door.
Als iemand hun normale telefoonnummer heeft, houd ik me zeer zeker aanbevolen... of andere tips of hulp ook van harte welkom!
Mijn ouders willen wel bij Alice weg en dan bv naar Ziggo... maar dat duurt zeker ook weer lang eer ze weer internet en telefoon hebben?
Schandalig, echt!
Met vriendelijke groet,
Dineke Everts
Reactie door tdehond op 14-06-2011 18:57
Het voordeel van internet via de kabel niet door Alice dwars gezeten kan worden.
Als uw ouders niet in een eerste termijn van b.v. 1 jaar bij Alice klant zijn, kunt u met opzegtermijn van 1 maand opzeggen.
[url=http://www.alice.nl/info/algemene_voorwaarden: algemene voorwaarden: hier[/url:
De contractduur is afhankelijk van het product wat u heeft afgenomen. De producten Alice Easy, Alice Easy Flexibel, Alice Comfort, Alice Comfort Flexibel kennen een minimale contractduur van 1 maand. Bij Alice Easy Vast en Alice Comfort Vast is de minimale contractduur 12 maanden. Na de eerste 12 maanden is uw contract maandelijks opzegbaar. Op uw factuur kunt u zien welk product u afneemt van Alice.
[url=http://www.alice.nl/info/contact: Postadres: hier[/url:
Ik raad aan schriftelijk aangetekend op te zeggen, meteen uw toestemming tot automatische incasso in te trekken en te verzoeken om een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst binnen 14 dagen toe te zenden.
Copie brief + verzendbewijs bewaren tot schriftelijke bevestiging einde overeenkomst binnen is. Daarna copie brief + schriftelijke bevestiging in een map bewaren. ( ik bewaar deze eindeloos)
Ondertussen kunt u Ziggo aanvragen. Deze aansluiting kan niet door Alice geblokkeerd worden.
Het is aan uw ouders of ze risico nemen van dubbele abonnementskosten of Ziggo laten aansluiten aan Alice.
Reactie door dineve op 15-06-2011 08:53
Bedankt voor je reaktie, ik zal dit even uitprinten en aan mijn ouders laten lezen.
Groeten
Dineke
Reactie door dineve op 16-06-2011 18:25
Mijn ouders hebben vandaag dan eindelijk de modem gekregen, nadat ze gisteren weer gebeld hadden met Alice, toen werd hun verteld dat hij die middag net opgestuurd was.
Ze zijn weer online en telefonisch bereikbaar!
Dat dit allemaal zo lang heeft moeten duren... 2 weken, en heel wat telefoontjes van ca. 3 kwartier á 0,15 cent per minuut.... kan er bij mij gewoon nog niet echt in.... zouden ze ervan genoten hebben dat het geld binnenstroomde bij Alice?
Het ergste leed is geleden, maar er zijn mensen die niet goed weten te zeuren... hoelang moeten zij wel niet wachten?
De service is inderdaad ver te zoeken bij Alice!
Reactie door tdehond op 16-06-2011 18:53
Quote: dineve schreef op donderdag 16 jun 2011, 18:25: Mijn ouders hebben vandaag dan eindelijk de modem gekregen, nadat ze gisteren weer gebeld hadden met Alice, toen werd hun verteld dat hij die middag net opgestuurd was.
Ze zijn weer online en telefonisch bereikbaar!
Dat dit allemaal zo lang heeft moeten duren... 2 weken, en heel wat telefoontjes van ca. 3 kwartier á 0,15 cent per minuut.... kan er bij mij gewoon nog niet echt in.... zouden ze ervan genoten hebben dat het geld binnenstroomde bij Alice?
Het ergste leed is geleden, maar er zijn mensen die niet goed weten te zeuren... hoelang moeten zij wel niet wachten?
De service is inderdaad ver te zoeken bij Alice!
einde Quote
U kunt nu uw ouders in actie laten komen met het indienen van een aangetekend schriftelijk verzoek bij Alice tot een korting op de abonnements kosten omdat Alice in gebreke is gebleven om op korte termijn een nieuw modem te bezorgen. Hierdoor konden uw ouders ... weken geen gebruik maken van internet en telefoon.
Als uw ouders kunnen aantonen door b.v. copie van een factuur mobiele telefonie kan ook verzocht worden om restitutie van de telefonische kosten die gemaakt werden om Alice ertoe te bewegen een modem toe te sturen.
Dit met verwijzing naar de wet:
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,":
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat.
Mogelijk verbetert de service bij Alice als gedupeerde klanten om restitutie abonnementskosten en mobiele telefoniekosten gaan vragen.
Reactie door dineve op 16-06-2011 19:22
Wat een super reaktie! Zal ze gelijk op de hoogte stellen, bedankt!
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!