Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Airmiles bij Bol

Geplaatst door: madmax18! op: 07-02-2014 13:09
Eind januari heb ik een koptelefoon besteld bij Bol, betaald heb ik met airmiles. Helaas was de koptelefoon verkeerd geprijsd en krijg ik em niet geleverd. Na 10 dagen te hebben gewacht heb ik naar mijn Airmiles saldo gekeken en de airmiles waren niet terug gestort. Ik heb verschillende maltjes verzonden naar Bol om mijn airmiles terug te krijgen. Ze verschuilen zich achter hun voorwaarden dat een maal ingezette airmiles niet terug gestort worden, ik krijg nu een cadeaubon van Bol. Ik vind dat raar, ik heb immers niet geannuleerd. Wat is jullie mening/advies?
Reactie door zoekster op 07-02-2014 13:52
Dit kan niet. Bol.com komt de overeenkomst niet na en daar hoeft u geen schade van te ondervinden. De airmiles zijn veel meer waard dan die cadeaubon, want die kunt u alleen inleveren bij Bol, bovendien zijn de airmiles bij andere winkels (bijv. V&D) tegen veel gunstigere voorwaarden in te leveren. U heeft dus recht op de airmiles. klik HIER deze discussie is al eens gevoerd. U zou een klacht kunnen indienen bij thuiswinkel.org daar zijn ze bij aangesloten en als u het hoog wilt spelen, dit voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel. Bol.com gaat hier continu mee de fout in, maar doet daar verder niets aan. Overigens nog iets anders waar ik achter ben gekomen. Als bol weet wie er inlogt passen ze hun aanbod op je aan. Zo wilde ik een hoes voor mijn e reader kopen, maar omdat bol al wist welke e reader ik had (had ik daar ook gekocht) kreeg ik alleen duurdere keuzes voorgelegd. Toen ik me incognito op de site begaf kon ik de goedkopere bijpassende hoes vinden. Ik heb toen eerst de goedkoper hoes in het winkelmandje geplaatst en me toen pas 'aangemeld', anders bleek het gewoon niet mogelijk om die goedkopere keus te bereiken. Toch fijn om een trouwe klant zo te behandelen!HIER
Reactie door mahadma op 07-02-2014 14:28
Was dat niet een koptelefoon van € 135 die voor € 9 geprijsd stond?
Reactie door tijger1 op 08-02-2014 10:46
@zoekster Dat is toch een hele rare manier van verkopen? Dat betekent dat als je daar klant bent niet de hele catalogus te zien krijgt. Hebt u daarover nog een klacht ingediend?
Reactie door zoekster op 08-02-2014 17:58
Quote: tijger1 schreef op zaterdag 8 feb 2014, 10:46: @zoekster Dat is toch een hele rare manier van verkopen? Dat betekent dat als je daar klant bent niet de hele catalogus te zien krijgt. Hebt u daarover nog een klacht ingediend?einde Quote Nee, had ik gewoonweg geen zin in. Laat ik daar maar eerlijk over zijn ;-) Als ze het artikel uit de winkelmand hadden gegooid op het moment dat ik mezelf 'bekend maakte' dan had ik wel een klacht ingediend. Maar zover gaat het ook weer niet. Ga het voortaan wel strak in de gaten houden, ook die aanbiedingen die ze me per mail toesturen die dan speciaal voor mij zijn 'geselecteerd'.
Reactie door tijger1 op 08-02-2014 19:31
Die zullen dan ook wel tegen een speciaal "actietarief" aangeboden worden. Ik ga zeker ook mijn "aanbiedingen" controleren.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!