Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Ah prijs-verlaging betekent AH product-vernietiging!

Geplaatst door: anneg op: 28-09-2013 20:18
Nadat de AH vanille yoghurt 0 % vet in prijs was verhoogd (ach ja die dingen gebeuren) was AH trots als een pauw toen maar liefst 1000 producten (waaronder de AH vanille yoghurt 0% vet) in prijs werden verlaagd. Prima, de yoghurt was 0,05 cent goedkoper geworden. Maar waar bleef die yoghurt dan??? Sinds de prijsverlaging kon deze NIET MEER WORDEN GELEVERD. Eerst nog in afwachting heb ik er de winkelmanager een tweetal keren over gesproken. Dit weekens zijn offcieel de kaartjes verwijderd uit de schappen. Door de beruchte prijzenslag KOMT DE YOGHURT NIET MEER TERUG! Helemaal niet meer!! Wat kunnen consument en winkel nog meer dan kijken naar dit belachelijke theater. Niemand begrijpt het, het product verkochte hartstikke goed, maar nu is voor iedereen het plezier bedorven. Zou AH het nog kunnen terugdraaien? Wij, in Amsterdam Zuid, betalen graag weer 0,05 cent meer hoor!
Reactie door tijger1 op 28-09-2013 21:21
Hoe kan iets wat bijvoorbeeld € 0,90 kost met 0,05 cent worden verhoogd? Dan blijft de prijs € 0,90.
Reactie door diumenge op 28-09-2013 23:04
Wat?! KOMT DE YOGHURT NIET MEER TERUG?? Daar gaat het plezier in je leven.
Reactie door tijger1 op 28-09-2013 23:56
Slachtofferhulp inschakelen, dat is nog het enige dat rest.
Reactie door valerius-2 op 29-09-2013 00:07
Ja msschien de leverancier niet goedkoper wil leveren en AH zijn poot stijf houd, want de winst mag niet achteruit gaan.
Reactie door aurora1 op 29-09-2013 00:15
Ik zou AH voortaan als straf boycotten.
Reactie door tot15karakters op 29-09-2013 11:45
Ik mag niet zeggen hoeveel inkoop prijs is! Maar AH heeft hogere marge dan Aldi en Lidl en die zijn net zo betrouwbaar wat leveren betreft..... 5 Cent is voor AH alleen maar minder marge maar voor de andere verlies.... Wel heeft AH meer marge nodig om alle 20.000 producten bij te vullen en te bestellen dan Aldi met 800 of Lidl met 1200 producten. Terwijl Aldi en Lidl maar Rood, Goud en Blauwe koffie hebben in pakken van 500 gram moet AH ook de 250 gram en meerdere merken bijhouden.... Dat kost geld dus je betaal ook voor de keuze uit meerdere merken. Tel eens de keuze uit normale koffie en je ziet dat als je geen 3 maar 30 producten kunt kiezen, dat moet ook betaald worden. Als Aldi of Lidl dit zelfde zouden doen worden ze duurder.... Verder is de Coca Cola verkoop bij Aldi zeer laag, huismerk loopt harder dus hoe lang nog? Als AH de oorlog wil winnen moeten ze minder merken, de minst lopende eruit en meer dozen plaatsen want dat is goedkoper en zal meer omzet geven. Ga eens op vakantie in België naar de Colruyt, de Aldi heeft nog mooiere stellingen en nette tegel vloeren en je ziet, zelf de Aldi zou hier nog iets op kunnen bezuinigen..... Deze meestal aan de rand van stad winkels zijn goed bereikbaar voor vrachtwagen en jou auto en op goedkoopste locatie dus beslist geen A1... Dat bespaarde veel dus als je er toch ooit langs komt..... AH moet minder naar status kijken als ze goedkoper willen....
Reactie door tijger1 op 29-09-2013 12:32
@tot15 En van wie mag u dat niet zeggen?
Reactie door diumenge op 29-09-2013 15:09
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar @tot15karakters.
Reactie door valerius-2 op 29-09-2013 15:22
Quote: diumenge schreef op zondag 29 sep 2013, 15:09: Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar @tot15karakters.einde Quote Ik ook mischien een goede relatie die daar meer van weet
Reactie door van leyden op 29-09-2013 17:14
Even advocaat van de duivel spelen>> misschien had de fabrikant van de yoghurt geen zin om korting te verlenen...
Reactie door van leyden op 29-09-2013 17:20
De "kortingen" worden betaald door de werknemers en de fabrikanten, oftewel albert heijn speelt mooi weer over andermans rug. Na de "prijzenoorlog" wordt alles weer rechtgetrokken met flinke prijsverhogingen, zodat het met de volgende prijzenoorlog weer kunstmatig omlaag kan. Tra la la la, het gros trapt er toch wel weer in, alleen die ene op kassa niet.
Reactie door jpm op 30-09-2013 15:04
Je wordt gek van al die prijzenoorlogschijnbewegingen. Bewezen is dat een vastgesteld aantal basisproducten maar een paar dubbeltjes tot een euro goedkoper is dan voor de prijzenoorlog. We zouden ons niet zo gek moeten laten maken met al die zgn. aanbiedingen. Het meest valt op dat bepaalde winkelketens toch net niet in jouw buurt een filiaal hebben, zodat je door er naartoe te reizen meer betaalt dan in je buurtwinkel. Verder: ontdek het echte leven en maak je zorgen om echte problemen of liever: helemaal niet.
Reactie door van leyden op 01-10-2013 13:35
Je marktaandeel vergroten door een monopolie positie, dat is het doel van appie> je koopt alles op wat failliet gaat door zo n actie, zodat veel consumenten wel gedwongen zijn om naar appie te gaan, ze hebben geen keuze, de concurent zit niet (meer) in de buurt. Daarom deze "prijzenoorlog, het mes snijdt aan twee kanten>> marktaandeel vergroten en gratis reclame. Het mooie van deze "oorlog" is dat hij geheel betaald wordt door de werknemers en fabrikanten. De fabrikanten worden gechanteerd door gedwongen kortingen te verlenen en personeel ouder dan twintig jaar gaan eruit, zestienjarigen zijn goedkoper. En de klanten? Ach, lekker belangrijk, die komen toch wel, ze moeten wel, geen keus. Iedereen moet eten, iedereen zal en moet naar de appie gaan...

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor