afterpay/ de online drogist
Geplaatst door: chantieme87 op: 25-10-2010 14:44
je besteld wat bij de online drogist. iets wat je al 40 euro kost.
inlclusief de verzendkosten.
je krijgt je pakketje een aantal dagen later..
en vervolgens merk je dat er geen factuur in zit..
ja hoe moet je het dan overmaken?
je hebt verder niks van hun..
je wacht maar..een maand later nog geen factuur..
en dan 2 weken later inneens vanuit het niets een herinnering..
nummer 2 staat er nog bij..meteen is het bedrag verhoogd met 7,50! je belt erachteraan..en ja mevrouw we hebben je diverse herinneringen gestuurd 2 via de mail en 2 via de post..
nou ja ik had dus niks ontvangen en ze dat ook gemeld..maar dan geloven ze je niet!!
nou goed ik had het bedrag al meteen overgemaakt..die 40euro dan..en da zouden ze die 7,50 wel kwijtschelden..
dus ik in de waan dat alles zo mooi afgedaan is..
krijg ik 2 weken later toch nog een aanmaning. is er even met 20 euro verhoogd!!
nou ja ik er weer heen bellen..ja mevrouw je ehbt wel het bedrag betaald maar je had die 7,50 ook moeten betalen..het was mij kwijtgescholden zei die andere mevrouw de vorige keer! nou ik kreeg ze het niet aan het verstand! dus ik in discussie. zogenaamd ging hij ff navraag doen aan die collega. nee mevrouw deze collega beweert dat ze dit niet aan u kwijtgescholden heeft..dat mag ze geeneens doen want u bent te laat met betalen! nou toen brak mijn klomp want hun waren degenen die geen factuur en eerste herinneringen hadden gestuurd en schoven ze het probleem ook nog op mij af! hoe dan ook ik moet en zal betalen! eind deze week ook nog want anders sturen ze het naar een schuldeiser..en dat voor 7,50! ik ben het hier niet meer eens..je word gewoon grof behandeld, er word niet naar je geluisterd en ze doen er ook nog eens niks aan..ik bestel nooit weer wat bij de online drogist...daarbij een vriendin van mij maakte dit zelfde met ze mee..nooit een eerste herinnering of factuur gehad maar hoppa meteen 7,50 en dan nog eens 12,50 erbovenop! respectloos dit!!
Reactie door sonjaatje op 25-10-2010 20:31
TJa, zo verdienen zij hun geld.
Reden om daar niks te bestellen.
Reactie door chantieme87 op 26-10-2010 10:40
ja daar heb je ook gelijk in..t was voor mij ook de eerste maar meteen de laatste keer..
ik heb nu weer bezwaar aangetekend..en nu maar afwachten wat daar weer van komt..
Reactie door afterpay op 28-10-2010 16:38
Geachte heer, mevrouw,
Wilt u contact met ons opnemen, zodat wij kunnen nakijken wat er
aan de hand is.
U kunt ons bereiken op
0513-744110
of via
specialdesk@afterpay.nl
Vriendelijke groet,
Mevrouw van Nieuwenhoven
AfterPay B.V.
Reactie door omaloes op 29-10-2010 14:07
2 herinneringen via de post gestuurd? TNT zeker?? Slechte bezorging en ze doen er niks aan.
Alle bedrijven zouden hard moeten gaan protesteren bij TNT, misschien wordt er dan iets aan gedaan.
Ik hoop voor u dat alles inmiddels is opgelost.
Reactie door afterpay op 18-11-2010 15:37
Deze klacht is inmiddels door ons afgehandeld.
Met vriendelijke groet,
Mevrouw van Nieuwenhoven
AfterPay B.V.
Reactie door chantieme87 op 19-11-2010 08:26
ze zeggen dat het netjes opgelost is maar nee!
ik raad echt iedereen af bij hun via internet wat te kopen.
hoe hun hun klanten behandelen is ronduit schandalig.
ze hebben me destijds ook geflikt iets te sturen(duurs) wat ik niet eens besteld had!
ik heb et meteen teruggestuurd..
ja tnt staakt en daardoor heb ik geen herinnering via de post gehad..maar dat zegt niets over dat ik het niet via de mail gehad heb wat volgens hun wel zo is...maar ik niet gekregen heb.
ik moest alsnog die extra kosten betalen..een beetje begrip hebben ze niet want ze dreigen meteen!
ik ben zwaar ontevreden over die lui en koop er nooit weer wat!
Reactie door nmvg op 22-12-2010 23:51
Dag Allen,
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt bij Afterpay.
Bij het ontvangen van een bestelling bij kleertjes.com werd aangegeven te wachten met betalen totdat ik een acceptgiro zou ontvangen. Bij de twee voorgaande bestellingen bij kleertjes.com ging dat gelukkig goed; acceptgiro ontvangen en direct betaald.
Bij de bestelling van eind okt 2010 ontving ik geen acceptgiro. Een maand later kreeg ik ook zomaar uit het niets een herinnering met 7,50 administratiekosten. Dezelfde middag heb ik het oorspronkelijke bedrag overgemaakt. Tevens een mail naar Afterpay gestuurd met verzoek administratiekosten te crediteren gezien de omstandigheid geen factuur met acceptgiro te hebben ontvangen. Dagen later krijg ik pas bericht en een formeel verhaal over algemene voorwaarden etc.
Die algemene voorwaarden heb ik nagelezen en ik kom tot de conclusie dat je pas in verzuim bent als je niet tijdig betaalt. Maar dan moet je wel weten voor welke datum je moet betalen! Als je geen factuur ontvangt met een betalingstermijn is het dus niet mogelijk in verzuim te zijn.
Daarnaast wordt er aangegeven dat er eerst nog een herinneringsmail wordt gestuurd, alvorens de mail met administratiekosten wordt gestuurd.
Ook deze mail heb ik net zoals de mevrouw van het verhaal hierboven niet mogen ontvangen.
Ofwel; mijns inziens handelt Afterpay volstrekt onrechtmatig.
Komt nog bij; door de trage reactie van Afterpay op mijn mail is er nog eens 12,50 aan kosten in rekening gebracht. Tevens wordt er in de incasso gedreigd dat dit bedrag automatisch geïncasseerd gaat worden indien ik het niet betaal. Daar zou ik toestemming voor hebben gegeven door het aankruisen van de 'algemene voorwaarden' bij kleertjes.com.....
Wordt vervolgd.
Reactie door afterpay op 23-12-2010 09:14
Beste consument,
Wij betreuren het te lezen dat u ontevreden bent over de werkwijze van
AfterPay B.V.
Om u goed van dienst te kunnen zijn ontvangen wij graag van u, uw
postcode, huisnummer en eventueel het factuurnummer. Wij streven
er naar om u zo spoedig mogelijk een reactie terug te geven.
Alvast bedankt voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
AfterPay B.V.
www.afterpay.nl
Reactie door nmvg op 24-12-2010 10:42
Beste Afterpay,
Opmerkelijk dat jullie wel direct reageren op mijn klacht als het bericht voor iedereen leesbaar is...
Mijn klacht is bij jullie bekend, maar ik heb nog steeds geen reactie van u ontvangen. Op mijn andere mail die ik naar aanleiding van de extra verhoging van u heb ontvangen, heb ik ook nog steeds geen antwoord gekregen.
Kortom; mijn klacht is bij jullie bekend en ik ontvang graag zo spoedig mogelijk reactie.
Reactie door chantieme87 op 24-12-2010 10:48
beste mevr nmvg,
je hebt helemaal gelijk.
dit deden ze bij mij ook..
reken er maar niet op dat ze het kwijtschelden..
want ik heb alles gewoon moeten betalen..
helaas..
bij ons was er ook staking bij de post.
weet niet hoe het met u zat?
maar ik heb nooit een herinnering gehad ook..
ook niet via de mail.wat hun wel beweren..
vr groet,
c van der meer
Reactie door nmvg op 24-12-2010 14:17
Beste mevrouw Van der Meer,
Wat vervelend voor u dat u alles heeft betaald om er maar vanaf te zijn, althans zo interpreteer ik dat. Er is mijns inziens sprake van onrechtmatig handelen en daar moet een einde aan komen.
Overigens zijn wij niet de enige die last hebben van dit handelen door Afterpay. Er is nog een aantal van deze reacties geplaatst op het internet.
Het gaat mij niet eens om het geld, maar om het principe; ik vind het een vorm van diefstal.
Deze manier van handelen door Afterpay kan ervoor zorgen dat het vertrouwen van consumenten in online aankopen aanzienlijk afneemt. En dit is niet in het algemeen belang, zeker gezien de economische tijd waarin wij momenteel zitten.
Ik koop graag via internet, omdat ik een drukke baan heb en daarnaast voor mijn kinderen zorg. 's Avonds, als de kleintjes naar bed zijn, kan ik vaak net even een gaatje vinden om wat aankopen te doen. Helaas zijn de winkels dan dicht, vandaar mijn internet aankopen. Betaling van de rekening na ontvangst van de goederen vind ik dan ook een uitkomst, dan heb ik de mogelijkheid om de betaling te doen op het moment dat mij dat uitkomt (uiteraard binnen de gestelde betalingstermijn. En geloof mij; ik heb nog nooit in mijn leven te laat betaald!)
Hierbij nog het antwoord op jouw vraag; ik weet niet of TNT op het betreffende tijdstip heeft gestaakt. Indien dit wel zo was, had Afterpay de rekening digitaal moeten versturen of de factuur later moeten versturen. Dit om er zeker van te zijn dat de klant de factuur heeft ontvangen. Zij moeten er immers voor zorgdragen dat de betalingstermijn bij de klant bekend is (dit heet zorgvuldig handelen).
Ik heb de rekening in ieder geval in zijn geheel niet ontvangen en de betalingsherinnering per mail ook niet.
Ik adviseer je om dit soort praktijken in het kader van het algemeen belang (waarschuwingsbericht voor consumenten) te plaatsen op sociale netwerksites (o.a. twitter, hyves) e.d.
Wellicht is dit in mijn situatie niet nodig, omdat ik er vanuit ga dat ik de rekeningen met administratiekosten als niet verzonden mag beschouwen.
Succes
Reactie door k09kbu op 23-02-2013 16:40
Ben het helemaal zat met deze gasten er staat overigens al genoeg op internet over dit "keurige" incassobureau.
Mijn betaling en de aanmaning hadden elkaar waarschijnlijk gekruisd. Nu weer een aanmaning op de aanmaningskosten het moet niet gekker worden in wat voor land leven wij?
Het neigt naar een vorm van oplichting.
Reactie door afterpay op 25-02-2013 17:24
Beste consument,
Wij betreuren het te lezen dat u ontevreden bent over de werkwijze van AfterPay B.V.
Zoals aangegeven in ons bericht van 24 november 2010 willen wij uw klacht graag in behandeling nemen. Om u goed van dienst te kunnen zijn ontvangen wij graag van u, uw postcode, huisnummer en eventueel het factuurnummer. Wij streven er naar om u zo spoedig mogelijk een reactie terug
te geven.
Alvast bedankt voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
Afdeling Klachten
AfterPay B.V.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice AfterPay
Heeft u nog vragen? 'Klik dan hier om onze veelgestelde vragen te bekijken op de website' Mocht het antwoord op uw vraag er niet tussen staan, dan kunt u ook bellen met de Klantenservice van AfterPay, 0900 – 40 50 60 2 (0,20 cent per minuut) of stuur een e-mail naar klantenservice@afterpay.nl.
Onze medewerkers helpen u graag.
AfterPay B.V.
Postbus 434
8440 AK Heerenveen
T: 0900 – 40 50 60 2
W: www.afterpay.nl
Please consider the environment before printing this e-mail
Disclaimer
Dit e-mailbericht is vertrouwelijk en uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Indien u niet de beoogde ontvanger van dit e-mailbericht bent, verzoeken wij u vriendelijk om de verzender hiervan direct op de hoogte te stellen en om het bericht van alle locaties in uw computer en netwerk te verwijderen. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verstrekking aan en/of gebruik door derden van dit e-mailbericht en/of deze informatie is niet toegestaan. Indien dit gebeurt kan er sprake zijn van onrechtmatig handelen. AfterPay B.V. is niet in staat om de inhoud van de informatie die via het internet wordt verstuurd te controleren en aanvaardt daarvoor geen enkele aansprakelijkheid.
Tenslotte geven wij u het advies om alle inkomende emails en bijlagen te controleren op de aanwezigheid van virussen. Hoewel de verzender fysieke, electronische en procedurele maatregelen heeft getroffen om niet publieke informatie te beschermen en al haar digitale informatie tegen virussen te beschermen, aanvaardt de verzender van dit bericht geen aansprakelijkheid voor enige schade veroorzaakt door een virus die per abuis met het versturen van deze email mee is gekomen.
AfterPay B.V. is statutair gevestigd te Zwolle onder KvK nr. 08203350.
Reactie door valerius-2 op 25-02-2013 19:23
Ja hoe wordt ieman afgebluft, veel beloven en gewoon doorgaan. Maar als ik een bestelling doet en er is geen banknummer bij om te betalen dan stuur ik een email of een telefoontje hoe ze hun geld willen ontvangen.
Reactie door pingel op 17-05-2013 14:43
Heel herkenbaar dit. Exact hetzelfde meegemaakt. Je koopt een batterij voor je camera bij batterijenhuis.nl. krijgt hem een paar dagen later thuis zonder acceptgiro. Je weet dus niet hoe je moet betalen. Het zal nog wel komen, denk je. En ja hoor! Twee (!!) maanden later krijg je via de post een laatste herinnering. Het bedrag is inmiddels verdubbeld.
Meteen Afterpay gebeld. Blijkt dat ze al vier keer een mail en 1 keer een herinnering hebben gestuurd. Nooit iets onvangen!
De mails worden door Gmail onderschept omdat ze duidelijk herkenbare elementen van spam bevatten. Ik krijg er een heel naar gevoel bij. Zeker als een tuthola van klantenservice van Afterpay mij de schuld wil geven, totaal niet bereid is te zoeken naar de oorzaak of een oplossing en doet alsof ze dit nog nooit eerder bij de hand heeft gehad.
Kassa, doe iets aan deze club, dit deugt niet!
Reactie door afterpay op 23-05-2013 09:35
Beste consument,
Wij betreuren het te lezen dat u ontevreden bent over de werkwijze van AfterPay B.V.
Graag willen wij uw klacht in behandeling nemen. Om u goed van dienst te kunnen zijn ontvangen wij graag van u, uw postcode, huisnummer en eventueel het factuurnummer. Wij streven er naar om u zo spoedig mogelijk een reactie terug te geven.
Alvast bedankt voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
Afdeling Klachten
AfterPay B.V.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice AfterPay
Heeft u nog vragen? 'Klik dan hier om onze veelgestelde vragen te bekijken op de website' Mocht het antwoord op uw vraag er niet tussen staan, dan kunt u ook bellen met de Klantenservice van AfterPay, 0900 – 40 50 60 2 (0,20 cent per minuut) of stuur een e-mail naar klantenservice@afterpay.nl.
Onze medewerkers helpen u graag.
AfterPay B.V.
Postbus 434
8440 AK Heerenveen
T: 0900 – 40 50 60 2
W: www.afterpay.nl
Please consider the environment before printing this e-mail
Disclaimer
Dit e-mailbericht is vertrouwelijk en uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Indien u niet de beoogde ontvanger van dit e-mailbericht bent, verzoeken wij u vriendelijk om de verzender hiervan direct op de hoogte te stellen en om het bericht van alle locaties in uw computer en netwerk te verwijderen. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verstrekking aan en/of gebruik door derden van dit e-mailbericht en/of deze informatie is niet toegestaan. Indien dit gebeurt kan er sprake zijn van onrechtmatig handelen. AfterPay B.V. is niet in staat om de inhoud van de informatie die via het internet wordt verstuurd te controleren en aanvaardt daarvoor geen enkele aansprakelijkheid.
Tenslotte geven wij u het advies om alle inkomende emails en bijlagen te controleren op de aanwezigheid van virussen. Hoewel de verzender fysieke, electronische en procedurele maatregelen heeft getroffen om niet publieke informatie te beschermen en al haar digitale informatie tegen virussen te beschermen, aanvaardt de verzender van dit bericht geen aansprakelijkheid voor enige schade veroorzaakt door een virus die per abuis met het versturen van deze email mee is gekomen.
AfterPay B.V. is statutair gevestigd te Zwolle onder KvK nr. 08203350.
Reactie door john30 op 26-11-2013 22:55
Heel herkenbaar, wij hebben diverse malen besteld, helaas via Afterpay.
Telkens ontvangen wij geen faktuur, zelfs niet als je er om vraagt dmv mail aan klantenservice.
Nee je krijgt na 6 weken een faktuur thuis met 45 euro administratie / herinneringskosten aan je broek, want je betaald maar niet....
Dit is pure oplichting, dit bedrijf heeft de zaakjes duidelijk niet op orde.
Inmiddels heb ik een heel dossier aan bewijsstukken, mails e.d. waar ze niet op reageren.
Ik ben benieuwd of het nu wel wordt opgelost, want ook nu weer bij mijn bestelling bij WE.NL natuurlijk weer geen nota mogen ontvangen......
Helaas lees ik al op diverse forums dat ik niet de enigste ben die geen nota ontvang.
Dit bedrijf verdiend aan deze truck! Schandalig!!!
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!