afgeprijsde jurkjes retourneren webwinkel
Geplaatst door: elucia op: 01-10-2014 16:11
Heb afgeprijsde jurkjes(maat viel extreem klein uit)geretourneerd naar webwinkel.Kreeg niet mijn geld terug, maar een tegoed(340,--)voor een half jaar geldig.Voel me nu verplicht om heel snel iets bij deze webwinkel te bestellen,maar kan niets vinden naar mijn smaak.Mag een webwinkel zo handelen en kan ik mijn geld anders zomaar kwijt zijn?
Reactie door valerius-2 op 01-10-2014 16:16
Kijk bij vraag en beantwoord, daar staat hij ook en daar is die rubriek ook voor.
Reactie door diumenge op 01-10-2014 18:17
Neen, de webwinkel had gewoon uw geld terug moeten geven.
Reactie door 1953 op 02-10-2014 04:18
LET OP! Dit is de rubriek DISCUSSIES.
Wilt u een VRAAG STELLEN over bijvoorbeeld een product of firma? Ga dan hier naar onze andere rubriek VRAAG & BEANTWOORD!
In Discussies kunt uw consumentendebat starten! Om het debat beschaafd te laten verlopen heeft de redactie enkele spelregels opgesteld. Ons verzoek aan iedereen is om deze in acht te nemen.
Tegoedbon! Onjuist!
U heeft het recht om binnen de 14 werkdagen om de bestelling (gedeeltelijk) te annuleren, te retourneren en uw geld (minus verzendkosten) op uw IBAN-rekeningnummer binnen de 14 werkdagen over te maken; conform de Wet koop op afstand, trad in werking op 13 juni jl.
Reactie door mahadma op 02-10-2014 10:51
Misschien dat de vraagsteller hier eerst kijkt, welke webshop is het? Eentje uit verweggistan?
Reactie door elucia op 02-10-2014 11:46
Iedereen alvast bedankt voor reageren.Het is webshop ShalinaStyl, ,een nederlandse website.
Van KASSA en de Belbus heb ik precies dezelfde reaktie gehad, als hierboven. Heb ShalinaStyl wederom aangeschreven, nu wachten op reaktie. Wordt vervolgd
Reactie door mahadma op 02-10-2014 11:59
Leuke voorwaarden: (maar niet heus)
Retourkosten zijn altijd voor de koper.
Ruilen en retourneren kan dus, maar wel onder de volgende voorwaarden :
- binnen 7 dagen na verzending.
- de artikelen moeten onbeschadigd, ongebruikt zijn en voorzien van de originele labels/prijskaartjes.
- Lingerie, Badkleding, piercings, oorbellen i.v.m. hygiëne + Sale artikelen kunnen niet retour,(daar waar duidelijk Sale in advertentietitel staat!)
Aanbiedingen mogen wel retour!
Als het Artikel / de artikelen correct retour door ons ontvangen zijn, krijgt men via mail `n code voor het tegoedbedrag.
Te besteden in de onze web shop, geldig voor 6 maanden.
De tegoedbon is totaalbedrag minus onze verzendkosten.
ShalinaStyl behoudt het recht om retouren te weigeren of om slechts een gedeelte van het bedrag te crediteren, wanneer het vermoeden bestaat dat de artikelen reeds gebruikt zijn of door schuld anders dan die van ShalinaStyl of de leverancier van het artikel zijn beschadigd.
Kennelijk weten ze niet dat er het een en ander recentelijk veranderd is, (voorbeeld 7 dagen = 14 dagen, enz.......)
Reactie door mahadma op 02-10-2014 12:07
Geen telefoonnummer op de site, geen nummer te vinden, een zelfbouw site, foute av, geweldig bedrijfje ............
Reactie door tijger1 op 02-10-2014 15:21
En daar koopt men voor € 340 jurken?
Reactie door elucia op 02-10-2014 16:28
Nou......ik krijg mijn geld teruggestort....In een aanmatigende mail werd mij dit duidelijk gemaakt :
-dat het in deze tijd al moeilijk genoeg is, als webwinkel, om overeind te blijven
-dat ik er hopelijk geen genoegen in zou scheppen, om ze alsnog bekend te maken bij KASSA
-dat ze niet aan wanpraktijken doen bij ShalinaStyl, want vele vaste, tevreden klanten! (??????)
Dat het in deze tijd heel belangrijk is om ALLES voor je klanten te doen op het gebied van service, ontgaat deze NEP ondernemer kennelijk!
Bedankt voor alle reacties!
ShalinaStyl maakt een slechte beurt!
Reactie door tot15karakters op 02-10-2014 18:31
Als online winkelier ben ik het wel eens met hun.....
Ze missen een klant van E340 en hebben voor niets gewerkt....
Met een tegoedbon krijg je alsnog enige omzet en dat kan noodzakelijk zijn.
Als je twijfel over de maten, heb je kleding in deze maat elders gekocht die wel paste of ......
Zelf heb ik besloten om toch schadeloos gesteld te worden om met zeer lage prijzen maar hoge verzendkosten mij zelf schadeloos te stellen.
Ik ben een van de duurste met verzenden en dat mag!
Daar verdien ik vaak meer op dan het product en zelfs producten met verlies verkopen is dan mogelijk.
Ja, ik verdien aan verzenden dus meer dan kosten dekkend en dan is wegens dit verlies voor de kopers de hoeveelheid teruggestuurde goederen ook vele malen later dan voorheen en bij anderen....
Dat ik meestal totaal gelijk ben met anderen...
Als je meer koopt heb je voordeel, voor slechts 1 product soms nadeel maar ik heb liever 1 grote dan 10 kleine klanten wat werk betreft...
Ja, ook een winkelier mag best slim zaken doen.
Groetjes, de goedkope webwinkel die erg duur is met verzendkosten en U weet nu waarom, zo eerlijk ben ik wel....
Reactie door tijger1 op 02-10-2014 18:44
Maar als uw klanten de spullen terugsturen, schiet u dus helemaal niets op met die hoge verzendkosten.
Reactie door tijger1 op 02-10-2014 18:46
@elucia
Wat een kinderachtig bedrijf. Dus voortaan verre van blijven.
Reactie door tijger1 op 02-10-2014 18:49
De algemene voorwaarden zijn op dit moment niet in te zien. Maar bij verzenden staat nog de nodige onzin.
Reactie door mahadma op 02-10-2014 20:01
Kennelijk leest ze mee?
Reactie door 1953 op 03-10-2014 02:37
Quote: tijger1 schreef op donderdag 2 okt 2014, 18:46: @elucia
Wat een kinderachtig bedrijf. Dus voortaan verre van blijven. einde Quote
Een gewaarschuwd mens telt voor twee!
Reactie door 1953 op 04-10-2014 05:08
Quote: elucia schreef op donderdag 2 okt 2014, 16:28: Nou......ik krijg mijn geld teruggestort....In een aanmatigende mail werd mij dit duidelijk gemaakt :
-dat het in deze tijd al moeilijk genoeg is, als webwinkel, om overeind te blijven
-dat ik er hopelijk geen genoegen in zou scheppen, om ze alsnog bekend te maken bij KASSA
-dat ze niet aan wanpraktijken doen bij ShalinaStyl, want vele vaste, tevreden klanten! (??????)
Dat het in deze tijd heel belangrijk is om ALLES voor je klanten te doen op het gebied van service, ontgaat deze NEP ondernemer kennelijk!
Bedankt voor alle reacties!
ShalinaStyl maakt een slechte beurt!einde Quote
Meld het ook even als het bedrag daadwerkelijk is overgemaakt op uw bankrekening.
Reactie door elucia op 07-10-2014 11:05
Het geld is overgemaakt! Vind ik dan wel weer netjes. Iedereen bedankt voor reageren.
Reactie door mahadma op 07-10-2014 11:22
Da's mooi. Dank je voor het terug melden. Je weet in ieder geval nu wel waar je op moet letten bij een webshop.
Reactie door 1953 op 08-10-2014 03:50
Quote: elucia schreef op dinsdag 7 okt 2014, 11:05: Het geld is overgemaakt! Vind ik dan wel weer netjes. Iedereen bedankt voor reageren.einde Quote
Eind goed, al goed!
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!