aevitae zorgverzekering
Geplaatst door: zurezult op: 15-06-2011 18:26
Via mijn werk konden ik en mijn vriendin dit jaar een collectieve zorgverzekering afsluiten bij aevitae. Ongeveer half januari kreeg ik mijn pasje en polis. Mijn vriendin kreeg dit echter niet dus belde ik op naar aevitae om te vragen of alles goed zat en of mijn vriendin ook verzekerd was. Mij werd verteld dat alles goed zat en dat we even moesten wachten op dit pasje.
De poliskosten zouden via mijn werkgever lopen en deze zouden automatisch ingehouden worden op mijn salaris. Aangezien ik er van uit ging dat dit wel goed zat heb ik me hier niet mee bezig gehouden, tot ik in februari ineens het dubbele aan zorg kosten betaalde. Dit bleek echter een foutje van eavitae te zijn omdat ze achter lagen met de administratie en dit nog de kosten waren van januari die nog niet gedeclareerd waren. Ook vroeg ik naar mijn vriendin haar pasje maar dat zou nog komen.
In mei bleek dat 6 x het bedrag van de zorgverzekering af geschreven te zijn. Ik belde maar weer met aevitae, ze vertelde me dat mijn vriendin met terugwerkende kracht haar zorgverzekering nog moest betalen omdat zij zich pas eind maart zou hebben aangemeld. Ik vertelde dat dit onmogelijk kan aangezien de wet voorschrijft dat iedereen een zorgverzekering moet hebben vanaf januari. Na heel wat moeilijk doen bleek toch dat de fout bij hen lag maar dat nadat ik uitgemaakt was voor leugenaar. Wederom vroeg ik waar het pasje bleef.
Samengevat, ik had zelf niet door dat ik niet had betaald voor mijn vriendin, maar hier komt het.
Ik vul online een klacht in op hun website waarin ik uitleg dat ik heb aangegeven dat ik per maand wil betalen en dat ik het niet fijn vind dat ik dus ineens voor 6 maanden moet betalen. Hierop krijg ik eigenlijk helemaal geen antwoord, maar ik krijg wel een mailtje terug met daarin een inlog code voor de website zodat ik mijn account op de website kan zien.
In juni krijg ik twee brieven; een brief met het pasje van mijn vriendin en een brief dat onze polis is opgezegd door mijn werkgever. Ik vraag dit na binnen het bedrijf waar ik werk, maar dit is helemaal niet het geval. Ik neem weer contact op met aevitae en zij vertellen mij dat ene heer Argo dit had doorgegeven. Wederom kost het mij moeite om de dame aan de telefoon te overtuigen dat er nooit een Argo bij ons bedrijf werkt of heeft gewerkt en dat het raar is dat een zorgverzekering halverwege het jaar wordt opgezegd.
Het bleek zo te zijn dat de polis werd opgezegd omdat het verder gaat via een ander nummer en zij mijn huidige polis niet konden overzetten. Ik zal hierover nog een brief ontvangen met daarin een nieuwe polis. Ook horen hier nieuwe pasjes bij die ik hopelijk voor het volgende jaar ontvang?
Toen ik hierover een opmerking maakte werd ik niet eens begrepen door de dame aan de telefoon en het werd helemaal te gortig toen ik haar vertelde dat ik hoopte dat de betalingen nu wel goed zouden gaan. Ik vroeg haar nu maar of alles goed zou gaan met de betalingen maar ze zou me daarvoor moeten doorverbinden met de financiele afdeling. Maar toen ik haar vroeg om dat dan ook te doen was dat niet mogelijk. Ik vroeg haar of zij de betalingen kon zien en of het nu allemaal klopte, maar ze vertelde me dat ze dat wel kon zien maar dat ze deze informatie niet met mij mag delen alleen aan mijn werkgever. Hierover werd ik boos, hoe kan het nou zo zijn dat ik niet eens mag weten of mijn betalingen wel aankomen en of er nog geld openstaat, het is toch mijn geld!? Wat een waardeloos bedrijf!
Reactie door tdehond op 16-06-2011 09:44
Misschien kunt u dit bedrijf verblijden met een schriftelijke klacht die u aangetekend verzendt met daarin het verzoek:
1. binnen uiterlijk 10 werkdagen toezenden van nieuwe polis + pasjes
2. overzicht van betalingen en eventueel openstaande facturen binnen uiterlijk 10 werkdagen toe te zenden.
voldoet dit bedrijf niet aan uw verzoek kijk dan hoe u een geschil kunt voorleggen.
Als een dergelijk bedrijf mij voor leugenaar zou uitmaken leidt dat mijnerzijds tot een vertrouwens breuk. Dit zou voor mij aanleiding zijn om m.i.v. volgend jaar over te stappen naar een andere zorgverzekeraar.
Reactie door zorro010 op 12-02-2013 02:09
Het zijn ordinaire oplichters!!!
Ze reageren niet op mailtjes en op telefoontjes word je ook niet wijzer van.
Niet mee in zee gaan.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!