Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Administrative afhandeling Budgio verzekering door Independer een ramp

Geplaatst door: rayne op: 08-07-2010 17:10
Jammer dat Independer de administratie afhandeling van Budgio op zich heeft genomen. Independer kan dan misschien wel de acties en handelswijze van anderen prima beoordelen, maar zelf bakken ze er weinig van. Independer heeft begin dit jaar de inning van Budgio autoverzekering overgenomen. Deed me meteen al vragen stellen over de onafhankelijkheid van Independer.. Independer heeft overduidelijk geen kaas gegeten van de wettelijke regels rond automatisch incaso en waar een factuur wettelijk aan moet voldoen, maar ook de klantenservice wordt bevolkt door mensen die blijkbaar niet kunnne lezen. Wat op de inhoud van je mail wordt nooit gereageerd of de verkeerde antwoorden gegeven. Een paar maanden geleden kreeg ik als Budgio klant een digitale brief van Independer die me vertelde dat mijn jaarpremie vanaf nu door hen automatisch zou worden geïncasseerd en dat ik geen papieren facturen meer zou ontvangen. Pardon?? Ik heb Budgio geen machtiging gegeven, laat staan Independer.. Ik heb meteen heel netjes een mail gestuurd naar hun klantenservice dat ik geen machtiging had verstrekt aan Budio en dus ook geen wenste te verstrekken aan Independer en ik bovendien een papieren factuur wenste te ontvangen. Na een week kwam er antwoord: nee mevrouwtje, het betreft hier een premie die u per jaar betaald en die wordt niet automatsich geïncasseerd. Bovendien werd Prima dacht ik, geregeld. 2 weken geleden kreeg ik een mail van Independer dat de jaar premie eerdaags van mijn rekening zou worden geschreven.. Pardon?? Dit was toch recht gezet.. Weer een mail naar de klantenservice, die met nogmaals verzekerde dat de premie niet automatsich zou worden geïncasseerd en als bijlage werd nogmaals de "bevestiging van automatisch incasso toegevoegd". Op mijn vragen om een papieren factuur met daarop alle wettelijk verplichte gegevens naar me te sturen, werd op geen enkele manier gereageerd. Jullie kunnen het al raden, afgelopen maandag was de premie dus inderdaad van mijn rekening geschreven, die ik natuurlijk meteen heb gestorneerd. Dan owrdt er opeens wel weer gereageerd door Independer door de klachtenafhandeling ( die dringend op cursus moeten "hoe lees ik een klachtenbrief en hoe reageer ik daar op). Alles bij elkaar lapt Independer op alle mogelijke manieren de wettelijke regels omtrend automatisch incasso en wettelijke regels omtrend digitale facturen aan zijn laars. 1. ook al zou ik een automatisch incasso verstrekt hebben aan Budgio (ASR) dan gaat deze niet automatsisch over naar Independer als zij de administratieve afhandeling overnemen. Automatsiche inacasso wordt verstrekt aan één bedrijf en zijn zonder goedkeuring van de klant niet over te dragen aan derden! 2. hoewel de regels voor digitale facturen zijn versoepeld is één niet onbelangrijke voorwaarde dat de "klant of afnemer" moet instemmen met het ontvangen van digitale facturen ipv papieren facturen. Ondanks herhaalde verzoeken aan de klantenservice en verschillende klachten en contacten met ene meneer van Dijk van de klachtenafhandeling krijg ik nietszeggende antwoorden, wordt niet ingegaan op mijn verzoek voor een papieren factuur en wordt nu na een tweede maal een (mislukte) poging van Independer het bedrag toch automatisch te incasseren me maar gevraagd om genoegen te nemen met de bevestiging automatisch incasso als factuur, daar de gegevens van af te halen en de premie PER OMGAANDE over te maken.. Alles op een rij Independer: ik heb elke keer dat u me digitale brieven en automatsiche incasso bevestigingen heb gestuurd u onmiddelijk geinformeerd dat ik u geen machtiging heb gegegeven, die niet wenste te geven .. toch schrijf u gewoon de premie automatisch af. Ook aan mijn wettelijke verzoek voor een papieren factuur die aan de wettelijek eisen voldoet geeft u geen gehoor. Ik ben absoluut niet onder de indruk van de manier waarop u met klanten omgaat. Misschien is het voor jullie een harde les .. als je andere bedrijven beoordeeld. Jullie doen het niet beter integendeel!! Ik heb intussen mijn licht opgestoken bij de rechtsbijstandsverzekering en de belastindienst .. ik ben pas verplicht de factuur te voldoen als u mij zoals al weken geleden gevraagd een papieren factuur stuurt en geen bevestiging van automatisch incasso. Dat vandaag nog een opzegging van de verzekering de deur uitgaat mag iedereen duidelijk zijn en ik raad dus iedereen ook aan : neem geen Budio of andere verzekering die door Independer administratief wordt afgehandeld!!
Reactie door read op 08-07-2010 18:20
rayne Prima zaak dat je hier de naar mijn mening malafide werkwijze van Independer aan de orde stelt. Andere "lotgenoten" kunnen hier hun voordeel mee doen. Pedro.
Reactie door martijn grasso op 09-07-2010 16:37
Beste Rayne, Wij vinden het erg vervelend dat wij uw premie hebben geïncasseerd terwijl al door u was aangegeven dat u dit niet wil. Er zijn door ons inmiddels duizenden Budgio verzekeringen probleemloos voortgezet via onze administratie maar het is duidelijk dat wij in uw situatie steken hebben laten vallen en daarvoor bieden wij onze oprechte excuses aan. Als internetbedrijf kiezen wij ervoor om per email te communiceren met onze klanten om zo de kosten laag te houden waardoor wij voordelige verzekeringen kunnen aanbieden. Ons proces is daarom niet ingericht voor het versturen van nota's per post. Wanneer u daar toch de voorkeur aan geeft dan kunt u de polis bij ons zonder opzegtermijn beëindigen. Als wij uw beëindigingsverzoek hebben ontvangen zullen wij dat direct verwerken en u hierover verder rechtstreeks informeren. Met vriendelijke groet, Martijn Grasso, Independer.nl

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor