Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Administratie KPN EEN groot DRAMA!

Geplaatst door: boneka op: 30-01-2009 11:23
Hoewel ik even heb getwijfeld om over te stappen naar UPC heb ik me toch laten verleiden om bij KPN te blijven. Maar wel over te stappen van planet naar Internet + bellen van de KPN. Vanaf 16 december vorig jaar komen er flinke problemen, want KPN heeft zoveel mensen in dienst dat ze van elkaar niet weten wie wat doet. Gemaakte afspraken worden niet op papier gezet, klanten krijgen geen mail wat is afgesproken, geen referentienummer en de afdelingen onderling weten niets van elkaar. Het is een grote puinhoop bij KPN. Het probleem! Op 16 december komt de monteur alles aansluiten, maar doordat er geen directe aansluiting zit van stroomvoorziening en de monteur (ondanks toezegging aan de telefoon) dit niet gaat aansluiten gaat ie met onverichte zaken weer weg. Een dag kwijt van je werk. Nieuwe afspraak gemaakt. Wat gebeurt, het abonnement gaat al in!!!! Over gebeld, maar ja kunnen ze niks aan doen. Ondertussen zonder nieuwe aansluiten betaal ik 2 abonnementen!!! Heb alles toen gestorneerd. Nieuwe monteur komt, maar levert de verkeerde kabel. Twee dagen later is dan alles in orde. Maar nog niet de administratie. Datum abonnement is niet goed en krijg ik niet veranderd. Geld tegoed monteur en storingen etc zijn nog niet vergoed. Bol com bon nog steeds niet ontvangen (sommigen weten zelfs niet wat voor aktiie het is) Dan een klacht indienen. Well u wordt gebeld op die en die datum om 10.30. Geen telefoon natuurlijk. Weer bellen. Misschien morgen. Ook niet. Okay dan maar een nieuwe afspraak maken. Schikt het u volgende week? Weer een week wachten maar geen telefoontje van KPN. Ondertussen eerste aanmaning voor niet geleverde diensten. Weer bellen. Ja nou het zit zo. Als we bellen op bijvoorbeeld 28 januari om 10.30 dan betekent dat niet dat we dan ook bellen. Het kan ook op 7 februari zijn Zucht zucht zucht wat een brok ellende bij KPN
Reactie door boneka op 02-02-2009 13:52
Waarom doet KASSA hier niets aan? Afgelopen week stond KPN weer eens op nr. 2 qua klachten. Maar er wordt niets aan gedaan. Felix Meurders wilde zelfs niet meer horen wat KPN eraan zou gaan doen, maar als er helemaal niks meer gebeurt dan is het helemaal zuur voor de klanten!
Reactie door boneka op 30-01-2009 19:59
KPN moet gewoon haar best gaan doen. Een aantal voorstellen
- Klachten moeten worden geregistreerd middels een referentienummer
- klachten moeten door alle afdelingen gezien kunnen worden
- standaard compensatieregelingen (stroringen/monteur voor niks etc)
- schriftelijke bevestiging klacht per e-mail
- binnen twee weken op afgesproken datum bellen ('s morgens of 's middags)
- kortingen cq aanbiedingen moeten door alle afdelingen bekend zijn
- monteurs moeten de juiste spullen bij zich hebben
- call-centra moeten de juiste info geven aan klanten
Ik zou zeggen SUCCES KPN!!!
Kpn is inderdaad een groot drama. Op 22 december 2008 sluit ik internet+bellen af. Ik meld hierbij dat ik twee telefoonlijnen wil hebben in verband met de fax. Dit zou in orde zijn en in de order meegenomen worden. Op 3 januari krijg ik een brief dat ik op 21 januari actief zou zijn. Oké, dat is mooi dacht ik, maar wat bleek, in deze brief stond maar 1 telefoonnummer vermeld. Ik heb toen gebeld. Antwoord: ze konden er niks aan doen, maar als ik op 21 januari een actieve lijn zou hebben moest ik even bellen en dan zou het gelijk geregeld worden. Mooi.. dacht ik.... In een brief van 8 januari stond ook dat mijn experiabox verzonden zou zijn. Daarbij stond ook vermeld dat deze uiterlijk 3 dagen voor de activatie van internet + bellen binnen zou zijn. Echter op 19 januari niks binne... ik gebeld. Toen werd mij verteld dat de experiabox verzonden was en dat tnt vertraging zou hebben. Maar ik kon volgens hen tnt bellen en vragen waar mijn pakket was, maar toen ik om het pakketnummer vroeg zei kpn dat ze dat niet hadden omdat ze dat niet krijgen van de experiaboxen. Toen ik tnt ging bellen was er bij hen niks bekend over een vertraging. Wel konden zij mij vertellen dat kpn de boxen opspaart en deze tegelijkertijd, zodra ze er veel hebben, verzenden. Maar zonder pakketnummer kon tnt niks. Dus wij wederom naar kpn gebeld en die bleven bij hun antwoord. Op 22 januari krijg ik eindelijk mijn experiabox binnen. Heb alles zelf geinstalleerd en zoals eerder afgesproken zou ik toen kpn bellen om mijn extra lijn voor de fax in orde te maken. Toen ik een medewerker van kpn aan de lijn kreeg, werd ik wederom 6x doorverbonden (dit gebeurde bij elk telefoongesprek) Toen bleek dat ik de eerste maand niks aan mijn abbonement kon veranderen/toevoegen. Ik heb ze op 26 januari een brief verzonden aan kpn met het verzoek binnen 7 dagen in orde te maken dat ik mijn extra lijn binnen 7 dagen zou hebben anders zou ik stappen ondernemen richting de geschillencommissie. Vandaag op 3 februari keek ik op mijn persoonlijke pagina en zag ik dat er eindelijk een tweede nummer was toegevoegd. Wij blij!!!! Maar helaas... nadat ik deze aan poort twee had toegekend bleek de lijn nog helemaal niet actief was. Heb hen gebeld en toen bleek dat de administratieve handeling nog niet verwerkt was en dat dat nog wel enkele dagen kan gaan duren.
Ik heb meerdere klachten gemeld bij kpn en daar kreeg ik een referentienummer bij. Dat was wel een pluspunt. Ook werd ik nadat ik mijn eerste klacht neergelegd had terug gebeld en kreeg als vergoeding een maand gratis internet+bellen.
Maar de klachten blijven zich maar opstapelen. je wordt er zoooooooo moe van.
Zet daar alle kpn-dochters ook maar bij.....wat een ellende zeg!
Mijn rechtsbijstand is nu al 3 maanden in conclaaf met Telfort en ook zij komen tot nu toe nog geen stap verder.
Telfort en hetnet niets dan problemen. abonnementen worden onterecht verlengd, en de verbinding van telfort is zeer slecht.
Telfort en HetNet zijn onderdeel van kpn> ik ga helemaal afscheid nemen van alles wat kpn is.
Ben al vanaf mei 2008 met de KPN in de slag. Ik had ineens twee maal ADSL???. Maar ja er wordt geincasseerd door KPN dus in eerste instantie valt het nog niet op daar de bedragen nog niet zo hoog waren. Deze liepen echter op. Toen kwamik erachter dat ik het dubbele abonnement had. Facturen werden verzonden naar een mij onbekend e-mailadres???. Inmiddels 9 maanden, vele telefoontjes (levert hun goed geld op), mails, irritaties etc verder is de overeenkomst ontbonden. Echter niet met terugwerkende kracht. Daar ik in die periode ben gaan storneren heb ik nog een kleine 100 Euri tegoed. Zij vinden van niet. Justicia is al ingeschakeld door KPN. De grootste dramatische onderneming die ik ken.
Ben nu nog steeds in de slag op die 100 euri's. Ik zou zeggen dit is diefstal maar ja krijg je geld maar eens terug van die (wan)organisatie
Bij ons is het ook schandalig verlopen! Er liepen 2 abonnementen en dus hebben we gebeld om 1 abonnement af te laten sluiten. Blijkbaar is dit al te ingewikkeld en hebben ze voor de zekerheid allebei maar afgesloten. Gevolg: geen internet.
Gebeld hierover: het zou in 1 dag geregeld worden. Niet dus. Weer gebeld: een week. Weer niet. Toen weer gebeld en voor de zoveelste keer het verhaal gedaan en toen werden via Belgie doorverbonden. Er zou een nieuw pakket gestuurd worden.
Inmiddels na -tig keer bellen en 10 verschillende verhalen bleek dus dat er niets besteld was, maar omdat we het zo zat waren, wilden we het maar allemaal annuleren en naar een andere provider. Maar dat kon weer niet, want het kon niet geannuleerd worden (knap, annuleren zonder bestelling). Ze zouden een nieuw pakket bestellen en nu dus weer 3 weken wachten.
We zitten nu al 2 maanden zonder internet en al ruim € 70,00 aan belkosten! We gaan dit zeker declareren. Een helpdesk is prima en daar willen we zeker voor betalen, maar niet als die helpdesk van dusdanige kwaliteit is dat je er niets mee opschiet en je gewoon geld afgetroggeld wordt!!
Ik zou een andere internet aanbieder zoeken als ik jou was.....iig geen Kpn,Telfort, Het net.
Wij zijn van Telfort overgestapt naar Online en dat bevalt stukken beter
Dat overstappen ging overigens niet makkelijk en Telfort eist nog steeds onterecht geld van ons.

Ik zit nu ook middenin een administratief drama bij Het Net / KPN. Ik had ADSL Snel Surfen aangevraagd met ingang van 22 juni 2009 maar in de automatische bevestiging die ik ontving zaten al allemaal fouten. Ik besloot binnen de termijn van 7 dagen te annuleren omdat ik weinig vertrouwen had in de verdere afwikkeling van mijn bestelling maar dat schijnt onmogelijk te zijn. In totaal ben ik al bijna 20 euro kwijt aan telefoonkosten, is mijn huidige internet opgezegd door Het Net, ook al had ik aangegeven dat zij mijn huidige internet NIET mochten opzeggen, wacht ik nog steeds op een bevestiging van annulering en dat ze mijn internet weer aansluiten. EN IK BEN NOG NIET EENS KLANT!!! Ik heb er mijn buik vol van, klachtenbrief is verstuurd (ook aangetekend) al heb ik er weinig vertrouwen in  als ik zo de berichten op verschillende fora lees. Je voelt je machteloos en niet serieus genomen en gefrustreerd. Ja, ik snap nu ook dat je je geduld kan verliezen… En ondertussen ben ik mijn prima werkende internet kwijt. Mijn vaste lijn bij KPN ga ik binnenkort ook proberen op te zeggen al denk ik dat ik daar ook een jaar mee bezig zal zijn .

Ik zit nu ook middenin een administratief drama bij Het Net / KPN. Ik had ADSL Snel Surfen aangevraagd met ingang van 22 juni 2009 maar in de automatische bevestiging die ik ontving zaten al allemaal fouten. Ik besloot binnen de termijn van 7 dagen te annuleren omdat ik weinig vertrouwen had in de verdere afwikkeling van mijn bestelling maar dat schijnt onmogelijk te zijn. In totaal ben ik al bijna 20 euro kwijt aan telefoonkosten, is mijn huidige internet opgezegd door Het Net, ook al had ik aangegeven dat zij mijn huidige internet NIET mochten opzeggen, wacht ik nog steeds op een bevestiging van annulering en dat ze mijn internet weer aansluiten. EN IK BEN NOG NIET EENS KLANT!!! Ik heb er mijn buik vol van, klachtenbrief is verstuurd (ook aangetekend) al heb ik er weinig vertrouwen in  als ik zo de berichten op verschillende fora lees. Je voelt je machteloos en niet serieus genomen en gefrustreerd. Ja, ik snap nu ook dat je je geduld kan verliezen… En ondertussen ben ik mijn prima werkende internet kwijt. Mijn vaste lijn bij KPN ga ik binnenkort ook proberen op te zeggen al denk ik dat ik daar ook een jaar mee bezig zal zijn .

Beste KPN
Het is weer zover met je Telfort dochter inmiddels weer 11 dagen zonder internet. Heb nu in 4 maanden tijd een  net 2 maanden met moeite verbinding. Dat is 50 % De verantwoordelijkheid ligt bij jullie KPN
Aangetekende brieven raken ze ook kwijt! We hebben tot 2 maal een aangetekende brief gestuurd, maar er is nergens iets te vinden bij hetnet en kpn. Gelukkig voor je dat je nog geen klant bent! We proberen al ruim een jaar om van ze af te komen en het lukt maar niet.
Veel succes.gr. Barbara
Net gebeld met KPN en onbeschoft geholpen door een pinnige tante !
Doordat ik mijn abonnement bij Het Net niet kon downgraden (administratief onmogelijk na 80,- euro bellen en allemaal KPN/HetNetexcuses van het komt goed), heb ik besloten over te stappen naar Ziggo.
Keurig volgens het contract in januari 2009 opgezegt per 24-04-2009. dit is bevestigd per mail. Na deze datum werd gewoon het abonnementgeld afgeschreven. Dit bedrag van 44,95 heb  ik door de bank terug laten storten.
Weer vele malen gebeld, het komt allemaal goed. Nu moet ik volgens die lui toch de maand juni betalen omdat dat in het contract staat nadat ze dat zelf gewijzigd hebben met een nieuwe datum !!!
Hoe ga ik hier mee om  ?

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor