Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Acer laptop reparatie

Geplaatst door: robkamp op: 13-03-2010 15:18
Hallo, Ik zit me nogal te ergeren aan de service van acer. Ik heb in de zomer van 2008 een laptop gekocht met een jaar garantie. Sinds de aanschaf viel hij zelden uit, ik dacht dat dit mijn eigen schuld was doordat ik de laptop dan op mijn benen had en dan soms overhit raakte. het gebeurde op den duur steeds vaker en na 1 jaar en 1 week wou hij niet meer opstarten. Ik had de laptop opgestuurd naar acer (via dixons) en het duurde uiteindelijk 2.5 maand dat ik de laptop weer terug had. Het kostte tot mijn blijdschap geen geld. Ze hadden ongeveer elk onderdeel van de laptop vervangen.(achteraf begreep ik dat ik recht had op een standaard 3 jaar garantie en dat dit dus vrij normaal was) toen ik de laptop weer één maand terug had ging hij weer kapot, zelfde probleem als de eerste keer. Weer via dixons opgestuurd naar acer. het duurde en duurde maar, om de twee weken naar dixons gegaan om status op te vragen en telkens was de status: Status Onbekend. na 2.5maand wachttijd vond Dixons het wel mooi geweest en gaf mij binnen 2 weken een 2e hands (zelfde type) laptop terug. Toen bleek meteen al dat die laptop ook niet goed was en vaak een blauw scherm kreeg met de melding "Unconfigurable hardware error". Aangezien ik in het eerste jaar van een ICT opleiding zat besloot ik te wachten met opsturen tot de eerst volgende vakantie (aangezien ik de laptop al 5 maand kwijt was tijdens de opleiding, en dat uiterst hinderlijk was). Vlak voor de voorjaarsvakantie ging ik weer terug naar Dixons met de vraag: Als ik de laptop opstuur ben ik de laptop dan weer 3 maand kwijt? Waarschijnlijk zou dit wel het geval zijn en ze raden me aan om het rechtstreeks op te sturen naar acer. Zogezegd zo gedaan, de klacht vermeld, laptop ingepakt en verstuurd richting Acer. Eindelijk was hij snel terug (3 weken reparatietijd). De hardeschijf was vervangen, Nieuwe windows geinstalleerd en ze hadden hem getest. Dus zoals elke keer begin ik weer met de benodigde programma's voor mijn opleiding te installeren. en wat krijgen we dan? weer een blauw scherm binnen 3 uur tijd... Ze hebben dus helemaal NIKS gerapareerd. Ik heb het ondertussen helemaal gehad met die reparaties van Acer, het heeft al ernstige consequenties gehad voor mijn opleiding en ik vind niet dat Acer hier zo maar mee weg mag komen. Als ik zo door blijf gaan op deze manier krijg ik volgens mij nooit een werkende laptop terug. Wat kan ik hier nu tegen doen?
Reactie door soepkiep op 13-03-2010 16:05
een nieuwe laptop eisen dit kan en mag toch niet die is al 3 of 4x op gestuurd is toch niet normaal
Reactie door read op 13-03-2010 18:56
robkamp Dixons is de verkoper en je kunt in voldoende mate aantonen dat beide produkten ondeugdelijk zijn. Dan kun je dus de oorspronkelijk aankoopovereenkomst alsnog schriftelijk ontbinden en je geld terug eisen. Pedro.
Reactie door hfpk op 13-03-2010 19:37
Voordat ik monteur was heb ik een half jaar lang in een callcenter gewerkt en heb ik ook Acer laptops verkocht aan de kleinere winkeliers. Vele van hun was de reactie; Nee bedankt want Acer levert slechte service. Als een laptop stuk is en je stuurt die op kan je maanden wachten en moeten winkeliers om hun klanten te houden zelf een laptop voorschieten dus die waren gauw genezen van Acer. Vele waren vooral voor HP.
Reactie door robkamp op 14-03-2010 11:28
Quote: soepkiep schreef op zaterdag 13 mrt 2010, 16:05: een nieuwe laptop eisen dit kan en mag toch niet die is al 3 of 4x op gestuurd is toch niet normaaleinde Quote Ik geloof dat dit alleen van toepassing was wanneer je binnen 6 maand van de aanschaf kan aantonen dat het product als in slechte staat bij aankoop verkeerde?
Reactie door sonjaatje op 14-03-2010 12:35
Sinds de aanschaf viel hij zelden uit Zelden betekent bijna nooit. ik dacht dat dit mijn eigen schuld was doordat ik de laptop dan op mijn benen had en dan soms overhit raakte Weet je wat lap betekent...........schoot. Dat ding is bedoeld om je je schoot te staan. Je had dus al veel eerder aan de bel moeten trekken, en net wat Robkamp zegt, binnen de eerste 6 maanden ligt de bewijslast bij de leverancier (of winkelier, weet niet zeker).
Reactie door read op 14-03-2010 14:24
robkamp Nee hoor, dat geldt zeker niet voor het eerste halve jaar naar aankoop. Ook als je bijvoorbeeld na anderhalf jaar in voldoende mate kunt aantonen, dat de verkoper je een ondeugdelijk produkt heeft verkocht, dan kun je de koop alsnog ontbinden en je geld terug eisen. Het moet dan dus wel vaststaan dat het produkt door reparaties niet meer die conformiteit kan krijgen die het bij de aflevering had moeten hebben. Pedro.
Reactie door read op 14-03-2010 14:39
Dag robkamp, Jij haalt dus 2 zaken door elkaar. Bij een aankoop geldt bij een defekt in het eerste halve jaar naar aankoop, dat je wettelijk gezien het vermoeden mag hebben dat het defekt er al was op het moment van de aankoop. De koper hoeft dus in dat eerste halve jaar niets te bewijzen, en de verkoper moet bewijzen dat het bijvoorbeeld een gebruikersfout is. Na dat halve jaar zijn de rollen omgekeerd. De verkoper hoeft niets te bewijzen, maar de koper dient te bewijzen dat het defekt niet is onstaan door eigen toedoen. Nogmaals groeten, Pedro.
Reactie door robkamp op 14-03-2010 14:41
Ok, bedankt voor de reacties. Ik zal deze week eens naar Dixons gaan, kijken of er iets te halen valt :) aangezien ik de 2e handse laptop nu nog geen half jaar heb zou het moeten kunnen.
Reactie door read op 14-03-2010 15:10
robkamp Dan heb ik hier, voor dat je gaat, nog even wat handige leesstuf: [url: http://www.st-ab.nl/wetten/0059_Boek_7_Burgerlijk_Wetboek_BW.htm[/url: BW7:6a BW7:17 BW7:18 BW7:21 BW7:22 [url: http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie[/url: [url: http://www.klachtenbond.nl/Garantie.htm[/url: [url: http://www.trosradar.nl/index.php? id=84&no_cache=1&tx_alternethulpbrief_pi1[showUid: =36[/url: Nogmaals sukses en groeten, ReadAC.
Reactie door read op 14-03-2010 15:13
@ De laatste verwijzing is niet korrekt, die moet zijn: [url: http://www.trosradar.nl/index.php?id=84&no_cache=1&tx_alternethulpbrief_pi1[showUid: =36[/url: ReadAC.
Reactie door robkamp op 17-03-2010 23:37
Ik ben naar Dixons gegaan. Zei gingen niet over het vervangen ofwel geld terug geven. Ze hebben de laptop opgestuurd naar Acer met aanvraag voor vervanging/geld terug. Ze zeiden er echter bij dat de kans hierop klein was aangezien de huidige laptop pas éénmaal was gerepareerd. Dit omdat ik na 2.5maand van dixons een andere laptop in ruil kreeg. En zelfs die ene reparatie telt officieel niet omdat het niet om een probleem gaat die is opgelost, en vervolgens weer opduikt. dus.... volgens mij heb ik gewoon een berg geld weggegooit met de aankoop :(
Reactie door scania v8 op 10-05-2010 19:45
Hallo allemaal, Ik wil even reageren op de negatieve verhalen over Acer. Ik ben zelf in het bezit van een Acer Extensa 5230, en heb deze nu bijna 2 jaar. Ik heb hem net vandaag terug gekregen van reparatie. Dit was de 2e keer dat hij terug geweest is naar Acer, en beide keren had ik mijn Laptop binnen een week netjes gemaakt (onder garantie) terug!!! Ik heb beide keren even gebeld met Acer, en m'n computer werd de volgende dag door U.P.S. thuis opgehaald. En beide keren werd ik netjes op de hoogte gehouden van de reparatie status, en werd hij binnen een week weer netjes thuis bezorgd door U.P.S. En voor dat er mensen gaan roepen 2 keer terug binnen een jaar... Ik gebruik m'n laptop extreem veel, en vindt deze 2 reparatie's in 2 jaar niet vreemd gezien het intensieve gebruik! Met vrg!
Reactie door read op 10-05-2010 19:58
scania v8 Dat geeft niet weg, dat je een uitzondering bent. Pedro.
Reactie door hutch op 11-05-2010 01:10
Een tip: gebruik een laptopkoeler. Voor de prijs hoeft u het niet te laten. Het kan u een hoop kosten besparen..... Gr. Hutch
Reactie door stainless op 28-05-2010 23:07
ik heb de zelfde ervaring met ,heb een acer aspire 5536 en doe ook de opleiding ICT mijn laptop raakt steeds oververhit valt vaak uit heb hem ook terug gestuurt naar acer in het reparatie raport staat dat ze hem van stof hebben ontdaan de dvd speler hebben vervangen de bios geupdate en het systeem opnieuw hebben geinstaleerd maar na een aantal weken doen de zelfde problemen zich weer voor en wordt eigenlijk aleen maar erger nu zit de ventilator ook los en is waarschijnlijk verbrand :S Stainless
Reactie door tvdeem op 29-05-2010 00:24
ik ken de rommelige reparatie-acties van acer ook met eigen ervaring. Zo heb ik 3x moeten wachten op een verzendlabel, waardoor we al snel 2 maanden verder waren. Het maken van de laptop zou max. 3weken in beslag nemen, maar nee, ze presteren het toch om net weer een week buiten het uiterste termijn de laptop terug te sturen. Wat blijkt: sommige klachten opgelost, andere nauwelijks of zelfs helemaal niet. Mijn partner wilde deze zelf al gaan repareren, maar ik ben daar op tegen. Je hebt toch niet voor niets garantie? Ze moeten het maar oplossen, dus mijn laptop gaat binnenkort weer terug, ja want ik ben weer aan het wachten op de verzendlabel..... voor mij nooit meer een nieuwe acer!
Reactie door freya op 29-05-2010 22:40
Hallo robkamp, Even een opmerking over de eerste alinea van je vraag: Quote: robkamp schreef op zaterdag 13 mrt 2010, 15:18: ...... Ik heb in de zomer van 2008 een laptop gekocht met een jaar garantie. Sinds de aanschaf viel hij zelden uit, ik dacht dat dit mijn eigen schuld was doordat ik de laptop dan op mijn benen had en dan soms overhit raakte. het gebeurde op den duur steeds vaker en na 1 jaar en 1 week wou hij niet meer opstarten. ....... einde Quote Hoewel de naam 'laptop' doet vermoeden dat je deze 'op schoot' kunt gebruiken, is het toch aan te bevelen om dit juist niet te doen. Het hangt een beetje van de constructie van de laptop af, maar meestal zit er b.v. aan de zijkant een ventilator die de warmte naar buiten afvoert. De aanvoer van koude lucht vindt vaak plaats door de ventilatie openingen die aan de onderzijde zitten. Zet je de laptop dus 'op schoot', dan sluit je de aanvoer van koude lucht (deels) af en kan de laptop z'n warmte niet kwijt. Dit kan dus tot problemen leiden. Het is dus aan te bevelen om een laptop altijd op een harde ondergrond te plaatsen. m.vr.gr. Freya
Reactie door jscholtes op 30-05-2010 10:59
Ik heb de reacties hier uitvoerig bekeken. Typisch is dat men de laptop terugkrijgt en er vervolgens software geherinstalleerd wordt die men voor de opleiding nodig heeft. Ik ga absoluut geen pleidooi houden pro Acer (ook ik heb hier zo mijn mindere ervaringen mee), maar zou het kunnen zijn dat men software installeert die er voor zorgt dat men blauwe schermen krijgt? Ik denk dat dit zeker een van de te onderzoeken mogelijkheden zou moeten zijn!
Reactie door robkamp op 30-05-2010 15:12
Sommige blauwe schermen kunnen inderdaad komen door software fouten. maar mijn blauwe scherm geeft een melding van: Unconfigurable hardware error, dat ligt zeer waarschijnlijk niet aan software. Op het moment van typen is mijn laptop al weer meer dan een maand weg voor reparatie, dixons heeft mij beloofd dat als het na deze reparatie de blauwe schermen zich nog steeds voor doen. dat ik dan een nieuwe laptop krijg :)
Reactie door jscholtes op 30-05-2010 22:00
Er bestaat software die gebruik maakt van specifieke hardware instellingen. Op het moment dat de software dan hardware probeert te configureren (middels drivers) kan er een conflict met andere bestaande hardware ontstaan. De melding lijkt mij dan logisch gezien een 'hardware error'. Ik respecteer uw mening, maar ik sluit het nog steeds niet uit. Als je naar de chronologie kijkt had het 1ste apparaat er last van, het 2de eveneens en heeft een collega leerling identieke problemen........
Reactie door robkamp op 31-05-2010 18:00
ik ben geen computer expert hoor ;) dus mijn mening is waarschijnlijk niet erg veel waard. Maar de 1e laptop had geen last van blauwe schermen, maar viel gewoon uit. Dat was een ander probleem dan dat ik nu met de vervangende laptop heb. Ook ligt het zeer waarschijnlijk niet aan de software aangezien ik bij het installeren van vista (toen ik hem net voor de 1e keer kreeg) nog tijdens het installeren al een blauw scherm kreeg. Maar het is even afwachten hoe ik hem terug krijg. Ik ben benieuwd.
Reactie door annemiekcomment op 02-12-2010 08:10
ik herken dat probleem. Acer geeft geen sjoege. Om een lang verhaal kort te maken. Ik koop geen acer meer. Ik had ook een dell waarmee ik konstant hardware problemen had. De service van dell is ook slecht. Uiteindelijk heb ik mijn klacht bij HCC gedeponeerd > En ik kreeg van de HCC te horen dat er heel veel klachten over dell waren ,mijn klacht kwam op de website terecht samen met vele anderen. Het een en ander heeft er uiteindelijk toe geleid dat niemand meer een dell kocht. Dell heeft het geweten. ik raad je aan om je klacht bij HCC te melden. groetjes annemieke
Reactie door robkamp op 02-12-2010 23:30
Dit is nu al 8 maan geleden ;) maar ik zal nog even mededelen hoe het is afgelopen. Na drie pogingen om het product te repareren werkte het nog steeds niet, bij de wet waren ze me verplicht om een vervangend product te geven. Ik mocht bij Dixons voor de aanschafwaarde een nieuwe laptop uitzoeken, ik heb 100 euro bij gelegd en heb nu een erg fijna laptop (HP, mij zul je nooit meer met iets van acer zien). achteraf vind ik dat het wel erg veel gedoe was om uiteindelijk toch te besluiten om mij een nieuwe laptop te geven, maar het is nu afgehandeld en ben tevreden over het resultaat. groetjes, Rob
Reactie door opabertje op 03-12-2010 02:08
Quote: sonjaatje schreef op zondag 14 mrt 2010, 12:35: Sinds de aanschaf viel hij zelden uit Zelden betekent bijna nooit. ik dacht dat dit mijn eigen schuld was doordat ik de laptop dan op mijn benen had en dan soms overhit raakte Weet je wat lap betekent...........schoot. Dat ding is bedoeld om je je schoot te staan. einde Quote Dat betekend nog niet dat je de koel openingen moet afdekken..... :) En daar ga je dus op mank als koper. De leverancier zegt gewoon het volgende: "U heeft de koel openingen afgedekt en is overhit geraakt. Staat in de gebruiksaanwijzing om koel opening vrij te houden" Werkt wel erg onpraktisch zo top op je lap.
Reactie door ikbenik op 03-12-2010 03:18
Het afdekken van de koelgaten is ook de oorzaak van de defecten. Dit valt niet onder de garantie en alle kosten komen voor rekening van de koper. De TS geeft het ook aan: [quote: Sinds de aanschaf viel hij zelden uit, ik dacht dat dit mijn eigen schuld was doordat ik de laptop dan op mijn benen had en dan soms overhit raakte. het gebeurde op den duur steeds vaker en na 1 jaar en 1 week wou hij niet meer opstarten.einde Quote Bingo! De oorzaak gevonden: eigen schade. Quote: robkamp schreef op donderdag 2 dec 2010, 23:30: Na drie pogingen om het product te repareren werkte het nog steeds niet, bij de wet waren ze me verplicht om een vervangend product te geven.einde Quote Zeker niet. Zolang dat jij niet met het geld over de balk komt, zullen zij het probleem niet oplossen. Quote: robkamp schreef op donderdag 2 dec 2010, 23:30: Ik mocht bij Dixons voor de aanschafwaarde een nieuwe laptop uitzoeken, ik heb 100 euro bij gelegd en heb nu een erg fijna laptop (HP, mij zul je nooit meer met iets van acer zien). einde Quote Dit vind ik echt schandalig!!!! Acer een slechte naam geven, terwijl de oorzaak van het probleem bij jezelf ligt. Ik vind een rectificatie echt wel op zijn plaats!
Reactie door jscholtes op 03-12-2010 07:56
@ikbenik; je verdient een dikke rode duim voor de wijze waarop je denkt te moeten reageren. Je concludeert zaken, veroordeelt mensen en doet ook nog of je alle gelijk van de wereld hebt. Wie ben jij dat je denkt dat je meer bent en meer gelijk hebt dan anderen. Bescheidenheid siert de mens. Denk je dat de winkelier zou vervangen als de gebruiker ongelijk heeft? De klant is tevreden met de geboden oplossing en dus is het probleem opgelost. Een laptop is een schootcomputer. Ben blij dat er maar weinigen zijn die reageren zoals jij!
Reactie door ikbenik op 03-12-2010 09:06
Quote: jscholtes schreef op vrijdag 3 dec 2010, 07:56: @ikbenik; je verdient een dikke rode duim voor de wijze waarop je denkt te moeten reageren. Je concludeert zaken, veroordeelt mensen en doet ook nog of je alle gelijk van de wereld hebt. Wie ben jij dat je denkt dat je meer bent en meer gelijk hebt dan anderen. Bescheidenheid siert de mens.einde Quote Ik ben wel iemand die verstand van computers heeft, reparaties verzorgd van computers, en derg. Quote: jscholtes schreef op vrijdag 3 dec 2010, 07:56: Een laptop is een schootcomputer. einde Quote Met alle respect, maar de luchtgaten aan de onderkant mogen nooit of te nimmer afgedekt worden. De problemen zijn ontstaan, omdat de TS de laptop op schoot nam, waardoor de luchtgaten bedekt werden. Ook staat in de gebruiksaanwijzing van de laptop dat de luchtgaten aan de onderkant niet bedekt mogen worden. Iedereen roept wel dat het onder garantie valt, dat het kosteloos gerepareerd of vervangen moet worden, maar de belangrijkste vraag of dat wel zo is. Quote: jscholtes schreef op vrijdag 3 dec 2010, 07:56: Denk je dat de winkelier zou vervangen als de gebruiker ongelijk heeft? De klant is tevreden met de geboden oplossing en dus is het probleem opgelost. Een laptop is een schootcomputer. Ben blij dat er maar weinigen zijn die reageren zoals jij!einde Quote Mijn formulering is achteraf gezien toch niet helemaal zo vriendelijk en tactisch. Echter moet niet vergeten dat als het product een laptop heet (of notebook), dat je die gewoon op schoot moet kunnen nemen. Door de hedendaagse techniek moet de interne onderdelen gekoeld worden. De boel wordt van binnen zo warm, dat er met lucht gekoeld moet worden. En die lucht wordt aan de onderkant aangezogen. Als die luchtgaten afgedekt worden, wordt er onvoldoende lucht aangezogen, waardoor de diverse onderdelen oververhit raken, en beschadigen. Zoals in mijn eerdere posting wordt dat door de TS ook toegegeven. Het probleem mag dan wel zijn opgelost, maar dat neemt niet weg dat de TS wel degelijk de veroorzaker van het probleem blijft, en dat Acer op deze manier een slechte naam krijgt, terwijl dat in dit geval zeer onterecht is.
Reactie door cheviie op 23-01-2011 16:35
Ik heb zelf ook al een tijd een probleem met Acer computer. Laptop met een zwart scherm. Acer computer zegt dat ze 1 jaar garantie geven en 1 jaar non conformiteit. Hiermee negeren zij de Nederlands wetgeving welke steldt dat de termijn geldt voor de technische levensduur van het geleverde. Voor een laptop is dat 5 jaar. Zie ictwaarborg.nl. Dus waar blijft Acer????????????
Reactie door ikbenik op 23-01-2011 22:48
Quote: cheviie schreef op zondag 23 jan 2011, 16:35: Ik heb zelf ook al een tijd een probleem met Acer computer. Laptop met een zwart scherm. Acer computer zegt dat ze 1 jaar garantie geven en 1 jaar non conformiteit. einde Quote Dus klopt dat wel degelijk. Quote: cheviie schreef op zondag 23 jan 2011, 16:35: Hiermee negeren zij de Nederlands wetgeving welke steldt dat de termijn geldt voor de technische levensduur van het geleverde. Voor een laptop is dat 5 jaar. Zie ictwaarborg.nl. Dus waar blijft Acer????????????einde Quote Zij hebben het helemaal fout en begrijpen er zelf niets van. De verkopende partij is gedurende de economische levensduur (welke voor computers en laptops 3 jaar is) aansprakelijk als het product niet conform de koopovereenkomst geleverd is met de eigenschappen welke de consument volgens de koopovereenkomst mag verwachten. (wetboek 7, artikel 17 lid 2.) Het is dus niet zo dat de verkopende partij voor 5 jaar aansprakelijk is voor ieder gebrek (is een verkeerde interpretatie van de Europese Richtlijn) en de verkopende partij dient al helemaal niet ervoor te zorgen dat het product probleemloos gedurende de gemiddelde levensduur mee moet gaan. Sterker nog: de fabrikanten en winkelieren hoeven helemaal geen garantie te verstrekken. De consument kan dan in dat geval nooit een beroep doen op de garantie. Echter dient het product wel volgens de overeenkomst geleverd te zijn. In het geval van de TS is het zo dat als de TS niet keihard kan bewijzen dat het product tijdens de koop niet goed was en dat dit tijdens de koop niet kenbaar was of redelijkerwijs kenbaar had kunnen zijn, komen in principe alle kosten voor rekening van de TS, immers is de laptop wel conform de koopovereenkomst geleverd en is de laptop niet non-conform de koopovereenkomst. Wat ictwaarborg.nl schrijft is gewoon een vette leugen: [quote: Als in de wet wordt gesproken over conformiteit wordt bedoeld de periode dat het product zou moeten werken zonder dat er een mankement optreedt. Een technische levensduur dus, die daardoor ook hoger kan uitvallen dan de economische levensduur in de praktijk zal zijn. Wanneer er na de garantietermijn dus gebreken optreden aan een product is ook de technische levensduur van belang. Het gaat dan immers om de vraag of het gebrek redelijkerwijze had mogen worden verwacht.einde Quote bron: ictwaarborg.nl De wetboek beschrijft: [url=http://www.wetboek-online.nl/wet/Burgerlijk%20Wetboek%20Boek%207/17.html: Artikel 17, wetboek 7:[/url: [quote: 1 De afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden. 2 Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien. 3 Een andere zaak dan is overeengekomen, of een zaak van een andere soort, beantwoordt evenmin aan de overeenkomst. Hetzelfde geldt indien het afgeleverde in getal, maat of gewicht van het overeengekomene afwijkt. 4 Is aan de koper een monster of model getoond of verstrekt, dan moet de zaak daarmede overeenstemmen, tenzij het slechts bij wijze van aanduiding werd verstrekt zonder dat de zaak daaraan behoefde te beantwoorden. 5 De koper kan zich er niet op beroepen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt wanneer hem dit ten tijde van het sluiten van de overeenkomst bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn. Ook kan de koper zich er niet op beroepen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt wanneer dit te wijten is aan gebreken of ongeschiktheid van grondstoffen afkomstig van de koper, tenzij de verkoper hem voor deze gebreken of ongeschiktheid had moeten waarschuwen. 6 Bij koop van een onroerende zaak wordt vermelding van de oppervlakte vermoed slechts als aanduiding bedoeld te zijn, zonder dat de zaak daaraan behoeft te beantwoorden.einde Quote [url=http://www.wetboek-online.nl/wet/Burgerlijk%20Wetboek%20Boek%207/18.html: Artikel 18, wetboek 7:[/url: [quote: 1 Bij de beoordeling van de vraag of een op grond van een consumentenkoop afgeleverde zaak aan de overeenkomst beantwoordt, gelden mededelingen die door of ten behoeve van een vorige verkoper van die zaak, handelend in de uitoefening van een beroep of bedrijf, omtrent de zaak zijn openbaar gemaakt, als mededelingen van de verkoper, behoudens voor zover deze een bepaalde mededeling kende noch behoorde te kennen of deze mededeling uiterlijk ten tijde van het sluiten van de overeenkomst op een voor de koper duidelijke wijze is herroepen, dan wel de koop niet door deze mededeling beïnvloed kan zijn. 2 Bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet. 3 Indien in geval van een consumentenkoop de verkoper verplicht is zorg te dragen voor de installatie van de zaak en deze installatie ondeugdelijk is uitgevoerd, wordt dit gelijkgesteld aan een gebrek aan overeenstemming van de zaak aan de overeenkomst. Hetzelfde geldt indien de installatie door de koper ondeugdelijk is uitgevoerd en dit te wijten is aan de montagevoorschriften die met de levering van de zaak aan de koper zijn verstrekt. einde Quote In de twee wetsartikelen staat totaal iets anders dan wat ictwaarborg beweerd. en die twee wetsartikelen gaat over de consumentenbescherming.
Reactie door pino123 op 23-01-2011 23:04
@ikbenik, Wie weer de dagelijkse onzin betreffende een laptop staat te verkopen. Een laptop is geschikt om op je benen te staan en zal hier tegen moeten kunnen, anders kan je het niet verkopen als laptop (misschien is een Engelse cursus geen slecht idee). De onzin over een rectificatie slaat wel helemaal alles! Maar ja... We zullen het wel allemaal weer mis hebben hé? Dit is een consumentensite geen site voor leveranciers. Volgens mij heeft Dixons het zeer netjes afgerond en kan jij daar nog een eens een voorbeeld aan nemen! Adviseer eens een consument in plaats van met je dagelijkse onzin uit het wetboek te komen, Of sterker nog, begin lekker je iegen site.
Reactie door ikbenik op 23-01-2011 23:18
Quote: pino123 schreef op zondag 23 jan 2011, 23:04: @ikbenik, Wie weer de dagelijkse onzin betreffende een laptop staat te verkopen. Een laptop is geschikt om op je benen te staan en zal hier tegen moeten kunnen, anders kan je het niet verkopen als laptop (misschien is een Engelse cursus geen slecht idee). De onzin over een rectificatie slaat wel helemaal alles! einde Quote Rustig maar. Er zijn twee verschillende apparaten die onder de dezelfde noemer vallen: laptops en notebooks. Een laptop kun je inderdaad op schoot zetten. Die hebben geen ventilatieroosters aan de onderkant. Notebooks hebben wel ventilatieroosters aan de onderkant, hebben pootjes die de laptop een eindje van het oppervlak houden. De ventilatieroosters mogen nooit afgedekt worden, dan raakt de computer oververhit. Ga aub niet roepen dat ik onzin praat, want dat doe ik dus niet. Ik word alleen moe van die gasten die eigenwijs zelf bepalen wat wel en niet kan, terwijl in de gebruiksaanwijzing of handleiding staat dat de ventilatieroosters nooit of te nimmer afgedekt mogen worden. Zet je de notebook op schoot, worden de ventilatieroosters afgedekt en zal de electronica door oververhitting onherstelbaar beschadigd worden. De schade valt dan niet onder de garantie. Ik heb veel laptops en notebooks gerepareerd. Dus ik weet heel goed waar ik het over heb.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor