Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Accu snel leeg bij Tele2/T-Mobile

Geplaatst door: babma op: 25-04-2013 17:10
Beste mensen, Sinds 2011 ben ik in het bezet van een HTC Desire Z. Wat een fijn toestel! Het werkt prima en de accu gaat meestal 2 dagen mee. In april liep mijn abonnement bij Hi af. Aangezien mijn toestel nog prima werkt en voldoet aan mijn wensen, heb ik besloten een sim-only abonnement te nemen. Tele2 heeft daarvoor hele scherpe tarieven. Bij Tele2 zijn we al jaren tevreden klanten voor internet+bellen. Dus de keuze was snel gemaakt. Vorige week donderdag, 18 april, werd ik omgezet. En sindsdien heb ik problemen met mijn accu. In plaats van 2 dagen gaat deze nu een uur of 4-5 mee. Hoewel zeer toevallig toch maar een nieuwe accu aangeschaft. Helaas was dat inderdaad te toevallig. De nieuwe accu is net zo snel leeg. Vanmorgen 4x met Tele2 gebeld. Tezamen met het nodige surfen op Internet is mij het probleem wel duidelijk. Mijn toestel is niet het probleem maar de nieuwe provider (T-Mobile via wie het verkeer van Tele2 ook loopt). Bij Tele2 beweert iedereen bij hoog en bij laag niet van dit probleem te weten wat mij zeer bevreemd aangezien een simpele google-actie op accu snel leeg diverse links oplevert naar fora zoals hier, bij T-Mobile, tweakers en zelfs hun eigen forum! Het nodige leeswerk leert dat consumenten en bedrijven dit probleem ondervinden met diverse toesteltypes van HTC en Samsung. Vervelende is dat T-Mobile aangeeft het probleem niet te kunnen reproduceren. Dat bevreemd mij ten zeerste omdat zo velen van de ene op de andere dag met dit probleem worden geconfronteerd. Spijtige voor mij is dat Tele2 binnen een week nadat ik bij hen een abonnement heb afgesloten zij mij al niet kunnen en willen helpen. Mijns inziens leveren zij een niet deugdelijk product en sta ik in mijn recht als ik per direct van het abonnement af wil. Dit is volgens hen niet mogelijk. Daarnaast zijn ze ook niet bereid om mij, zolang het probleem bij T-Mobile niet opgelost is, een gelijkwaardig, vervangend toestel te lenen. De enige oplossing die ze wel hebben is het abonnement openbreken en een duurder abonnement inclusief nieuw toestel te nemen. Wat een optie zeg... tjonge, dat kun je toch niet als passend accepteren?!? Kortom, ik kan niet van het abonnement af. En moet mij dus verdiepen in het T-Mobile probleem. Tot op heden heb ik nog geen, voor mijn toestel werkende, oplossing gevonden. Ik hou me aanbevolen voor meer tips en ideeën. Daarnaast ben ik bereid om mee te werken aan een collectieve actie richting T-Mobile en/of Tele2 om dit probleem opgelost te krijgen voor alle klanten. Want het kan toch niet waar zijn dat we door zowel T-Mobile als Tele2 met een kluitje in het riet worden gestuurd? Hartelijke groet, B. Abma PS. Zijn er meer mensen die ervaren dat als je lastige vragen stelt aan de klantenservice van Tele2 ze de verbinding verbreken? Echt shocking!!!
Reactie door nique2904 op 26-04-2013 16:10
Hallo, Hoe herkenbaar! Ik heb zelf een HTC Wildfire en ook heb ik een sim only abonnement bij Tele 2. Ben al jaren klant bij Tele 2 en ik heb nooit problemen ondervonden, ook niet met mijn vorige sim only abonnement van Tele 2. Maar sinds een maand of zo loopt ook mijn batterij ontzettend snel leeg. Binnen 6 uur is het gewoon einde verhaal. Ik dacht, net als de heer/mevrouw B. Abma, dat het aan mijn batterij lag en dus heb ik een nieuwe batterij aangeschaft. Dat bleek totaal geen verschil te maken, want ook deze was in een mum van tijd leeg. De aanschaf van een nieuwe batterij is dus een overbodige uitgave geweest. Via de instellingen op mijn telefoon heb ik Wifi, data roaming, apps etc. uitgezet/gedeactiveerd, maar dat maakt totaal geen verschil. Ook deze nieuwe batterij loopt net zo hard leeg. Mijn smartphone is nu dus alleen geschikt om te bellen of gebeld te worden, tenminste als mijn batterij niet leeg is :) Wel jammer, want daar had ik geen smartphone voor aangeschaft. Vanmiddag heb ik contact opgenomen met Tele 2. Ik kreeg een hele vriendelijke dame aan de telefoon die mij vertelde dat dit probleem bij Tele 2 bekend was. Dit nadat ik haar eerst een uitgebreid verhaal verteld heb dat het probleem niet aan mijn telefoon/batterij lag. Dat dit een netwerkprobleem was en dat deze info alom op het internet te vinden was. Op mijn vraag of zij mij een indicatie kon geven wanneer deze problemen opgelost zouden zijn, moest zij mij het antwoord schuldig blijven. En ook op mijn vraag of ze mij wilde bevestigen dat Tele 2 inderdaad ook stappen aan het ondernemen is om dit probleem op te lossen, kon zij geen antwoord geven. Op mijn verzoek zou zij mijn probleem wel melden, maar of hier ook gevolg aan gegeven zal worden?...... Ik begrijp heel goed dat deze klantenservice medewerkers handelen naar de info die zij vanuit hun organisatie krijgen en ik ben blij dat ik niet in hun schoenen sta. Ze krijgen de ene bak ellende na de andere over hun hoofd uitgestort en zij zijn zelf niet in de positie om er iets aan te kunnen doen. Maar dat neemt niet weg dat ik vind dat Tele 2 bepaalde verplichtingen naar hun klanten toe heeft. Dus: TELE 2 / T-MOBILE LOS DIT PROBLEEM OP!!!! Want dit is geen prettige situatie! Groeten, Monique
Reactie door tele2webcare op 29-04-2013 15:54
Beste babma, Vervelend dat je problemen ervaart met je mobiele toestel en dat je accu sneller leeg is dan gewenst. Je melding hierover is via verschillende kanalen binnengekomen, waaronder op ons eigen forum. Om de afhandeling overzichtelijk te houden helpen we je via het Tele2 forum graag verder! Op ons forum vind je ook tips over het aanpassen van instellingen waardoor je accu mogelijk langer meegaat: https://forum.tele2.nl/smartphones-and-tablets-184/accu-extreem-snel-leeg-na-overstap-naar-tele2-16877/ Laat je het weten als je nog vragen hebt hierover? Met vriendelijke groet, Danielle van Tele2
Reactie door onsluc op 31-05-2013 17:37
Beste ,hier hetzelfde probleem ,persoonlijk zit ik bij Ben met3 abo's,tot de update geen problemen gehad . Echter na de update met 2 oudere telefoons (2 jaar oude HTC's) de half jaar oude HTC heeft geen probleem, op vakantie en in België geen probleem maar op het Nederlandse netwerk wel.de batterij loopt binnen het uur leeg en valt plotseling uit. Nieuwe batterij gekocht (zelfde probleem) ,op internet gezocht er zijn dus veel mensen met dit probleem . http://kiswum.tweakblogs.net/blog/8691/t-mobile-+-nl-alert-=-dode-accu.html Jammer dat hier niets aangedaan wordt. OnsLuc

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!