Accountor incasso (voormalig PBK) en bol.com
Geplaatst door: ameliana op: 14-01-2009 12:16
Ik bestel enkele keren iets bij bol.com en dacht ook alles altijd betaald te hebben. Nu krijg ik van een incassobedrijf namens Accountor (voormalig PBK, want ze hebben dezelfde rekeningnummer!) een brief of ik niet even 44 Euro wil betalen. Ik viel uit alle wolken, want ik ben er hoog en heilig van overtuigd alles betaald te hebben. Dus trok ik mijn rekeningsoverzichten erbij en stuurde zowel Accountor en bol.com een mail met als attachment alle betalingen aan bol.com. Van Accountor krijg ik alleen een e-mail dat ik natuurlijk de kosten moet betalen en bol.com gaat er nog niet eens op in en verwijst me naar het incassobureau! Ondertussen krijg ik vrolijk verder brieven van bol.com dat ik nu eindelijk eens moet betalen. Maar als ik het betaald heb, dan hoef ik toch niks meer te betalen, of niet? Dus stuur ik bol.com weer een mail met hetzelfde attachment met de betalingen aan hun bedrijf. Tot op heden heb ik daarop geen antwoord gekregen. Wat kan ik nu het beste doen? Want langzamerhand heb ik de hoop opgegeven ...
Reactie door onbekende gebruiker op 30-01-2009 21:22
Beste... ik ben vergeten te kijken wat je naam was ,
Ik heb precies hetzelfde. Ik ben ook benaderd door Accountor incasso. Ik heb netjes de bankafschriften gemaild en ook nog gefaxt. Ze blijven maar zeggen dat ik moet betalen. En als ik van mening ben dat er al betaald is, moet ik maar met bewijs komen ! Wat voor bewijs er is dan nog naast je bankafschriften. Ik heb nu net een lange mail naar Bol.com gestuurd om te vragen of zij mij kunnen helpen. Een zien hoe zij reageren.
Gr,
Ilona
Als je betaald hebt en je hebt een afschrift met de JUISTE betaalgegevens, laat je het toch gewoon voorkomen, pas dan kan het incassobureau innen, een incassobureau kan niets alleen een deurwaarder kan met een vordering komen, LET OP! Meestal druipen ze dan af en moeten ze zelf voor de kosten opdraaien, wees wel zeker van je zaak en stuur ze nog voor een keer alle gegevens met verzoek om reactie, blijf met ze in contact, als je echt zeker bent van je zaak dan laat je het gewoon voorkomen. Zij zijn dan in gebreken en willen niet luisteren, heb je rechtsbijstand, sta je nog sterker, zo niet afhankelijk van je inkomen kan je ook nog een advocaat tegen minimum tarief inschakelen, neem een half uur voor een oriënterend gesprek en laat het bekijken of het haalbare kaart is. Laat je niet afschepen dat je 'gewoon moet betalen' dat is altijd de gemakkelijkste weg, daar leven ze van................
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!