Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Abonnementen busvervoer

Geplaatst door: bonita1 op: 23-12-2012 13:08
Er worden geen sterabonnementen meer verkocht. In plaats daarvan worden wel andere kortingsproducten verkocht, maar deze zijn een stuk duurder. Mijn eigen voorbeeld: voor een driesterrenabonnement betaal ik 109,- In de nieuwe situatie zou hetzelfde abonnement 180,- zijn. Deze stijging vind ik buitensporig! Ook als ik alleen binnen mijn woonplaats reis, kost het, doordat ik alleen met de bus reis 10% per maand extra. Het is een landelijk probleem en niet alleen te wijten aan het feit dat Arriva in Zuid-Holland het stokje hebben overgenomen van Connexxion. Ik vind het vooral een slechte zaak voor mensen die afhankelijk zijn van het OV, zij hebben geen keuze. Hebben meer mensen dit probleem en zouden we de krachten kunnen bundelen? Hopelijk is dit een onderwerp om in Kassa aandacht aan te besteden.
Reactie door valerius-2 op 23-12-2012 23:52
Dus voor u is de privatisering net zoals bij andere zaken die daar mee te maken weer duurder uit gevallen. Terwijl het juist goedkoper had moeten worden.Dan weet u nu ook dat het alleen maar voor de bedrijven dat meer opgaat leveren.
Reactie door jbertolin op 27-12-2012 15:13
Heb zelf net ook een reactie aan KASSA gestuurd. Het is inderdaad belachelijk dat Arriva haar tarieven zoveel zomaar kan verhogen en de je eerst een 'product' moet kopen, in dit geval 16.50 moet betalen om vervolgens 40 % korting te krijgen, maar dan is het geen 40 % korting die je krijgt want je hebt hier eerst 16.50 voor moeten betalen. En dan geldt het alleen nog voor jeugd van 12-18 jaar. Behoren die sowieso geen korting te krijgen.Hoop dat we inderdaad de krachten kunnen bundelen en hier een stokje voor kunnen steken. Het kost mensen 88% tot het dubbele voor hetzelfde abonnement. Voor heel veel mensen is het bijna niet meer te betalen, zeker niet als ze meer schoolgaande kinderen hebben. In de winter zijn heel veel kinderen afhankelijk van het openbaar vervoer in de Hoeksche waard naar de middelbare scholen. Op deze manier worden ook de scholen er de dupe van , want mensen gaan hun kinderen dan naar de dichstbijzijnde school sturen om niet torenhoge vervoerskosten te hoeven betalen, ipv te kijken naar de meest geschikte school. Ik hoop dat hier toch een stokje voor gestoken kan worden!
Reactie door valerius-2 op 27-12-2012 17:46
Quote: jbertolin schreef op donderdag 27 dec 2012, 15:13: Heb zelf net ook een reactie aan KASSA gestuurd. Het is inderdaad belachelijk dat Arriva haar tarieven zoveel zomaar kan verhogen en de je eerst een 'product' moet kopen, in dit geval 16.50 moet betalen om vervolgens 40 % korting te krijgen, maar dan is het geen 40 % korting die je krijgt want je hebt hier eerst 16.50 voor moeten betalen. En dan geldt het alleen nog voor jeugd van 12-18 jaar. Behoren die sowieso geen korting te krijgen.Hoop dat we inderdaad de krachten kunnen bundelen en hier een stokje voor kunnen steken. Het kost mensen 88% tot het dubbele voor hetzelfde abonnement. Voor heel veel mensen is het bijna niet meer te betalen, zeker niet als ze meer schoolgaande kinderen hebben. In de winter zijn heel veel kinderen afhankelijk van het openbaar vervoer in de Hoeksche waard naar de middelbare scholen. Op deze manier worden ook de scholen er de dupe van , want mensen gaan hun kinderen dan naar de dichstbijzijnde school sturen om niet torenhoge vervoerskosten te hoeven betalen, ipv te kijken naar de meest geschikte school. Ik hoop dat hier toch een stokje voor gestoken kan worden!einde Quote Ja dat zal de toelomst wel laten zien, maar het is niets anders zoveel mogelijk binnen te halen en voor de rest denkt men niet vooruit. Hebben is hebben en krijgen is de kunst.Dat is al heel lang .
Reactie door betsysmit68 op 04-01-2013 14:30
Dit is de mail die is gestuurd naar Syntus. Ook wij zijn een van de vele gedupeerden! Mail naar Syntus Beste heer/mevrouw, Langs deze weg wil ik een klacht indienen over de buiten proportionele verhoging van het bus tarief voor onze dochter! Zij reist nu anderhalf jaar met Syntus en betaald rond de € 75,00 p.m. Wat voor ons al een flinke smak geld is en gaat nu ineens €32,00 per maand!! meer betalen. Per jaar gaan wij er als gezin dus, buiten alle extra kosten die we al over ons heen krijgen, nog eens zo'n €352,00 op achteruit! Het spijt me maar dit is niet normaal. Via het telefoongesprek deze ochtend heb ik begrepen dat ik een introductieregeling kan aanvragen? Bij deze wil ik dat graag doen. Ik moet nu een nieuwe kaart voor onze dochter bestellen en krijg graag op zeer korte termijn een bericht van u terug over bovengenoemde klacht en aanvraag! Hoogachtend, B. Smit Wat ik uit de discussies begrijp kan ik voorlopig wel fluiten naar een teruggave. Syntus blijkt erg traag te handelen?!
Reactie door pwestenb op 06-01-2013 13:27
Geweldig dat openbaar vervoer oplichters zooitje. hoezo privatisering is goed voor de burger. GELUL. Het busvervoer is overgegaan van connection naar ARRIVA, waarom eigenlijk. Wie heeft er voordeel aan deze wijziging. De gemeente, de overheid, omdat er minder subsidie naar het streekvervoer gaat. De burger zeker niet!!!!! Vorig jaar betaalde we nog voor een ster abbo €73,- Arriva doet niet mee in het ster abbo verhaal. Waarom zijn zij daar niet in verplicht als zij zo nodig deze lijn willen uitvoren. Kwestie van uit onderhandelen toch. Dus nu hebben we de keus op twee abonnementen van € 130,= of een altijd voordeel €16,50 + losse kaartje € 85,= per maand. Ik zou wel eens willen weten wie hier gigantisch heeft zitten snurken. die moeten ze gelijk de laan uitschoppen en dan wel zonder wachtgeld regeling.
Reactie door bonita1 op 12-01-2013 19:22
Fijn dat Kassa aandacht aan dit onderwerp heeft besteed! Ik ben benieuwd wat er uit het overleg met de betrokken partijen komt!
Reactie door sweeterlake op 13-01-2013 03:49
Liberalisering en (Europees) aanbesteden, hoera, dankzij de Europese Unie, wat was of is dat een voortuitgang geweest. Concessies verlenen na een aanbesteding. Word de kwaliteit van dienstverlening zorgvuldig mee en overwogen?

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!