Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Abonnement Zester opzeggen

Geplaatst door: pino64 op: 17-01-2011 18:52
Hierbij wil ik iedereen waarschuwen voor de opzegtermijn van 6 weken die Zester hanteert bij het opzeggen van tijdschriften. Ik ben namelijk al jaren lid van Kijk en wilde dit abonnement beeindigen aangezien ik toch niet zo veel meer lees. Na de betaling gecheckt te hebben dacht ik mooi op tijd te zijn, nl. 2,5 maand voordat de volgende betaling plaatsvindt. Helaas! Ik was net te laat aangezien ik schijnbaar net geen 6 weken voor het verschijnen van het laatste nummer belde. Nu zit ik er mooi aan vast t/m feb 2011. Dat is dus een jaar en 6 weken. Volgens mij ben ik hooguit enkele dagen te laat. Iedereen is hierbij gewaarschuwd. De betaling zegt niks over de abonnementstermijn en ze zijn bij Zester helemaal niet flexibel. En wie weet er in godsnaam nou wanneer het laatste nummer van de termijn komt. Voor mij nooit meer een abonnement. Ik zeg ook maar meteen de televisiegids op.
Reactie door spooky01 op 17-01-2011 19:15
Ik bewaar altijd de aanmeldingsbrief (email), zodat ik altijd weet wanneer ik uiterlijk moet opzeggen en dan nog doe ik het meestal al eerder. Dan ben je nooit te laat.
Reactie door börgemeister op 17-01-2011 19:44
Je hebt dit ook bij TIPS geplaatst?! Vast tot februari 2012?
Reactie door read op 17-01-2011 19:52
pino64 Ik zou hier niet zonder slag of stoot mee accoord gaan. Neem eens kontakt op met danny hooijberg en/of sanna Adres Zester-Sanoma Sanoma Uitgevers, klantenservice, Postbus 431, 3000 AK Rotterdam. Tel.: Adres Sanoma/Zester Bij problemen kun je contact opnemen met ondergetekende via email: [edit redactie: Met vriendelijke groet, D. Hooijberg, manager klantenservice Of Sanna Sanoma Uitgevers tel: 023-556 5000 Sukses, ReadAC.
Reactie door pino64 op 17-01-2011 20:19
Oeps, inderdaad feb. 2012. Het lullige is dat ze wel een poot hebben om op te staan aangezien ze aan hun voorwaarden voldoen. Het is echter wel zo dat zowat niemand weet wanneer een abonnement eindigt, op de betalingsdatum na. Ze hebben me trouwens wel aangeboden het abonnement om te zetten naar een ander tijdschrift, maar daar heb ik niks aan. Ik Ik vind het gewoon jammer om lid te blijven als ik toch niet zo veel meer lees. Maar goed, ik vind het belangrijker dat het nu duidelijker is voor andere mensen en twijfel of ik nog weer contact moet gaan opnemen met Zester aangezien ze wel gelijk hebben, alleen niet echt flexibel zijn. Het moet ook gewoon duidelijker worden aangegeven, desnoods met een melding op alle websites van abonnementen: "Let op, dit is niet de betalingsdatum. Deze is een maand later." Bedankt voor de reacties trouwens.
Reactie door agora op 20-03-2011 20:25
Je vroeg hoe 'je in godsnaam weet wat het laatste nummer is'? Op je afschrift staat 'betaling voor periode van nr 1 t/m 26' of zoiets. Maar daar staat altijd bij tot welk nummer je betaald hebt
Reactie door tdehond op 21-03-2011 09:21
Persoonlijk vind ik het handig om meteen op mijn digitale dagkalender te zetten: drie maanden voor de afloop van het abonnement dat ik schriftelijk aangetekend abonnement opzeg. Ik laat mezelf ten overvloede een herinnering via e-mail sturen. Zo kan het niet fout gaan. Ik ben altijd op tijd en ik heb door aangetekend te versturen bewijs van tijdig opzeggen. ( kopie brief + verzendbewijs bewaren) Dit in blijde afwachting van van kracht worden nieuwe wetgeving[url=http://www.nuv.nl/contenttypes/Artikelen/Artikel2267.aspx: . Klik[/url:
Reactie door eleonora12 op 02-04-2011 19:29
Je weet dat als je een abonnement aangaat je voor een bepaalde datum moet opzeggen als je wilt stoppen. Het kan zijn dat zester in haar recht staat en dat je in de war bent met de opzegdatum. Om zeker te zijn kan je de bankafschriften bekijken wanneer je de vorige keer betaald heb, dan weet je dat je twee maanden ervoor moet opzeggen. Je kan het beste een wat ruimere marge nemen. Blijkt uit je bankafschrift dat jij gelijk heb en je wel degelijk op tijd hebt opgezegd, dan een brief sturen met kopie van je vorige betaling. Dan kunnen ze bij zester zien dat je wel op tijd heb opgezegd. Het beste is om de opzegdatum in je agenda te zetten. Bij Zester kan je trouwens ook telefonisch opzeggen. Dat heb ik pas gedaan met de flow. Op zaterdag gebeld en op dinsdag de bevestiging van de opzegging binnen via email. Ik vond het erg netjes.
Reactie door read op 02-04-2011 20:42
eleonora12 Een tijdschriftenabonnement bestrijkt vrijwel altijd een termijn van 1 jaar. Als dat dus hier ook het geval is, dan mag er niet in de voorwaarden staan dat de termijn 6 weken voor de uitgifte van het laatste blad ligt. Dat is een onredelijk beding. Je kunt dan gewoon 6 weken of 2 maanden voor de echte vervaldatum schriftelijk opzeggen. Het is wel zo dat deze fraaie uitgever geen beste reputatie heeft als het op opzeggen aankomt. Daarom adviseer ik om de opzegging aangetekend en met bericht van ontvangst te verzenden. Pedro.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor