Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

abonnement opzeggen na leugens medewerkers kpn

Geplaatst door: judith1950 op: 10-02-2012 14:24
IIk wilde kosteloos mijn abonnement voor tv en internet opzeggen omdat; ik heb een draadloos abonnement afgesloten, waarvoor ik vervolgens allemaal bedradingen krijg en een spuuglelijk kastje (waar nooit over is gesproken). Verder zouden aansluitpunten (bleken die lelijke kastjes) worden geleverd tot 3 keer toe waarvoor ik vrije dagen heb opgenomen en nooit iemand is verschenen zoals afgesproken. Vervolgens zijn er 2 kastjes bezorgd waarvan 1 kapot is. Ik heb een installateur besteld en als er een nieuws kastje zou komen waar ik nu al 10 dagen op zit te wachten (zou 10 dagen geleden bezorgd worden) moet ik opnieuw 35 euro betalen terwijl kpn tekort komt en een kapot kastje levert, moet ik opnieuw geld betalen... Volgens mij hoort kpn voor deze vergoeding te zorgen. Verder heb ik vanaf januari al contact om mijn abonnement op te zeggen en was ook gelukt was aangegeven en heb vandaag, 10 februari een medewerker gesproken en gaf aan dat het niet mogelijk is om te annuleren omdat de 9 dagen zijn verstreken. Nu moet ik een jaar lang maandelijkse kosten betalen als afkoopsom van 427 euro. Ik had 7 februari een medewerker gesproken en gaf aan dat het geen enkel probleem was om mijn abonnement op te zeggen. Hier zou ik binnen 5 dagen bevestiging van krijgen. Omdat ik het niet vertrouwde en niet de eerste keer niet helemaal volgens het boekje geholpen te zijn heb ik dit gecontroleerd op 10 februari 2012 Verder heb ik wekelijks contact met medewerkers, soms wordt na 25 minuten de verbinding verbroken en na meerdere malen te zijn doorverbonden is er nog steeds geen duidelijkheid of onjuiste informatie gegeven. Deze telefoongesprekken met kpn hebben mij nu in totaal 80 euro gekost omdat IK hier iedere keer achteraan moest omdat KPN zijn belofte niet nakwam of onjuiste informatie verschafte. Ook valt de tv regelmatig uit en de 2e tv kan dus nog steeds niet gebruikt worden waar ik wel vanaf december voor betaal. Deze opsomming lijkt mij voldoende om mijn abonnement kosteloos op te zeggen, maar wat niet mogelijk blijkt te zijn. Verder verbaasd het mij dat de medewerkers van de KPN!!! zoveel leugens kunnen vertellen en informatie achter kunnen houden en dat je als consument met je rug tegen de muur staat!! Heeft iemand ook deze ervaringen en heeft iemand een tip zodat ik onder die afkoopsom vandaan kan komen? tips zijn welkom!
Reactie door jorisw op 10-02-2012 16:27
Ik vind het wel grappig dat er zoveel leugenaars rond schijnen te lopen bij bedrijven. Dat moet toch betekenen dat er onder de mensen op dit forum ook heel veel leugenaars rondlopen.... Statistisch gezien dan. Of zijn wij beter dan winkelpersoneel e.d.?
Reactie door tdehond op 10-02-2012 17:33
U kunt uw provider eerst schriftelijk aangetekend in gebreke stellen en daardoor in de gelegenheid stellen de problemen op te lossen. Stel daar voor een termijn van b.v. 10 werkdagen. Als problematiek niet opgelost wordt binnen gestelde termijn, dan kunt u nogmaals schriftelijk aangetekend de overeenkomst per direct beëindigen. Als provider hier niet mee akkoord gaat of uw aangetekende brieven negeert, dan kunt u dat na een maand voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie. Map aanleggen met alles wat voorvalt tussen provider en u. Copie aangetekende brieven + verzendbewijzen erin. Pas als u een schriftelijke bevestiging kosteloos einde overeenkomst binnen heeft, is de zaak rond. Deze minimaal 5 jaar bewareen. Vergeet niet uw toestemming tot automatische incasso op te zeggen in de brief waarin u de overeenkomst opzegt.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!