ABN maakt fout met aandelen
Geplaatst door: henny62 op: 26-02-2014 13:59
mailtje van de abn amro..... zij maken een fout en ik kleine belegger word er de dupe van .... David tegen Goliath???
Geachte mevrouw,
Met deze mail informeren wij u over een aanstaande correctie voor uw
aandelen Genfit. U nam deel aan de claimemissie voor deze aandelen.
Naast de mogelijkheid om met de in uw bezit zijnde aandelen in te schrijven
op nieuwe aandelen, kon u ook extra inschrijven (oversubscription).
Wat is er gebeurd?
U had op de ex-datum een positie van 50 aandelen en ontving 50 claims. Met
deze claims schreef u in op 1 nieuw aandelen voor een prijs van EUR 6,98
per aandeel.
Dit aandeel ontving u op 24 januari 2014. Verder had u een extra
inschrijving opgegeven voor 150 aandelen. Deze aandelen zijn u toegewezen
en op 29 januari 2014 ontving u
deze aandelen in uw effectenportefeuille. U betaalde hiervoor EUR 1.047,00.
Helaas ontvingen wij achteraf een correctie vanuit de maatschappij. De
extra inschrijvingen zijn
niet volledig toegekend maar pro rata. In uw geval betekent dit dat u geen
150 extra aandelen ontvangt maar 0 extra aandelen. Wij zijn daarom
genoodzaakt een correctie uit te voeren.
Hoe gaan wij de correctie uitvoeren?
U heeft de 151 aandelen verkocht op 30 januari 2014 voor EUR 2.718,57. 150
aandelen hiervan ontving u ten onrechte. De verkoopopbrengst voor de 150
aandelen is EUR 2.700,05.
Wij belasten uw rekening voor EUR 2.700,05 min EUR EUR 1.047,00 = EUR
1.653,05.
Deze correctie wordt binnenkort uitgevoerd. Wij bieden u onze oprechte
excuses aan voor het ongemak.
Reactie door henny62 op 26-02-2014 14:02
Vervolg mail ....
Beste,
In mijn optiek heeft uw organisatie deze fout begaan.
Mij valt hierin niets te verwijten
Ik sta niet toe dat u het bedrag afboekt van mijn rekening zoals u
hieronder aangeeft.
Ik ga mijn rechtsbijstandsverzekering hierover inschakelen.
Mvg
Reactie door henny62 op 26-02-2014 14:03
vervolg ...
Geachte mevrouw ,
Allereerst excuses voor de verlate reactie.
Helaas moet ik u melden dat is besloten dat de correctie wel plaats zal
vinden. Het spijt me u niet anders te kunnen informeren. Wij willen
benadrukken dat wij het heel vervelend vinden dat u ten onrechte 150
aandelen ontving. Wij zijn in deze verkeerd geïnformeerd en hebben ten
onrechte de aandelen voor u ontvangen. Deze zijn ook bij ons reeds terug
gehaald door de depotbank.
De correctie zal als volgt plaats vinden;
U krijgt de inschrijfprijs van EUR 1.047,00 terug (150 x EUR 6,98).
U verkocht de 150 aandelen tegen de prijs van EUR 18,07. Dit heeft u EUR
2.700,50 opgeleverd
Per saldo gaan we uw rekening belasten voor EUR 1.653,50 (EUR 2.700,50 –
EUR 1.047,00)
Wij realiseren ons dat u het hier niet mee eens zult zijn. Ik heb daarom
voor u een officiële klacht aangemaakt en u ontvangt deze week nog eens
schriftelijk een uiteenzetting van wat er is gebeurd.
U kunt dan eventueel een vervolgklacht indienen bij de afdeling
Klachtenmanagement. Zij beoordelen uw klacht dan opnieuw. U kunt meer lezen
over onze klachtenregeling via;
Reactie door henny62 op 26-02-2014 14:04
vervolg....
Beste helpdesk,
Ik lees met verbazing uw mail over de eenzijdige terughaal actie.
Even de situatie.
Er is formeel via uw bank een schrijven gekomen dat ik mocht inschrijven op extra aandelen Genfit.
Dit gedaan voor 150 aandelen en keurig het formulier aan u opgestuurd, en jawel !!, ik kreeg via de ABN de 150 aandelen toegewezen. Ik heb hierop volgend de aandelen verkocht.
Nu meldt u een fout die is gemaakt door de ABN Amro, en stelt dat deze toewijzing van de 150 aandelen niet terecht is geweest en u wilt eenzijdig een financiele correctie toepassen op mijn beleggingsrekening. Ik sta echt paf. !
U als bank heeft toch deze fout gemaakt ??
Als u blijft bij uw standpunt en dit op een of andere manier doorzet, lijkt mij dit een hele mooie case voor Kassa.
Verder ben ik benieuwd wat het IEX forum hier van te zeggen heeft ?
Tevens zal ik mijn rechtsbijstandverzekeraar op de hoogte houden over deze situatie.
Ziet u dit aub niet als een bedreiging o.i.d. maar ik voel mij persoonlijk behoorlijk aangevallen en gemanipuleerd door de arrogantie van uw eerste en tweede mail waarin u mij even eenzijdig informeert dat uw zogenaamde interne fout via mijn beleggingsrekeningen wordt rechtgetrokken terwijl ik keurig alle procedures heb gevolgd.
Ik verbied u verder met dit schrijven het bedrag van de rekening te verwijderen zoals u sommeert in uw mail.
Ik zal dit dan per direct storneren.
Reactie door henny62 op 26-02-2014 14:05
Beste helpdesk,
Zojuist heb ik op mijn beleggingsrekening gezien dat u, ondanks mijn onderstaande pertinente verbod
om bedragen van mijn rekening af te schrijven, dit toch is uitgevoerd!!!
Dit is onacceptabel!!
Ik verwacht binnen 24 uur dan ook een terugboeking, mijn vertrouwen in de ABN AMRO is gedaald naar
0,00 %. Op deze manier wens ik ook geen zaken meer te doen met een bank die, zie onderstaand relaas,
niet te vertrouwen is en ondanks een pertinent verbod, gewoon bedragen afboekt van een rekening.
Groeten,
Reactie door tijger1 op 26-02-2014 14:47
En wilt u dat wij hierover discussiëren? Laat uw rechtsbijstandverzekering dat voor u opknappen.
Reactie door abnamro op 28-02-2014 10:03
Geachte heer, mevrouw,
Ik heb uw klacht gelezen op dit forum. Ik kan me voorstellen dat het een vervelende situatie is voor u.
Graag willen wij kijken wat we voor u kunnen doen. Dit doen we door eerst telefonisch met u in gesprek te gaan.
Stelt u dit op prijs?
Dan kunt u een e-mail sturen naar webcare@nl.abnamro.com T.a.v. klachtnummer 14068 via Vara/ Kassa. In de e-mail kunt u aangeven op welk telefoonnummer en tijdstip wij u het beste kunnen bereiken.
Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. D. Piquet
Reactie door tijger1 op 28-02-2014 15:33
@abnamro
Nu zet u de naam van Ts voluit?
Reactie door henny62 op 07-03-2014 15:31
Jammer/vervelend dat ABN AMRO de privacy van mij als klant niet waarborgt !
Reactie door tijger1 op 07-03-2014 17:07
Wat een rare en nare manier van doen van ABN AMRO. Heel ongepast.
Reactie door diumenge op 07-03-2014 17:37
Quote: henny62 schreef op vrijdag 7 mrt 2014, 15:31: Jammer/vervelend dat ABN AMRO de privacy van mij als klant niet waarborgt !einde Quote Als ik u was zou ik daar ook een klacht over indienen. Deze terugkoppeling op een openbaar forum doen ze maar met één reden, laten zien dat ze de klacht oppakken. Verder heeft het geen enkel nut, maar ze schenden wel uw privacy. Vergeet niet schermprinten hiervan te maken.
Reactie door tijger1 op 07-03-2014 17:39
En niet 1 keer, maar 2 keer.
Reactie door hopetobehelping op 08-03-2014 19:42
ABNAMRO maakt er een potje van.
Ben erg benieuwd wat er door ABNAMRO als bewijs is aangeleverd.
Als het bij enkel beweringen blijft zonder harde bewijzen dan kan het net zo goed zijn dat ABNAMRO de winst van de aandelen in eigen zak heeft gestoken.
De 150 aandelen zijn er geweest want ze zijn immers ook verkocht dus iemand steekt die winst in zijn zak. Het lijkt erop dat dit of ABNAMRO of 'de maatschappij' (zoals u het in uw mail noemt) is.
Het haalt waarschijnlijk uit maar een klacht bij de AFM lijkt me wel op zijn plaats.
Reactie door abnamro op 07-03-2014 15:22
Geachte mevrouw [edit redactie:
Ik heb voor u contact opgenomen met de behandelaar van uw klacht. U zult hier uiterlijk volgende week schriftelijk een reactie op ontvangen.
Wij zullen volgende week telefonisch contact met u opnemen.
Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
J. Mulder
Reactie door abnamro op 28-02-2014 15:27
Geachte mevrouw [edit redactie: ,
Ik heb u zojuist telefonisch gesproken. Bedankt dat u tijd voor mij had.
In gegevens kwam naar voren dat er een officiële klacht is ingediend. U wordt hierover schriftelijk geïnformeerd.
Ik hoop dat de klacht naar tevredenheid wordt opgelost.
Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. D. Piquet
Reactie door abnamro op 03-04-2014 16:27
Geachte henny62,
Ik heb u indertijd telefonisch gesproken. Daarna heb ik de fout gemaakt, uw naam te benoemen in mijn reactie. Ik wilde ons gesprek persoonlijk maken door uw naam te noemen. Ik ging hierbij te snel voorbij aan uw privacy. Ik hoop dat het geen negatieve gevolgen heeft gehad voor u. Zoals u ziet is de naam inmiddels wel verwijderd door Kassa/Vara.
Ik begrijp dat het een bijzonder vervelende situatie is voor u. Mijn excuses voor het plaatsen van uw naam.
We hebben door uw ervaring ons beleid aangescherpt.
Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. D. Piquet
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!