Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

ABN AMRO Ongevraagd andere spaarvorm

Geplaatst door: els100 op: 27-08-2010 12:34
L.S., De ABN AMRO heeft ongevraagd en zonder mijn toestemmimg mijn oude spaarvorm gewijzigd in Direct Kwartaal Sparen. Ik ben van mening dat een bank die op deze wijze de spaarvorm wijzigt onbetrouwbaar is. De rentepercentages zijn anders en de berekening van de rente ook. Eerder dit jaar werd ik ook al "verrast" tijdens een pinbetaling in een winkel dat ik niet kon betalen omdat ABN AMRO zomaar de werkwijze had gewijzigd en voortaan alleen bij de bank kon worden opgenomen. Zijn er meer mensen die dergelijke slechte ervaringen met de ABN AMRO hebben?
Reactie door read op 27-08-2010 18:56
els100 Het is inderdaad hoogst onbetrouwbaar dat een bank niet alleen de naam maar ook de voorwaarden van een spaarrekening zonder overleg met de klant wijzigt. Maar zoals je weet, waait er een nieuw zalmwind bij deze bank en met deze oud-minister aan het roer kun je nog wel meer fratsen verwachten. Pedro.
Reactie door jscholtes op 28-08-2010 09:38
Ajax rekening werd omgezet naar Groeigemakrekening. Dat was alleen naamswijziging (gelukkig). De wijziging van werkwijze van een pinpas kan ik me echt niet voorstellen. Banken? straks denken we alleen nog maar aan dingen om op te zitten.........
Reactie door els100 op 28-08-2010 14:32
Vandaag een schrijven van de ABN AMRO ontvangen met de volgende verklaring ".... zet ABN AMRO onderstaande spaarrekening eind augustus 2010 om naar de spaarvorm Direct Kwartaal Sparen. Wij denken dat deze manier beter bij u past. Bovendien is dat een spaarrekening waarbij u hogere rente kan ontvangen." Ik vind het een vreemde gang van zaken dat ABN AMRO mij een spaarvorm voorschrijft. De klant kiest welk product hij van de bank wil afnemen en niet andersom. De klant had schriftelijke toestemming moeten geven voor deze verandering. Volgens mij is het onwettig wat hier gebeurd. Verder staat er nergens aangegeven in het schrijven van ABN AMRO wat je moet doen als je het niet eens bent met deze gang van zaken en naar een ander product of bank wilt overstappen en waar je eventuele schade kunt verhalen die voor de klant ontstaat daar deze actie van de ABN AMRO.
Reactie door jscholtes op 28-08-2010 19:04
Quote: els100 schreef op zaterdag 28 aug 2010, 14:32: Vandaag een schrijven van de ABN AMRO ontvangen met de volgende verklaring ".... zet ABN AMRO onderstaande spaarrekening eind augustus 2010 om naar de spaarvorm Direct Kwartaal Sparen. Wij denken dat deze manier beter bij u past. Bovendien is dat een spaarrekening waarbij u hogere rente kan ontvangen." Ik vind het een vreemde gang van zaken dat ABN AMRO mij een spaarvorm voorschrijft. De klant kiest welk product hij van de bank wil afnemen en niet andersom. De klant had schriftelijke toestemming moeten geven voor deze verandering. Volgens mij is het onwettig wat hier gebeurd. Verder staat er nergens aangegeven in het schrijven van ABN AMRO wat je moet doen als je het niet eens bent met deze gang van zaken en naar een ander product of bank wilt overstappen en waar je eventuele schade kunt verhalen die voor de klant ontstaat daar deze actie van de ABN AMRO. einde Quote Probeer eens een afspraak te maken met iemand die relaties beheert en vraag dan naar een toelichting. Wellicht dat ze je de huidige mogelijkheden tonen en dat dit inderdaad de beste vorm is. De methode waarop ze dat communiceren is uitermate klunzig. Ook vragen naar de vergelijking van oude en nieuwe regeling want voordat je het weet leggen ze iets wat negatief voor je werkt weer positief uit!
Reactie door read op 28-08-2010 19:49
els100 Hier blijkt maar weer eens, dat deze bank geen enkel respekt heeft voor de klant. Zij hanteren vrolijk de zogenoemde negatieve optie. Een klant die niet piept krijgt wat in zijn maag gesplitst. Ik zou een klacht bij hen deponeren, dat je het met deze malafide gang van zake niet eens bent en dat je eist, dat de wijziging met terugwerkende kracht ongedaan wordt gemaakt. Zet in die klacht ook dat je sowieso een klacht zult indienen bij de GeschillenCommissie KIFID in Den Haag. Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.
Reactie door read op 28-08-2010 19:52
els100 Hier blijkt maar weer eens, dat deze bank geen enkel respekt heeft voor de klant. Zij hanteren vrolijk de zogenoemde negatieve optie. Een klant die niet piept krijgt ongevraagd wat in zijn maag gesplitst. Ik zou een klacht bij hen deponeren, dat je het met deze malafide gang van zake niet eens bent en dat je eist, dat de wijziging met terugwerkende kracht ongedaan wordt gemaakt. Zet in die klacht ook, dat je sowieso een klacht zult indienen bij de GeschillenCommissie KIFID in Den Haag wegens kontraktbreuk. Pedro.
Reactie door jscholtes op 29-08-2010 11:20
Quote: read schreef op zaterdag 28 aug 2010, 19:49: els100 Hier blijkt maar weer eens, dat deze bank geen enkel respekt heeft voor de klant. Zij hanteren vrolijk de zogenoemde negatieve optie. Een klant die niet piept krijgt wat in zijn maag gesplitst. Ik zou een klacht bij hen deponeren, dat je het met deze malafide gang van zake niet eens bent en dat je eist, dat de wijziging met terugwerkende kracht ongedaan wordt gemaakt. Zet in die klacht ook dat je sowieso een klacht zult indienen bij de GeschillenCommissie KIFID in Den Haag. Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.einde Quote Het KIFID heeft een procedure. Die vertelt dat je moet beginnen met het benaderen van je eigen financiele dienstverlener. Pas als je daar dan samen niet uitkomt dan pas gaat het KIFID voor je aan de slag.....
Reactie door tantees op 30-08-2010 09:01
LET OP Fortis klanten ook voor jullie rekeningen verandert er het een en ander! Ik vertrek zo-wie-zo en NIET alleen om de REPUTATIE van de huidige DIRECTEUR. Ik ga ECHT NIET betalen voor een slechte "KOOP" of een gecreëerde krediet crisis Er zijn vast nog andere banken die het beter doen.....beantwoord hierbij de vraag : welke bank heeft het beste met z'n klanten voor? ( vraag de voorwaarden aan en leg ze naast elkaar)
Reactie door read op 30-08-2010 13:11
tantees De minst slechte vind ik (nog steeds) de INGbank. Pedro
Reactie door jscholtes op 30-08-2010 13:47
Wat maakt die bank volgens jou beter dan die andere banken??
Reactie door raboof op 05-09-2010 18:25
Ik heb deze brief ook gehad. Op zich staat er netjes bij wat je moet doen als je niet wil overstappen (even contact opnemen). Op zich klopt het inderdaad dat 'Direct Kwartaal Sparen' in bijna alle gevallen gunstiger is dan 'Internetsparen' (namelijk alleen niet als je meer dan 20.000 euro op die rekening hebt staan en er ook regelmatig wat afhaalt). Maar het blijft een rare gang van zaken.
Reactie door raboof op 05-09-2010 20:20
Overigens: als je ervoor in aanmerking komt (afgestudeerde hbo'ers en academici tot en met 33 jaar, die minimaal € 900,- per maand op de betaalrekening binnenkrijgen) is de 'Young Professional Spaarrekening' nog weer ietsje gunstiger.
Reactie door invalide op 05-09-2010 23:09
Na de fusie komen er zoveel verschillende en ze hadden er zelf ook al teveel dus bepaalde opheffen of samenvoegen zodat het overzichtelijker word mag. U mag weigeren en andere spaarvorm of bank kiezen als zij de voorwaarden aanpassen dus waar klagen we eigenlijk over?
Reactie door jscholtes op 06-09-2010 10:21
Quote: invalide schreef op zondag 5 sep 2010, 23:09: Na de fusie komen er zoveel verschillende en ze hadden er zelf ook al teveel dus bepaalde opheffen of samenvoegen zodat het overzichtelijker word mag. U mag weigeren en andere spaarvorm of bank kiezen als zij de voorwaarden aanpassen dus waar klagen we eigenlijk over?einde Quote We klagen er over omdat ALLE banken hetzelfde doen. Wat is het verschil tussen de ene en de andere bank? Als A.. zijn consumenten anders gaat behandelen dan doen I.. en R... dat ook. Zijn banken nog wel consumentenbanken?
Reactie door berlynhof26 op 18-11-2010 17:08
Ik ben nu ook ABN AMRO Klant! Maar ik ondervind geen vervelende dingen! Ik ben juist heel goed geinformeerd door een oud medewerker van Fortis! Vanaf het begin heb ik het goed in de gaten gehouden en alle binnen gekomen post bewaart. Nee hoor niets te klagen! Maar zal het bij een andere bank niet zo zijn?
Reactie door spooky01 op 18-11-2010 18:25
Nee!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor