Kassa

ABN AMRO Laat haar bejaarde klanten in de kou

Geplaatst door: azou op: 06-09-2012 11:32
Zoals u wellicht is opgevallen sluit ABN AMRO kantoor na kantoor.ik heb een moeder die 62 jaar is en ziek en slecht te been is. nu moet ze elke keer als ze een accept giro krijgt, zo een kleine 7 km reizen om die bij haar bank af te leveren. je zou kunnen zeggen... stuur ze dan op! ja dat is mogelijk. maar die enveloppen kosten maar liefst €11 per 24 stuks en dat is ruim 1.4% van haar weduwen uitkering. daarnaast moet je die elke keer via een 0900 nummer aanvragen, dat kost natuurlijk ook een hoop centjes per minuut. en dat van een bank die met onze belasting centen uit de puree is gehaald.( Bedankt WOUTER BOS) ik ga voor mijn moeder een andere Bank zoeken bv de ING waar je die enveloppen gratis kan ophalen. IK HOOP DAT MEER MENSEN DIT GAAN DOEN !!!!!!!!!!!!!!!!!
Reactie door sonjaatje op 06-09-2012 11:38
Volgens mij ben je nog niet bejaard als je 62 bent.
Reactie door duif2 op 06-09-2012 11:42
Heeft je "bejaarde " moeder van 62 internet? Ga internetbankieren of misschien kan je als dochter van zo'n oude vrouw dit misschien voor haar doen. afzender ; "bijna bejaarde" duif2
Reactie door azou op 06-09-2012 11:45
beste sonjaatje Wel als je niet gezond bent. maar dit geldt ook voor andere moeders en vaders die bv 92 jaar zijn!
Reactie door jorisw op 06-09-2012 11:47
Ga nou niet vertellen dat ABN AMRO tot voor kort op iedere straathoek kantoren had. Ik woon in een middelgrote stad en daar zijn sinds jaar en dag slecht 2 of 3 ABN-AMRO kantoren. Als je toevallig naast zo'n filiaal woont heb je mazzel, maar de meeste mensen moesten altijd al op pad om naar de bank te gaan. Maar, beste Azou, als je moeder tobt met haar gezondheid, dan kan jij toch helpen?
Reactie door azou op 06-09-2012 11:53
Jorisw dan vergeet je een ding mee te tellen.. dat alle Fortis kantoren ook ABN AMRO werden. ( voor een korte duur)
Reactie door azou op 06-09-2012 11:58
jorisw volgen mij reageer je zonder mijn stelling volledig te lezen!!
Reactie door rapil op 06-09-2012 12:06
Je zou kunnen opperen bij je "bejaarde" moeder de accept giro's om te zetten in automatische incasso. Scheelt kosten en veel lopen.
Reactie door sonjaatje op 06-09-2012 12:23
Quote: azou schreef op donderdag 6 sep 2012, 11:45: beste sonjaatje Wel als je niet gezond bent. maar dit geldt ook voor andere moeders en vaders die bv 92 jaar zijn!einde Quote Ik ben ook niet gezond en slecht ter been, toch ben ik nog langggggg niet bejaard. Voor jou moeder zou internetbankieren een uitkomst zijn, of heeft ze geen computer. En helaas, bejaarde mensen moeten ook met de tijd meegaan.
Reactie door hereistom op 06-09-2012 12:41
Volgens mij maakt het niet veel uit welke bank je neemt, alle banken proberen je uit te kleden en sluiten ze allemaal kantoren en hebben ze het liefst dat je alles via Internet doet. Zoveel mogelijk alles omzetten via Automatische incasso is denk ik de beste oplossing als ze geen Internet heeft.
Reactie door cococat op 06-09-2012 13:11
De meeste 62-jarige hebben internet. Mijn vader is 80 en regelt alles zelf via internet. Als hij dat niet zelf zou kunnen zou ik het voor hem doen. Je kan nou eenmaal niet verwachten dat de banken al hun filialen openhouden.
Reactie door harrie op 06-09-2012 13:37
Azou Je kunt van geen enkele bank verwachten, dat ze onrendabel geworden filialen open houden. Ik begrijp het probleem, de enige oplossing is dat uw moeder ook gaat internetten, of anders u de administratie (gedeeltelijk) gaat verzorgen. Automatische incasso zoals al eerder aangegeven zal dan uw taak verlichten en levert voor uw moeder veelal een besparing op t.o.v. acceptgiro. Zoeken naar een andere bank zal m.i. geen oplossing bieden, gezien de vele veranderingen in het bankwezen. 10 jaar geleden waren er hier in het dorp ( met stadsrechten sinds 1505) nog 2 banken ABN-Amro en Rabo nu is er alleen nog een geldautomaat..... Ex-Haagsche Harrie
Reactie door valerius-2 op 06-09-2012 14:44
Quote: cococat schreef op donderdag 6 sep 2012, 13:11: De meeste 62-jarige hebben internet. Mijn vader is 80 en regelt alles zelf via internet. Als hij dat niet zelf zou kunnen zou ik het voor hem doen. Je kan nou eenmaal niet verwachten dat de banken al hun filialen openhouden.einde Quote Ik ben al een heel stuk voorbij de 82 en doe alles nog zelf. Maar ik ben een geluksvogel dat het gaat. Maar niet iedereen heeft daar nog de moed en instelling voor.Dus niet alles over een kam scheren.
Reactie door abnamro op 06-09-2012 15:27
Geachte mevrouw, Uw bericht over het sluiten van één van onze vestigingen heb ik gelezen en ik begrijp dat dit voor u en uw moeder erg vervelend is. De laatste jaren is het aantal bezoekende klanten aan onze vestigingen erg teruggelopen. Steeds meer klanten regelen hun bankzaken online en telefonisch en daarom is er besloten een aantal vestigingen te sluiten. Met het gebruik van Internet Bankieren kunt u op ieder moment van de dag al uw betalingen controleren en overboekingen opgeven. Het is ook mogelijk om ontvangen acceptgiro’s via Internet Bankieren over te maken. Als uw moeder zelf geen toegang tot internet heeft, dan kunt u eventueel samen met haar eenmalig een bezoek brengen aan een van onze vestigingen. Wij kunnen er voor zorgen dat u ook toegang krijgt tot de gegevens en u bijvoorbeeld vanuit huis de bankzaken van uw moeder kunt regelen. U kunt de bedrijven of instanties waarvan uw moeder acceptgiro’s ontvangt vragen of zij in het vervolg het bedrag automatisch kunnen incasseren van de rekening. Willen u en uw moeder toch liever gebruik blijven maken van de acceptgiro’s dan kunt u deze ook in een eigen envelop versturen naar: ABN AMRO Bank N.V. Postbus 77777 3000 MA Rotterdam Hebt u nog andere vragen, neemt u dan telefonisch contact op met een van onze adviseurs op 0900 - 00 24 (€ 0,10 per minuut). Vanuit het buitenland belt u: +31 10 241 17 20 (normaal tarief). Met vriendelijke groet, ABN AMRO Bank N.V. Mw. E. Van der Molen
Reactie door harrie op 06-09-2012 16:37
Beste abnamro Uw reactie levert geen nieuwe feiten op, behalve de eigen enveloppe en een postbusnummer. Het zou u sieren, om het postbusnummer te veranderen in een antwoordnummer. Speciaal voor dit soort gevallen. Een klein beetje service ten opzichte van de meestal oude klanten, die de bank groot gemaakt hebben en nu als belastingbetaler gered hebben, zou niet misstaan. Hopelijk zijn deze kosten van goodwill te verhalen op R-G die op het laatste moment nog even de bank met 27 miljoen een poot uitrukte........ Ex-Haagsche Harrie
Reactie door festinger op 07-09-2012 02:54
Quote: azou schreef op donderdag 6 sep 2012, 11:32: Zoals u wellicht is opgevallen sluit ABN AMRO kantoor na kantoor.ik heb een moeder die 62 jaar is en ziek en slecht te been is. nu moet ze elke keer als ze een accept giro krijgt, zo een kleine 7 km reizen om die bij haar bank af te leveren. je zou kunnen zeggen... stuur ze dan op! ja dat is mogelijk. maar die enveloppen kosten maar liefst €11 per 24 stuks en dat is ruim 1.4% van haar weduwen uitkering. daarnaast moet je die elke keer via een 0900 nummer aanvragen, dat kost natuurlijk ook een hoop centjes per minuut. en dat van een bank die met onze belasting centen uit de puree is gehaald.( Bedankt WOUTER BOS) Begrijp je frustratie. Maar dat veranderd banken niet. Alle banken sturen naar internet en automatische incasso. Gaat er wat mis moet je je best doen schade te verhalen. En lokale bankkantoren zullen blijven sluiten en de persoonlijke service zal weggaan en veranderen naar een betaald callcentra waar je moeder tegen betaling maar moet zien te laveren enig begrip te vinden. Als consument en klant heb je echter geen enkele alternatieve keuze. De politiek brabbelt elke dag maar de banken worden niet en nooit gestraft. Het mag niet,maar ik weet zeker als er lokale eerlijke bankmensen weer kantoorhouden en advies geven er miljarden kan worden bezuinigd op fraude via het draadje.1 klein stapje terug doen en mensen helpen als bank en niet blind varen op wat in ivoren torens bedacht is. ik ga voor mijn moeder een andere Bank zoeken bv de ING waar je die enveloppen gratis kan ophalen. IK HOOP DAT MEER MENSEN DIT GAAN DOEN !!!!!!!!!!!!!!!!! einde Quote
Reactie door diumenge op 07-09-2012 17:41
Quote: azou schreef op donderdag 6 sep 2012, 11:32: ... ja dat is mogelijk. maar die enveloppen kosten maar liefst €11 per 24 stuks en dat is ruim 1.4% van haar weduwen uitkering. daarnaast moet je die elke keer via een 0900 nummer aanvragen, dat kost natuurlijk ook een hoop centjes per minuut. ...einde Quote 1,4% van één maand neem ik aan en met 24 enveloppen kan je, zou je een keer p/w al je acceptgiro's versturen, bijna een half jaar doen. In de praktijk kan je er waarschijnlijk nog langer mee doen. Beetje aangedikt dus die 1,4%. Deze enveloppen zijn per stuk ook goedkoper dan de postzegel als je zelf gaat frankeren.
Reactie door ramonnetje op 07-09-2012 20:39
Er is al eens eerder over geklaagd op Kassa.. De vriend van mijn moeder is vanwege deze belachelijke kosten overgestapt naar een andere bank. Ik heb zelf Giro en de ING bank heeft nog steeds gratis enveloppen die naar een antwoord nummer gaan. Overstappen is vrij makkelijk tegenwoordig. Een acceptgiro kan je natuurlijk via internetbankieren overmaken maar aangezien ik moet betalen voor het ontvangen ervan (Portaal loopt wel tien jaar achter en weigert vooralsnog een SMS-systeem of e-mail notificatie voor betalen te maken en heeft als enige optie acceptgiro met kosten) wil ik ook waar voor mijn geld en stuur ik de acceptgiro ook via de post in naar de BGC. Die mensen hebben ook werk nodig en zolang we blijven insturen hebben ze nog werk. Daarmee helpen we deze mensen hun baan te behouden! Stuur die envelop gewoon naar je bankfiliaal via het antwoordnummer en je betaalt verder niets.Er is al eens eerder over geklaagdgewoon naar je bankfiliaal via het antwoordnummer
Reactie door ramonnetje op 07-09-2012 20:41
Nabericht: het maakt overigens niets uit of je die envelop naar je eigen filiaal stuurt of een andere. De betaling gaat toch door naar de BGC.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!