Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

ABN AMRO k*tbank - 1

Geplaatst door: eouwehand op: 15-01-2009 11:55
DEEL 1, BESCHULDIGING FRAUDE:Na ruim 10 jaar naar volle tevredenheid klant te zijn geweest bij de ABN AMRO bank, kreeg ik december 2007  het vreemde bericht dat mijn rekening in verband met mogelijke fraude, met onmiddelijke ingang beeindigd was. In dit geval ben ik degene die gedupeerd en opgelicht is en wel om het volgende:  Ik heb mijn computer verkocht. Na telefonisch een bod te hebben geaccepteerd van € 2.103,-  werd  dat bedrag naar mijn rekening overgemaakt en dezelfde dag werd de computer opgehaald. Achteraf gezien is vreselijk jammer dat ik geen enkele documentatie (e-mails o.i.d.) hiervan bijgehouden en ook het telefoonnummer van de koper kan ik achteraf nergens meer achterhalen. Ik was alleen maar blij dat mijn computer zo snel verkocht was want ik had het geld hard nodig en het leek allemaal uiterst betrouwbaar. Twee dagen later werd ik door de ABNAMRO op de hoogte gesteld dat mijn rekening om veiligheidsredenen met onmiddelijke ingang was geblokkeerd. Het bleek dat mijn verkochte computer betaald was met geld dat gestolen was van een rekening die bij de Rabobank loopt, door middel van gestolen en vervolgens vervalste overschrijvingsformulieren. De € 2.103,- was door jullie teruggeboekt naar de rechtmatige eigenaar.Ik kan een harde aanpak van bankrekening criminelen alleen maar toejuichen. Ik vind het echter onverteerbaar dat ik, die nooit en te nimmer iets onwettelijks heeft gedaan, slachtoffer wordt van het feit dat banken niet in staat zijn de rekeningen afdoende te beveiligen. Het is jullie niet te verwijten dat de Rabobank fraudeurs in staat hebben gesteld geld van iemands rekening te stelen en vervolgens mij met gestolen geld te betalen. Ik vind het echter niet in de haak dat ik naast dat ik 2.000 euro misloop van een computer die ik ter goeder trouw heb verkocht, ook nog als crimineel wordt gezien totdat ik mijn eigen onschuld heb bewezen.
Reactie door eouwehand op 15-01-2009 11:55
DEEL 2, OPZEGGEN REKENINGENAangezien ik nog wat moest aflossen op 2 rekeningen, duurde het enige tijd voordat de rekeningen daadwerkelijk kon sluiten. De eerste rekening ging al enigzins moeizaam. Aangezien ik niet kan inloggen kwam ik telefonisch ook niet verder. Mij werd verzocht om langs te gaan.Nadat ik was langs geweest bij een filiaal van ABN AMRO, waar niemand op de hoogte was dat mijn rekeningen waren geblokkeerd, werd mij verzocht een brief te sturen… enfin, dit ritueel heb ik zo'n keer of 5 herhaald.NA enige maanden is 1 rekening ook gesloten. Nu nog de andere rekening aflossen en beindigen.HEt leek zo simpel… Ik ben nu 3 maanden verder. Krijg nog steeds rekeningoverzichten. Als ik langsga bij de bank zeggen ze dat het 'in behandeling is'. Telefonisch kan ik niks, want ik kan niet inloggen want ik ben geen klant. Klantenservice kan mij niet helpen.Lieve ABN AMRO, wanneer sluiten jullie mijn rekening nou eens? Jullie wilden mij zo graag kwijt! En nu is het moment daar, en wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd!Waarom duurt dit zo lang?
Reactie door eouwehand op 15-01-2009 11:55
DEEL 3, OUDERSDan vergeet ik nog bijna dat de ABN steeds mijn ouders belden als eerste, ook al was ik zeker al 12 jaar niet meer woonachtig in mijn ouderlijk huis.  Dat weerhield de ABN AMRO er niet van om toch mijn financiele zaken met mijn ouders te bespreken.JA! Dan had je het telefoonnummer maar moeten wijzigen bij de ABN AMRO! (Hoor ik u denken)Hahahaha! Dat heeft mij 12 jaar gekost voordat het was gewjzigd!De administratie kan dat gewoon niet aan, een telefoonnummer wijzigen! Moeilijk hoor!----------------DEEL 4, ExcusesNee dat heb ik nooit gehad. Je wordt als stront behandeld door deze bank.En nee ook geen kilometervergoeding voor de kilometers die je maakt naar een filiaal.En vrije dagen die je moet opnemen voor deze onzin? Wij zijn immers geen huisvrouwtje dat tijd zat heeft!Nee, geen bos bloemen of een briefje.Sorry…ABN AMRO: You SUCK!
Reactie door eouwehand op 15-01-2009 12:11
De bottom lineIk wil mijn overstaande saldo op mijn Rabo rekening en mijn rekening beindigd hebben.Thats it…
Reactie door onbekende gebruiker op 17-07-2009 11:01
En wat heeft de bank ( ABN-AMRO ) hier aan gedaan ? Heb je ook een EVA code gekregen van de bank ? Ik heb een soortgelijke zaak aan mijn broek hangen.
Reactie door onbekende gebruiker op 31-08-2009 00:59
Het geld had nooit weer van jou rekening gehaald mogen worden.Het is echt de gedachtegang van een simpele ziel om het geld dan maar terug te boeken.De bankmedewerker heeft er dan namelijk voor zijn gevoel "iets aan gedaan".In Nederland hebben we een hoop wetten zoals art. 3:86 die een verkrijger te goeder trouw (jij) beschermt tegen de beschikkingsonbevoegdheid van de voorganger.
Reactie door onbekende gebruiker op 31-08-2009 07:18
Het geld had nooit weer van jou rekening gehaald mogen worden.Zeker de klok horen luiden en niet weten waar de klepel hangt ofzo.Als er misbruik is gemaakt van iemand zijn rekening dan word dat geld uiteraard teruggehaald bij jou.moet een ander met schade zitten omdat jij geen bewijzen bewaart.als het jou overkomt wil jij ook geld terug op jouw rekening, dat jij nu schade lijd is zo, en daar moet jij dus aangifte van doen tegen die persoon die jou betaald heeft.daar je geen gegevens hebt wat je met zo'n bedrag echt wel zou verwachten zal het een moeilijk verhaal worden.als de rekeninghouder aangifte heeft gedaan van fraude en dat verwacht ik dus wel degelijk dan is het eerste wat er gebeurd het geld terugboeken.zou ook niet meer dan logisch zijn he
Reactie door onbekende gebruiker op 31-08-2009 09:54
Heb je het hele verhaal gelezen? Zo simpel ligt het niet aangezien TS zegt ter goeder trouw zijn pc te hebben verkocht.
Reactie door onbekende gebruiker op 31-08-2009 10:00
Ts zegt ter goeder trouw dat klopt.Maar TS heeft dus geen ENKEL bewijs.En daar zit de clue , als ie wel bewijs had gehad dan was het geld ook teruggeboekt immers een gedupeerde kan er ook niks aan doen alleen dan had TS op basis van alle gegevens ipadres etc aangifte kunnen doen.Nu heeft TS niks omdat ie geen enkel bewijs heeft, en de rekeninghouder wel.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor