Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Aansluitkosten Tele2 en buitenland bellen

Geplaatst door: leonie84 op: 14-06-2012 12:17
In maart ben ik overgestapt naar tele2 Sim only voor 3 euro per maand. De eerste factuur was meteen mis, want er werden 25 euro aansluitkosten gerekend wat niet de bedoeling was en ik was niet de enige klant waar dit is mis gegaan. Nu verrekenen ze dit met het bedrag van de komende facturen, dus het duurt 8 maanden voordat ze mij hebben afbetaald. Dit kan ik nog begrijpen. Echter als je bij tele2 in het buitenland bereikbaar wil zijn, moet je minimaal 2 facturen betaald hebben. Nu krijg je geen facturen onder de 15 euro belkosten per maand, dus mag ik nog eens 35 euro betalen voor opheffing roaming blokkade die met de toekomstige 'facturen' verrekend worden. Een onaangename verrassing die naar hun zeggen in hun algemene voorwaarden staat. Deze kon ik nergens terugvinden en toen ik ernaar vroeg werd er gezegd dat ik maar moet afwachten. Ik vroeg waar ik op moest afwachten en toen ging de medewerker zeggen dat ze ging ophangen. Omdat ik geen facturen krijg, kunnen ze mij ook geen inzichten in mijn belkosten geven dus weet ik ook niet wanneer zij tot mijn betaalde bedrag zijn gekomen. Ik wil graag inzicht in mijn gesprekskosten en of ik boven mijn bundel kom en wanneer het reeds betaalde bedrag is afbetaald. Dit was onmogelijk volgens Tele2. Ik heb gelukkig maar een jaarcontract, maar als ik die 35+25 euro betaal, haal ik aan het einde van het jaar het bedrag van mijn jaarcontract geeneens en is nog maar de vraag of dit teruggestort wordt. Ik heb ook grote spijt van mijn overstap en ben benieuwd of er soortgelijke ervaringen zijn met de onvriendelijke klantenservice, het niet ontvangen van facturen en gespreksoverzichten, roamingblokkade's en niet afgesproken afsluitkosten.
Reactie door ultraglide1998 op 15-06-2012 20:23
Hier precies hetzelfde. Ik had de eerste incasso gestorneerd( met onterechte aansluitkosten) na een chat met een medewerkster van de "klantenservice " die mij vertelde dat ik het zelf maar moest weten als ik zou storneren m.a.w. : "Je komt er nog wel achter hoe vervelend wij zijn " . Wel heb ik meteen de echte belkosten overgemaakt. Na een maand een aanmaning dat mijn rekening niet was betaald en dat ik zou worden afgesloten als ik niet binnen 7 dagen zou betalen. Nou , dat heb ik dan maar gedaan om teveel gedoe te voorkomen . Gister alsnog afgesloten !!! Gebeld met een medewerkster van de "klantenservice " die beweerde dat het eerste deel van de betaling niet te vinden was. Ik zei dat ik dat reeds bevestigd had gekregen door een andere medewerkster dat die betaling er wel was. Toen was het plotseling : O ja , ik zie het nu ook. Gelukkig werd ik wel direct weer aangesloten. Excuses waren er echter niet bij. De aansluitkosten zouden worden verrekend met de komende nota`s maar ik mocht ook kiezen om het teruggestort te krijgen. Over geld terugkrijgen van die telebende lees je horrorverhalen dus het ik maar gekozen voor een verrekening. Nog 9 maanden en dan kan ik bij ze weg. Het valt me trouwens wel op dat je direct een medewerkster aan de lijn hebt. Mag ook wel natuurlijk voor € 0,10 per minuut .

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor